lugar para a conectividade e o intercambio de memoria sobre o noso pasado personal e humano
THE BATTLE OF THE GOOD MEN

Selección oficial Cans 2018. sección vídeo clips.

Selección oficial Son Rías 2018. sección vídeo clips.

A VOLTA DOS NOVE

Nominación Mellor Documental
Premios Mestre Mateo, 2015

Premio do Público
Festival Primavera do Cine, 2015


DESDE DENTRO DO CORAZÓN

Nominada a Mellor Banda Sonora
Jerry Goldsmith Awards, 2013

Nominada a Mellor Longametraxe
Festival Primavera do Cine, 2014


O FAIADO DA MEMORIA

Arousán do Ano 2009
Apartado Cultura


A MEMORIA NOS TEMPOS DO VOLFRAM

1º Premio Certamen Etnográfico
Espiello, 2005


ARQUIVO DA MEMORIA SOCIAL
damemoria@gmail.com
 ESPACIOS
 GALERÍA DE FOTOS
 Ir a estas páxinas
 ARQUIVO

La “ciudad jardín” de A Lomba: El primer gran sueño del nuevo urbanismo de Vilagarcía.

Reportaxe de Olalla Bouza en colaboracion co Faiado da Memoria.
Diario de Arousa
La ciudad comenzaba a cambiar, para bien y para mal, hacia un nuevo urbanismo que la alejaba de aquella villa bañada por el mar y uno de los grandes proyectos de esta era fue “la ciudad jardín” de A Lomba, formada en su mayoría por chalets adosados en la que residieron funcionarios municipales y de otras administraciones establecieron d s.
El proyecto se anunció en abril de 1955 por un presupuesto de 3,9 millones de pesetas. “Cuando se tracen y acondicionen las calles y estén en funcionamiento todos los servicios inherentes a este magnífico grupo de viviendas es indudable que aquella extensa y hermosa zona cobrará no solo un valor urbanístico sin parangón en Vilagarcía sino también que ganará mucho en belleza”, señalaba El Pueblo Gallego en 1956.
Finalmente el proyecto se hizo realidad, los chalets se conviertieron en hogares y uno de los niños que correteó por aquellos jardines fue Moncho Paredes, que recuerda perfectamente la distribución de las casas. La primera, entrando por Matosinhos, era la de José Bazaco, “que era única”, y en esa zona vivían también César Morales, Celestino Ramos, Francisco Pérez (militar), Enrique Meyer (cargo del Ministerio de Vivienda), Manolo Novo (empleado municipal), José Fernández (de obras del Puerto), Emilio Pérez Antelo, José Burés y Enrique Melio (empleados municipales). En la zona central, relata Paredes, se situaban las casas de Antonio Villaronga, Paulino Piñeiro (juez), Manuel Trillo (practicante), Fole (empleado de la banca), Francisco Novoa, Moncho Paredes (padre), Teófilo Sábchez, Francisco Mouriño (militar), Jesús Castro, Luis García y Luis Blanco (guardias municipales) y Antonio Bugallo, cuya casa ponía punto y final a este área. “En la fila de la izquierda la primera casa individual era la de Antonio Ricoy, seguida por la de Joaquín Durán (guardia municipal que luego expendía carnets de identidad), después la de Octavio del Río (aparejador), las siguientes eran las de Avelino Campos (ferroviario), Antonio del Río (fontanero), José Casal, Francisco Somozo y Miguel Martín (guardias municipales), Eduardo Núñez y Manuel Rey (empleados del Ayuntamiento), Manuel Barranco (guardia), José Mondragón y por último la de José Ramos, que estuvo poco tiempo y luego la casa la habitó Enrique Villaronga” explica Paredes.
Comentarios (1) - Categoría: Os Artigos do Faiado - Publicado o 26-10-2014 05:23
Mañan a comida do Faiado

Aproveitamos para decir que ainda que parezca o contrario non somos unha asociacion nin de viaxes nin de comidas, o noso e a recuperacion da memoria visual, o de montar reunions con mesa e mantel faise por deferencia ca nosa xente. Dito queda. Neste caso o facemos pra poder estar todos xunto a Anne e Xose Manuel Casalderrey, para que eles se sintan ben tratados polo Faiado como sempre pasou. Mañan entonces no Club de Mar as duas da tarde, testigo a Ria de Arousa atoparemonos. Saude e ata mañan.
Comentarios (2) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 25-10-2014 08:20
Alejandro de cumpleanos

E moi noviño, vive en Compostela, pero sin duda xa e dos nosos. Chamase Alejandro e fillo de Maria Luisa e Luis, neto de Maria Luisa e Eduardo, bisneto de xente boa de Vilagarcia e hoxe esta de cumpleanos, e nos queremos felicitalo, o facemos con unha cancion que ten solera nos habitos da sua familia e que seu tio Eduardo e mais a familia do Faiado lle adicamos. Bo dia campeon, moitas felicidades

Comentarios (3) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 24-10-2014 07:57
Cumpleanos de Marilin

Marilin Crespo, donante e colaboradora do Faiado hoxe esta de cumpleanos e non podemos deixar pasar o dia sin desexarlle a nosa compañeira de colexio os millores augurios neste ano en toda a vida que nos queda por vivir. Amiga de hoxe nun ano


Comentarios (2) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 24-10-2014 07:47
Feliz dia Suso

