Asociación Micolóxica Sendeiriña


Asociación Micolóxica do Val de Barcala






O meu perfil
sendeirina@yahoo.es
 CATEGORÍAS
 FOTOBLOGOTECA
 RECOMENDADOS
 GALERIA
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

Novo estudo sobre as propiedades dos cogomelos
Dende sempre temos oído que os cogomelos son alimentos saudables que teñen propiedades antioxidantes, antimicrobianas, antivíricas, anticancerígenas, que reducen o nivel de colesterol ou a tensión sanguínea, que fortalecen as defensas, que reducen as alerxias… en fin... unha maravilla...

POis ben, un grupo de investigadores da Universidade Autónoma de Madrid están traballando no estudo e a extracción dos compostos beneficiosos que conteñen os cogomelos comestibles, para añadilos a productos cárnicos e crear así productos cárnicos funcionais.

Aínda é un estudo pero parece que pronto coñecermos resultados sobre este tema.

Se queredes saber algo máis pinchade neste enlace:

http://www.plataformasinc.es/index.php/esl/Noticias/Las-setas-comestibles-son-alimentos-saludables
Comentarios (1) - Categoría: Publicacións - Publicado o 22-01-2010 15:00
# Ligazón permanente a este artigo
Cystoderma amianthinum f. rugosoreticulatum [Lorins] Sm. & Sing.)
Dentro sección de especies que inda non atopamos no Val de Barcala incluímos esta de nome un tanto complicado: a Cystoderma amianthinum f. rugosoreticulatum.

Trátase dun cogomelo dunha bonita cor laranxa, que presenta o pe con unha especie de vaina da mesma cor e con un sombreiro con estrías ou venas moi características.

Foi identificada como tal no foro de micoloxía.net, e non debe ser moi común en Galicia porque non aparece citada nin no libro de Marcote, nin no de Marisa Castro.

Atopouse en Baiona, no roteiro dos petroglifos.
Comentarios (0) - Categoría: Especies que inda non atopamos no Val de Barcala - Publicado o 14-01-2010 00:28
# Ligazón permanente a este artigo
Sobre a acumulación de metais pesados nos cogomelos
Facémonos eco deste artigo publicado nunha páxina cientifica e referido a un tema moi interesante como é o da acumulación dos metais pesados nos cogomelos.

Os que participamos no Encontro micolóxico de Ferrol do ano pasado xa tiveramos oportunidade de asistir a unha das ponencias sobre este tema que fora sen dúbida das máis interesantes.

Neste artigo fálase de outro estudio realizado pola Universidade de Castela A Mancha e ollo porque un dos cogomelos nos que atoparon niveis altos de metais pesados foi precisamente no Cantharellus cibarius.

No enlace tamén podedes ver un video sobre o estudio.

Los metales pesados se acumulan más en unas setas que en otras

Un equipo de investigadores de la Universidad de Castilla-La Mancha (UCLM) ha analizado la presencia de metales pesados en 12 especies de setas recolectadas en áreas naturales sin contaminar, y ha encontrado que los niveles varían según el tipo de hongo. Los resultados del estudio, que este mes aparecen en la revista Biometals, reflejan que la mayor cantidad de plomo y neodimio se encuentra en el rebozuelo.

El objetivo era conocer si existe alguna relación entre las concentraciones de ciertos metales pesados detectados en los hongos en función de tres factores: el tipo de sustrato, el área de estudio y la especie de hongo. El factor determinante fue el tercero”, explica a SINC Juan Antonio Campos, autor principal del estudio e investigador en el Departamento de Producción Vegetal y Tecnología Agrícola de la UCLM.

Los investigadores han analizado la presencia de plomo (Pb), neodimio (Nd), torio (Th) y uranio (U) en un centenar de muestras de 12 especies de setas comunes, comestibles o no, recogidas en zonas no contaminadas de la provincia de Ciudad Real. La recolección se realizó en áreas boscosas formadas por encinas, coscojas, melojos, pinos y jaras.

Los resultados del estudio, que se publican este mes en la revista Biometals, revelan que aparecen cantidades “considerables” de los cuatro metales en todas las especies examinadas, así como diferencias significativas en la capacidad de acumulación de estos elementos según la especie.

El análisis de estos metales pesados -que pueden llegar a ser tóxicos para el ser humano-, se realizó con espectrometría de fluorescencia de rayos X, una técnica que permite detectar y cuantificar la composición de una muestra irradiándola con rayos X.

La máxima absorción de neodimio (7,10 microgramos/gramo) y plomo (4,86 µg/g) se encontró en el rebozuelo (Cantharellus cibarius), una seta muy apreciada en los platos de la cocina europea. Este hongo crece a las sombra de encinas, alcornoques y robles, y es ectomicorrizo (se asocia a la parte externa de las raíces de las plantas para intercambiar nutrientes), por lo que contacta directamente con las partículas minerales del suelo.

Por su parte, el torio y el uranio se acumularon sobre todo en Hypholoma fasciculare, con concentraciones de 3,63 y 4,13 µg/g respectiamente, “a pesar de que se trata de una especie que vive sobre los troncos caídos de los árboles y está aislada de las sustancias minerales del suelo”.

Los científicos no encontraron diferencias significativas en los niveles de metales al comparar las setas recogidas en diferentes sustratos, hábitats y localizaciones. Sólo hubo una excepción con el torio, que se acumula más en los hongos que crecen en la madera (como Hypholoma fasciculare o Gymnopilus spectabilis) que en los que viven en contacto con la materia orgánica del suelo (Tricoloma ustaloides y Pisolithus arrhizus).

Nuevas líneas de investigación

Para confirmar que el tipo de sustrato puede desempeñar un papel más importante que el que refleja el estudio, los investigadores han iniciado un nuevo trabajo en el que analizarán la presencia de 19 elementos químicos (tóxicos o no) en 15 especies de setas comestibles.

“La cuestión de fondo es que los hongos que forman ectomicorrizas están especialmente adaptados para absorber elementos químicos a partir de las partículas minerales del suelo y cederlos a la planta. Ésta es su forma de contribuir a la simbiosis y, cuanto más efectividad tienen proporcionando elementos nutritivos a la planta, más estrecha es su relación con ella y así pueden acceder a más azúcares provenientes de la fotosíntesis, que es lo que realmente buscan”, explica Juan Antonio Campos.

Este tipo de hongos realiza un ataque ácido indiscriminado sobre las partículas minerales del suelo y absorben cantidades relativas de elementos según la composición mineralógica del suelo. “En algunos suelos contaminados o con características mineralógicas especiales las setas que se recogen podrían alcanzar concentraciones de elementos tóxicos que harían desaconsejable su consumo“, revela el investigador.
Comentarios (0) - Categoría: Publicacións - Publicado o 12-01-2010 00:30
# Ligazón permanente a este artigo
Chega a neve ó Val de Barcala
A neve chegou este ano ó Val de Barcala, e xa había ben tempo que non a viamos por estas latitudes...

Parece díficil que algún cogomelo resista estas xélidas baixadas do termómetro, xa que sempre nos ensinaron que prefiren temperaturas suaves,... pero o mundo dos fungos nunca deixa de sorprendernos e de internet collemos prestada esta curiosa imaxe. Unhas macrolepiotas, (posiblemente Macrolepiota procera)nacendo do medio do xeo. Realmente incrible!!!

Dentro de pouco imos ter que ir pensando en mercar uns esquís como parte do equipo do apañador de setas...
Comentarios (0) - Categoría: Curiosidades micolóxicas - Publicado o 10-01-2010 15:46
# Ligazón permanente a este artigo
Non é unha montaxe...ou si?
Xa que son datas de non sair moito ó monte, aproveitamos para poñer algunha curiosidade micolóxica das gardadas no baul. Esta en concreto está sacada na provincia de Lugo, en concreto no concello de Abadín, alá polo ano 2004.

Nunha zona de pinar con gando salvaxe, atopamos estas Russulas, unha a cabaloo da outra. Aínda que non é fácil atopalas deste xeito, parece ser que neste xénero non é raro esta curiosidade micolóxica.

Investigaremos a que se debe.
Comentarios (0) - Categoría: Curiosidades micolóxicas - Publicado o 04-01-2010 12:35
# Ligazón permanente a este artigo
© by Abertal



Contador gratis