A MALIÑA DE LUGO


BENVIDO A REPUBLICA DA MIÑA CASA
Non, esto non e un anuncio de IKEA. Tampouco e un blog de tías en bolas, nin un blog de foros de adolescentes, nin de un programa de “aqui temos tomate” anque por alguns dos comentarios puidera parecelo. Simplemente pensei que un título así… A MALIÑA DE LUGO…. atraería a mais seguidores, si ben , hoxe, despois da experencia digome
: "¿para qué?" Pero bueno, xa teño a clientela feita e dame non sei que cambialo, así que de momento este blog chamase como se chama e o contido e o que e, (evidentemente). O que eiqui deixo cada unhos cantos dias, fallo algun, constitue un análisis nada metódico moito menos exhaustivo da actualidade tal e como eu a vexo, e que obviamente non coincidirá para nada con a sua visión, queridiño letor. Pero sepan que xa levo varios anos bisestos neste oficio de xunta letras e que, incluso gañeime unha certa (dudosa) reputación en algún oscuro rincón do gacetilleo en épocas remotas. A os que xa me coñezan desa etapa, xa saben qué poden esperar de min e de esta páxina. A os que caeron aquí por accidente, simplemente recordarlles a única máxima inquebrantabel que rixe este blog: nada do que aquí se escribe debe ser tomado en serio. Non no olviden xamais, ou iniciaremos polémicas estériles que no nos conducirán a otro calexón mais que ao dos insultos, as divisions entre bandos e as desercions en masa. Nin eu mesmo me tomo en serio, así que non cometedes ese erro no meu lugar.
Por o demais, sexan benvidos. Tomen asento, sírvanse unhas bebidas do moble bar e participen si o creen convenente. Intentarei actualizar contidos a diario, sempre e cando as forzas e a miña apretada axenda mo permitan, e a actualidade depare noticias suculentas que comentar….por certo como tecleo con presa e teño pouco tempo, non soio correxir os textos, asi que cometo faltas de ortografia a esgallo….pero entendese…de carallo…e se non tempo o tempo…….Por certo, olvidabaseme...son OTERO REGAL, vivo en Xunqueira un barrio de Viveiro, aqui teñen a sua casa. www.oteroregal.com

O meu perfil
ceramica@oteroregal.com
 CATEGORÍAS
 RECOMENDADOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

EDUCACIÖN PARA A CIDADANIA
Estiven lendo os contidos do currículo da nova Asignatura "Educación para a Cidadanía", moitos deles, por certo, xa estaban contemplados dentro dos "temas transversaes" recollidos en a LOGSE, alegrome, como cidadan, e como abó da implantación de esta valiosísima materia que xa fai un tempoque ven impartindose na maior parte dos países europeos dende Inglaterra ata Grecia, pasando por Portugal, Francia, Italia, Irlanda, Suecia, Bélxica, República Checa, Luxemburgo, Holanda, Eslovenia, Estonia, e incluso a supercatólica Polonia, e cuios contidos ainda siguense impartindo de maneira transversal en outros países como Alemania, Dinamarca, Hungría, Chipre, Noruega o Finlandia, claro que por alí non teñen este clero tramontano herdeiro dos que paseaban a franco baixo palio fai catro dias emedio.......
Comentarios (12) - Categoría: Xeral - Publicado o 05-09-2007 17:38
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
12 Comentario(s)
1 Entendendo a educación como a consecución da formación integral do alumnado, polo que será tan prioritaria a educación nos valores como a científica.
Para conseguilo serián traballados cun agarimo especial os contidos transversais:
Educa#blgtk08#ción para a saúde.
Educación para a paz e a convivencia.
Educación vial.
Educación para a igualdade de sexos.
Educación para o consumo.
Educación na liberdade de crenzas.
Educación no respecto polas tradicións
Comentario por Xose (05-09-2007 19:14)
2 A nova asignatura "Educación para a#blgtk08# cidadanía" é:. Moi necesaria.....
Comentario por Maria (05-09-2007 19:15)
3 A nova materia que se incorpora ó currículum escolar é a chamada Educación para a Cidadanía e os Dereitos Humanos, que presenta outros cinco bloques temáticos dunha amplitude inaudita. Igualmente o lexislador atribúelle 35 horas anuais. Polo que xa temos dúas pseudo-materias incorporadas ó currículo do alumnado que sen dúbida realizará inmediatamente a súa composición de lugar outorgándolle apena#blgtk08#s prioridade algunha a tales contidos fragmentarios…

Se o que pretende a administración educativa é salvar a cara e dicir que ten preocupación pola formación ético-cívica dos futuros cidadáns, podía cando menos outorgarlle un espazo lectivo mínimo para que os destinatarios de tales contidos formativos tiveran algunha oportunidade de consideralos, polo menos, dignos da súa atención.
Comentario por Xesús R (05-09-2007 19:19)
4
Los obispos se han tiznado la faz con las pinturas de combate, han desenterrado el hacha de guerra y se han puesto a danzar en torno a la hoguera. ¿Por qué? Porque no les gusta, dicen, la asignatura de Educación para la Ciudadanía.

