lugar para a conectividade e o intercambio de memoria sobre o noso pasado personal e humano


THE BATTLE OF THE GOOD MEN

Selección oficial Cans 2018. sección vídeo clips.

Selección oficial Son Rías 2018. sección vídeo clips.

A VOLTA DOS NOVE

Nominación Mellor Documental
Premios Mestre Mateo, 2015

Premio do Público
Festival Primavera do Cine, 2015


DESDE DENTRO DO CORAZÓN

Nominada a Mellor Banda Sonora
Jerry Goldsmith Awards, 2013

Nominada a Mellor Longametraxe
Festival Primavera do Cine, 2014


O FAIADO DA MEMORIA

Arousán do Ano 2009
Apartado Cultura


A MEMORIA NOS TEMPOS DO VOLFRAM

1º Premio Certamen Etnográfico
Espiello, 2005


ARQUIVO DA MEMORIA SOCIAL
damemoria@gmail.com
 ESPACIOS
 GALERÍA DE FOTOS
 Ir a estas páxinas
 ARQUIVO

Imolo pasar de pelicula

Este xoves teremos cita ineludible no O Faiado da Memoria. Antes do seu comenzo, ás 20:00 horas, proxectaranse 10 minutos de imaxes da recuperación de arquivos audiovisuais domésticos que levamos facendo no local. Polo que é importante vir con tempo, entre outras cousas porque o local ten "numerus clausus".
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 16-10-2018 09:12
Voces de tres generaciones repasarán la memoria de la ciudad en la sede del Faiado

No DIARIO DE AROUSA, CRONICA DE FATIMA FRIEIRO
fotografia de GONZALO SALGADO
José Recuna, Cándido Castro y Enrique León echarán mano de sus recuerdos para recomponer la historia de Vilagarcía. Lo harán este jueves a partir de las ocho de la tarde en el local que el colectivo Faiado da Memoria, promotor de la iniciativa, tiene en Ravella.
La charla será abierta a todos aquellos que quieran participar y lo que harán los tres ponentes será dialogar con aquellos que deseen conocer como era la Vilagarcía de antaño.


Así pues, y con el soporte de más de 200 fotografías que se irán proyectando, los tres invitados repasarán vivencias en la ciudad y también episodios que quedaron marcados en su memoria.

En la presentación de la charla José Recuna, que fue alcalde de la ciudad, recordaba la llegada de la escuadra inglesa a la capital arousana, así como los partidos de fútbol que se hacían entre los vecinos de la localidad y los ingleses; también el paso del “zeppelin” por la ciudad mientras que Recuna disfrutaba de una jornada de playa. “Iba muy lento y volaba muy bajo por lo que podías ver perfectamente a la gente que iba en cabina”, recuerda el vilagarciano.

Por su parte Cándido Castro tiene en su memoria uno de los momentos más trágicos de la historia de Vilagarcía, como fue la explosión de la pirotecnia Valladares en la que perdió a un amigo. “No había servicios sanitarios para atender tal tragedia”, recuerda.

El último en llegar a Vilagarcía fue Enrique León, pero dado que fue comisario en la capital arousana es testigo directo de una de las etapas más negras de la historia de la ciudad. Muchos de esos recuerdos podrán conocerse este jueves.
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 16-10-2018 09:09
¿QUE FOI DE....

É o titulo da charla que o Faiado da Memoria no seu local na Praza de Ravella ofrece a todo aquel que a queira escoitar. A charla sera de tres persoas Jose Recuna, Candido Castro e Enrique Leon, xa sabedes que dous de eles foron Alcaldes de Vilagarcia, Candido o terceiro en cuestion e un colaborador do noso Faiado desde que se creou, é un amigo da miña familia e da miña casa desde que sua Nai Martina o pariu.
A charla vai ser memoria e como tal historia de Vilagarcia, vaise falar de barrios, de ruas de persoas, nun derroche de recuperacion de vivencias. O publico pora intervir, lembrar,preguntar...fai moitisimo tempo que queriamos facer algo asi, axudanos a revolver nas lembranzas de aquela Vilagarcia na que nos criamos. Esperamosvos
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 15-10-2018 18:23
No Diario de Arousa

Hai un dito: “Polo San Martiño, trompos ao camiño”,é un dos xogos populares de Galicia, non podemos deixar que se esquenza
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 12-10-2018 17:40
No Faro de Vigo

Onte na Praza de Ravella un dos voluntarios do trompo foi o concelleiro Gaspar Gonzalez, quen por certo lanzou a proposta de facer unha quedada de trompos polo San Martinho co fin de que non se perda a tradicion e os cativos coñezan o xogo. Esta moi ben a proposta
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 11-10-2018 14:02
Onte pasamolo moi ben

