Recuperación do patrimonio
Proxecto Esmelle

Este proxecto iniciouse na parroquia de Esmelle a finais do ano 2003. É un plan de recuperación do patrimonio material e inmaterial a través da implicación da veciñanza.

avv@valledeesmelle.com
 CATEGORÍAS
 FOTOBLOGOTECA
 RECOMENDADOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

Muiñada do 23 de outubro de 2011
Seguimos traballando. Hoxe fixemos algo importante porque o muíño do Ferreiro xa pode moer, a maquinaria esta preparada para facelo, so falta unha cousa, auga. Parece que a partir da tarde chove e empezaranse a recuperar os ríos de Esmelle.

Tamén se traballou no muíño de Lavandeira remantando os muros e cintando, no muíño de Xeixido rematando o cubo e no local social con labores de mantemento e limpeza.

Asistiron: Moncho, Carneiro, Vidal I, Vidal II, Sabín, Melele, Rafa, Lorenzo, Paulino e Andres.

Volvemos o primeiro fin de semana de novembro.
Comentarios (0) - Categoría: cronoloxía dos traballos - Publicado o 23-10-2011 16:22
# Ligazón permanente a este artigo
Muiñada do 9 de outubro de 2011
Traballamos nos muíños de lavandeira e Ferreiro, no primeiro rematando o muro e no segundo en traballos de cintado exterior e limpeza das furnas.

asisten: Carneiro, Moncho, Vidal, Luco, Melele, Lorenzo, Carmen, Tino, Andrés, Vidal II, Basi, Sergio, Mariano, Miguel Santiago.
Comentarios (0) - Categoría: cronoloxía dos traballos - Publicado o 12-10-2011 14:20
# Ligazón permanente a este artigo
Una reflexión sobre el patrimonio recuperado
LA VOZ DE GALICIA 09/10/2011
Ramón Loureiro

El Proxecto Esmelle volvió a reunir ayer a expertos en la revitalización de espacios rurales de especial valor cultural

El Proxecto Esmelle, una de las más brillantes iniciativas puestas en marcha en Galicia durante las últimas décadas de cara a la revitalización de espacios rurales de especial valor cultural y paisajístico, volvió a reunir ayer a expertos en los más diversos ámbitos del patrimonio para reflexionar sobre la necesidad de preservar el medio ambiente, las tradiciones, la arquitectura popular e incluso la literatura oral como fuente de recursos. Y no solo de recursos, diríamos, espirituales, sino también materiales. Es decir, como motor de desarrollo. Algo que adquiere una especial relevancia en momentos de fuerte crisis económica, cuando buena parte del territorio gallego ya querría haber sabido conservar, como en Esmelle, la herencia de los siglos, en vez de destrozar el entorno. Para hablar de todo ello, ayer estuvieron en Esmelle, como ponentes, Pablo Gutiérrez Varga, Martín Alemparte, Manuel Vilar y Martín Hermida.

A lo largo de la jornada, con mesas redondas y debates, y con una visita a la Ruta dos Muíños, vecinos y visitantes volvieron a recordar por qué razón, hoy, Esmelle ya es una marca, casi.
Comentarios (0) - Categoría: prensa - Publicado o 09-10-2011 15:36
# Ligazón permanente a este artigo
El Proxecto Esmelle inició la temporada con los trabajos de mantenimiento del patrimonio
DIARIO DE FERROL 03/10/2011


REDACCIÓN > FERROL
Los voluntarios del Proxecto Esmelle comenzaron ayer la temporada con una jornada de mantenimiento en la que se recorrieron algunas de las piezas patrimoniales que han recuperado a lo largo de los últimos siete años para revisar su estado y valorar las intervenciones a realizar en el caso de que fuera preciso.
Los tres grupos de trabajo que se repartieron los ingenios hidráulicos de Ferreiro, Lavandeira y Otero invirtieron toda la mañana en estas tareas, desde las 9.30 horas, cuando partieron del local social, hasta el mediodía. Hasta la fecha, el Proxecto Esmelle ha restaurado siete molinos, dos lavadores y una fuente, además de haber creado tres rutas de senderismo y otras de BTT. En este momento, los voluntarios están trabajando en la recuperación del molino do Cosme y en el remate exterior del de Ferreiro. El objetivo, explican, es ahora “traballar no mantemento e conservación deste patrimonio, pero sen renunciar a rehabilitar novos muíños que fagan aínda máis atractivo o noso val aos visitantes”.
Las actividades del Proxecto tienen continuidad esta semana, concretamente el sábado, con unas jornadas en las que se abordará el turismo ornitológico, la rehabilitación de aldeas de interés turístico-cultural en O Courel, la musealización de aspectos de la vida cotidiana o la BTT como elemento dinamizador de un territorio”. Las charlas se celebrarán en el local social de Esmelle desde las 10.00 horas.

Comentarios (0) - Categoría: prensa - Publicado o 03-10-2011 10:23
# Ligazón permanente a este artigo
MUIÑADA do 2 de outubro '11
Unha tempada máis e xa son 7 seguimos cos traballos voluntarios para a recuperación e conservación do noso patrimonio.

Comezamos traballando no muíño do Ferreiro e no de Otero, facendo traballos de cintado exterior e de reparación dos rodicios.

Asisten: Andrés, Mariano, Vidal I, Vidal II, Sabín, Lorenzo, Carmen, Tino, Carneiro, Rafa.

Voltamos o vindeiro domingo.
Comentarios (0) - Categoría: cronoloxía dos traballos - Publicado o 03-10-2011 10:18
# Ligazón permanente a este artigo
© by Abertal
Proxecto Esmelle
AVV "Valle de Esmelle"
Ferrol (A Coruña)- Galicia