Recuperación do patrimonio
Proxecto Esmelle

Este proxecto iniciouse na parroquia de Esmelle a finais do ano 2003. É un plan de recuperación do patrimonio material e inmaterial a través da implicación da veciñanza.

avvvalledeesmelle@gmail.com
 CATEGORÍAS
 FOTOBLOGOTECA
 RECOMENDADOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

ESMELLE NO CONGRESO NACIONAL DO PATRIMONIO INDUSTRIAL
V Congreso para a Conservación do Patrimonio Industrial e da Obra Pública en España que organiza TICCIH España (Comité Internacional para a conservación e defensa do Patrimonio Industrial)

O congreso, organizado por TICCIH España (Comité Internacional para a conservación e defensa do Patrimonio Industrial), desenvólvese do 25 ao 28 de febreiro no Campus de Esteiro de Ferrol

O Proxecto Esmelle participou cunha comunicación na categoria de "A MEMORIA DO TRABALLO NO PATRIMONIO INDUSTRIAL"

O relator foi Paulino Gasalla, secretario da asociación de veciños "Valle" e membro activo do Proxecto Esmelle.


Comentarios (0) - Categoría: actos - Publicado o 28-02-2009 16:23
# Ligazón permanente a este artigo
II MOSTRA - ENCONTRO TURISMO ACTIVO DO NOROESTE
LUGAR: CIRCULO MERCANTIL INDUSTRIAL DE FENE “UNIDAD”
DATA: 10 XANEIRO

HORARIO: 11 A 13’30H E 16’30 A 19’00H

CONVOCATORIA:
HABERA EXPOSICION,E PROXECCIONS DAS ENTIDADES QUE QUERAN FACELO,

EMPRESAS
CUCANA (BETANZOS)
ROTEIROS (ORTIGUEIRA)
ESTACA (MAÑON)
ALBERGUE ALVARELLA (VILARMAIOR)
MOTUS TEMPO LIBRE (NEDA)
SEDEGA (ALDEA NOVA) (NARON)
ARESTA (FERROL)
GRANXA DO SOUTO (ORTIGUEIRA)
ESCOLA DE VELA SPINNAKER (FERROL)
MONFERO RURAL (MONFERO)
CAMPING RIO XUBIA (NARON)

ENTIDADES ASOCIATIVAS
CLUB MONTAÑA FERROL (FERROL)
ASOCIACION BIMARES (ARES)
CLUB GROSSO DE SURF (FERROL)
CLUB FRAGAS DO EUME (MONFERO)
ASOCIACION VIRIATOS (FENE)
ASOCACION NEBOA (NEDA)
ASOCIACION VECIÑOS DE ESMELLE (FERROL)


CONCELLOS CON ACTIVIDADES:
FENE
NEDA
SAN SADURNIÑO
CEDEIRA

ENTES INTERTERRITORIAIS
PLAN DINAMIZACION PRODUCTO TURISTICO
COSTA ARTABRA
EUMETURISMO
Comentarios (0) - Categoría: actos - Publicado o 09-01-2009 14:56
# Ligazón permanente a este artigo
PREMIO LEFRE DE CALDERETA
Hoxe, no trancurso dunha cena á Asociación cultural “Lefre de Caldereta” entregará o seu premio "Lefre de Caldereta 2008" ao Proxecto Esmelle polo traballo de posta en valor do seu patrimonio cultural.

O "Lefre de Caldereta de honra" correspondelle nesta ocasión á Sociedade Galega de Historia Natural pola súa traxectoria e como apoio para a consecución dun “Museo da Natureza”.

O noso agradecemento á Asociación “Lefre de Caldereta”.
Comentarios (0) - Categoría: actos - Publicado o 27-12-2008 10:38
# Ligazón permanente a este artigo
El Proxecto Esmelle salva de la extinción a la Poza da Lagoa
La voz de Galicia (17/12/2008)

Los vecinos crean una ruta que recupera el topónimo que tenía el lugar donde antes se alzaba el vertedero de Mougá

El lugar donde antaño funcionaba el vertedero de Mougá -y en el que ahora abre sus puertas el aula didáctica Reciclaterra- acaba de recuperar su nombre original gracias a los vecinos de Esmelle.

