Avante Galiza!
'Estamos fartos de saber que o povo galego fala un idioma de seu, fillo do latim, irmao do Castellano e pai do Portugués. Idioma apto e axeitado para ser veículo dunha cultura moderna, e co que ainda podemos comunicar-nos com mais de sesenta millóns de almas (...) O Galego é un idioma extenso e útil porque -con pequenas variantes- fala-se no Brasil, en Portugal e nas colónias portuguesas'.

(Castelão - Sempre em Galiza)



Esta web apoia á iniciativa dun dominio galego propio (.gal) en Internet





 SECÇONS
 FOTOGRAFÍAS
 Também ando por:
 PESQUISAR NO BLOGUE
 PESQUISAR EM BLOGUES GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 Artigos destacados

Para recuperar o galego: união com Portugal
Este vai ser um artigo bem curto e informal para umha cousa bem séria, mas acho que a situaçom é por todos reconhecível e, por tanto, descritiva da situaçom do galego na Galiza.

Estou em Porto Novo (Sam Genjo), num acampamento no que já perdi a conta das vezes que levo escuitado dizer 'Sanghengho' (com Jota castelhana). Por aqui já escuitei falar galego-português e castelhano com todos os sotaques ibéricos destas línguas.

Estava agora mesminho na piscina deitado na toalha. Ao lado escuito uns avós com suas netas. Entre eles falam galego, com as netas falam castelhano... as netas só falam castelhano.

Aparece um rapaz português na cena. As rapacinhas, mais pequenas que ele, tentam se comunicar com o cativo tuga... nom dá resultado, resulta que isso de que espanhol é umha língua internacional mais útil do que o galego era umha suja trola.

As nenas decidem procurar ajuda... as ânsias de comunicaçom som mais grandes do que a vergonha:
- Abuelo, este niño no nos entiende.
- Porque es portugués... falai-lhe galego e já veredes como vos entende.

A continuaçom surge a conversa... irrelevante, nem me interessava nem sou dado a escuitar as conversas dos mais, o que me mantinha com o ouvido aberto era a situaçom. As nenas perguntavam aos avós cousas tam básicas como 'Cómo se dice "Cómo te llamas" en gallego?' ou 'Cómo se dice "Cuántos años tienes" en gallego?'. Curiosamente elas entendiam-no... ainda que nom lhes falem em galego a elas, o facto de que os avós o falem entre eles abre o ouvido.

Situaçom confusa, alegre e triste a um tempo, mas fico com o lado positivo:
* Os avós das nenas, pola sua idade, nunca estudaram galego na escola... e achavam que para se entender com os portugueses era plenamente útil.
* As nenas aprenderam que o castelhano nom serve para tudo, e viram que o galego que nom queriam aprender na escola porque nom lhes servia para nada tinha grande utilidade comunicativa.
* O rapaz português descobriu que na Galiza nom se fala só castelhano, e que se podia comunicar com aqueles que falavam um curioso português.
Comentários (2) - Secçom: Reflexions - Publicado o 05-07-2010 12:52
# Ligaçom permanente a este artigo
Chuza! Meneame
2 Comenta-se que...
1 Home, non sei como sería exactamente a situación, pero a min ocórreseme unha explicación moi sinxela.

Raparigas descendentes de galegos que pasan o verán cos avós.

Eu teño familia nacida e criada #blgtk08#fóra de Galiza, entenden o galego porque o escoitaron na casa de sempre, pero falar non o fan.

Xa se sabe que a maioría de galegofalantes teñen un chip que fai que falen en castellano cando o fai a outra persoa.
Dito por Valdreu (06-07-2010 21:02)
2 You tested to help you sharp ones own queries, assumin#blgtk08#g you have any more enquiry it is easy to let us know.
Dito por omega replica sale (31-01-2015 09:48)
E ti que pensas disto?
Venho a ser:
Correio-e: (Nom aparecerá publicado)
URL: (Debe começar por http://)
E digo eu:

(Introduza o código da imagem)
© by Abertal
"Se aínda somos galegos é por obra e gracia do idioma"
(Castelao)


Apoiamos a Candidatura do Patrimonio Inmaterial Galego-Portugués


Creative Commons License
Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons.



Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0