lugar para a conectividade e o intercambio de memoria sobre o noso pasado personal e humano


Palmarés de
O FAIADO DA MEMORIA


A VOLTA DOS NOVE

Nominación Mellor Documental
Premios Mestre Mateo, 2015

Premio do Público
Festival Primavera do Cine, 2015


DESDE DENTRO DO CORAZÓN

Nominada a Mellor Banda Sonora
Jerry Goldsmith Awards, 2013

Nominada a Mellor Longametraxe
Festival Primavera do Cine, 2014


O FAIADO DA MEMORIA

Arousán do Ano 2009
Apartado Cultura


A MEMORIA NOS TEMPOS DO VOLFRAM

1º Premio Certamen Etnográfico
Espiello, 2005


ARQUIVO DA MEMORIA SOCIAL
damemoria@gmail.com
 ESPACIOS
 GALERÍA DE FOTOS
 Ir a estas páxinas
 ARQUIVO

Decindo adeus

A o 2013, que en Vilagarcia deberia ser un ano importante por aquelo do centenario, pero quen o tiña que facer importante foi incapaz de xestionar tal acontecemento ¡Unha magoa¡ Menos mal que o noso documental DESDE DENTRO DO CORAZON e un homenaxe a o noso pobo con duas horas en cine que non é nada facil. Bueno con esta maravilla de fotografia de unha Vilagarcia de finais do oitocentos, con unha Vilagarcia que prometia o que logo non foi. O noso pobo merece un futuro millor que o que ten, polo tanto imos decirlle adeus a o ano que esta a morrer e abrindo os brazos con esperanza a o que ben
Comentarios (4) - Categoría: Xeral - Publicado o 31-12-2013 14:27
Finou Manolito Millan

E sentimos moitisimo non enterarnos hasta o dia de onte que xa estaba soterrado. Manolo e Maria Josefa foron das primeiras familias de Vilagarcia colaboradoras do Faiado, Manolo foi xogador do Arosa, un bo xogador que contribueu a facer mais grande o nome de Vilagarcia, logo desde a sua carniceria era unha persoa moi coñecido, tamen o seu matrimonio con Maria Josefa Vazquez filla de Rogelio "Zapatilla" o fixo mais coñecido. Como non hai dous sin tres e o pai de Manolo Millan ese actorazo que vemos na television en series e peliculas. A toda a sua familia (Non esquencemos a Maria Josefa, Majo, Inma e Kuki)o noso sentimento de pesame e respeto polo momento que estan a vivir
Comentarios (6) - Categoría: MEMENTO - Publicado o 29-12-2013 11:32
Morreu Amador Fernandez



" Rogad a Dios que conceda la Vida Eterna a su hijo "
D. Amador Cores Turnes
"DORI"

Que falleció cristianamente el día de hoy,
a los 78 años de edad.
D.E.P.
Su esposa, María Fernández Reguera; hijos, Amador, Mª Elena y Diana; hijos políticos, Elvira Varela Rodríguez, Anselmo Baúlo Carballo y Santiago Javier Prego García; nietos, Amador, Cristian, Denís y Sara; hermanos políticos, José, Nito y Socorro Fernández Reguera y Luis Laya; sobrinos, primos y demás familia.

Ruegan a sus amistades y personas piadosas lo tengan presente en sus oraciones y asistan a la conducción de sus restos mortales que tendrá lugar MAÑANA DOMINGO, a las CINCO de la TARDE, a la Iglesia Parroquial de Sta. Eulalia de Arealonga, donde se celebrará la ceremonia de La Liturgia de La Palabra por su eterno descanso y seguidamente al traslado de sus restos mortales al Cementerio General de Villagarcía, favores por los que les anticipan gracias.
Los funerales se celebrarán el Lunes, día 30 de Diciembre, a las SEIS de la TARDE, en la misma Iglesia Parroquial.

Nota: Saldrá un ómnibus a las 16:00h., desde Guillán, pasando por A Torre y Trabanca, con las paradas de costumbre, para la asistencia al sepelio y regreso.

