Asociación Micolóxica Sendeiriña


Asociación Micolóxica do Val de Barcala






O meu perfil
sendeirina@yahoo.es
 CATEGORÍAS
 FOTOBLOGOTECA
 RECOMENDADOS
 GALERIA
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

Museo da Trufa... en proxecto
De momento é só un proxecto, pero deixámosvos esta nova que se publicaba no Diario de León sobre a construcción dun museo da trufa e dos hongo na zona do Bierzo.

Como será a sensación de ser unha trufa e ser encontrada por un can? Pois esa é unha das cousas que nos vai ensinar este museo.

A ver, ser vai adiante e temos unha disculpa perfecta para facer unha excursionciña.


El Museo de la Trufa brota en Berlanga ( Diario de León - 24/04/2011 )

El Museo de la Trufa brota en Berlanga

El Ayuntamiento licita el proyecto del edificio de exposiciones y la plantación para el cultivo del hongo

Han sido necesarios cuatro años para que su «cultivo» diera frutos. Pero al fin el Ayuntamiento de Berlanga dispone ya de todos los parabienes administrativos y económicos para que el Museo de la Trufa y los Hongos ocupe un lugar destacado dentro de los alicientes turísticos del municipio y quién sabe también si en el porvenir económico de esta zona del Bierzo tan ligada al carbón; entre Fabero y Toreno.

El consistorio dispone desde hace varias semanas del proyecto técnico definitivo para la ejecución de las obras, que se costearán con los fondos Miner que gestiona la Junta de Castilla y León. Y en estos momentos se ha cursado ya invitación a cuatro empresas para que presenten ofertas para poder empezar los trabajos en un horizonte que según las condiciones de la Administración autonómica para los proyectos singulares que se financian con dinero para la diversificación de las cuencas no puede ir más allá del mes de noviembre de este año.

«El Museo de la Trufa y los Hongos será un edificio singular, moderno y del siglo XXI, pero con la pretensión de estar perfectamente integrado en la trama de la localidad de Berlanga», expone en términos generales la arquitecta que ha redactado el proyecto, Sara González, entre los gestos de asentimiento y satisfacción del alcalde, César Álvarez.

El nuevo centro surgirá en el centro del pueblo de la pequeña aula que existía dedicada al castaño. A la planta actual de 250 metros se unirá una segunda, con lo que la sede museística dispondrá de casi 500 metros cuadrados en los que los visitantes podrán asistir a audiovisuales sobre los hongos, las setas y especialmente las trufas, y también a exposiciones didácticas.

El diseño contempla también una caja cerrada en el epicentro de la sala -"un cubo sensitivo-" a través de la que el público podrá percibir distintos olores evocadores de las distintas especies de hongos que existen, incluso sensaciones como la humedad o la temperatura.


Eficiencia. La inversión que se realizará ascenderá a 250.000 euros. El edificio central será una construcción energéticamente sostenible para abaratar costes de mantenimiento. Con caldera de biomasa para el sistema de calefacción y placas solares para la climatización estival y unos ventiladores que trasladarán el aire frío de los sótanos. El acceso principal al edificio se realizará a través de la planta primera, mediante un pequeña plaza. En el interior los visitantes o amantes de la trufa y sus «hermanos» disfrutarán de un completo sistema expositivo, compuesto por paneles informativos, elementos interactivos -"ordenadores o lupas-" y pantallas audiovisuales. Entre ella se espera que llame la atención la que bajo cubierta proyectará «La trufa bajo tierra».


Plantaciones y degustaciones. «Los visitantes tendrán la sensación de ser descubiertos bajo tierra por un perro buscador de trufa que hunde su hocico sobre nuestras cabezas, para encontrarnos», anticipa la arquitecta autora del diseño.

En el exterior el proyecto prevé además el acondicionamiento de una plantación de encina micrrorrizada, de 2.000 metros de superficie, dotada de un sistema de goteo, idónea para el crecimiento de la trufa. Desde colegios a aficionados a las setas hasta hipotéticos emprendedores podrán seguir de este modo demostraciones acerca de la localización de estos codiciados hongos , mediante perros buscadores de trufa y contemplar como éstas se desarrollan asociadas a las encinas micorrizadas.

