lugar para a conectividade e o intercambio de memoria sobre o noso pasado personal e humano


THE BATTLE OF THE GOOD MEN

Selección oficial Cans 2018. sección vídeo clips.

Selección oficial Son Rías 2018. sección vídeo clips.

A VOLTA DOS NOVE

Nominación Mellor Documental
Premios Mestre Mateo, 2015

Premio do Público
Festival Primavera do Cine, 2015


DESDE DENTRO DO CORAZÓN

Nominada a Mellor Banda Sonora
Jerry Goldsmith Awards, 2013

Nominada a Mellor Longametraxe
Festival Primavera do Cine, 2014


O FAIADO DA MEMORIA

Arousán do Ano 2009
Apartado Cultura


A MEMORIA NOS TEMPOS DO VOLFRAM

1º Premio Certamen Etnográfico
Espiello, 2005


ARQUIVO DA MEMORIA SOCIAL
damemoria@gmail.com
 ESPACIOS
 GALERÍA DE FOTOS
 Ir a estas páxinas
 ARQUIVO

Valentín Viqueira, un médico de los de siempre

REPORTAJE O. BOUZA CA COLABORACION DO FAIADO DA MEMORIA NO DIARIO DE AROUSA


El periódico Galicia Nueva lo anunció durante varios días. El homenaje que el 29 de mayo de 1924 recibió Valentín Viqueira Torrente, exalcalde y médico, fue el acto más esperado en Carril, donde ejerció durante buena parte de su vida. Pese a haber tomado los mandos del gobierno municipal en varias ocasiones, a donde llegó por primera vez en 1909 y se fue por última en 1922, Valentín Viqueira era un hombre del pueblo y para el pueblo, y así quedó demostrado en un evento que congregó a autoridades de la época y a vecinos de a pie, unidos por la admiración hacia un hombre que dejó una profunda huella en la sociedad vilagarciana.

Por ello la avenida que da entrada a la villa marinera, la que mira hacia la isla de Cortegada, lleva desde hace casi nueve décadas el nombre de Valentín Viqueira Torrente. Fue en el acto de homenaje donde se colocó una placa de bronce “modelada y fundida por los Talleres Alemparte, habiendo renunciado al cobro de la misma”, según aparece recogido en el libro de firmas que fue entregado al exalcalde durante dicho evento.

Un libro que guarda como oro en paño la familia del exalcalde. Su nieto, don Nicolás Viqueira (como se le conocía) siguió la estela familiar y fue durante muchos años médico de familia en el municipio. El documento elaborado en una primavera de los “bellos” años veinte recoge numerosas firmas de vecinos de Carril y Trabanca Sardiñeira. “Todos profesan por usted un afecto hondo y sincero, rayando ciertamente en veneración”, se asegura en el álbum que ha sido recuperado por O Faiado da Memoria y en el que se define al homenajeado como un hombre que “no ha vacilado nunca en sacrificarse por la humanidad doliente y patentizan constante e invariablemente la bondad y generosidad de su alma y la nobleza de su corazón”.



una fiesta en toda regla

Aquel homenaje fue una fiesta en toda regla, hasta tal punto que Carril amaneció al ritmo de la gaita y, atendiendo a la señal, los vecinos comenzaron a engalanar sus balcones desde primera hora de la mañana. A continuación llegó el banquete y el menú fue acorde a lo que la ocasión merecía. Langosta en salpicón, paella valenciana, pescado al tomate y carne a lo “Chatobriand” fueron los manjares que pudieron degustar los comensales en una época en la que la almeja de Carril todavía no había alcanzado fama universal.

Un banquete en el que lloraron los hombres y también lloró el homenajeado. Aquel mar de lágrimas lo recoge Galicia Nueva, un periódico que profesaba públicamente su admiración por el exalcalde. Así se demuestra en la noticia en la que recogen su muerte, diez años después. “Desaparece Valentín Viqueira como desgraciadamente va desapareciendo en todas partes el médico que no se dedica solo a curar, sino que extrema sus habilidades en prodigar los cuidados del amigo cariñoso”.
Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 07-04-2013 07:44
OUTRA SEMANA


Non esquenzades que "DESDE DENTRO DO CORAZÓN" está nas librerías, esperando por vos.

Mentras tanto facemos a subidiña semanal para ir pasando o tempo.

A subida está nas Galerías de:

VILAXOÁN 3

TRABALLANDO DURO 1

FAMILIA 3

TASCAS, ULTRAMARINOS, TAHONAS E COMERCIOS 1

AQUELES TRAXES DE BAÑO
1

PERSONAS RECORDADAS 1

Saude, moita saude. E disfrutade que estamos para iso.
Comentarios (0) - Categoría: Actualizacións da Galería de Fotos - Publicado o 06-04-2013 18:34
Os fotografos

Cando teñamos mais tempo faremos no blog un recoñecemento como eles merecen os fotografos de Vilagarcia. Moncho, Martin, Pasarin, Porriño, Nacho, Sandine, Maño,Ferrazo, Soto, Leal,Raño, Reguera...unha chea de eles nos quedan atras, pero nos sobran ganas para facer un traballo sobre a sua huella nas nosas vidas
Comentarios (6) - Categoría: Xeral - Publicado o 06-04-2013 18:25
COMO LUCE NO ESCAPARATE!

Pero seguro que estará mellor na casa de cada un.

Este é o escaparate da Libreria Nobel de Vilagarcía nunha foto tomada as 20:30 deste xoves. E ahí, lucindo, maxestuoso, no medio dos best-sellers, o noso documental, a vosa memoria.

Lembrade que coa compra deste traballo nos estades axudando a que isto siga cara adiante e de que poidamos comenzar coa segunda parte deste proxecto que é DESDE DENTRO DO CORAZÓN. Agora con historias contadas cos pes na terra firme. Historias que vós nos podedes axudar a atopar. De que vos gustaría que se falase?. Que historias vilagarcianas destacaríades?. Xa temos algunha pero gustaríanos coñecer a vosa opinión. Sen vergonza, opinade.

Aos donantes estamos facéndolle entrega dos deuvedés que lles corresponden. Vamos lentos porque moitos teñen que ir adicados e iso nos ralentiza. Pero pronto teredes a vosa parte correspondente. So fai falla un pouco de paciencia (bueno, tendo en conta de que se anunciaran os deuvedés para agosto, coido de que vamos moi adiantados)
Comentarios (4) - Categoría: Xeral - Publicado o 04-04-2013 22:08
Hasta sempre Esther

Era nosa amiga, ainda que facia unha chea de tempo que non nos veiamos, a vida e asi, pero en algun momento nos quixemos fumos confidentes, nos axudamos imola botar de menos. Ela era Esther Couso Raña, propietaria xunto o seu home Mario Deaño de Bodegas Mario situada no barrio do Ramal. Esther foi unha muller que tivo que facerlle frente a vida, Mario morreu novo, quedaron sete fillos, Esther loitou como unha brava nai que era, Nai con maiusculas. A Mario, Maria Esther, Manolo, Javier, Carlos Jorge e Ana, o noso sentimento mais profundo de pesar cariño e respeto pola memoria da sua nai
Comentarios (4) - Categoría: MEMENTO - Publicado o 03-04-2013 16:42
Xa é Abril

Entre hoxe e mañan estara repartido o noso documental polo mundo enteiro. é moi noviño para ir soio pero ahi o vai tratadeo ben, mereceo. Sabemos que vai ser asi, non paran de pedilo, hasta teñen medo quedar sin el, GRACIAS.
A os que colaborachedes economicamente, xa nos imos poñer en contacto con vosoutros, dobres GRACIAS
Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 01-04-2013 08:35
[1] [2] [3] 4
© by Abertal