Amador foi un home nacido e criado na Torre, casou con Mari de Sobradelo e tiveron tres fillos, emigraron a Suiza e traballaron arreo para sacar a vida adiante. Foi un dos nosos por eso sentimos pesar no Faiado polo seu pasamento
Comentarios (2) - Categoría: MEMENTO - Publicado o 29-12-2013 11:07
El turismo, un talón de Aquiles desde hace siglos

REPORTAJE O. BOUZA COLABORACION DO FAIADO DA MEMORIA NO DIARIO DE AROUSA


Como decíamos ayer. Con esa frase inició el religioso Fray Luis de León su primera clase tras cinco años en prisión por traducir libros “mal vistos”. La mismas palabras podrían aplicarse a uno de los talones de Aquiles de una ciudad que ha basado su desarrollo económico en un espejismo al que se quiere volver sobre muchos cimientos hechos cenizas. El turismo era ya una preocupación en la “perla de Arousa” allá por 1899, cuando José Luis Castillejo escribía en el Heraldo de Madrid que “los madrileños huyen al Cantábrico, sin acordarse de que en Galicia hay playas hermosas, paisajes como los de Suíza, ambiente fresco y gradables remedios para el cuerpo y alegrías para el espíritu”.
El cronista Castillejo se confesaba como “uno de los pocos veraneantes” en la capital arousana donde hacía pocos años que se había inaugurado un edificio que daría mucho que hablar: El antiguo Balneario.
“La Concha de Arosa es sin duda uno de los mejores balnearios de Galicia”, asegura el cronista del Heraldo de Madrid, que ensalza los “elegantes pabellones” de un edificio del que dice “tiene fonda, baños de tina fríos y calientes, salón de baile, y sobre todo la comodidad de que para chapuzarse en el mar no tiene más que salir a la galería desde su habitación y descender en un instante al agua por una escalerita”.
Pero de entre todas las cualidades del emblemático edificio a pie de playa, capítulo aparte merece una vida social que se intensificaba los domingos, cuando acudían al salón de baile “las señoritas más guapas de Villagarcía: Elena, Ángela y María Duaso, María y Luisa Albarrán, Hermina y Ángela Cortés, Carmen, Celsa y Josefa Gómez, Isabel y Fernanda Quiñones, Aurora Salgado, Amparo de la Riva, Carmen Carreto, Edelmira Barral, Restina Carús, Cruz Membies, Carmiña Wals, Lucita y Dolores Montalvo, Tula Múgica, María García Gorordo y muchas más”, aseguraba el cronista.
Aunque las actividades no se quedaban allí. Las rutas etnoturísticas por la comarca, que hoy se venden como una iniciativa innovadora, ya formaban parte de la programación estival hace 114 años. Las excursiones a Caldas, “donde se admira un magnífico salto de agua, se visita un establecimiento de aguas termales y se ve crecer por días ela primera fábrica de azúcar de remolacha que se propone implantar en Galicia el rico capitalista Señor Salgado” o al Balneario de A Toxa, “de renombre universal”.

sin alta velocidad
Pero era el año 1899 y venir a Vilagarcía tenía sus dificultades.. “Bien es verdad que el viaje no tiene nada de cómodo, son veinticuatro horas de tren con cuatro cambios de coche”, asegura Castillejo que añade que los retrasos suelen ser de una hora. Aun así, el sacrificio merece la pena para este hombre que fue asiduo a los veranos vilagarcianos y a las fiestas en el Balneario.

Ultimo artigo do 2013, aproveitamos para agradecer a colaboracion do Diario de Arousa "O Noso", o traballo de Olalla Bouza e desexarvos un feliz 2014
Comentarios (5) - Categoría: Os Artigos do Faiado - Publicado o 29-12-2013 09:39
HOMENAXE AOS AMIGOS (E AMIGAS)
Estimadas Amigas e Amigos (donantes, internautas, blogueiros e patrocinadores) estamos felices que, día a día, sigades estando a nosa beira tanto a través deste blog como da nova páxina, a cal, xa vos conto, vaise a retocar para que sexa ainda mais accesible e librala dalgúns problemiñas, pero iso será cousa do novo ano.

Estamos intentando escapar deste ano, deixalo atrás, a pesares de que foi o ano en que estrenamos o documental Desde dentro do corazón, non é o mellor das nosas vidas. Pero o vamos a facer como se debe: facédovos unha homenaxe por estar ahí.