También, anuncia el alcalde de Berlanga, será posible asistir a degustaciones realizadas por varios cocineros de la zona que participan en este proyecto desde sus inicios, tanto de setas, como de productos cocinados con trufas.
Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 27-04-2011 23:38
# Ligazón permanente a este artigo
Que xa chega o Outono!!!

Parece que falta moito, pero se o pensamos ben, o outono está á volta da esquina. Faltan uns poucos días de choiva, nos que diremos aquelo do 40 da maio,... despois catro días de calor,... e cando nos deamos conta xa estamos a finais de outubro.

E non nos pode pillar desprevenidos!! hai que ir facendo plans que despois pasa o que pasa,... Pois para todos aqueles que xa vos queredes ir organizado deixámosvos o programa do "VI Encontro Internacional de Micoloxía do Arco Atlántico"

Se lle botades unha ollada ó programa, non ten desperdicio. Deberíamos poñer no noso blog un deses contadores que van poñendo os días que faltan para tal evento.

Só hai un problemiña, dende Negreira a Maliaño (así se chama o sitio, ollo! non é Maliño!é Maliaño) son 6 horas de viaxe en coche... e outras 6 volver,... que unha vez alá seguro que nos queremos quedar para sempre, pero ...

En fin, para que o vaiamos pensando aquí queda o enlace e o programa do Congreso:

http://www.somican.es/vi_encuentro_es.html

«VI ENCUENTRO INTERNACIONAL DE MICOLOGÍA DEL ARCO ATLÁNTICO»
«I ENCUENTRO NACIONAL DE HIPOGEOS»
«REUNION DE OTOÑO DEL GRUPO IBEROINSULAR DE CORTINARIOLOGOS»
(GIC)
MALIAÑO (Ayuntamiento de Camargo) – CANTABRIA - ESPAÑA
Del 28 de octubre al 1 de noviembre de 2011

PROGRAMA CIENTÍFICO

VIERNES 28 DE OCTUBRE
15:00 – 19:00 h. Recepción de participantes, entrega de la documentación e instalación del material en el local de trabajo*.
Inscripciones de salidas al campo*
20:00H. Presentación del VI Encuentro, con asistencia de las Autoridades en el salón de actos de La Vidriera, a continuación Cóctel de «Bienvenida» con espectáculo musical, en el Hotel San Juan.
21:00 H. Cena

SABADO 29 DE OCTUBRE
07:30 – 08:00 h. Desayuno.
08:30 h. Salida al campo en coches particulares desde el aparcamiento del hotel San Juan.
13:00 h. Almuerzo en el Hotel San Juan.
15:00 h. Apertura de la Sala de Trabajo e inscripciones de salidas al campo*
17:00 h. Reunión del Grupo Ibero-insular de Cortinariólogos (GIC)
18:00 h. Presentación comentada de las especies más interesantes.*
18:30 Conferencias*:
Gabriel Moreno Horcajada, "Algunos hongos ibéricos de interés taxonómico".
María Luisa Castro Cerceda, "La macromicologia en Galicia: Antigüedad y modernidad".
Ita Paz Conde, "El género Elaphomyces en la cornisa Cantábrica"
21:00 h. Cena
22:00 h. Comunicaciones (en el hotel San Juan)

DOMINGO 30 DE OCTUBRE
07:30 – 08:00 H. Desayuno.
08:30 h. Salida al campo en coches particulares desde el aparcamiento del hotel San Juan.
13:00 h. Almuerzo en el Hotel San Juan.
15:00 h. Apertura de la Sala de Trabajo e inscripciones de salidas al campo*.
17:00 h. Reunión de las Asociaciones Micológicas del Atlántico*.
18:00 h. Presentación comentada de las especies más interesantes.*
18:30 h. Conferencias*:
Pierre Arthur MOREAU:" Las setas en Alnus"
Agustín CABALLERO MORENO: "El género Inocybe"
Josep María VIDAL: "El género Gautieria en España".
21:00 h. Cena.
22:00 h. Comunicaciones (en el hotel San Juan).

LUNES 31 DE OCTUBRE
07:30 – 08:00 h. Desayuno.
08:30 h. Salida al campo en coches particulares desde el aparcamiento del hotel San Juan.
13:00 h. Almuerzo en el Hotel San Juan.
15:00 h. Apertura de la Sala de Trabajo.
17:00 h. Reunión abierta del Grupo de Hipogeos*.
18:00 h. Presentación comentada de las especies más interesantes.*
18:30 h. Conferencias.*
Julio CABERO MARTÍN: "Búsqueda de hongos Hipogeos con perro"
Massimo CANDUSSO: "La iconografía a través de los siglos del género Hygrophorus"
21:00 h. Cena de clausura con asistencia de las Autoridades, a continuación Espectáculo musical.

