A MALIÑA DE LUGO


BENVIDO A REPUBLICA DA MIÑA CASA
Non, esto non e un anuncio de IKEA. Tampouco e un blog de tías en bolas, nin un blog de foros de adolescentes, nin de un programa de “aqui temos tomate” anque por alguns dos comentarios puidera parecelo. Simplemente pensei que un título así… A MALIÑA DE LUGO…. atraería a mais seguidores, si ben , hoxe, despois da experencia digome
: "¿para qué?" Pero bueno, xa teño a clientela feita e dame non sei que cambialo, así que de momento este blog chamase como se chama e o contido e o que e, (evidentemente). O que eiqui deixo cada unhos cantos dias, fallo algun, constitue un análisis nada metódico moito menos exhaustivo da actualidade tal e como eu a vexo, e que obviamente non coincidirá para nada con a sua visión, queridiño letor. Pero sepan que xa levo varios anos bisestos neste oficio de xunta letras e que, incluso gañeime unha certa (dudosa) reputación en algún oscuro rincón do gacetilleo en épocas remotas. A os que xa me coñezan desa etapa, xa saben qué poden esperar de min e de esta páxina. A os que caeron aquí por accidente, simplemente recordarlles a única máxima inquebrantabel que rixe este blog: nada do que aquí se escribe debe ser tomado en serio. Non no olviden xamais, ou iniciaremos polémicas estériles que no nos conducirán a otro calexón mais que ao dos insultos, as divisions entre bandos e as desercions en masa. Nin eu mesmo me tomo en serio, así que non cometedes ese erro no meu lugar.
Por o demais, sexan benvidos. Tomen asento, sírvanse unhas bebidas do moble bar e participen si o creen convenente. Intentarei actualizar contidos a diario, sempre e cando as forzas e a miña apretada axenda mo permitan, e a actualidade depare noticias suculentas que comentar….por certo como tecleo con presa e teño pouco tempo, non soio correxir os textos, asi que cometo faltas de ortografia a esgallo….pero entendese…de carallo…e se non tempo o tempo…….Por certo, olvidabaseme...son OTERO REGAL, vivo en Xunqueira un barrio de Viveiro, aqui teñen a sua casa. www.oteroregal.com

O meu perfil
ceramica@oteroregal.com
 CATEGORÍAS
 RECOMENDADOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

NON XOVE NUCLEAR
O sucedido en Xapon demostra, de novo, que as centrais nucleares non son seguras. Con todo, para a industria nuclear, todo o que non sexa como Chernóbil non é nin sequera un accidente. En Xapón xa se detectou radiactividad a 150 quilómetros dos reactores afectados. Dicir que a situación está controlada é temerario. Ata se temos sorte e os técnicos logran refrigerar o núcleo, e oxalá sexa así, teremos unha serie de reactores cheos de auga de mar. O desmantelamento será extremadamente complexo. E xa temos mais de 200000 persoas que sufriron a radiación, unha parte delas en tratamento. Hai vítimas das explosións. Non sabemos como está a estrutura das centrais. "Tsunami" é unha palabra xaponesa. Creo que é lóxico pensar que as centrais de Xapón debería estar preparadas fronte aos tsunamis.
Pero como por aqui segue haber "parvos" que como fai 30 anos pedian que instalasen unha central destas en Regodela Xove, a saida da riua de Viveiro, daquela eu vivia en Xove e conanse cos dedos os que participamos naquela manifestación, e o mesmo en Viveiro, os politicos da epoca e posteroiormente choraban para que viñera, e o mais fodido e que os tecnicos mintireiros e vendepatrias decian, como ahora que esto era moi seguro, cando debaixo regodela pasa a "FALLA DO ALEMAN" que parte Galicia e orixina seismos de cando en cando.
Pero hoxe poño aqui unha entrevista feita fai unhos anos a PENCHA SANTAMARINAS encol de como sucedeu aquelo.

Petra Kelly apareció muerta hace quince años con un tiro en la sien
Galicia, ¿nucleares? Non, gracias
El Correo Gallego14.10.2007
La UPG se arroga el mérito de pararle los pies a Fenosa en Xove hace 30 años, pero se olvida de Pencha Santasmarinas, que lideró y coordinó la contestación social contra la central nuclear, proyecto desechado por las hidroeléctricas al saberse que la Mariña es zona de riesgo por sus fallas geológicas.
Por ROBERTO QUMATA

Chernóbil supuso el fin del mito nuclear. "Las centrales nucleares son auténticas ruletas rusas que juegan con el medioambiente y con la salud de generaciones enteras", subraya Adega, asociación que propugna a través de la reforma del Estatuto la declaración de Galicia como territorio desnuclearizado.

