Recuperación do patrimonio
Proxecto Esmelle

Este proxecto iniciouse na parroquia de Esmelle a finais do ano 2003. É un plan de recuperación do patrimonio material e inmaterial a través da implicación da veciñanza.

avv@valledeesmelle.com
 CATEGORÍAS
 FOTOBLOGOTECA
 RECOMENDADOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

CAMIÑATA POLOS MUÍÑOS DE ESMELLE
25 persoas percorreron onte os muíños de Esmelle na camiñata organizada polo Clube de montaña de Ferrol e a asociación de veciños “Valle”.

A ruta de 8 km percorreu o muíño de otero, onde se puido comprobar o seu funcionamento, a igrexa, fonte da evarista, muíño da lavandeira, fonte do conde, muíño das Salgueiras, muíño de Varela, muíño Novo, muíño de Felipe, muíño do Ferreiro, muíño de Rioxunto e castro de Esmelle. As persoas que se achegaron pudieron comprobar o estado dos traballos voluntarios que realizan os veciños da parroquia para recuperar o seu patrimonio etnográfico.


Neste pequeno video verás o funcionamento do muíño de Otero:

Comentarios (0) - Categoría: medio natural - Publicado o 25-05-2008 00:41
# Ligazón permanente a este artigo
MUIÑADA DO 18 DE MAIO DE 2008
Na xornada de hoxe os voluntarios do proxecto Esmelle remataron de abrir o último tramo da ruta dos muíños na zona dos Currás. Agora xa quedan enlazados pola ribeira do rio os muíños das Salgueiras, Varela, Novo, Felipe e Ferreiro, co que se evita a volta pola estrada principal.

Ademais, remataronse os traballos de cintado interior no Muíño da Lavandeira e continuaronse as labores de picado e limpeza de cemento nas paredes do Muiño do Ferreiro.

Asistimos: Carneiro, Sabín, Lolito, Rafa, Paulino, Julita, Manel, Carmen, Lorenzo, Miguel Parra.

Os vindeiros días de traballo serán o 1 e 8 de xuño (domingos), coma sempre para empezar ás 9.30 horas.
Comentarios (0) - Categoría: cronoloxía dos traballos - Publicado o 19-05-2008 09:00
# Ligazón permanente a este artigo
MUIÑADA DO 11 DE MAIO '08
Paulino, Luco, Xoán, Manel, Carmen, Lorenzo, Carneiro, Melele e Rafa traballamos onte nos muíños.
No muiño de lavandeira seguimos a cintar as paredes. E no muíño do Ferreiro dedicamonos a abrir un sendeiro ata os muíños de Felipe e Novo, para así comunicar toda a ruta pola beira do río. Tamén chorreamos as paredes interiores do muíño e lle limpamos o cemento que ten.

Nos vemos o vindeiro domingo.
Categoría: cronoloxía dos traballos - Publicado o 12-05-2008 19:38
# Ligazón permanente a este artigo
ACHEGA O PROXECTO ESMELLE
DIARIO DE FERROL 08/05/2008

El Concello firmará un convenio con el Proxecto Esmelle por 18.000 euros

REDACCIÓN > FERROL

La comisión de Urbanismo aprobó en su reunión de ayer destinar 18.000 euros a subvencionar el Proxecto Esmelle, de recuperación del patrimonio etnográfico de esta zona. La colaboración económica se establecerá a través de un convenio que contribuirá a que la entidad continúe con sus trabajos de recuperación del cauce del río y la restauración de los molinos de agua.

El concejal de Urbanismo, Ángel Mato (PSOE), destacó la importancia del Proxecto Esmelle, que en 2005 recibió un accésit del premio Agader y que acaba de ser seleccionado por el Ministerio de Vivienda para participar en el concurso de buenas prácticas de la ONU. El edil se refirió también a la labor desinteresada de recuperación del patrimonio que están llevando a cabo los vecinos, algo que repercute en la mejora de la calidad de vida en la zona. En este sentido, pone de manifiesto que en cada convocatoria participan entre veinte y treinta personas, un trabajo con el que el Concello quiere ahora colaborar económicamente.