Hace muchos años, antes de que las basuras y desperdicios se amontonasen allí, las gentes del campo conocían aquel paraje como "A poza da lagoa". «Le llamaban así -explica Rafa Beceiro, coordinador del Proxecto Esmelle-, porque, al parecer, en ese sitio se formaba una especie de vaguada por la que discurrían las corrientes naturales». Fuese como fuese, el caso es que, con el paso del tiempo y la creación del vertedero, aquel topónimo se fue perdiendo, hasta desaparecer casi por completo.

Pero ahora "A poza da lagoa" vuelve a sonar en boca de los vecinos y su nombre luce de nuevo en los carteles. El Proxecto Esmelle -una iniciativa vecinal que trabaja por la conservación patrimonial de la parroquia y que en breve recibirá la Insignia de Oro de Ferrol- ha conseguido salvarlo de la extinción gracias a una nueva ruta de senderismo que será inaugurada mañana mismo.

Según explica Beceiro, el sendero tiene una longitud de tres kilómetros y discurre a lo largo de un viejo camino militar. La Ruta da Poza da Lagoa parte del local social y sube al monte pasando por el molino de A Lavandeira, ahora mismo en fase de recuperación. Además, muy poco antes de llegar a su final, incluye un desvío al alto de O Pedrouzo, una atalaya natural desde la que se obtienen unas magníficas vistas de la costa de Esmelle, Covas y el cabo Prior.

Este mirador -que se alza sobre unos antiguos túneles militares- se encuentra a muy poca distancia del destino final de la ruta, A poza da lagoa, donde se encuentra el aula de interpretación del reciclaje Reciclaterra. Quienes quieran conocer la ruta in situ no tienen más que acudir mañana, a las cinco de la tarde, al local social de Esmelle, desde donde partirá la marcha con la que se inaugurará el sendero. Rafa Beceiro calcula que tardarán en recorrerlo unos 45 minutos, y anuncia que al llegar, si el tiempo acompaña, se rematará la faena con una sesión astronómica a cargo de la Sociedade Galega de Historia Natural (SGHN).

Esta es ya la tercera ruta que crea el Proxecto Esmelle para dar a conocer su parroquia, después de poner en marcha A Ruta dos Muíños y A Ruta dos Sentidos. A través de este ambicioso proyecto, los vecinos también han restaurado ya dos molinos (el de Otero y As Salgueiras) y ahora trabajan en la rehabilitación de otros tres (el de Mougá, el del Ferreiro y el de Lavandeira). Además, por si eso fuera poco, el colectivo ha recuperado unos trescientos topónimos de la parroquia, entre los cuales se encuentra, claro está, el de A poza da lagoa.
Comentarios (0) - Categoría: actos - Publicado o 18-12-2008 13:44
# Ligazón permanente a este artigo
V XORNADAS DO PROXECTO ESMELLE
Celebramos en Esmelle as xornadas anuais sobre o proxecto Esmelle nas que participaron cinco relatores de gran nivel.
Trataronse temas relativos as Baterias militares de Ferrol, o Proxecto Ronsel de recuperación do patrimonio inmaterial de Galicia, a recuperación do patrimonio etnográfico, os recursos interpretativos para o deseño de itinerarios e a evolución da construcción ata os nosos días.

Os responsables do proxecto cremos que os relatorios expostos farán que entendamos mellor a importancia de recuperar o noso patrimonio e axudaran a perfeccionar e mellorar o traballo que facemos.
Comentarios (0) - Categoría: actos - Publicado o 04-10-2008 22:24
# Ligazón permanente a este artigo
© by Abertal
Proxecto Esmelle
AVV "Valle de Esmelle"
Ferrol (A Coruña)- Galicia