Pero antes de la catástrofe de la central ucraniana hubo un tiempo, un lugar y unas gentes que batieron el cobre para "termos unha terra libre do pesadelo nuclear".

En 1973, una funcionaria de Extensión Agraria de Viveiro, la compostelana Prudencia (Pencha) Santasmarinas, recibe una carta de su sobrino sin más señas que éstas: "Pencha, Viveiro".

Para entonces, Pencha se ha ganado una enorme reputación en virtud de su trabajo de campo con los labradores. Nuevos establos, silos modernos, invernaderos, traída de aguas, cursillos... La funcionaria aplica sus métodos docentes de maestra, explica, seduce y convence. Tiene prestigio, la Mariña se beneficia de sus innovaciones.

Como dicen quienes la conocen "está a agromar unha muller de acción", la Petra Kelly gallega que lo dio todo para abortar la instalación de la central nuclear de Xove, hace 30 años. Ésta es la historia de una mujer de izquierdas, la musa de Xove, "absoluta, profundamente desencantada".
El movimiento pacifista y ecologista mundial tiene el rostro de una mujer de acción, la monja alférez, la madre coraje: Petra Kelly. El martes pasado, 2 de octubre, coincidió con el quince aniversario de su muerte.

A los 32 años fundó el partido alemán Los Verdes. En 1983 organizó protestas antinucleares y por los derechos humanos en Berlín y Moscú. Ese mismo año participó en varios mítines y bloqueos en las bases militares norteamericanas hasta terminar con sus huesos en la cárcel.

En la playa de Morás, lugar de Regodela, municipio de Xove, iría el emplazamiento de la central nuclear. Fenosa desistió por fallas geológicas FOTO: ECG
En la playa de Morás, lugar de Regodela, municipio de Xove, iría el emplazamiento de la central nuclear. Fenosa desistió por fallas geológicas
FOTO: ECG
En los años 70, Alemania abusó de la energía atómica, cuando los desechos radiactivos eran –lo siguen siendo– un riesgo inasumible. En Suecia, recibió el Right Livelihood Award, conocido como el Premio Nobel alternativo.

En EEUU amplió estudios y a su regreso a Alemania con siguió reunir cinco millones de firmas contra la instalación de los misiles Pershing II.

En su idea inamovible de una Europa libre de armas nucleares, buscó soluciones no violentas entre la OTAN y el Pacto de Varsovia. Durante esta campaña se enamoró de Gert Bastian, alto mando del Ejército alemán, que abandonó su puesto, en protesta por la decisión de la Alianza de asentar más euromisiles.

Petra Kelly, que desde el Bundestag consiguió que la RFA se disculpara por el bombardeo de Gernika, apareció el 2 de octubre de 1992 con un tiro en la sien junto al cadáver de Bastian.

Casi al mismo tiempo, en Galicia, Pencha Santasmarinas participa de los mismos ideales de Kelly, pero sin apenas resonancia. Los artefactos caseros que estallan al pie de los repetidores de Fenosa como advertencia de una incipiente "loita armada" incluso no existen. El Régimen, todavía en dictadura, tiene un omnímodo poder censor.

Nuestra musa de Xove recuerda que hay un atisbo de Exército de Liberación Nacional, "pero yo no me veo haciendo cócteles molotov para estamparlos contra los postes de Fenosa".

Pencha estudia en el colegio de las monjas de San Pelayo, donde "me enseñan una forma de religión absolutamente culpatoria. Más de lo mismo, después en Emma. Bailar era pecado o, cuando menos, yo era objeto del pecado para él", o sea, para el muchacho de turno que le pedía un mambo en las fiestas de Sar , de Conxo o de la Trisca.

Gana las oposiciones de funcionaria y en su vida se cruza un sociólogo de la UPGA, Ramón Muñiz de las Cuevas, que le presta Sempre en Galiza. "Un libro que me toca el corazón y que me hace reflexionar sobre cómo puede haber un mundo diferente en cuanto a solidaridad, coherencia, justicia. Castelao me hace saltar desde la comunión casi diaria al marxismo".

Ramón Muñiz será su mentor político y quien la sumerge en las aguas bautismales de la ­Asemblea Nacional Popular Galega (ANPG), formación que se nutre de Comisións Labregas –o sea, del trabajo de campo hecho a conciencia por Pencha– y de algunos curas de la Mariña.
Moncho Valcárcel, conocido por o crego de Sesamo, es uno de los religiosos más decididos en oponerse a la central nuclear de Xove porque, como insiste en sus homilías fuera del púlpito, "Galiza non é unha colonia".