Por iso vos deixamos este vídeo con parte das vosas fotografías que foron enchendo, ano a ano, ese arquivo que agora conta cunhas 100.000 fotografías e bastantes horas de gravacións de vídeo.

Son retazos das vosas/nosas vidas.

Son retazos de Vilagarcía e dos vilagarciáns alí donde queiran ou poidan atoparse.

Saude e que dentro dun ano non teñamos que repetir de que nos alegremos de abandonalo, senón de "que se repita outro como este".

Bicos e abrazos a todos e todas.

Comentarios (30) - Categoría: Xeral - Publicado o 23-12-2013 14:21
Foise Carmen Mariño


Dña. Carmen Mariño Romero
(Vda. de D. José Fernández Pou)

Que falleció cristianamente el día de ayer,
a los 84 años de edad.
D.E.P.
Su hija, Mari Carmen Fernández Mariño; hijo político, Jaume Torres Faybella; nietos, Irene y Alejandro; hermanos políticos, Rosa Fernández, José Fernández, Josefa Sánchez (Vda. de Santiago Fernández) y Blanca Rodiño (Vda. de Manuel Fernández); sobrinos, primos y demás familia.
Ruegan a sus amistades y personas piadosas la tengan presente en sus oraciones y asistan a la conducción de sus restos mortales que tendrá lugar MAÑANA MARTES, a las ONCE Y MEDIA de la MAÑANA, a la Iglesia Parroquial del Divino Salvador de Sobradelo, donde se celebrarán los funerales por su eterno descanso y seguidamente al traslado de sus restos mortales al Cementerio Parroquial, favores por los que les anticipan gracias.

Fai poucas datas que atopamos a sua filla Maria del Carmen e nos contou que sua nai atopabase moito millor...a vida e asi. Carmen donou a o Faiado as suas fotos, a sua filla o mesmo e os seus cuñados Rosita e Jose son colaboradores e donantes. Por toda a amistade que nos une sin esquencer a Higinio Fernandez a quen Carmen criou, espresamos o noso sentido pesame a toda a familia .
Comentarios (1) - Categoría: MEMENTO - Publicado o 23-12-2013 09:46
Para a nosa Elena

Tamen compartimos con ela a mocedade e a vida a partir de ahi sabemos das suas glorias e alegrias e tamen das suas penas, hoxe como blogueira patrocinadora e donante imoslle a poñer a sua cancion preferida. Saude amiga






Comentarios (2) - Categoría: Xeral - Publicado o 23-12-2013 08:51
Feliz feliz e feliz cumpleanos

Casi remata o dia e nos esquencemos de felicitar a o noso querido amigo Luis Carlos Penide que hoxe esta de cumpleanos. A Luisa e Marcelino chegoulles o noso colaborador ca loteria porque el efetivamente e unha loteria. Para o ano mais e namentras...SAUDE


Comentarios (2) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 22-12-2013 21:47
Aniversario de Mariví e José Carlos

Hoxe, día vinteun de decembro, faria, de feito fai, trinta e oito anos do casamento de Mariví e José Carlos Dasilva. El é un home marabilloso ao que lle gosta lembrar a súa muller. Tiveron os dous moita sorte en atoparse, en quererse.

Tamén hoxe pode ser un día especial na actualidade de José Carlos. Onte decidiu presentar a súa candidatura a presidencia do Gato Negro, a sociedade emblemática do Carril Quizás a partir de hoxe o rumbo da nave, o timón, o levará José Carlos Dasilva.

José Carlos é unha persona sacrificada, é un privilexio para calquer sociedade, ou causa, contar coa súa xenerosidade. O Faiado da Memoria congratúlase polo feito é facemos un brindis polo Gato Negro, polo Carril e tamén polo aniversario de Mariví e José Carlos.

Comentarios (4) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 21-12-2013 13:59
XOPPEN

Empresa energetica que da luz as empresas necesitadas de un raciocinio no seu recibo. Asesoria enerxetica XOPPEN patrocina o Faiado da Memoria

cálago, 18 B, Vilanova de Arousa - Vilanova de Arousa - CP 36620 - VILANOVA DE AROUSA .

T. 653 816 281


Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 21-12-2013 08:57
© by Abertal




contador de visitas en mi pagina web