lugar para a conectividade e o intercambio de memoria sobre o noso pasado personal e humano
EU TAMÉN NECESITO AMAR

Premio Mellor documental galego CURTAS 2019.
Selección Oficial MICE 2020. Santiago (aplazado polo coronavirus)
Selección Oficial ESPIELLO 2020. Boltaña-Huesca (aplazado polo coronavirus)


THE BATTLE OF THE GOOD MEN

Selección oficial Cans 2018. sección vídeo clips.

Selección oficial Son Rías 2018. sección vídeo clips.

A VOLTA DOS NOVE

Nominación Mellor Documental
Premios Mestre Mateo, 2015

Premio do Público
Festival Primavera do Cine, 2015


DESDE DENTRO DO CORAZÓN

Nominada a Mellor Banda Sonora
Jerry Goldsmith Awards, 2013

Nominada a Mellor Longametraxe
Festival Primavera do Cine, 2014


O FAIADO DA MEMORIA

Arousán do Ano 2009
Apartado Cultura


A MEMORIA NOS TEMPOS DO VOLFRAM

1º Premio Certamen Etnográfico
Espiello, 2005


ARQUIVO DA MEMORIA SOCIAL
damemoria@gmail.com
 ESPACIOS
 GALERÍA DE FOTOS
 Ir a estas páxinas
 ARQUIVO

Sesenta e seis anos despois

Dias pasados fixo sesenta e seis anos do seu pasamento.

Hoxe nos reunimos ca prensa para contarlle o do homenaxe a Urioste o domingo 29, bueno faltaron asociacions, estaban presentes o grupo de acordeons "Arosa Bay" a Coral do Liceo, Pes de Barro, Teatro Clamide, teatro Iliria, Peña Athletic Arousa Lagunak, Emigrantes Retornados do Salnes, O Gato Negro, Asociacion Veciños Fonte da Laxe, Banda de Musica de Vilagarcia . O Faiado da Memoria, Os Borrizos de Cornazo. O mais bonito, o de verdade foi a presencia de cinco persoas que traballaron con Urioste, cinco persoas que fixeron o esforzo de estar hoxe con nos, todo pola admiracion que teñen pola figura do seu maestro, Gari Lorenzo, Vicente Jamardo, Teresita Cores, Fernando Quintela e Pura Ramos, elas e eles son os que nos enseñan a coñecer a figura de Urioste. A eles e as suas familias o agradecemento de todalas asociacions que intentamos levar a cabo este proxecto.
Comentarios (4) - Categoría: Xeral - Publicado o 21-09-2013 16:26
Chuza! Meneame
4 Comentario(s)
1 HOMENAXE a Don RICARDO URIOSTE...... Desde 1947
ººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººº
"Nunca es tarde si la dicha es buena", dice unha frase acuñada hai moitos anos. Está moi ben, todo canto dice, pero, ¿non lles parece monstruoso o olvido que houbo, en 66 anos despóis de morto?
------------------
Toda ésa xente que olvidóu a Don Ricardo, que se acerque
a dónde están as sepulturas que hai á entrada da necrópolis, dónde hai unhas sepulturas de xente xitana, que explican sin palabras, a dónde chegan éles, cándo o amor familiar é de ley... ¡Qué aprendan todos ésos que falan ó revés da realidade!. E moi fácil falar así...
-----------------
E de supoñer que éstos señores, non olvidan a ninguén por 66 anos. E menos o olvidarían si o difunto fóra o maestro de todos éles. Sempre pensamo#blgtk08#s que o noso é mellor que o do noso rival, é non é así... ¡66 anos!
........................................................
"Deixo amigos por extraños,
deixo a veiga polo mar;
deixo, en fin, canto ben quero...
¡Quén pudera non deixar!"...
.....................
Rosalía de Castro
1837-1885
------------
Dedico ésas catro líneas da nosa inmortal Rosalía
de Castro, ao maestro de todo canto había en aquéles
anos cheos de tristeza e fame. ¡Vaia traballo lle concedéu o Concello ó noso D. Ricardo! Así serían aquéles homes daquél tempo. ¡Todos son calcados! Non se libra naide... Estos sí que NON EMIGRAN, para que non os votemos en falta... Hai que encargar algún monumento para toda esta camarilla. E si os encargáramos, en serie, serían moito máis baratos, digo eu. ¿Ou non?
Comentario por E. García - Santiago (23-09-2013 17:58)
2 LA ISLA DE CORTEGADA EN SU HISTORIA 31 maio 1907
ºººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººººº
ADQUISICION DE LA ISLA DE CORTEGADA
"El pueblo de Villagarcía y Carril, hervía de comentarios y pronto se organizó, bajo la atenta mirada del Sr. Poyán,
una reunión popular con el fin de adquirir la isla de Cortegada y hacerle el presente al Rey.

En el acto que se celebró en los Salones del Ayuntamiento, (Vilagarcía), reinó indescriptible entusiasmo.