La vertebración del nacionalismo, independentismo y ­frentismo gallego no es fácil al comienzo de los años 70; se hace proselitismo a base de ­panfletos y del boca a boca; su ­representación cuantitativa es apenas irrelevante.

Entre 1971 y 1972, los afiliados a la UPG no rebasan el centenar. "Eran Jesús López Suevos, Cuqui Fraguela, Paco Rodríguez, Bautista Álvarez, Beiras, que estaba en el PSGA, y pocos más".

Oculta a la novia de Reboiras en un período de loita armada
El 12 de agosto de 1975, la Policía del Régimen ensaya uno de sus últimos ataques de artillería: matar moscas a cañonazos. Moncho Reboiras, que trata de organizar la UPGA en el todavía Ferrol del Caudillo, es descubierto en un piso franco. Pese a escapar por el tejado, será un blanco fácil de los escopeteros de la dictadura.
Entre la muerte de Reboiras y la de Franco, el 20 de noviembre, Pencha pasa por los peores momentos de su vida. Ella no está comprometida con la lucha armada, pero se la obliga a buscar escondite para Elvira Souto, compañera sentimental de Reboiras. Antes, recibirá un encargo no exento de riesgos: encontrar acomodo para Ignacio, un militante que forma parte del brazo armado de la UPG, aunque no está fichado.
Pencha cree que, tal vez, alguna casa rectoral de los cregos levantiscos sea el escondrijo más adecuado. Finalmente, Ignacio se oculta en una casa escuela de Ribadeo, donde come a diario gracias a una mujer que, “sin comerlo ni beberlo”, se juega su empleo, su futuro y su linda cara. Todavía los policías de la Brigada Política y Social no han erradicado de sus manuales los métodos de tortura, pero doblan la vigilancia en las fronteras, sobre todo en la portuguesa posterior a la revolución de los claveles.
El domicilio de Ignacio por su condición de ‘talde’ (no fichado) es utilizado por Elvira Souto hasta que el grupo organiza su ‘muga’ (paso de frontera) a Portugal.
“¿Y estos libros?”, pregunta el teniente de la Guardia Civil. ­‘Operación ogro’ (Carrero) y ‘O pensamento político de Castelao’ ponen a Pencha contras las cuerdas. “Los compré este verano en Londres”. “Pues quémelos”, ordena el seducido oficial.

Mal de amores, los hombres que le gustan están casados
Pencha Santasmarinas lleva una doble vida. Proba funcionaria del servicio de Extensión Agraria de Viveiro, niega la imputación de “agitadora social”. Con el fin de descabezar el movimiento “¿Nucleares? non graciñas”, la Guardia Civil detiene a una de sus líderes. Pencha es trasladada al cuartelillo en cumplimiento de las órdenes del gobernador civil de Lugo. Un teniente llegado para la ocasión desde la capital no concibe que una chica tan guapa y tan bien vestida sea la muñidora del movimiento de contestación social a la central de Xove. El juez está en Mondoñedo, de modo que transcurren tres horas, tiempo sobrado para que el teniente le recomiende el matrimonio y la calceta.
“Pero es que tengo mala suerte en el amor; ¿no ve?, los hombres que me gustan ya están casados”. El halago impacta con tal fuerza en el militar que la situación de retención se relaja. Pencha llama a casa por teléfono para advertir en clave a la bióloga Pilar Delgado, compañera de piso, para que se deshaga de la propaganda clandestina.

Presencia, belleza y empleo selectivo del castellano salvarán a Pencha Santasmarinas de situaciones críticas. "¡Ei ti, ves ou non ves, joder!" es el estereotipo de la mujer radical en pantalones y jerséis hasta las rodillas", asegura. "Pero yo soy la antítesis, una chica muy mona, que va a todas partes muy arregladita".

Ante los poderes público y jefes policiales, Pencha pasa por ser una joven de ideas avanzadas, una ecologista que habla de salvaguardar la tierra, lo cual no entra en contradicción con las ideas del gobernador civil.

Precisamente, en una demostración antológica de frialdad, Pencha se presenta en el ­Gobierno Civil para amonestar a su titular: "Vengo a llamarle la atención". Después de recomendarle la lectura de la Biblia y de hacerle ver la división científica mundial acerca de la energía nuclear, "el gobernador, descolocado, me dice: ´Bueno, pero si usted ve algo raro, me llama".