MARTES 1 DE NOVIEMBRE
08:00 – 09:00 h. Desayuno. Despedida de los participantes.

*Los trabajos, reuniones y las comunicaciones se harán en el centro cultural "La Vidriera", en Maliaño, salvo las nocturnas, que se harán en una sala del hotel San Juan.

*Las salidas al campo se inscribirán el día anterior durante la tarde en el tablón de anuncios de la sala de trabajo de La Vidriera. En paralelo habrá salidas turísticas guiadas para los acompañantes y participantes.

Por certo, faltan 187 días.
Comentarios (0) - Categoría: Cursos, xornadas e conferencias - Publicado o 27-04-2011 22:21
# Ligazón permanente a este artigo
Stropharia semiglobata (Basch.: Fr.) Quél.
Pois despois da resaca da inauguración, presentamos unha pequena práctica de microscopía para ir empezando a encher a sección.

Normalmente os expertos acuden ó microscopio cando teñen dúbidas sobre a especie ou o xénero que están a tratar, e é o microscopio o que os axuda a chegar a determinación final.

Nós de momento, facemos xusto o contrario, cando practicamente estamos seguros do xénero e da especie, pasámolo polo micro e comprobamos se vemos o que na bibliografía dí que teríamos que ver. Este sistema que parece fácil, non o é tanto,...

Nesta práctica traballamos con material fresco. Trátase duns exemplares de Stropharia semiglobata (Basch.: Fr.) Quél. que medraban sobre excrementos seguramente de cabalo, nunha leira de monte.

Para o estudio macroscópico desta especie deixámos este enlace.

http://www.micologia.net/gallery2/main.php?g2_itemId=53236

Colocamos os cogomelos directamente sobre un porta, e ista sería a cor da esporada.

De Stropharia semiglobata

Nalgunha bibliografía defínese como parda escura, incluso negra con tons violáceos.

Estas serían as esporas no máximo aumento do microscopio cunha gotiña de aceite de inmersión.

De Stropharia semiglobata

Son esporas grandes. Non temos obxectivo micrométrico polo que non podemos poñervos as medidas, pero a simple vista xa se ven moito máis grandes que as que vemos habitualmente. A forma defíniríase como elipsoidal, non teñen ornamentación ningunha e pode verse moi ben o poro xerminativo (ese pequeno oco nun dos extremos).

Ata aquí todo ben. Agora collemos un anaquiño dunha lámina, e intentamos ver máis cousiñas. Botámoslle unha gotiña de Rojo Congo, para ver mellor as estructuras.

De Stropharia semiglobata

Esto sería un basidio.

De Stropharia semiglobata


Outro basidio. Os basidios nesta Stropharia son tetraspóricos, é dicir, con catro esterigmas (catro ganchiños dos que colgan as esporas). Certamente poidemos ver esta característica, pero é moi difícil plasmalo nunha foto.

De Stropharia semiglobata

Buscabamos un basidio que tivera aínda as esporas colgando, aquí atopamos 3 pero ningún con esporas.

Na seguinte podemos ver cistidios. Ou iso nos parece...

De Stropharia semiglobata

Máis cistidios.

De Stropharia semiglobata


Mirade os da foto de abaixo que forma tan rara teñen na punta.

De Stropharia semiglobata


Aquí vemos esas estructuras globosas, que aparentemente non parecen nada importante, pero quedádevos co dato...

De Stropharia semiglobata


Non se nos descargou o rotulador, é que probamos a botarlle unha gotiña de Azul de Cresilo, pero aínda non temos moita práctica nas cantidades. Vedes algo raro?
De Stropharia semiglobata


E cando parecía que non ían aparecer...
De Stropharia semiglobata


Aquí o tendes. Un basidio con esporas. E incluso atopamos outro:

De Stropharia semiglobata


E se tivéchedes paciencia para chegar ata aquí, agora ven a parte interesante do experimento. Resulta que se di, nun dos libros dos que dispoñemos, (que por certo nos está axudando a aprender francés) que no xénero Stropharia pode apreciarse a existencia de crisocistidios con KOH (Hidróxido potásico), así que intentámolo; e nun anaquiño de lámina, botamos unha gotiña de KOH, tal e como se dicía. E, efetivamente!! Ou moito nos enganamos ou esto que vos ensinamos son os crisocistidios dunha Stropharia semiglobata, que nas fotos anteriores non se apreciaban.