Presentamoso libro TRUCALPERDE, de Carlos Rey, estudioso dos temas tradicionais, e Pepe Prego, que desgraciadamente finou non fai moito tempo, o representou no acto o seu fillo o actor Santi Prego que veu acompañado de parte da sua familia.Tamen asisteu a os actos Ramiro Carregal, patrocinador do libro a o que xa aproveitamos o momento pra darlle as gracias polo pulo.
Contamos con dous especialistas na tirada dos trompos Manuel Barreiro (representante da Rede do Xogo Tradicional en Galicia) e Dadiel Pino, especialista no xogo da trompa de Muros. Anterior a charla, na Praza de Ravella, hubo unha verdadeira esibicion de bailes de trompo que nos deixou "alucinados, Gaspar Gonzalez, Xose Lois Leiros, Mascato...uns artistas que facia anos que non xogaban pero demostraron a sua veterania. Agradecemos a todos a sua participacion e non esquencer que na sede do Faiado temos a venta o TRUCALPERDE. Bos dias
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 11-10-2018 09:01
Mercores dia dez as oito da tarde

Aquel dito de..."San Martiño, trompos a o camiño",pois mañan as oito menos cuarto teremos a dous especialistas: Manuel Barreiro (representante da Rede do Xogo Tradicional en Galicia) e Dadiel Pino, especialista no xogo da trompa de Muros. Entre os dous farán unha sesión de bailes de trompo que nos van deixar "alucinados"sera na rua, na Praza de Ravella, logo subiremos a sede do Faiado da Memoria a presentar o libro TRUCALPERDE, de Pepe Prego e Carlos Rey. Non perdades a ocasion e si tendes nenos enseñalles a que xogabamos nun tempo pasado, cando non habia as maravillas de hoxe. Saude, bos dias
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 09-10-2018 08:29
Los familiares del cantero del Obelisco piden instalar una placa para su recuerdo

Olalla Bouza en Diario de Arousa.

Los familiares de Ramón Fontenla, cantero que construyó el Obelisco, reclaman poder poner una placa en su recuerdo. La actuación no costaría ningún gasto al Concello, ya que la familia se encargó de la elaboración del panel que recordaría para siempre al creador de una de las obras más emblemáticas.
La familia lleva meses hablando con el gobierno de Alberto Varela pero, por el momento, no han conseguido concretar nada ni saber si ven con buenos ojos la colocación de la placa, que se encuentra escrita en castellano ya que los descendientes de Ramón Fontenla son argentinos, aunque no habría problema en que el Concello instalase otra en gallego, ya que el panel no ocupa un gran espacio.
Al país astral se exilió Fontenla Búa con el estallido de la Guerra Civil. Junto a él viajaban varios de sus hijas. Una de ellas es Ester, que en unos días emprenderá el viaje de vuelta a su patria.
Ester y Angélica Fontenla regresarán a Vilagarcía junto a varios de los nietos del creador del Obelisco. Uno de ellos, Raul Villa Fontenla, ya estuvo hace unos meses en Vilagarcía. Llegan con un objetivo: Sembrar el recuerdo de un hombre que siempre tuvo muy presente su ciudad natal y su obra, cuya maqueta conservó hasta el final de sus días.
Otros Fontenla que residen en Galicia han sido los que han entablado contacto con el Concello, aunque por el momento no consiguieron que desde el ejecutivo de Varela se le diese una respuesta clara sobre su petición.
Un símbolo de la República
El Obelisco fue construido a iniciativa del gobierno republicano de Elpidio Villaverde. Las obras fueron adjudicadas en mayo de 1932, por 4.500 pesetas, a Ramón Fontenla. Se colocó en la Praza da República, actual de Galicia, que en 1938 pasó a llevar el nombre de Calvo Sotelo, aunque en el imaginario popular se bautizó como “del Obelisco” y así la denominan muchos aún a día de hoy. l




Comentarios (1) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 08-10-2018 08:16
MIREQUELLEDIGO...

Onte no Faiado presentouse o libro do noso amigo Manuel Da Costa....foi todo "distinto" a o de sempre, o MIREQUELLEDIGO, e un conto partido en cachos que as veces parece real. Manuel chegou acompañado da sua editora, Lucila, do Porto do Son, facil de falar con ela, tamen veu a sua familia Loli, Lidya, e Lucia....¡Ai Lucia¡ Asi da gusto ter netos, alegrache a vida Lucia, con toda naturalidade puxo o broche de oro a o acto do seu avo, sin cortarse un pelo, e publicamente, por sorpresa, felicitou a sua Nai que estaba de cumpleanos onte. De verdade deixounos abraiados Lucia. Parabens Manuel, polo libro e...por Lucia, un bico
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 06-10-2018 17:17
Libro de Carlos Rey

De Carlos Rey e Pepe Prego, TRUCALPERDE, Trompos a o camiño e un rescate etnografico dos nosos xogos da infancia.
A presentacion sera o proximo dia dez, mercores, na sede do Faiado da Memoria, non deixa de ser un homenaxe a nosa infancia. Sera as oito da tarde e prometemos pasar un bo rato.
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 06-10-2018 09:17
[1] 2 [3]
© by Abertal