Dos años después, en 1979, el engatusado regido comprueba que la número uno de las listas de Bloque por Lugo es Prudencia Santasmarinas, sin que ésta haya coreado "Esta terra é nosa, non de Fenosa" o "Galiza Ceibe, poder popular".

Pero hay que volver a 1977, al 10 de abril de 1977, curiosamente un día después de la legalización del PCE. Comisións Labregas, que es el sindicato que domina Pencha, aplica el sentido común: "Galicia exporta energía eléctrica en abundancia", por tanto, los planes de Fenosa, ­Eléctrica del Viesgo e Hidroeléctrica del Cantábrico de explotar una central que actuaría con uranio enriquecido, cuatro generadores de 900 megavatios y un reactor de agua ligera pueden convertir la zona de Regodela, en la llamada playa de Morás, en un ­basurero.

El grupo cultural Sementeira, que asimismo maneja la maestra compostelana, es una formidable plataforma de sensibilización popular. Tan pronto el ingeniero Pedro Costa Morata toca las campanas a rebato, es decir, en cuanto descubre el plan de las hidroeléctricas y coloca en el fiel de la balanza los inconvenientes de la energía nuclear, casi dos mil personas se reúnen en la sala de Os Verxeles.

Será la asamblea más multitudinaria del nacionalismo ­gallego que desembocará en la famosa marcha sobre Xove el 10 de abril de 1977 y en la que ­intervienen los catedráticos de la ­Universidade de Santiago ­Bermejo y Beiras, el citado ­Costa Morata y los ingenieros de Fenosa.

Un mes atrás, Pencha, camino de París, se rompe una pierna. Conduce escayolada durante los once kilómetros de una marcha que, convocada por Comisións Labregas, es apoyada por la ANPG, los Comités de Axuda á Loita Labrega y Erga.

Es buen momento para entonar el We shall overcome de Joan Baez que Xosé Luis Grande traduce como el Venceremos nós, pero ocurre lo imprevisto. El PCG, con Rafael Pillado a la cabeza, trata de robar protagonismo a los auténticos promotores de la manifestación, que no son otros que los sectores del nacionalismo gallego. Pese a todo, los enfrentamientos y empujones no pasan a mayores.

El PCG, eufórico por la legalización, se arroga un protagonismo que no encaja en el doctrinario del PCUS. Hoy, la Rusia heredera, sigue ostentado el tercer puesto mundial en número de centrales nucleares (31), es el primer basurero nuclear del planeta, su tecnología peligrosa y obsoleta quedó al descubierto en Chernóbil y se afana en construir 60 centrales más en los próximos 25 años.

Lo más doloroso, según apuntan a EL CORREO participantes en la marcha, es que "Pillado chupó cámara" de televisión, más proclive al hecho de la legalización del PCE que al parón del proyecto nuclear.

Pencha Santasmarinas arroja ese 10 de abril la toalla ideológica porque percibe que ni siquiera un hecho de tal relevancia – "Nucleares. Non, gracias"– es capaz de unir a las distintas facciones del nacionalismo gallego, probable y taimadamente disgregado por la izquierda estatal. Por eso, y desde Xove más que nunca, se enfatiza en que la UPG es el partido de los coroneles.

En definitiva, la central de Xove no existe treinta años ­después gracias a loitadoras ­como ­Pencha y a que Fenosa, vista las fallas geológicas de la zona, nunca se hubiera atrevido a culminar el proyecto nuclear.