¿Por qué no les gusta? Porque no se compagina con sus doctrinas. ¿Y qué tienen que ver las doctrinas y las ideas creenciales de los señores obispos y de sus partidarios con la instrucción pública, que por serlo ha de servir para todos, esto es, para los católicos, los protestantes, los ateos, los agnósticos, los musulmanes, los judíos, los animistas, los panteístas, los ortodoxos y los adventistas del Séptimo Día? Nada.

El respeto a los demás, valor esencial consagrado por la lógica y por el Derecho Natural, es una vía de doble sentido: no puede recabarse el respeto debido a las propias creencias si uno no respeta las de los otros. Sin embargo, en lo tocante a la asignatura#blgtk08# de Educación para la Ciudadanía, que bien podría llamarse Educación a secas, el asunto trasciende de ese elemental enunciado, pues el respeto al Estado democrático y a la Ley no equivale al respeto a un grupo o a un sector social, económico, ideológico o doctrinal, sino a todos, pues todos se guarecen bajo el techo de esa casa común. La educación, la ética y la urbanidad, con sus anexos de higiene, decencia cívica, puntualidad, apoyo mutuo, tolerancia, simpatía, afectividad y buen comportamiento (pilares todos ellos, a su vez, de la libertad), son exigencias comunes a todos, de suerte que ese combinado de derechos y deberes que componen la educación, la buena educación, debe ser conocido, aprendido y, a poder ser, perfeccionado, por todos los niños, y no sólo para que un día sean ciudadanos dignos de ese nombre, sino porque ya lo son y merecen y necesitan esa enseñanza. ¿A los obispos no les gusta eso? No deja de ser una pena.
Comentario por Rafa (05-09-2007 19:22)
5 Parece que el tema de Eduación para la ciudadanía está generando un gran debate. Yo estoy con Regal. No entiendo porqué a la Iglesia no le gusta esta asignatura. A mí me pa#blgtk08#rece que el contenido está muy bien y ni siquiera es contrario a sus principios. Lo que está claro es que las relaciones entre el Gobierno y la Iglesia van de mal en peor.
Comentario por marta (05-09-2007 19:23)
6 La "libertad" de unos termina dónde comienza la de otros. Hay que respetar a todos los hombres y si el contenido de una asignatura nueva puede ofender la ideología/creencias de unos e ir en contra de como padres quieren educar a#blgtk08# sus hijos o a éstos mismos no les gusta lo que se les pretende impartir, habrá que tenerlos en cuenta. La democracia es oír y tener en cuenta las consideraciones que se hacen al respecto de algo y no pasar de ellas e imponerse.
Comentario por NP (05-09-2007 19:23)
7 ¿Quién se quiere imponer aquí? El contenido de la asignatura habla sobre derechos humanos, respeto a los demás, la Constitución... Son contenidos básicos#blgtk08# y valores esenciales que todo ciudadano debe conocer y respetar al margen de ideologías. Debe ser un núcleo común para formar una sociedad democrática.
Comentario por Alcoa (05-09-2007 19:24)
8 Xosé, unha pregunta: esta asignatura, abarca todas esas materias que comentas#blgtk08#, ou serían asignaturas soltas?
quen prepara ós mestres nestes temas?
Comentario por Enfergal (05-09-2007 20:49)
9 Sinceramente, sólo sé de esta asignatura lo que me han comentado personas de diferentes ideologías religiosas y políticas. Investigaré y me informaré en otras fuentes para poder tener una opinión totalmente realista al respecto. Sin embargo, sobre lo que dices que esta asigantura habla sobre derechos humanos, respeto a los demás, la Constitución... si es así, es#blgtk08#toy de acuerdo que son contenidos básicos y valores esenciales para poder vivir en democrácia y en paz. Pero estos se deberían inculcar por medio de la familia ,en primer lugar, y luego, el ambiente en que se mueva el alumno. Sino por mucho que se enseñe por el profesorado (salvo alguna excepción), les entrará a los chavales por un oído y por el otro les saldrá.
Comentario por liberal (06-09-2007 14:34)
10 entendicheme mal Enfagal, o que quixen decir era o que un cree que teria que ser a ensenanza, para un bo futuro ....cra#blgtk08#ses que seria imprescindibel que se aprenderan en unha autentica sociedade libre e pensando no futuro nos pequenos....
Comentario por Xose (06-09-2007 16:49)
11 De acordo totalmente contigo.
Dende fai anos, as enfermeiras vimos reclamando que nos colexios dean unha asignatura de Educación para a Saúde, pois parece que sómo como tranversais dentro doutras asign#blgtk08#aturas, non está dado os resultados esperados.
Outro cantar é a dicusión que nos mantemos internamente, sobre quen é o profesional adecuado para a súa implantación: os mestres, ou persoal sanitario...
Comentario por Enfergal (07-09-2007 00:29)
12 Ante os graves problemas que se están a xerar en torno á obxeción de conciencia da asignatura "Educación para a cidadanía" acábase de abrir un blog no que aportar ideas sobre #blgtk08#a obxeción educativa.

Agardamos os vosos comentarios e agradecémosvos que divulguedes o enderezo do Blog.

http://objecioneducativa.blogspot.com
Comentario por Obxeción educativa (01-10-2007 15:18)
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal