Recuperación do patrimonio
Proxecto Esmelle

Este proxecto iniciouse na parroquia de Esmelle a finais do ano 2003. É un plan de recuperación do patrimonio material e inmaterial a través da implicación da veciñanza.

avv@valledeesmelle.com
 CATEGORÍAS
 FOTOBLOGOTECA
 RECOMENDADOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

ESMELLE EN EQUIOCIO '09
ENLACE AO VAL DE ESMELLE
ENLACE A EQUIOCIO 09
ENLACE A INSPIRACCION
Comentarios (0) - Categoría: actos - Publicado o 31-03-2009 21:49
# Ligazón permanente a este artigo
MUIÑADA do 29 de marzo '09
Asistiron: Carneiro, Moncho, Angel, Melele, Basi, Andrés, Paulino, Miguel, Lorenzo, Carmen, Manel, Tino e Rafa.

Traballos:

Muiño do Ferreiro: Cintado das paredes, drenaxe do solo e limpeza da furna.

Muiño da Lavandeira: Recontrucción dun muro.

O domingo volvemos.
Comentarios (0) - Categoría: cronoloxía dos traballos - Publicado o 29-03-2009 11:50
# Ligazón permanente a este artigo
O Concello edita 500 unidades didácticas para divulgar o Proxecto Esmelle
DIARIO DE FERROL
26/03/2009

REDACCIÓN > FERROL

O Concello de Ferrol elaborou un novo material didáctico en colaboración coa Asociación de Veciños Val de Esmelle co obxectivo de dar a coñecer o labor desenvolvido por este colectivo para a recuperación do patrimonio etnográfico da zona, que se centrou nos muíños de auga e a canle do río. A presentación do mesmo tivo lugar na mañá de onte e nela estaban presentes a edila de Educación, Mercedes Carbajales; un dos responsables do Proxecto Esmelle, Manuel Lorenzo, e a autora do material, Fátima Ferreiro Golpe.

Trátase dunha unidade que pretende servir de guía para coñecer en profundidade o patrimonio cultural e ser un xeito de entender o presente e a importancia do auga no medio natural e na vida humana. Pero a súa intención é, sobre todo, poñer de manifesto o traballo da entidade vecinal.

De momento o concello editou 500 exemplares do novo material escolar, que serán repartidos polos diferentes centros educativos da cidade, pero tamén chegarán a outras organizacións como asociacións de veciños ou as oficinas de turismo ubicadas en Ferrol.

Ademais, Mercedes Carbajales avanzou a intención, tanto do goberno local como dos promotores do Proxecto Esmelle, de ofertar visitas guiadas tanto aos colexios e institutos da cidade como a calquera grupo interesado en coñecer o proxecto de primeira man, xa que os propios veciños serían os guías de devanditos encontros.

Comentarios (0) - Categoría: prensa - Publicado o 26-03-2009 09:49
# Ligazón permanente a este artigo
Inspiracción: fomentando hábitos de vida saludables
DIARIO DE FERROL 15/03/2009

REPORTAJE DE CRISTINA R. CALVO
Al amparo del Proxecto Esmelle, nace en esta parroquia ferrolana una iniciativa nuevamente relacionada con el medio natural y con la salud: Inspiracción. La empresa pretende fomentar hábitos de vida saludables, compaginando el deporte físico y mental con una correcta nutrición, aprovechando para ello el magnífico entorno que ofrece el valle de Esmelle.
El Proxecto Esmelle no sólo se ha consolidado como una experiencia de recuperación natural y patrimonial del entorno y no sólo ha recibido el reconocimiento de instituciones locales, nacionales e internacionales, ha sido un primer paso para que esta zona se convierta en un exponente de actividad relacionada con el medio natural y un pilar para continuar el desarrollo de iniciativas.
En este marco nace Inspiracción, un ejemplo de cómo la iniciativa privada puede dar el paso en la zona rural y traer nuevas actividades, en la línea de mejorar la calidad de vida.
En este sentido, Inspiracción es un proyecto que pretende fomentar los hábitos de vida saludables evitando el sedentarismo, el estrés y enfocado hacia la prevención, a través del ejercicio físico.
Miguel García y Eva María Pérez son los padres de esta empresa que tiene su sede en el lugar de Currás (Esmelle) y que pronto verá también la luz en el vecino municipio de Narón.
Nordic walking, Tai-Chi, Yoga, Pilates y Calacnetics serán los instrumentos para esta “vida saludable”, pero sin olvidar, como explican los promotores de la iniciativa, la nutrición y los controles médicos y estudio de cada persona. En este sentido, cuentan con un equipo de profesionales del sector de la medicina, así como de monitores para poder llevar a cabo estudios personalizados.
Inspiracción pone a disposición de las empresas un “Personal Trainning”, ocupándose de toda la planificación (transporte, catering, alquiler de instalaciones y control personal), pero también realizará las distintas actividades para particulares, en grupos de ocho o diez personas.
La directora de la actividad física, Eva María Pérez, sabe muy bien de que está hablando, ya que le avala una experiencia internacional de ocho años en Alemania, donde puso en marcha una empresa similar, además de ser corredora de maratón y tener su propio programa radiofónico en Bonn sobre estas cuestiones.
Inspiracción pretende hacer llegar su filosofía de vida a vecinos, empresas y también a colectivos y sociedades médicas. Así, potenciarán su trabajo en asociaciones de Párkinson, diabéticos, afectados del riñón y demás colectivos de enfermedades, y se acercarán al ciudadano también buscando la colaboración del Ayuntamiento, a través de las concejalías de Medio Ambiente y Servicios Sociales.
Su responsable, Eva María Pérez, deja claro que no es un centro wellness ni un gimnasio, sino que “es más una apuesta por el bienestar y por una filosofía de vida”.
Esmelle será el marco de esta iniciativa, que permitirá desarrollar las actividades no sólo en la sede de Inspiracción sino también en pleno contacto con la naturaleza. Para eso, se pretenden aprovechar las ya consolidadas rutas del Proxecto Esmelle para el desarrollo del Nordic walking e incluso para las otras actividades que imparte la empresa.
El primer paso se dio ayer con la presentación de la propuesta, en la sede de la AVV y presentada por sus responsables y los del proxecto Esmelle. Después vendrá la presencia en eventos, carpas itinerantes, etc, para darse a conocer. Por lo pronto, ya tienen su escaparate en www.inspiraccion.es.
Comentarios (0) - Categoría: prensa - Publicado o 16-03-2009 20:40
# Ligazón permanente a este artigo
MUIÑADA do 15 de marzo de 2009
Hoxe traballamos en 3 lugares do noso Val. Por un lado continuamos cos traballos nos 2 muíños habituais este ano, o de Lavandeira e o do Ferreiro. No primeiro continuouse coa rehabilitación dun muro e no segundo co cintado interior das paredes.
Ademáis, comezamos a limpar o Muíño Vello e cambiamos as sinais de sendeirismo á beira do rio, pois a ruta e moito máis bonita.


Asistimos: Andrés, Basi, Miguel Parra, Manel, Carmen, Tino, Lorenzo, Paulino, Julita, Rafa. Carneiro, Moncho, Angel e Melele.
Comentarios (0) - Categoría: cronoloxía dos traballos - Publicado o 16-03-2009 14:06
# Ligazón permanente a este artigo
1 [2]
© by Abertal
Proxecto Esmelle
AVV "Valle de Esmelle"
Ferrol (A Coruña)- Galicia