Convocatoria > Por su parte, los promotores del Proxecto Esmelle han anunciado que este domingo, día 11, y el próximo, 18 de mayo, continuarán con los trabajos de recuperación de los molinos de Ferreiro y Lavandeira. Estas dos jornadas de trabajo se dedicarán, fundamentalmente, a la limpieza de estas construcciones y su entorno, terminando de abrir la ruta entre el molino Novo y el de Ferreiro, el único tramo que falta por concluir.

Por otra parte, anuncian que el próximo 24 de mayo se celebrará una marcha por esta ruta de los molinos, organizada por el Club Montaña Ferrol y la Asociación de Vecinos Valle de Esmelle


E D I T O R I A L

PROXECTO ESMELLE

La comisión de Urbanismo acaba de aprobar por unanimidad una ayuda económica para el Proxecto Esmelle que se plasmará a través de un convenio. Aunque quizá la iniciativa peque de haberse demorado demasiado en el tiempo, nunca es tarde para colaborar en un proyecto que se ha ido abriendo camino humildemente, sin grandes aspavientos, pero que ha conseguido ya reconocimientos no sólo de la Axencia Galega de Desarrollo Rural sino también del Gobierno central, que ha propuesto la experiencia para el catálogo de Buenas Prácticas de la ONU. Que tomen nota otros que quieren tener el reconocimiento antes del trabajo.




LA VOZ DE GALICIA 08/05/2008

Urbanismo aportará 18.000 euros para rehabilitar dos molinos en Esmelle

El Concello firmará un convenio con la asociación de vecinos para respaldar su proyecto etnográfico

El departamento municipal de Urbanismo, que dirige el edil socialista Ángel Mato, se implicará activamente en el Proxecto Esmelle, una iniciativa impulsada por la asociación de vecinos de esa parroquia que tiene el objetivo de recuperar el patrimonio etnográfico de la zona. La comisión de Urbanismo celebrada ayer aprobó por unanimidad la firma de un convenio con la entidad vecinal, que deberá ser aprobado en pleno, y en el que se incluirá la cesión de 18.000 euros para la recuperación de los molinos del Ferreiro y la Lavandeira.
Mato elogió el trabajo de los residentes en la parroquia, que son «un referente en toda Galicia, por la iniciativa que pusieron en marcha ellos mismos para recuperar el patrimonio material e inmaterial que les han legado sus antepasados».

El Proxecto Esmelle ha sido avalado por la Xunta, y cuenta con el respaldo del Ministerio de Vivienda, que lo seleccionó para el séptimo concurso de buenas prácticas de Naciones Unidas. La iniciativa también fue distinguida con un accésit en los galardones Agader.
Además, según anunció ayer la asociación vecinal, el proyecto ha sido seleccionado entre el grupo de expertos y panelistas que participarán en las semanas temáticas de la Tribuna del Agua de la Exposición Internacional de Zaragoza del 2008.

Categoría: prensa - Publicado o 08-05-2008 14:36
# Ligazón permanente a este artigo
Traballos voluntarios - Muíño de Otero
Hoxe, día da nai, aínda que non era día de traballos, foron ó muíño de Otero Rafa Freire, Lorenzo, Lolo e Miguel para iniciar a fase final dos traballos co fin de que o muíño funcione. Traballouse dentro da furna, na colocación do rodicio, o aliviadoiro e o tempero.
Si todo vai ven, o próximo día comezará a funcionar.
Categoría: cronoloxía dos traballos - Publicado o 04-05-2008 12:04
# Ligazón permanente a este artigo
1 [2]
© by Abertal
Proxecto Esmelle
AVV "Valle de Esmelle"
Ferrol (A Coruña)- Galicia