A MALIÑA DE LUGO


BENVIDO A REPUBLICA DA MIÑA CASA
Non, esto non e un anuncio de IKEA. Tampouco e un blog de tías en bolas, nin un blog de foros de adolescentes, nin de un programa de “aqui temos tomate” anque por alguns dos comentarios puidera parecelo. Simplemente pensei que un título así… A MALIÑA DE LUGO…. atraería a mais seguidores, si ben , hoxe, despois da experencia digome
: "¿para qué?" Pero bueno, xa teño a clientela feita e dame non sei que cambialo, así que de momento este blog chamase como se chama e o contido e o que e, (evidentemente). O que eiqui deixo cada unhos cantos dias, fallo algun, constitue un análisis nada metódico moito menos exhaustivo da actualidade tal e como eu a vexo, e que obviamente non coincidirá para nada con a sua visión, queridiño letor. Pero sepan que xa levo varios anos bisestos neste oficio de xunta letras e que, incluso gañeime unha certa (dudosa) reputación en algún oscuro rincón do gacetilleo en épocas remotas. A os que xa me coñezan desa etapa, xa saben qué poden esperar de min e de esta páxina. A os que caeron aquí por accidente, simplemente recordarlles a única máxima inquebrantabel que rixe este blog: nada do que aquí se escribe debe ser tomado en serio. Non no olviden xamais, ou iniciaremos polémicas estériles que no nos conducirán a otro calexón mais que ao dos insultos, as divisions entre bandos e as desercions en masa. Nin eu mesmo me tomo en serio, así que non cometedes ese erro no meu lugar.
Por o demais, sexan benvidos. Tomen asento, sírvanse unhas bebidas do moble bar e participen si o creen convenente. Intentarei actualizar contidos a diario, sempre e cando as forzas e a miña apretada axenda mo permitan, e a actualidade depare noticias suculentas que comentar….por certo como tecleo con presa e teño pouco tempo, non soio correxir os textos, asi que cometo faltas de ortografia a esgallo….pero entendese…de carallo…e se non tempo o tempo…….Por certo, olvidabaseme...son OTERO REGAL, vivo en Xunqueira un barrio de Viveiro, aqui teñen a sua casa. www.oteroregal.com

O meu perfil
ceramica@oteroregal.com
 CATEGORÍAS
 RECOMENDADOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

O MUNDO E REDONDO
O mundo e redondo e donde menos o esperas salta a mosca.
Un dia folleando por a rede apareceume esta entrevista, que foi feita o Domingo, 13 de marzo, 2005 no periodico LA REPUBLICA de URUGUAY.

Un uruguayo exiliado que vino para disfrutar del triunfo de la izquierda
"Una revolución de la esperanza"
Un uruguayo suelto en España: Melchor Roel Rivas hace 30 años que vive en dicho país después de que la dictadura militar lo expulsara de Uruguay. Hoy vive en la comunidad de Viveiro y fue electo como Alcalde por el Partido Comunista.

Melchor Roel Rivas se encuentra en nuestro país en un momento especial: la izquierda es gobierno y para él no es un detalle menor. Es un militante de alma y vida en sus comienzos en el Partido Comunista y luego en el PC de España. Piensa que en América Latina las coordenadas que se están dando son tremendas y el pueblo uruguayo está por encima de ellas.

A sus 21 años de edad fue expulsado de nuestro país un 26 de setiembre de 1975. En ese entonces Melchor era militante del PC. "En Uruguay me subieron al barco y me llevaron directamente a España, hicimos una parada en Buenos Aires pero como eras expulsado no te dejaban bajar", cuenta Melchor.

"De ahí directamente fuimos a Galicia allí tuve que hacer el Servicio Militar en el sur de España donde te calificaban como punto rojo si tenías antecedentes".

Hoy vive en Viveiro una comarca de Telurio, su familia la cual conformó en el exilio esta integrada por sus dos hijos y su señora, de profesión maestra. Se radicó allí en el año 80 después de haber estado un tiempo participando en Divisiones Sindicales Obreras. Aclara que no está de acuerdo con la calificación Dirigente entonces utiliza el término División, para él nadie dirige a nadie, "es algo muy pomposo porque cuando dejas de pertenecer a ese órgano eres un tío más".

Su vida siempre se caracterizó por su fuerte militancia en los partidos de izquierda tanto en su país natal como en España donde estuvo mucho tiempo en el PC, fue concejal del Partido a la vez que participaba de las Comisiones Obreras. En entrevista con LA REPUBLICA Melchor contó detalles de su vida.

--¿Continuaste con tu militancia política en el exilio?

--Sí. Estuve yendo a Madrid durante 14 años porque estaba en la Dirección de la Organización Pública de Comisiones Obreras. Hasta que en abril de 2003 me presenté por el Partido Socialista y ganamos las elecciones en Viveiro, un pueblo donde el último gobierno de izquierda que existió fue en el año 1936, en esa época los fusilaron a todos menos a dos. O sea que fue en pequeñito (se ríe refiriéndose al triunfo de la izquierda en Uruguay) pero fue quitar a toda la derecha, nadie se creía que podíamos ganar.

Ahora estamos haciendo un trabajo de transparencia, un trabajo que hay que hacerle a la derecha sacarles todo.

--¿Cómo te sienta ese nuevo puesto?

--Pues con mucho trabajo producto de la situación en que nos encontramos. Porque yo creo que la derecha muchas veces ocupa el poder que tiene para gobernar y rehacer todas las estructuras democráticas, la participación, no es fácil.

Todo eso lleva a que uno empiece a trabajar a las ocho y media de la mañana y acabe con el sol.

--¿Cómo ves el triunfo de la izquierda en nuestro país?

--Yo creo que este triunfo además de histórico es que se está viviendo una revolución de la esperanza. La gente se ha dado cuenta de que el cambio era necesario y además que es posible.

Yo he pasado una bandera cada vez que hablaba de Uruguay. Algo que nadie puede repetir esto va más allá de un maracanazo, es en el único pueblo del mundo que le ha ganado un frente a una dictadura. Y eso dice mucho de un pueblo. Creo que hay demasiado para atrás.

Veo que hoy la situación va a ser complicada pero se va a salir adelante, además se están dando unas coordenadas políticas a nivel de Latinoamérica muy importantes. Ya se está hablando de algo más allá de lo que es el Mercosur.

Hay un debate en todas las direcciones políticas, sindicales, empresariales, en el cual ya no se están dando solamente una unidad económica, se habla de una necesidad de resistencia, yo creo que es un proyecto que tiene que cuajar y si cuaja va a ser un proyecto agresivo económicamente hablando, un proyecto de futuro.

Las coordenadas son tremendas y el pueblo uruguayo está por encima de todas ellas, incluso me atrevo a decir -sin menospreciar ningún proceso- que el pueblo uruguayo ha llenado de participación todo ese nuevo proceso que se está viviendo en Sudamérica.

--¿Cómo se está viviendo en España ¿cómo lo ve?

--La España progresista, la España que luchamos contra la guerra, la España que hemos peleado durante muchos años para que tenga un pequeños estados de bienestar social, la España que cree en más libertades, en independencia de criterios políticos, la España que cree que Europa tiene que seguir avanzando, tiene una alegría enorme por el pueblo uruguayo de que haya conseguido su objetivo. Y mi objetivo como uruguayo era estar acá.

--Melchor, ¿te sentís uruguayo o español?

--Yo siempre digo que para resumir y no decidir todo lo bueno y lo malo que tengo se lo debo a Uruguay.

Pero allá me dicen "el uruguayo", sigo tomando mate con mi termo de Peñarol.

