Avante Galiza!
'Estamos fartos de saber que o povo galego fala un idioma de seu, fillo do latim, irmao do Castellano e pai do Portugués. Idioma apto e axeitado para ser veículo dunha cultura moderna, e co que ainda podemos comunicar-nos com mais de sesenta millóns de almas (...) O Galego é un idioma extenso e útil porque -con pequenas variantes- fala-se no Brasil, en Portugal e nas colónias portuguesas'.

(Castelão - Sempre em Galiza)



Esta web apoia á iniciativa dun dominio galego propio (.gal) en Internet





 SECÇONS
 FOTOGRAFÍAS
 Também ando por:
 PESQUISAR NO BLOGUE
 PESQUISAR EM BLOGUES GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 Artigos destacados

David contra Goliat
A lenda di que David era un rei xudeu que derrotou ó xigante Goliat guindándolle unha pedra cunha honda...

Na actualidade hai modelos de tanques que se chaman Goliat, mais aínda non saíu ningún modelo chamado David.

Será que David se converteu en Goliat? Será que o pobo sufriu o holocausto nazi, coma se de un neno maltratado se tratase, rematou sendo tamén un maltratador?

Son acaso o único que ve nesta fotografía a David representado nese meniño, que se enfronta a Goliat tamén cunha pedra? A historia repítese, mais... quén podía imaxinar que David fose Goliat?
Comentários (13) - Secçom: Palestina - Publicado o 19-04-2007 17:43
# Ligaçom permanente a este artigo
Chuza! Meneame
13 Comenta-se que...
1 A foto é impresionante, no peor sentido da pa#blgtk08#labra. Estas cousas poñen os pelos de punta.
Dito por Oskiña (19-04-2007 19:46)
2 A foto é espectacu#blgtk08#lar o tema triste.
Dito por Suevo (19-04-2007 20:38)
3 Tamén penso ke a foto é increible! pero o ke expresa é indefensión.
David, perdeu a súa autenticidade o ke lle fixo ser David, mudou, e agora converteuse no xigante Goliat, k#blgtk08#e aplasta e maltrata o pobo palestino.
E o mundo contempla a escea tan trankilo, mirando hacía outro lado e descargando a súa culpa con explicacións inutiles.

Dito por bubamara (20-04-2007 00:54)
4 A fotografia, concordo, é mesmo impressionante. O tema, também concordo, é triste. Os parabéns vão para quem, como tu, sabem ler nesta fotografia entre os píxels, para topar a bar#blgtk08#bárie. Mas também é necessário dizê-lo: existem multidão de barbáries, mesmo maiores (se couber) que ficam esquecidas porque são menos espectaculares. Contudo, parabéns de novo.
Dito por oscar de lis (20-04-2007 15:31)
5 Obrigado pelos parabéns :) E si, é certo que existen grandes traxedias esquencidas no noso planeta, especialmente en África.

É curioso que quixen facer unha s#blgtk08#ección sobre África pensando que atoparía grandes cantidades de informazón e, nembargantes, é a sección sobre o estranxeiro que máis dificultade me presenta na procura desta.
Dito por Suso (20-04-2007 19:54)
6 Claramente es un montaje de photoshop. 1) El tanque " avanza " y no hay ningún soldado en la torreta, que tiene 3 amatralladoras y no son floreros.
2) No hay profundidad de campo entre el niño arrojando la piedra y el tanque. Sí lo hay con el fondo.
3) Toda la literatura de David y Goliat me parece eso literatura. En todo caso me parece un montaje para generar esa sensibilidad sensiblera, valga la redundancia.
4) La imagen me trae otras valoraciones: 1) el constante odio de los palestinos, desde pequeños, hacia el pueblo de Israel y 2) el victimismo del débil ( los palestinos )frente al fuerte (Israel).
5) Que los palestinos, dirigentes y pueblo, cultiven la paz y a#blgtk08#cepten la resolución de la ONU nº 181 de 29-11-1947 que propuso la cración de dos estados: uno palestino y otro israelí. Ellos, los árabes-palestinos,iniciaron una guerra de exterminio al pueblo de Israel. En esa siguen. Israel se defiende de insultos, piedras, tiros, bazookas RPG, misiles...y desgraciadamente tendrá que defenderse del proyecto de agresión nuclear de Irán.
6) Mientras en el pueblo de Israel ha ido en aumento su anhelo de paz, todo lo contrario se puede decir del pueblo árabe-palestino: siempre la guerra. Esa foto no es más que una foto de guerra...iniciada por los propios árabes-palestinos.
Que cada uno extraiga de ella la literatura que quiera.
Gracias.
Dito por carlos (20-04-2007 21:03)
7 De nada Carlos. Eu tamén pensei nun primeiro intre nunha montaxe photoshop... hoxendía tódolos afeccionados a este programa cremos ser posuidores dunha sabedoría diviña que nos permite descalificar imaxes con só dicilo: "Photoshop". Mais eu non son un experto en imaxe nin estudei pra iso, de xeito que hei confiar no que os meus ollos me din sen crerme máis listo por saber usar un programa de edición de imaxes.

1) Se o tanque avanzase erguería po e area. Ogallá fosen floreiros e "disparasen" caraveis coma na Revolução do 25 de Abril, mais son armas pra matar palestinos, se houbese un soldado manexándoas é probábel que ese neno deixase de vivir.

2) Eu tampouco vexo profundidade entre o carro blindado e o fondo... de ser unha montaxe púxose sobre un fondo un tanque e un neno diante deste. Por certo, están conseguidas as sombras.

3) Sobre esa literatura se fundan os pilares da sociedade xudea.

4) Sería difícil non odiar a quen destrúe o teu país, mata á túa familia, derriba a túa casa,... É difícil facerse a víctima dentro dun tanque Crushader ou dende un helicóptero Apache, máis ben un adquire delirios de grandeza.#blgtk08#r />
5) Os israelís foron postos ahí porque sí, porque a todo o mundo lle deu mágoa o que se fixo con eles nos campos de exterminio nazis, ocupando un país pra elo. Se tan ben che caen podes cederlles as túas leiras pra que fagan un Estado, mais cuidado, que pronto lles han de parecer pouco... Un home cargado de dinamita é o medio máis mísero de facé-la guerra, sucede cando non che permiten ter exército e ó teu veciño ármano até os dentes.

6) Mentres Israel continúe co seu afán expansionista-imperialista e non acate as fronteiras que lle impuxo a ONU os palestinos seguirán defendéndose. Esa non é unha fotografía dunha guerra, xa que Palestina non ten exército, é a fotografía dunha barbarie iniciada coa creación do Estado de Israel.

Que cadaquén apoie a quen queira, ós invasores ou ós invadidos.


Por certo, quíxeno contestar así por facer Carlos unhas declaracións tan firmes e convencidas de posuí-la razón... nun primeiro intre só iba a respostar deste xeito:

"Os parabéns vão para quem, como tu, sabem ler nesta fotografia entre os píxels, para topar a barbárie". É dicir: lé entre píxels, my friend.
Dito por Suso (20-04-2007 21:29)
8 Para Suso.

Cadê o Sensacionalismo?

Sim, ele sumiu. Quando se trata da guerra interna entre Fatah e Hamas não existem fotos chocantes dos corpos dos mortos, nem exploração do fato de crianças terem sido assassinadas, mães chorando e títulos apelativos. Se Israel não está presente, que fim teria utilizar-se de sensacionalismo barato?

O fato não é novidade. Se voltarmos ao passado, no começo da década de 90, veremos que a mídia não liga a mínima para os palestinos, o que lhes incomoda é Israel.

Explico.

Na guerra do golfo, a OLP apoiou Saddam Hussein na invasão do Kuwait. Aliados naturais, Arafat não viu porque deveria tomar qualquer outra decisão. Com a derrota do Iraque, o governo kuwaitiano decidiu se vingar e expulsar do país 400 mil cidadãos palestinos inocentes, que nada faziam, a não ser trabalhar por aquelas bandas.

Sabe o que o fato rendeu de notícias? Míseras linhas de rodapé na edição dos jornais do dia seguinte.

No ano seguinte, o então primeiro ministro de Israel, Itzhack Rabin, decidiu expulsar 400 MEMBROS DO HAMAS do país. Sabe o que isso rendeu de mídia?

Sete meses de notícias mostrando como os "pobres palestinos" padeciam de fome, frio e doenças.

Quando Israel não está na foto, o destino dos palestinos passa a valer muito pouco.

Devería-se cobrar da imprensa mundial agora fotos de palestinos mortos pelos próprios palestinos nessa atual briga de Hamas e Fatah.

Não se vê um bando de cinegrafistas e repórteres mostrando corpos de crianças palestinas sendo mortas por palestinos e nem de mulheres palestinas chorando seus mortos.

Se fosse um palestino morto por soldado israelense, teríamos imagens o dia todo na mídia e se fossem crianças então...daria capa de grandes publicações. Cadê a imparcialidade em cobrir o Oriente Médio??