Reproche a la izquierda gobernante: “Jamás he visto tantas trapalladas”
La Agencia Internacional de la Energía elevó sus previsiones de consumo mundial de productos pretolíferos. Esta semana, el precio del barril de crudo ha batido récords estadísticos. China y la India se beberán las pocas reservas que quedan. El panorama energético es catastrófico. En este contexto, más Kioto (cambio climático) las nucleares vuelven por sus fueros.
Pencha Santasmarinas, sin embargo, repetiría lo hecho en Xove en 1977. Para ella sobran argumentos: la seguridad, el riesgo de accidentes, de sabotajes y de atentados terroristas, el medioambiente y la salud, las emisiones gaseosas radiactivas, en modo alguno las nucleares evitan la emisión de dióxido de carbono, el problema de los residuos que están socializados y corren por cuenta del Estado.
Las convicciones ideológicas de la musa de Xove han ganado, pero en las personales se siente derrotada, pese al innegable avance de las conquistas de la mujer (mariscadoras) cuando el campo del feminismo estaba en barbecho.
“Estoy absoluta, profundamente, desencantada. A partir de ahora votaré en blanco”. Jefa de Servicio de la Xunta en Pesca, Agricultura e Igualdade e Benestar, se cree “rota”. “¿Este es el cambio que (las mujeres de izquierda) hemos propugnado?”.
Para esta funcionaria que se jubilará en febrero, “el favoritismo, amiguismo, incompetencia y sectarismo rayan niveles intolerables. Jamás he visto tantas trapalladas. Empiezo a dudar si en las actuales izquierdas hay gentes de izquierdas. Ya no creo en los partidos políticos, y sí en las listas abiertas, los movimientos solidarios, en la sociedad civil. Co sectarismo non se fai nada polo país, é o seu peor inimigo”.
Comentarios (18) - Categoría: Xeral - Publicado o 18-03-2011 13:39
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
18 Comentario(s)
1 Desconocía muchos detalles de su lucha, pero aunque yo era una niña, siempre la admiré muchísimo era el prototipo de la mujer luchadora y comprometida que muchas de#blgtk08# nosotras, máxime en aquella época,llevábamos dentro, aunque carecíamos del valor suficiente para ponernos a ello. Toda mi admiración y agradecimiento para Pencha.
Comentario por tostada (18-03-2011 14:04)
2 Moi boa a e#blgtk08#ntrevista.
Comentario por Covas (18-03-2011 22:21)
3 Pero esta non era a que os do blo#blgtk08#que lle deran a medalla Castelao?
Comentario por Picato (18-03-2011 22:21)
4 El IGNACIO del que h#blgtk08#abla es de Viveiro?
Comentario por Rodriguez (18-03-2011 22:24)
5 O final da entrevist#blgtk08#a e desmoralizador.
Comentario por Rosa (18-03-2011 22:31)
6 ¿Qué es la radiación?

La radiación sólo es una forma de transmitir energía. La luz de colores que podemos ver, los rayos ultravioleta que no vemos, el calor que llega del sol y las transmisiones inalámbricas de radio, televisión o datos son formas de radiación. La energía se propaga por rad#blgtk08#iación en forma de ondas, y como las olas en el mar pueden tener los picos más altos o más bajos, y más separados o más juntos. También como las olas en el mar la radiación puede tener más o menos energía.

Si lees esto en una pantalla estás recibiendo una radiación en forma de luz visible.
Comentario por Losada (19-03-2011 08:34)
7 O que podía pasar pasou. A oposición á central nuclear de Xove baseábase en dúas premisas. A primeira, que Galicia era excedentaria en enerxía e, que, polo tanto, non precisabamos unha central nuclear. A segunda, común a todo o movemento mundial antinuclear, que esta enerxía non era segura, que os riscos eran moitos e evidentes.

Os alcumes e insultos que se comezaron a propagar contra os nacionalistas e ecoloxistas, moi da man até mediados dos anos 80, foron múltiplos, variados e ningún bonito.

Chegaría con ler os artigos de Luís Caparrós, xefe de Prensa de Fenosa e comentarista de cabeceira de La Voz de Galicia. Ou o doutro inesquecíbel xornalista nestas mesmas páxinas, Augusto Assía.

Ambos intercalaban os insultos, as trolas e as acusacións de xulgado de garda.

As máis suaves eran a de “perfecto ignorantes”.

O da ignorancia foi o argumento máis perpetuado desde aqueles anos para descualificar a todo un movemento mundial que ten como obxectivo preservar o planeta da súa destrución.

Nin o accidente de Pennsilvania, nin o de Chernobil, nin o de Vandellòs nos Països Cataláns, foron quen de facer que as multinacionais eléctricas e ás súas grandes corporacións industriais, coutasen a súas angueiras consubstanciais de enriquecemento rápido e a calquera prezo. Aínda do da destrución do noso planeta.

Moreas de documentos de miles de universidades, informes de nomeados especialistas, millóns de verbas dos comunicadores, quixéronos convencer que a enerxía nuclear era a máis “limpa e segura”.

Até foron quen de mercar a activistas antinucleares para que pasasen a defender, como “ecoloxistas”, a construción de novas centrais nucleares.

As#blgtk08# novas tecnoloxías, os novos xeitos de contrición, o progreso e a experiencia de anteriores fallos e desastres permitiría que un accidente coma o de Chernobil fose hoxe por hoxe imposíbel.

E nos últimos anos acreceron nesta campaña, que a dereita presentou coma “unha campaña ideolóxica” (Cospedal dixit), para conseguir que as moratorias á construción en Europa fosen suprimidas. E, aínda máis, que as centrais antigas e obsoletas non fosen pechadas.