Mi gente del Sindicato gallego me dice "el uruguayo" o el "gualegüachu" y todo el mundo sabe que yo no hablo ni gallego ni uruguayo, hablo "gualegüachu".

--¿Qué música te guardás de Uruguay?

--Lo he ido recopilando poco a poco porque las Fuerzas Armadas me llevaron, todos los discos también desaparecieron.

"Musicación 4 y 1/2", entre los mojos de Horacio Buscaglia, la improvisación de Urbano Moraes y la voz de Rada.

Y todo lo que se podría tener de acá, Opus Alfa, Días de Blues, el Sindikato, todo lo que hay y hubo de Rada, Los Olimareños.

--¿Tenés contacto con uruguayos que están viviendo en España?

--Menos del que querría, pero hemos hecho algunas cosas. Cuando murió Líber Seregni nos juntamos para hacerle un homenaje. También tengo relación con mucha gente que vive en el país, nos intercambiamos información, y ahora mismo vamos a hacer un encuentro con los uruguayos de toda la comarca y vamos a recibir al cónsul uruguayo en Galicia.

--¿Cuál es tu trabajo como alcalde?

--Lo primero que tenemos que hacer es no molestar. ¿Qué significa esto? Cuando hay alguna iniciativa, cuando hay fórmulas de participación facilitarlas y después tomar las decisiones, pero una vez que se toman hacerlas cumplir.

Estamos empeñados en la "Participación Ciudadana", que la gente sepa que estamos trabajando y vamos a seguir trabajando y que cuando lleguen las próximas elecciones tengan la oportunidad de devolver nuestro trabajo y que ha sido hecho con transparencia, aquello de que uno se puede equivocar pero lo que no puede es afanar.

--¿Cómo definís tu militancia?

--Yo llevo toda mi vida militando, con el Frente Amplio en el PC y en la CNT. En esa época trabajaba en los talleres de Cutcsa y estudiaba en el nocturno del IBO que era mixto por la noche. Militaba, estudiaba, trabajaba y vivía, de las cuatro cosas hoy dejé de estudiar.

Ser militante es estar comprometido con una idea y con uno mismo, estar comprometidos lo que hacemos y para eso se tiene que estar con convicción.

--¿Volverías a Uruguay?

--Si no tuviera responsabilidades es un momento precioso para volver.

Llevo viniendo acá varias veces a través de las Comisiones Obreras con representantes a seminarios que ha hecho el PIT-CNT. Pero esta vez no he venido nada más que a disfrutar del triunfo. *
Comentarios (23) - Categoría: Xeral - Publicado o 25-02-2010 15:35
# Ligazón permanente a este artigo
PIN PAN PUN
A pesares de que falta algo mais dun ano para as eleccións municipais, xa estamos
co preámbulo do pin pan pun . Capuletos contra Montescos. Vilaarriba ou Vilaabaixo. Tigres, leóns, todos queren ser os campeóns. Harvard ou Oxford. Branco ou negro. Pero a teoría de cores di que hai como mínimo 196 tipos de grises hexadecimales, moitos espazos de dios entre o ceo e o inferno.

Tal vez hai outra forma de facer as cousas. Este é o debate que deberiamos iniciar a partir de mañá. A un lado do ring, xentes de dereitas PP a o outro as esquerdas sempre pelexando e ranqueando: PSOE, BLOQUE, e IU. Iniciando un combate das ideas, eu vou a propoñelo, a bó seguro que a prensa lle interesará, temos lugar, cen butacas, calefacción, só falta que os interlocutores acepten, eu serei o moderador e de paso o provocador do debate. ¿Qué son tendencioso? . Que tire a pedra o que esteña libre de ese pecado, e eu polo menos o recoñezo, para elo suxiro, como se de un partido de futbol se tratara estas cinco regras:

1. Cada partido escribirá un post sobre un ámbito temático (saúde, estradas, educación, seguridade...). Non poderemos evitar que estes [posts] teñan un notable nesgo, distorsionado pola visión partidista de cada cal.