As veces e dificil escribir sobor a xente boa, a boa xente. Hoxe fai noventa anos Jesus Rey, Suso Rey o pai da nosa amiga e blogueira Socorrito Rey de Trabanca Sardiñeira, ainda que xa fai tempo que viven en Ribadumia. Suso como decimos cumpre noventa anos,nos que nunca decimos os anos que se cumpren, rompemos a costume porque pensamos que é todo un privilexio, Jesus lembra moita xente do noso pobo, moitos acontecemntos na vida de Vilagarcia e dos vilagarcians, Suso è memoria de vida e nos felicitamonos por contar con el, porque gracias a el e moitos mais Vilagarcia creceu ,Vilagarcia existe-gracias Suso moita vida e moita felicidade, para o ano, mais
Comentarios (4) - Categoría: Xeral - Publicado o 23-10-2014 07:59
O proximo domingo comida do Faiado

Vai ser unha boa festa temos que celebrar o cumpleanos de Rita Garrido e tamen a chegada de Anne e Xose Manuel Casalderrey, imos cara as trinta e cinco persoas anotadas, moitos musicos, moita charanga, boa falta fai poñerlle frente a os problemas de a diario. Chamade si queredes participar da nosa festa e hasta de aquela...SAUDE
Comentarios (1) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 22-10-2014 08:20
Por fin

Levamos dous dias infernales, nos entrou algo no ordenata que subir unha foto convirtese nun inferno, imposible, hoxe levounos duas horas e media pero polo menos vai. Avisamos que o proximo domingo temos unha comida no Club de Mar en homenaxe a Anne e Casalderrey que chegaron fai unhos dias do Brasil a visitarnos. A comida sera sobre as duas da tarde e neste momento temos trinta e un apuntados, imos ter charanga, si estades interesados chamar a o 986186893. Non vos cortedes, o Club de Mar e un escaparate desde donde se divisa a ria de Arousa...a mais bonita do mundo.
Comentarios (1) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 21-10-2014 08:05
Felipe Suárez recibe el homenaje de la sociedad arousana

Más de 200 personas representativas de la sociedad civil arousana y de la lucha contra el narcotráfico en las últimas décadas asistieron ayer a la comida homenaje en honor al periodista Felipe Suárez, con motivo de su jubilación, después de casi cuatro décadas en la profesión, una buena parte de ellas al frente de Radio Arosa.
Desde el presidente de la Diputación, Rafael Louzán, pasando por la conselleira do Mar, Rosa Quintana, el alcalde de Vilagarcía, Tomás Fole, y varios regidores y exprimeros ediles de las dos orillas de la Ría quisieron dar su respaldo a un hombre que dedicó su trayectoria, además de a informar de lo que ocurría en Arousa, a promocionar el deporte y a luchar sin tregua contra los clanes del narcotráfico, labor en la que todavía continúa.
Enrique León, que fue comisario y alcalde de Vilagarcía, presentó al amigo como un hombre comprometido con la sociedad y remarcó que una buena prueba de ello era la afluencia a este homenaje.
Cuando fue requerido para dirigirse al público, con el ruego de que fuese breve, Felipe Suárez se encontraba haciendo lo mismo que cuando comenzaron a llegar los primeros invitados, es decir, saludarlos y abrazarlos.
Hizo caso al moderador y no se extendió demasiado. Tuvo un gesto de agradecimiento a los que organizaron el acto y también para recordar sus inicios en la profesión y resumió sus cuarenta años de trabajo como una lucha contra el narcotráfico y un apoyo decidido al deporte.
Tras el discurso, no exento de alguna anécdota y de muchos recuerdos, llegó el momento más emotivo de la jornada con la entrega de una gran fotografía del enfrente de un micrófono, firmada por todos los asistentes.
Su gusto por el fútbol tampoco pasó desapercibida para las federaciones gallega y española, que le entregaron sendas placas de recuerdo, así como el Colegio de Árbitros. Pero la que más le llegó al corazón fue la que le dio Manuel Abalo a un arosista de corazón que antes en la cabina y a partir de ahora en la grada no podía disimular su pasión arlequinada.

INFORMACION DO DIARIO DE AROUSA
Comentarios (4) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 18-10-2014 07:59
Hoxe festeamos

Na miña casa hai festa, fanlle a meu irman un homenaxe, e eu estou toda chea, sintoo moito pero adicolle a miña xornada a ser feliz con el, como cando nenos pasamos xuntos a infancia adolescencis e xuventude. Un tempo que marca e que non quero esquencer. Saude e ata mañan
Comentarios (1) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 17-10-2014 06:44
Facia 78 anos

A VOLTA DOS NOVE relata unhos feitos acontecidos en Baredo, un asesinato donde se matan a nove persoas. De eses feitos, onte facia setenta e oito anos. Estreamos en Gondomar asistidos pola xente do IEM, Instituto de Estudios Miñoranos, que decididamente e un luxo no Val Miñor como recurso de cultura. Ali estaban familiares dos asesinados, ali estaban xentes que coñecian a historia e que a viviron con nos de forma emocionada, para Antonio e para min era un dia con carga, Gondomar e o pobo en que naceu Antonio, no que se criou, donde siguen a vivir seus pais, donde ten os seus amigos da infancia...todo marabilloso. Gracias e hasta a proxima. Imos esperar que Jose Carlos Dasilva nos mande as fotos que fixo na estrea de onte. Saude para todos
Comentarios (1) - Categoría: Xeral - Publicado o 16-10-2014 09:17
[1] 2 [3] [4]
© by Abertal