De Stropharia semiglobata


O noso primeiro crisocistidio. Isto é todo un acontecemento!!

De Stropharia semiglobata


Vense de maravilla!!. Incluso na foto de azul de cresilo o que se ve pode ser tamén un crisocistidio, xa que se di que se pode obter este mesmo efecto empregando unha solución de azul de algodón. O problema é que tiñamos que ter limpado a preparación con amoniaco e pasóusenos ese detalle.
De Stropharia semiglobata


Non digades que non son chulos. Que cousa tan bonitiña. Ata parece que se peinaron para a foto.
De Stropharia semiglobata


E como en toda práctica que se precie, tamén ten que aparecer un "Expediente X", algo que atopamos sen esperalo e que non temos a máis remota idea do que pode ser.

De Stropharia semiglobata


Ser é bonito, pero que é isto?

Ata aquí os nosos experimentos con estas pequenas Stropharias. Agradecemos suxerencias, comentarios, correccións,... que estamos aprendendo e sempre serán benvidos.
Comentarios (0) - Categoría: Microscopía - Publicado o 19-04-2011 10:47
# Ligazón permanente a este artigo
Queda inaugurada a sección de microscopía!!
Xa que estamos en periodo pre-electoral, e nós aínda non temos prohibido o tema das inauguracións, aproveitamos para inaugurar oficialmente a sección de microscopía do noso blog.

Nesta nova sección imos ir colgando diferentes experimentos, descubrimentos e algúns dos moi poucos coñecementos que temos sobre este tema.

Non pretende isto ser unha páxina para a divulgación científica, nin moitisimo menos, xa que somos uns novatos totais nesta materia. Temos moito interese e moitas ganas, pero faltannos medios, faltannos coñecementos, faltannos asesores (alguén se ofrece?) e sobre todo faltanos unha das cousas máis importantes: ter tempo!!! Algo realmente indispensable para adentrarse neste mundillo.

Por iso, avisamos de que todo o que colguemos nesta sección pode ser ou pode non ser o que a nós nos parece. Por que estamos nese momento microscópico no que de 5.000 cousiñas que vemos polo buratiño do micro, temos 4.999 que non temos nin a máis remota idea do que poden ser...

Agradecemos comentarios, aclaracións e por suposto correccións de todos aqueles que xa se iniciaron neste mundo e que seguro que tiveron as mesmas dúbidas que nós.

E para os que inda non lles picou o gusaniño da microscopía animámolos por suposto a que se acheguen, porque os expertos poderán saber moitas cousas, pero hai unha na que non nos poden gañar, que é "a emoción da primeira vez"...

Esta primeira foto que poñemos é dunha esporada dun posible Paneolus papilonaceus var. papilonaceus (Bull. ex Fries) Quélet ,e dicimos posible, porque nesto da micoloxía hai poucas cousas que se poidan afirmar con total seguridade.

Deixamos esporar o cogomelo directamente sobre un porta, e simplemente engadimos unha gotiña de auga destilada (cunhas gotiñas de glicerina, para que non se nos movan moito) e isto é o que vimos.


De Retocando retocando


Este tipo de esporas defínense na bibliografía que manexamos como elípticas ou amigdaliformes, pero non me digades que a súa forma non recorda á silueta dun limón (será correcto dicir limoniformis??, seguro que non!). Tamén se di que teñen un poro xerminativo visible; pois si, podemos afirmar que é visible,... vamos que se ve con claridade, (esto non sempre é sinxelo).

De Panaeolus sphinctrinus


A cor das esporas é a orixinal, non lle engadimos ningún colorante e correspóndese coa cor da esporada en masa, que é parda oscura, case negra


E con isto queda inaugurada oficialmente a sección de microscopía. Tentaremos ir colgando algunha cousiña máis en canto teñamos tempo.
Comentarios (5) - Categoría: Microscopía - Publicado o 18-04-2011 19:49
# Ligazón permanente a este artigo
© by Abertal



Contador gratis