2. Todos os datos terán que ser enlazadas, todas as informacións contrastadas e todas as sentenzas, avaladas.

3. Os debatentes asumirán que o interés non debe centrarse no post (xa dixen que será partidista), senón no intercambio de comentarios, de datos e de contrastes.

4. Buscaremos tanto os puntos de desacordo, como aquilo no que non se cincida. Intentando facer facer un balance común, construído a partir das interseccións e as diferenzas.

5. O debate está aberto. So falta que os partidos de Viveiro contesten o rogo de entrar no combate ideolóxico, si non fora asi, xa sabemos o que temos e a que atenernos, tamén podemos cambiar de táctica e convocar a responsables comarcais, Deputados e outros cargos.
Tiros e Troians quéixanse de que esta democracia so esta para ser exercida cada catro anos mediante o meter nunha ragañadura dunha caixa de metacrilato unha papela impresa, pois ben, collamos a vaca polos cornos e debatemos, midamos e pesemos as nosas ideas, as nosas solucións a os graves problemas socio-económicos desta bisbarra. E de paso borrar dunha vez do pensar popular aquello que decia Dumier “A politica e o arte de sevirse dos homes facéndolles crer que se lles sirve a eles”
Otero Regal

Comentarios (25) - Categoría: Xeral - Publicado o 23-02-2010 07:26
# Ligazón permanente a este artigo
SANTA HIPOTECA DOS SUDORES VARIOS
As cousas e fóronsenos das mans. Non sei si é por cultura ou porque enseñaronos asi desde pequeniños, ou se é porque nos enganaron moi ben e nos fixéron crer, para afundirnos, se é que a xente en serio quérese suicidar, ou son eu o raro que o ve todo moi negro, cando en realidade o arco iris está diante dos meus fuciños.

Dende Norte ata o sur, dende babor a estribor a queixa máis oída e a de “A hipoteca afógame”, non podo coas letras, vou darlle lume ao do banco e xa quédome tranquilo.

Non é estraño ver mozos que se meten en hipotecas de máis de vinte anos (o cal debería ser delito) pero, nos ultimos tempos, antes de que arraciara a crisi, vin unhas barbaridades dignas de película de madrugada. Hipotecas de 30, 40 e 50 anos. E supoño que non dura máis porque non vivimos máis tempo. De todas maneiras poderiamos nacer xa hipotecados e así ampliaras ata a náusea.

Pero os bancos non so che daban cartos frescos para a hipoteca da a casa, tamen para extras mobles con carballo do medievo, un BMW e unha viaxe de noivos en Cancún.

Supoño que todos coñeceredes, ou haberedes oído falar dun caso parecido. Parella nova, con traballo (bo, ou lixo, dá igual, dous soldos todo o poden). Todo medio organizado, a voda en ciernes, pois ollamos un pisito en vez de pillar un aluguer normaliño: pisazo novo de trinta ou corenta quilarros. Se é unha sinatura a o fin e o cabo..- Pois mira non vou estar de aluguer, total, por un pouco máis ao mes teño O MEU PROPIO piso.

PUM! Agora é cando toca darse de cabezazos contra a esquina máis puntaguda do mesmo berro desesperante a un tempo que mana a sangue con profusión.

Primeiro erro. Primeiro gran erro. O primeiro. Os piso non é teu, os piso será teu. Os piso é do banco ata dentro de corenta anos. Ata que pagues ata o último céntimo dos préstamos. Que si, que é moi bonito ter o teu propios piso e non vivir de aluguer, niso estamos de acordo. Que é máis chuli vivir nuns piso novo que nun que ten vinte anos e pasaron por el dez inquilinos diferentes. Pero terás uns piso propio dentro de corenta anos, cando os piso, e ti, xa sexades vellos. E da quela non o necesitaras, iras para un asilo po para o cementerio do lugar.

- Bo, pois dentro de corenta anos será meu, total é un pouco máis ao mes e podo facer as miñas reformas e pór o mobiliario que eu quiera, pintalo e… E así polo menos teño algo. Ti que? De aluguer toda a vida? E dentro de corenta anos eu terei uns piso e ti nada. Ademais, os piso sempre soben (si, isto soa raro, pero dicíao a xente ata fai un ano), e é un bo investimento (ERRO 2).

E aquí, punto un: Con 70 anos a verdade que mola ter uns piso, pero prefiro gozar a vida agora e non ter uns piso dentro de ufff… que sabes, xa non pode pasar nada.

Punto dous: Os piso sempre subían, e se non soben. Como agora todos pòdemos apreciar, que a todos os listos que pensaron así chispum.

- Bo, se quero pódo vender e sácome unha pasta. (ERRO 3)

- Se claro, e vaste a vivir… (De aluguer? )
Otero Regal

Comentarios (28) - Categoría: Xeral - Publicado o 10-02-2010 15:14
# Ligazón permanente a este artigo
¿CANTO DEBE O TEU POVO?
O Concello de Viveiro ten a maior débeda bancaria dunha entidade local de similar categoria e habitantes, en España, que ao peche do ano pasado elevábase a 5.663000 de euros, eso registrada, si sumamos a esto as deudas de queixon e pagos pendientes da temporada de Cesar Aja 3,8 millons en queixon (Impagados e sin recoñecer) e 6 600 000 euros en en débeda bancaria . E mais coas débedas e impagados destes que desgobernan agora a débeda podia rondar moi ben os 10 millóns de euros.
Tendo en conta que Viveiro, na mesma data tiña 16.052 habitantes darianos unha débeda de 622,97 euros por habitante A débeda viva das entidades locais en España ao finalizar o ano 2008 ascendía a 32.030 millóns de euros, 566 euros por habitante, segundo os datos recollidos polo Ministerio de Economía e Facenda e publicados recentemente por primeira vez.
Como dato curioso o concello de Barcelona so ten un promedio de débeda e habitante de 476,5 euros. Craro esta que témolos peores :Madrid é o concello máis endebedado cos bancos, supón 2.080 euros por habitante, séguelle o Concello de Valencia, cunha débeda de 992,9 euros por habitante.
A pesares de que os datos son soio de deuda bancaria a finais de 2008 en A Mariña temos alguns outros exemplos: Burela: 2.440.000 euros, Cervo:2.035.000 euros, Ribadeo: 2.209000 euros, Foz: 1.892.000 euros, os demais non chega, ningun deles a cifra dun millon: Xove: 208.000 euros, Lourenzä: 144.000 euros, Mondoñedo: 879.000eurosOurol: 485.000 euros, Trabada: 90.000 euros, Alfoz. 211.000 euros.
Volvo a recordar que os datos son do final do 2008, este ano coa que se caeu, coa falta de diñeiros das licencias da construcción, e co manirrotos que son a maioría dos nosos alcaldes, que gastan o que non teñen en pan e circo (festas, troleadas e cuchipandas) a bon seguro que as cifras subiron en demasia.
Non estraña pois que sucedan casos como o de Viveiro donde o Tetro Pastor Diaz está sin calefacción dende Novembro porque non existen cartos para pagar o arreglo, e os suministradores estan ate as narices do Concello que non sabe, non contesta e o peor de todo ¡Non paga¡
A contía da débeda viva de cada un dos Concellos, calculouse tendo en conta as seguintes operacións de risco: créditos financeiros, valores de renda fixa e préstamos ou créditos transferidos a terceiros. Deste xeito, a débeda viva non inclúe a débeda comercial das entidades locais, senón unicamente a bancaria.
Otero Regal
Comentarios (15) - Categoría: Xeral - Publicado o 01-02-2010 19:49
# Ligazón permanente a este artigo
© by Abertal