Non se pode ser de dereitas e estar contra da enerxía nuclear?

O tempo, coma en tantas outras campañas, foi o que lles sacou toda a razón.

No Xapón viuse como un accidente non só é posíbel, senón que pode ter consecuencias “apocalípticas” (palabra do responsable de enerxía da UE, conservador alemán). E que os problemas poden comezar, como no Xapón, por calquera fallo dos dispositivos secundarios, que poden ser danados por un terremoto, pero tamén por un ataque terrorista, por un avión que se esfachica, por un fallo mecaníco ou do sistema informático...

Todas estas hipóteses, agora corroboradas, estaban xa “reais” en ducias de películas. Analizadas tamén por centos de estudosos e científicos, pero moi pouco difundidas polas grandes corporacións de comunicación, públicas e privadas.

Angela Merkel retomará a moratoria, na China mandan paralizar a construción de 29 centrais... e no Reino de España PP e PSOE únense non só á hora de negar o cataclismo que desde Xapón se está a estender por todo o mundo, senón a mesma necesidade dun debate.

Certamente que neste debate teñen todas as de perder. A evidencia, aínda que tenten agochala, é máis forte que as trolas que se inventen.

Nucleares non, Grazas!
Comentario por A NOSA TERRA DIARIO (19-03-2011 08:49)
8 17 de marzo de 2011. Dende ADEGA quereros expresar a nosa solidariedade co pobo xaponés afectado polo terremoto e posterior tsunami e logo polo gravísimo accidente nuclear de Fukushima. Destas tres catástrofes, só unha ten unha orixe non natural, e portanto, puido evitarse. Mais a inconsciencia e a cobiza dun sistema que persiste en promover a enerxía nuclear desprezando os riscos que comporta, e que non dubida en hipotecar a saúde do planeta polo beneficio económico inmediato, fainos tamén a nós en tanto que integrantes dese sistema, responsábeis e ao tempo vítimas da catástrofe. Exerzamos pois a nosa responsabilidade e comecemos por demandar dos nosos governantes a fin da era nuclear, comprometendo o peche das actuais centrais para antes de 2020.

Ao fío deste lamentábel accidente, reavívase de novo na sociedade e no estamento político a preocupación pola enerxía nuclear. As organizacións ecoloxistas nunca agardamos por unha catástrofe para poñer sobre a mesa o debate sobre a enerxía nuclear. Sobran argumentos para desmontar as patrañas do lobby atómico e dos seus factotums políticos, que agora, fronte aos gravísimos sucesos de Fukushima, recollen velas e suavizan a súa posición co fume da demagoxia e os tecnicismos.
Eis dez razóns que os ecoloxistas de todo o mundo temos para rexeitar o uso da enerxía nuclear, nun formato de fácil dixestión para políticos e ex-presidentes, de retiro nos consellos de administración dalgunhas eléctricas:

1. A enerxía nuclear é inmensamente destrutiva e perigosa: Harrisburg (1979) Chernóbil (1986) e agora Fukushima, amosan claramente as posibilidadees destrutivas desta fonte de enerxía que por si soa, pode hipotecar o futuro do planeta por moitas xeracións.

2. A enerxía nuclear non é unha enerxía limpa, ao contrario, é das máis suxas: os refugallos perduran durante milleiros de anos e a súa xestión e tratamento aínda non están resoltos.
3. A enerxía nuclear é a máis insolidaria: cria menos postos de traballo que as renovábeis, privatiza os beneficios e deixa nas mans públicas os custos de desmantelamento e xestión d#blgtk08#os refugallos, así como os riscos xerados no seu funcionamento e no almacenamento dos refugallos durante milleiros de anos.

4. A enerxía nuclear non é a máis barata, ao contratrio, é moi cara: é un sumidoiro de axudas públicas dende a construción, pasando polo seu mantemento e tamén para a xestión dos refugallos. Por se non fora pouco, mesmo lles pagamos ás eléctricas por non facer máis centrais (moratoria nuclear) através do recibo da luz.

5. A enerxía nuclear non é necesaria: de haber vontade política é posíbel substituila polas renovábeis e promover o aforro e a eficiencia, como fixeron países como Alemaña ou Suecia (que cumpren con Quioto), mentres que Franza, cun enorme parque nuclear, non.

6. A enerxía nuclear non é pois a solución ao cambio climático: no seu ciclo de vida (extración, transporte, construción, desmantelamento das centrais, xestión dos refugallos, etc.) emítense máis GEIS que coas renovábeis.

7. A enerxía nuclear non da a suficiencia enerxética, ao contrario, cria máis dependencia: o uranio é un recurso escaso localizado en poucos xacementos no mundo. O estado español importa practicamente a totalidade do uranio doutros países para as súas centrais, polo que a dependencia que por exemplo co carbón.

8. A enerxía nuclear non é renovábel: as reservas de U-235 son finitas e esgotaranse nunhas poucas décadas.

9. A enerxía nuclear é rexeitada pola inmensa maioría da sociedade: por que entón os principais partidos políticos teiman en defendela?

10. A enerxía nuclear non é sustentábel: non é eficiente eonómicamente, nin solidaria socialmente, nin os custos e riscos ambientais son asumíbeis.
En 2006, o Parlamento Galego aprobou coa unanimidade dos tres grupos, unha Proposición non de Lei que declaraba Galiza como territorio desnuclearizado. Agora tócalles ás forzas políticas estatais, tanto do governo como da oposición, acadar un compromiso inequívoco para abandonar o uso da enerxía nuclear, prohibindo por lei a construción de novas centrais e pechando as existentes denantes de 2020.
Comentario por ADEGA (19-03-2011 08:52)
9 a esquerda sempre coas medias verdades#blgtk08# eu preferiría que mintirades de cheo
Comentario por eu mesmo (20-03-2011 00:23)
10 Menuda lista leva Aja,vai de segundo un que se chama Jaime e leva so un ano vivindo en Viveiro,é xenro de Cholo o que traballa no xuzgado,é ávogado.A Aja non lle vale a xente de Viveiro,vese #blgtk08#que xa o coñecen e non queren ir con el.O resto da lista será o de sempre,xente que lle diga a todo que sí para mangonear el todo. Aja vaise pegar un ostiazo nas eleccións que non o sabe ben.
Comentario por Chus (20-03-2011 11:07)
11 Menos mal que algún leu o seu post, señor Regal, e comentou cousas tan acertadas como: "Menuda lista leva Aja, vai de segundo un que se chama Jaime...; "A esquerda sempre coas medias verdades...". Menos mal que non fixeron como os que non leron o post e com#blgtk08#enzaron a darnos unha parrafada sobre de enerxía nuclear e de porque non se quixo que se construise unha central nuclear en Xove, insensatos, se leeran primeiro o post; ¿qué raio terá que ver a enerxia nuclear, co non a unha central nuclear en Xove? Saudos.
Comentario por A cruz da Campá (20-03-2011 23:00)
12 Amigo A CRUZ DA CAMPA, aqui cada louco con o seu tema, e non quero chamar tolo a naide, pero moita xente sumase a este blog para facer a sua guerra, que moitas veces non coincide con a guerra do autor do post.
Bueno, tampouco e#blgtk08#sta mal a cousa, por certo chamame a atencion que un tema que esclarece de algunha forma a nosa historia recente teña tampouca acollida, tanto aqui como en facebook, donde na miña paxina persoal Alfonso Otero Regal esta posto.
Comentario por Otero Regal (21-03-2011 09:41)
13
Que penade progreso mal pensado. Todo é un mal menor segundo os defensores das nucleares. E por non dicir o uso de analogías propias dunha demagoxia que chirría nos oídos que abunda nalgúns comentarios. Aos do PP e aos que defenden o progreso que destrúe encántalles trivializar, son seres superiores que soltan gilipolleces (véxase os discursos de Aznar sobre o cambio climático ou sobre como propón #blgtk08#solucionar certos problemas ecolóxicos, e por non dicir a Rajoy, que se toman de broma todo o serio dos desastres dando exemplo co seu curmán). Se non é tan perigoso iso de ter unha central nuclear máis vella que o cagar, que poñan certas sedes cerquita cerquita, que dean exemplo, todos vostedes a repoboar as zonas radioactivas, que segundo vostedes, tampouco é para tanto. Vaian vaian hipócritas do carallo.
Comentario por Rias Baixas (21-03-2011 10:41)
14 O reactor de Fukushima é un BWR Mark I, é unha tecnoloxía non demasiado avanzada, tendo enconta que o mesmo sistema empregado nalgunhas centrais en España vai xa polo Mark VI. Son as centrais Nucleares seguras? Tecnoloxicamente falando, podense facer todo o seguras que se queiran. Cál e o problema entón? como en todo, chégase a un compromiso entre seguridade é inversión. Y aquí de novo o eterno problema, Si esos organismos non son independientes, non son supranacionais, non priman a seguranza por enc#blgtk08#ima de calquer outra consideración, pois entón, pasará sempre o mesmo, faremos centrais nucleares, ou centrais hidraúlicas ou o que sexa en calquer sitio, e logo cando algo pasa (que sempre pasa algo)botamos as máns a cabeza. É moi interesante o post, e como a acción cidadán foi quen de parar algo así. En canto a senhora da que fala, vote en branco ou en azul, xentiña así e a que fai falla, con criterio. A mágoa e que o final ese tipo de xente son os primeiros/as sacrificados polo partido de turno.
Comentario por Fran García (21-03-2011 13:03)
15 Hay un lobby nuclear con Millones de € de presupuesto con fases de actuación previstas. Donde la primera fase era una millonada en gasto para convencer a la población de que la nuclear es segura (que se han ido ahora bastante al traste). Lógicamente un trabajador de una central no es de ese l#blgtk08#obby, ese no tiene poder de convicción para casi nadie y a ese no hay que comprarle para que opine a favor.
hay noticias sobre ello por aqui, a ver si las encuentro:
www.meneame.net/story/merkel-tilda-chantaje-presion-lobby-nuclear
www.meneame.net/backend/go.php?id=653455
Comentario por Novoa (21-03-2011 15:37)
16 Seguimos moi espetantes co sunami político que vai sela lista de Leal e o Pata... van tremer cun nove na escala ritcher os cimentos da política municipal. A cousa faise de rogar, pero promete.
Por outra banda,tamén se presenta moi radioatica a lista do PP... Aja e dezaseis máis, da igual quen señan ou de onde señan, o importante é que só teñen un papel de comparsa nesta farsa. Velaí te#blgtk08#ndes o panfletiño que andan a distribuir por toda a bisbarra... ten radiación da bondo. Aja, Aja e outra vez Aja... Aja so, Aja acompañado, Aja de reviravolta, con este, co outro e co de máis aló. Aja é o pirixel de tódalas salsas ¿Hai vida no PP de Viveiro ademáis de Aja? O panfletiño de Aja é un panfletiño de moito carallo. Queda ben clariño que Aja é a verdadeira estrela.