A la suscripción popular contribuirán los vecinos de Vilagarcía, Carril y Vilaxoán. Mide 268 m. de ancho, y tiene un perímetro de dos leguas.

Su extensión es de 700 ferrados de sembrados. Son 60 las personas que tienen en la Isla propiedades y
16 habitantes.

Unos y otros ofrecen facilidades para su enagenación. Los peritos Pinilla, Moreira y Pardiñas, se ocuparán del levantamiento del plano parcelario, para formalizar los contratos y otorgar seguidamente la escritura de venta de los terrenos.

En el mismo artículo se recoge la última información que recorre la Comarca en la que se vislumbran las nuevas edificaciones.

"Confírmase que serán dos los edificios que se levantarán en Cortegada. Uno para residencia de los Reyes y otro para la servidumbre"...

Llegarán a Vilagarcía varios corresponsal#blgtk08#es de periódicos para hacer informaciones ilustradas de la Isla.

Son muchos los encargos para la adquisición de solares sin reparar en el precio.

La prensa se volcó en el asunto y comenzó la epopeya de un pueblo, Carril, que por un tiempo se creyó "sitio real", llegando a ser la Meca de numerosos "peregrinos" atraídos por las posibilidades de rápido crecimiento económico.

Sobre la compra, a los vecinos isleños, parece ser que la prensa de Madrid encuentra algunos inconvenientes y alude a un posible intento de abortar la operación por parte de enemigos políticos del gobierno actual. (28/05/1907)".
---------------------
Texto recogido del libro "LA ISLA DE CORTEGADA EN SU HISTORIA", pág. 39 (Completa). Obra original del autor Lino J. Pazos, Librería "Follas Novas", Santiago.
139 págs.
................................
"¡Adiós, groria, adiós, contento!
¡Deixo a casa onde nacín;
deixo a aldea que conoso,
por un mundo que non vín!"
..........................
Rosalía de Castro
1835-1887
---------------------------
Dedico ésa página de la obra citada a todos los moradores de la Isla Cortegada, que aún viven y a los otros que ya no están para verlo. Pero que nos merecen un recuerdo muy respetuoso. ¡Va por todos ellos! Por nuestros mayores...



Comentario por (23-09-2013 19:10)
3 VIAJE DEL REY ALFONSO XIII A CARRIL
(Diario de Pontevedra, 11/09/1907)
----------------------------------------------------
"La prensa recoge la inmediatez de la visita Real: Es, por tanto, indudable, a nuestro juicio, que S.M. vendrá a Cortegada antes del día 21 del actual,(Septiembre 1907), fecha en la que han de comenzar las maniobras militares en Lugo.

El tren procedente de Lugo, llegó a la Estación de Guillarey, dónde solamente se detuvo el tiempo suficiente para que S.M. Don Alfonso XIII recibiera los honores que le brindaron las autoridades civiles y militares portuguesas desplazadas a esta Villa.
(24-09-1907)

El tren se detuvo en Guillarey cinco minutos, dónde Don Alfonso fue cumplimentado por una comisión de Valença de Miño, en nombre del Rey de Portugal.

A las dos y cincuenta minutos de la tarde, el tren entraba en la Estación de Redondela, donde un numeroso grupo de vecinos de todas las condiciones sociales, llegados de los más recónditos lugares de la comarca, esperaban a S.M., acompañados de la Banda de Música y fuegos de artificio.

Desde su Castillo de Mos, había acudido el ex Presidente del Consejo Sr. Marqués de la Vega de Armijo, acompañado del ex Ministro de Fomento, Don Francisco de Federico...

El Marqués conferenció con Don Alfonso, largo rato. La comitiva esperaba en la Estación, desde las doce del mediodía.

Sobre el regalo Real, comienzan a escucharse precisiones que, con el paso del tiempo, determinarán su situación legal, precisiones que pasan por aclarar que la Isla de Cortegada se dona a la Corona española, por lo que la propiedad será privada, no del Estado.

La famosa Isla regalada a S.M. no será una posesión real más, como la Granja#blgtk08#, Riofrío o Aranjuez, será una finca propiedad del Rey Don Alfonso...

El Diario de Pontevedra en su edición de 24-09-1907, comenta la expectación levantada por la llegada del Rey a Pontevedra: "Llegó el tan esperado día en el que S.M. el Rey de España, Don Alfonso XIII, visitaría su propiedad arosana. Todo estaba preparado para tan significativa Jornada. Las autoridades habían previsto que el día fuera inolvidable, dado que comenzaba una nueva época, para la comarca de Arosa y por extensión para toda Galicia"...

Los políticos y personalidades esperaban impacientes en los andenes de la Estación de Ferrocarril de Pontevedra la llegada del convoy real, entre carraspeos y algún que otro comentario sobre la disposición del monarca a venir a estos lares para instalar en una isla gallega su residencia de verano.

No faltaron a la cita las figuras señeras de la Galicia oficial. En primera fila se encontraban el Presidente del Consejo, Sr. Montero Ríos, el ex Ministro de la Gobernación, Sr. García Prieto y el Senador Sr. Marqués de Riestra. Tampoco faltó la representación cultural, entre los que destacaba el dramaturgo, D. José Echegaray,que tenía por residencia veraniega la vecina Villa de Marín"...
----------------------------------------------------
Texto copiado del libro: "LA ISLA DE CORTEGADA EN SU HISTORIA", obra original de Lino J. Pazos, 139 págs. Librería "Follas Novas" - Santiago de Compostela
-----------------------------------------------------
Como non podemos quedar sin unha cantarela da nosa Rosalía, alá vai a escollida de hoxe, que dí así...

"Miña Santa Margarida,
¿con quén te hei de comparare?;
Coma ti non vin ningunha,
nin na terra, nin no mare"...
.................
Comentario por E. García - Santiago (24-09-2013 19:09)
4 MEU PEQUENO HOMENAXE A DON RICARDO URIOSTE
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Xa dixen en máis de unha ocasión que eu coñecín a Don Ricardo.
Pero non tiven o gusto de habelo tratado. Era un home que tiña a imaxe dun maestro daquél tempo. Como todo-los maestros que enseñaron a nenos coma mín... Máis ben parecía algo descoidado en cuanto a súa vestimenta... ¡Pero, era un maestro de aquéles que, ó seu paso, había que quitarse a gorra, porque o sombreiro, non o tiñan moitos cidadáns! Máis ben diría que era unha prenda ben escasa.

Fáganse cargo os que lean estas líneas que cando nos deixou este home, todo corazón, eu tiña 15 aniños, e nin siquera me enteréi por aquéles anos desta triste noticia que hoxe recordamos. Señal de que eu tiña cousas importantes na miña vida que esta noticia, con ser moi importante no pobo, non cheguéi a asimilala. Non chegóu a mín, porque como decimos nas Rías Baixas, "Si che conto a miña vida, choras"... Por éso, é sólo por éso, non tiven noticias do seu pasamento.

Pero o recordo imborrable que teño de Don Ricardo Urioste, (xa o dixen en algunha outra ocasión), e tendo eu menos de 15 "tacos") foi cando o vin dirixir a Zarzuela, ésa, que escribéu Jacinto Guerrero, titulada: "LOS GAVILANES", en tempos de ensaios, no local de Jomersindo Nartallo. Aquélo me gustaba tanto velo que eu, non faltaba a ningún ensaio, todos éles dirixido por éste insigne maestro que se chamóu en vida, Don RICARDO URIOSTE.

A súa presencia era de moito respeto, cando tiña que dicir algo hacia un "artista do escenario". Súa voz era máis ben apagada, quizá debido a aquél tabaco que se fumaba para calmar a sed de moitas cousas que xa non estaban ó noso alcance. ¡Era unha droga, antes e sempre, por moito que tratemos de encubrila! ¡Eu fun fumador de tres #blgtk08#paquetes! Por éso sei o que digo... E sei hasta dónde chega ésto.

Para falar na distancia que había, desde o Director hasta os artistas nobeles que querían oír a voz de Don Ricardo, estaba cerca dél o Sr. Rufino, que aclaraba perfectamente as órdenes da Dirección, todo esto co millor ambiente que pode haber nunha reunión de amigos. E Don Ricardo, marcóu unha época que os máis vellos do lugar saben que é moi meritoria nun pobo que aprendéu moito do seu Maestro. Son esta clase de persoas que están enseñando sempre, si o que recolle a súa voz, sabe de que vai todo o que él pretende dicir...

E como un gran Maestro que foi este home, un home sempre triste, como a súa vida parece que foi así, vou desgranar unhas letras que eu gardo para un caso como éste que nos ocupa, que tamén forman parte da vida mesma. Estas líneas que vou deixar aquí, especialmente para Don Ricardo e a súa obra, forman parte dunha canción andaluza, que dice así...

"CUANDO UN AMIGO SE VA,
DEJA UN ESPACIO VACÍO;
QUE NO SE PUEDE LLENAR,
CON LA LLEGADA DE OTRO AMIGOOOO"...
.....................
Dedicado para o homenaxeado é a súa obra.
Dicía o cantante Julio Iglesias, nunha
canción desas de hai uns anos...
"LAS OBRAS QUEDAN,
LA GENTE SE VAAAA...
La vida sigue igual"
............
E como non podo despedirme sin un poema
que sempre está con nós, vou a relatar
o que a mín máis me gusta da obra
de Rosalía de Castro... que figura no
monumento a nosa poetisa, na Alameda
de Santiago, e que dice así...

"ADIÓS RIOS, ADIÓS MONTES,
ADIÓS REGATOS PEQUENOS;
ADIÓS PRENDA DOS MEUS OLLOS,
NON SEI CANDO NOS VEREMOS"...
.................
¡Va por ti, Maestrooo!!!

Comentario por E. García - Santiago (25-09-2013 10:52)
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0