VERBA VOLANT



O meu perfil
 CATEGORÍAS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

Comedia Media e Nova e as influencias no teatro latino
A COMEDIA MEDIA GREGA

Apenas hai datos.

Poñian en ridículo a persoas que o pobo rocoñecia polos seus feitos e ditos, pero sen nombralos directamente.

400-336ª.C
Obras de Aristófanes. A asemblea das mulleres, Plauto sátira persoal e política se remplaza pola parodia, ridiculizan mitos e critíca literaria e filosófica.


A COMEDIA NOVA GREGA

Trata de correxir as costumes por medio do ridículo. Se ridiculizaba ao vacío, non a persoas concretas. Está representada por Menandro.
OBRA DE MENANDRO
O teatro de Menandro caracterízase, como o de toda a comedia nova, pola ambientación urbana, o tratamento de temas cotiáns, o abandono dos temas heroicos e a desaparición do coro en escena, á vez que a vivacidad dos diálogos. As súas comedias, en cinco actos e separadas por intermedios, están escritas en lingua antiga, e o verso que normalmente utiliza é o yámbico. Era moi hábil na caracterización dos personaxes, que son na súa maioría tipos populares, e moitos deles pasaron a ser arquetipos de vicios (o parásito, o avaro, o misántropo); dominou a trama e a súa verosimilitud, que coidou especialmente por mor da súa formación aristotélica (respecta as unidades de lugar e tempo). O peripatético Linceo de Samos, contemporáneo do poeta, dedicou un ensaio ao seu teatro. Como herdanza da traxedia de Eurípides utilizou a peripeteia ou peripecia (é dicir, o investimento dunha situación) e a anagnórisis (recoñecemento). Os argumentos xa non proceden do mito senón da vida real: amoríos, conflitos xeracionais entre pais e fillos, nenos expostos, raparigas violadas e un final feliz cunha ou varias vodas. Na complicación e resolución da intriga desempeña o azar un papel fundamental.

Escéptico no relixioso, posúe unha concepción optimista da natureza humana («Que cousa tan agradable o home, cando é home!»), pola súa fe na solidariedade co semellante ("son home e nada do humano éme alleo") e a súa crenza de que a virtude, por encima das diferenzas de raza ou de estamento social, é patrimonio común do xénero humano. Pode terse polo máis cabal formulador dos ideais do Humanismo

As súas comedias foron moi imitadas non só polos seus contemporáneos, senón polos autores latinos Publio Terencio e Perico Maccio Plauto e, a través deles, o seu estilo pasou logo ao teatro do Renacemento europeo.

Noel Fandiño Santiago
Categoría: 4ºB 08/09 - Publicado o 12-03-2009 05:45
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
© by Abertal

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0