O que falar então dos títulos das matérias? Geralmente se vê por ai, principalmente nas agências de notícias e portais online, textos com chamadas como, " Soldados Isra#blgtk08#elenses Matam...", "Helicopteros Israelenses Atiram...", "Tanques Israelenses Disparam....". E desta vez, como por mágica, sumiram as nacionalidades dos perpetradores da violência, e os títulos passaram para a voz passiva. O que se vê de manchetes? "Confrontos em Gaza deixam X mortos", "Atentado em Nablus mata x crianças".

Além de poupar o leitor de ter de descobrir que palestinos estão se matando entre si, não são tão inocentes assim, e que a culpa nem sempre é de Israel, como a mídia quer fazer crer, a jogada ainda produz um efeito colateral interessante: para um leitor mais desavisado, que só passe os olhos pela chamada, ou não leia com atenção a matéria, o mesmo ainda é capaz de acreditar que o responsável pelos "confrontos" e "atentados" é Israel.

De fato, a imprensa é sensacionalista. Mas, só quando convêm. Nesta onda de sequestros, assassinatos e violência, crianças não foram poupadas. Em um atentado em Gaza, filhos de um dos mais importantes membros do Hamas, foram mortos em uma explosão. Alguém viu a foto do atentado? Os corpos? Alguma coisa mais do que poucos segundos de imagem na TV? Condenações a ação da Fatah? Choro da mãe destas crianças?

Não, não é mesmo? Vamos ser bem sinceros: o tratamento dado nas duas situações é bem diferente, tanto quanto o tratamento dado a mísseis kassam que caem em Israel e as respectivas retaliações que ocorrem na sequência, de forma a defender o país destes ataques.

Em outras palavras, a mídia não se preocupa com o destino dos palestinos, bem como o de tantos outros povos sem terra ou em confllito no mundo. A mídia se preocupa por razões políticas, ideológicas, de anti-semitismo ou ainda por mera desinformação, somente em atingir Israel, achando que o país é a raíz de todos os problemas da região. O simples "não" dado as questões acima nos deveria dizer tudo. No entanto, deixamos a pergunta em aberto caso alguem tenha uma resposta melhor:

Cadê o sensacionalismo agora?

http://www.deolhonamidia.org.br/Comentarios/mostraComentario.asp?tID=302&from=Mailing

Dito por Carlos (23-04-2007 13:35)
9 Mecá!! Escribiches un comentario que logo vale cinco veces polo artigo a comentar!!! :)

Non creo que os mass media sexan precisamente antisemitas senón máis ben o contrario... alén disto non entendo o antisemimitismo, mais sí o odio cara Israel; do mesmo xeito que non entendo o odio cara os cidadáns estadounidenses, mais sí contra os Estados Unidos.

Non serei eu quen che quite a razón, poi#blgtk08#s non son máis listo ca ninguén, e do mesmo xeito que non me considero quen de xulgá-la foto non me considero quen de xulgá-lo teu xeito de pensar.

Eu sí creo que o Estado de Israel é unha anormalidade... ou é que ten senso ese país ahí onde esta?? Eu non lle vexo ningún... é coma eses galpóns de tixolo e cemento rodeados de casas de pedra, non veñen a conto.

Obrigadinho pelos comentários.
Dito por Suso (28-04-2007 01:09)
10 "Eu sí creo que o Estado de Israel é unha anormalidade... ou é que ten senso ese país ahí on#blgtk08#de esta?? Eu non lle vexo ningún..." E quén decide os estados que deben existir e cales non?
Dito por Juan (30-05-2007 16:22)
11 Por certo, estoume fixando#blgtk08# e o rapaz non ten sombra.
Dito por Juan (30-05-2007 16:24)
12 Os que deciden son os poderosos, aqueles que non ser#blgtk08#ven a ninguén máis que ó seu amo e señor: o Capital.
Dito por Suso (30-05-2007 18:07)
13 n xei xe é montag#blgtk08#em... tou confusa
Dito por bia (05-03-2008 20:04)
E ti que pensas disto?
Venho a ser:
Correio-e: (Nom aparecerá publicado)
URL: (Debe começar por http://)
E digo eu:

(Introduza o código da imagem)
© by Abertal
"Se aínda somos galegos é por obra e gracia do idioma"
(Castelao)


Apoiamos a Candidatura do Patrimonio Inmaterial Galego-Portugués


Creative Commons License
Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons.



Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0