Blog do escritor
Xesús Constela

www.xesusconstela.com

info@xesusconstela.com
 CATEGORÍAS
 CUARTO DOS TRASTES
 SALA PARA VISITAS
 SALA DAS PROCURAS
 SALA DOS BLOGS GALEGOS
 NO FAIADO
 ANTERIORES

Waste land: Como facer arte co lixo
Quero convidarvos a verdes Waste land, unha magnífica película documental que narra todo o proceso creativo do fotógrafo brasileiro Vik Muniz, que parte de Nova York cara a Rio de Janeiro para traballar nun proxecto artístico cos recolledores de lixo do vertedoiro de Jardim Gramacho, o maís garnde do mundo.

Waste land é un perfecto achegamento ás vidas miserábeis pero infinitamente dignas das persoas que día e noite traballan entre todos os refugallos da superurbe para ver de sacar diñeiro para vivir.

É unha homenaxe á dignidade dos pobres do Brasil (e do mundo enteiro).

Vik Muniz consegue facer arte no último lugar onde parecería poderse facer e para iso conta coa axuda dos propios recolledores de lixo.

As fotografías que fai, que acadan prezos insospeitados e nin sequera soñados polos recolledores de lixo, son verdadeiras marabillas.

Todo o diñeiro conseguido con elas nas grandes subastas internacionais de arte e en varias exposicións nas mellores salas de América e Europa, así como o diñeiro conseguido coa película (premio do público no Festival de Sundance e candidata aos Óscar na pasada edición) foi destinado a mellorar as condicións de vida dos recolledores de lixo de Jardim Gramacho.

Un grolo enorme por eles e pola súa dignidade e outro pola abraiante iniciativa de Vik Muniz!



Comentarios (2) - Categoría: Alfaias en video - Publicado o 07-06-2011 20:35
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
2 Comentario(s)
1 Sem dúvida um belo e corajoso trabalho de Vik Muniz.Encarar um "lixão" (como chamamos) destes, não é pra qualquer um.
Aqui,este documentário é conhecido como "Lixo Extraordinário". Esteve indicado ao Oscar mas não ganhou. Mas nem precisa ter ganho o Oscar, pois somente o fato destas pessoas tirarem do lixo a sua sobrevivência, é o maior Oscar de todos. Dignidade é a palavra perfeita Xesús! Você disse tudo!! A maioria destas pessoas não saberiam como viver fora deste ambiente.
Tião Santos, presidente Associação de catadores do Jardim Gramacho, é um dos heróis do#blgtk08# filme. O quadro que ele inspirou foi leiloado em Londres. O dinheiro, cerca de R$ 100 mil, foi repassado à associação dos catadores.
Ontem mesmo, coloquei uma nota no facebook, sobre o meio ambiente,onde até 2014, a coleta seletiva estará implantada em todo o território brasileiro e ficaremos livres de lixões à céu aberto.
Também ficará proibido colocar em aterros sanitários qualquer tipo de resíduo que seja passível de reciclagem ou reutilização.
Os catadores de lixo são papel fundamental na nossa vida diária!
Um grolo com muito gosto!!
Comentario por Solange Villamar Couto (07-06-2011 21:58)
2 Por que non despois dos "collages", de gomas e ovos para a pintura o ó#blgtk08#leo e o temple, de grandes lenzos para cubrir edificios xigantescos?
Comentario por Guereñu (10-11-2012 19:22)
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0