Comentario por Galácticos (21-03-2011 16:52)
17 Hecho ocurrido en 1892, verdadero y parte de una biografía)

Un señor de unos 70 años viajaba en el tren, teniendo a su lado a un joven universitario que leía su libro de Ciencias. El caballero, a su vez, leía un libro de portada negra. Fue cuando el joven percibió que se trataba de la Biblia y que estaba abierta en el Evangelio de Marcos.
Sin mucha ceremonia, el muchacho interrumpió la lectura del viejo y le preguntó:
- Señor, ¿usted todavía cree en ese libro lleno de fábulas y cuentos?
- Sí, mas no es un libro de cuentos, es la Palabra de Dios. ¿Estoy equivocado?
- Pero claro que lo está. Creo que usted señor debería estudiar Historia Universal. Vería que la Revolución Francesa, ocurrida hace más de 100 años, mostró la miopía de la religión.
Solamente personas sin cultura todavía creen que Dios hizo el mundo en 6 días. Usted señor debería conocer un poco más lo que nuestros Científicos dicen de todo eso. #blgtk08#
- Y... ¿es eso mismo lo que nuestros científicos dicen sobre la Biblia?
- Bien, como voy a bajar en la próxima estación, no tengo tiempo de explicarle, pero déjeme su tarjeta con su dirección para mandarle material científico por correo con la máxima urgencia.

El anciano entonces, con mucha paciencia, abrió cuidadosamente el bolsillo derecho de su bolso y le dio su tarjeta al muchacho. Cuando éste leyó lo que allí decía, salió cabizbajo, sintiéndose peor que una ameba. En la tarjeta decía:





Profesor Doctor Louis Pasteur
Director General del Instituto de Investigaciones Científicas
Universidad Nacional de Francia

'Un poco de Ciencia nos aparta de Dios. Mucha, nos aproxima'.
Dr. Louis Pasteur

Postdata: El mayor placer de una persona inteligente es aparentar ser idiota delante de un idiota que aparenta ser inteligente.
Comentario por Un idiota (21-03-2011 17:10)
18 eu tampouco creo nos partidos,cando vin o coche tuneado do ex- presidente de galiza,r#blgtk08#evolveuseme o estómado,sabendo como traballan os labregos galegos n´as aldeas.......
Comentario por maria luisa gil pereira (31-03-2011 15:51)
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal