lugar para a conectividade e o intercambio de memoria sobre o noso pasado personal e humano


THE BATTLE OF THE GOOD MEN

Selección oficial Cans 2018. sección vídeo clips.

Selección oficial Son Rías 2018. sección vídeo clips.

A VOLTA DOS NOVE

Nominación Mellor Documental
Premios Mestre Mateo, 2015

Premio do Público
Festival Primavera do Cine, 2015


DESDE DENTRO DO CORAZÓN

Nominada a Mellor Banda Sonora
Jerry Goldsmith Awards, 2013

Nominada a Mellor Longametraxe
Festival Primavera do Cine, 2014


O FAIADO DA MEMORIA

Arousán do Ano 2009
Apartado Cultura


A MEMORIA NOS TEMPOS DO VOLFRAM

1º Premio Certamen Etnográfico
Espiello, 2005


ARQUIVO DA MEMORIA SOCIAL
damemoria@gmail.com
 ESPACIOS
 GALERÍA DE FOTOS
 Ir a estas páxinas
 ARQUIVO

O FAIADO DA MEMORIA EN AROUSAL

O amigo Diego Alcaine, dentro da súa ArousaTV, ten un espazo que é Arousal. Ahí saimos nos explicando este noso/voso proxecto.

Aquí podedes velo.


Comentarios (14) - Categoría: Xeral - Publicado o 24-10-2013 10:56
FELICIDADES

Si hay una buena persona en el mundo, indudablemente es Suso Rey. Buen compañero de trabajo es mas amigo que compañero, sus muchos años de faena le sirvieron para que todos le respetasen y quisieran, empezando por el jefe. Sus manos de orfebre nunca fueron suficientemente valoradas como lo merecian, el con humildad trabajaba el oro y la plata dejando huella de su personalidad. Su Milita y su Socorrito es practicamente para lo que vivio y vive, ahora acompañados de sus nietas que tanto lo quieren, el se lo merece. Felicidades Susiño

Colaboracion de Candido Castro
Comentarios (1) - Categoría: Xeral - Publicado o 23-10-2013 07:39
Que as datas sexan de ouro

Saude e felicidade como ti mereces, todo chega na vida e o noso desexo e que chegen pronto as boas vibracions. Feliz cumpleanos Margarita Coello
Comentarios (7) - Categoría: Xeral - Publicado o 22-10-2013 07:50
Hasta sempre Emilio

D. Emilio Berride Teijeiro
(Vdo. de Dña. Carmen Meaños Abuín)


Que falleció cristianamente el día de hoy,
a los 90 años de edad.

D.E.P.

Sus hijos, Pipe, Carmelela, Elisa, Emilio, Fernando y Carlos; hijos políticos, Pilar, Miguel, Juan(+), Merchi y Loli; hermano, Fernando; hermanos políticos, nietos, bisnietos, sobrinos, primos y demás familia.
Ruegan a sus amistades y personas piadosas lo tengan presente en sus oraciones y asistan a la conducción de sus restos mortales que tendrá lugar MAÑANA MARTES, a las CINCO MENOS CUARTO de la TARDE, a la Iglesia Parroquial de Santiago de Carril, donde se celebrará una misa por su eterno descanso y seguidamente al traslado de sus restos mortales al Cementerio Municipal de Carril, favores por los que les anticipan gracias.

Nota: Saldrá un ómnibus a las 15:45h., desde Carril al Tanatorio, para la asistencia al sepelio y regreso.


Casa mortuoria: Tanatorio de Arosa, Sala nº 3


Fai poucos meses despediamos a Carmen, a muller de Emilio, a súa compañeira de vida, hoxe despedimos a Emilio, o noso primo Emilio, fillo de tía Manuela que era irmán do noso avó, José Teijeiro. Sempre que se lle quere a unha persoa e unha dór que se vaia, non vela mais. Botaremos de menos a Emilio. Deixounos gravadas as súas experiencias de vida na emigración e no mar.

Cada vez que ollamos o mar pensamos en mariñeiros gravados en ouro na nosa memoria... Emilio formará parte desa historia.

Un estreito abrazo aos seus fillos.

Dentro das gravacións que O faiado da Memoria foi realizando nestes anos están Emilio e a súa dona, Carmen. Aquí vos queda un pequeno anaco da memoria de Emilio, para sempre vivo, falando da súa infancia e daqueles tempos duros como pedras.

Comentarios (6) - Categoría: MEMENTO - Publicado o 21-10-2013 14:33
Confitería Beiras, el pasado siempre fue más dulce

Artigo de Olalla Bouza no Diario de Arousa

Dice un popular anuncio que si algo es dulce no necesita azúcar. Pero los Beiras son más de la onda de Celia Cruz. No es algo de ahora aunque sí se mantiene. Itocha, Kika y Sofía, la tercera generación de una familia de emprendedores, confiesan sin temor que todas las sobremesas las endulzan con un postre. No con fruta, que eso es para otros momentos. Es una lección que aprendieron desde muy pequeñas. Su abuelo, Ramón Beiras, fundador de la confitería que llevó su emblemático apellido, le echaba azúcar al cocido, “y mi padre siempre empezaba a comer por el postre, porque era lo que más le gustaba”, recuerda una de las tres hermanas.
Esta dulce historia comenzó en 1924, cuando el abuelo puso a andar un pequeño horno. Dos años después ampliaría el negocio asentándose en el conocido como “Chalet de la Alameda”, donde se estableció la Confitería que haría las delicias de generaciones enteras de vilagarcianos a los que todavía hoy se les hace la boca agua. “Aún hay gente que pregunta por los merengues de fresa”, señalan las hermanas Beiras, que todavía pueden recordar las recetas. Como el ponche ruso, un bizcocho de crema borracho que llevaba por encima merengue, los hojaldres, las cañas (“que eran famosas”) o los higos de novia. “Mi padre los cortaba en pico y los rellenaba de coco o de yema y los cubría de caramelo”, relata Kika Beiras.
Aunque los fogones eran más bien cosa de hombres. Fueron las generaciones masculinas de los Beiras los autores de los pasteles preferidos por el público, tal y como recogen los anuncios de la época. Hasta tal punto que de las tres hijas de Antonio Beiras, el que aprendió el negocio fue su yerno, Martín Brianes, al que de tanto pretender a Kika esperándola en la pastelería los clientes le decían que iba a acabar leyendo el periódico al revés.
Porque la confitería de los Beiras era mucho más que un negocio. El dulce aroma embriagaba las diarias tertulias que tenían lugar en el “chalet”, y que diferenciaban su temática según la franja horaria. Al mediodía se solía hablar de fútbol y los debates eran de lo más encendido. Moncho García, Álvaro Ricoy, Antón “el de la Vizcaína”, Severino “el de la Celta” o Laureano Santos eran algunos de los contertulios.
La Confitería Beiras cerró en el año 1984, al mismo tiempo que otro negocio de la familia, la primera cafetería en tener máquina de discos (cinco pesetas, una canción) y tras más de seis décadas de una historia en la que incluso plasmó su huella la monarquía, cuando en un viaje de Alfonso XIII a Vilagarcía fue Ramón Beiras el encargado de servirle la “tarta real”. La receta quedó en herencia. “Era como un tocinillo con almendras y tostada por encima”, recuerda Kika Beiras, que lamenta que “hoy el paladar está quemado con tanto donuts”. Quizás por eso, estas tres hermanas endulzan hoy botones y medias con colores de todos los sabores.
Comentarios (5) - Categoría: Os Artigos do Faiado - Publicado o 20-10-2013 07:41
Rosiña de cumpleanos

O Faiado da Memoria leva no seu curriculum unha chea de acontecementos positivos, xentes que se atoparon na sua paxina, reencontros felices, os do Faiado tamen atopamos amigos que se habian perdido na neboa ala lonxe. Estan tendo un final feliz entre eles e elas atopamos unha amiga Rosa Martinez Lago a nosa Rosiña compañeira de tantas batallas en outros tempos. Rosa esta en Cordoba, feliz hoxe esta de cumpleanos e nos desexamoslle o que ela merece, toda a FELICIDADE do mundo
Comentarios (6) - Categoría: Xeral - Publicado o 18-10-2013 20:09
Dia sete de Novembro

O dia sete de Novembro en Pontevedra na casa das Campas organizado polo concello.

17.30 Apertura da xornada: presentación do programa A memoria das mulleres en Pontevedra

17.45. Carmen Suárez: presentación dos proxectos “Fálame de San Sadurniño” e “Memoria de muller”

Coloquio

18.45 Pausa-café

19h. Antón Caeiro: presentación do proxecto “O faiado da memoria” (Vilagarcía)

Coloquio

19.45 h Patricia Arias: presentación do proxecto “Mecas A memoria das mulleres” (IES As Bizocas, Ogrobe)

Coloquio
Entrada libre.
Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 18-10-2013 18:49
A nosa Casilda

Cando naceu, Casi naceu co Nome. Non facia moitos anos que a súa nai morréralle unha das súas irmáns, Casilda, que morrera de mociña, fora unha traxedia na casa do Señor Santiso, no Agro en Rubians de Arriba. Deixara moi marcada á familia. Entón a súa irmán Lecha, cando naceu a súa primeira filla, bautizouna co nome da súa irmán morta: Casilda.

Casilda, desde moi pequena, tiña claras unha chea de cousas. É unha muller de carácter, como a súa nai, sen dúbida, e desde moi pequena gustáballe coser, gustábanlle as agullas, os fíos, os imperdibles, todas esas pequenas cousas que a levarían a crear un vestido, unha falda, bueno, esas cousas tan primorosas productos do traballo de costureira.

Casilda,co tempo, non foi unha costureira, foi...unha señora MODISTA, de primeira, porque non hai mais para arriba. Foi feliz cosendo, non necesitaba mais... aprendeu coas grandes, como Angelina Maneiro do Carril, e desde moi nena tiña claro fixádevos na fotografia, o que queria ser e o que queria facer, totalmente vocacional. ¿Sabedes que?. Xubilouse!.

Esa é a noticia. A nosa querida Casi xubilouse e non sabemos se alegrarnos ou chorar porque Casilda era feliz a traballar. Desde o Faiado desexámoslle unha feliz xubilación disfrutando de todo o que a rodea, ela merece todo o bó que a vida lle poida traer.

Moitas felicidades
Comentarios (2) - Categoría: Xeral - Publicado o 18-10-2013 18:45
ARDE MADRID



JUEVES 24 DE OCTUBRE DE 2013 – 20,00 HORAS.
ENTRADA LIBRE HASTA COMPLETAR AFORO
SALA DE PRENSA DE LA FUNDACIÓN NOVACAIXAGALICIA
(c/ CANTÓN GRANDE 21-24) A CORUÑA

PROYECCION DEL DOCUMENTAL "ARDE MADRID. (LOS NIÑOS DE LA GUERRA)" FAIADO PRODUCIONS. PRESENTADOR: ANTONIO CAEIRO

"Allí donde muere un hombre, muere la humanidad" Rainer Maria Rilke

Arde Madrid (57 min.) es un documental conmovedor, de incalculable fuerza, que refleja la interrupción abrupta de la infancia a través de trece supervivientes que a la altura de 1936 tenían entre seis y veintidós años. La cinta narra sus vivencias durante el conflicto, sus miedos, su hambre, agudizada a partir de 1937 cuando Madrid queda aislada por las tropas franquistas. Los recuerdos de los protagonistas se entretejen con imágenes de archivo y con el testimonio de Eduardo Haro Tecglen y varias personas más, respetando los silencios y las pausas en las que los entrevistados relajan las emociones que estos recuerdos les hacen avivar. Un zarpazo de fiera cinematográfica donde la vida se vuelve muerte: la historia de una infancia perdida en medio de rescoldos, hambre y sangre.

Antonio Caeiro (Gondomar, 1960) es un trabajador de la imagen, tal y como él mismo se define, que desde muy joven maneja el super 8 en el terreno de los cortometrajes conceptuales y de ficción. Con la llegada del vídeo, su obra experimental 25x24 (1985) gana numerosos premios nacionales, volcándose a continuación en el desarrollo de proyectos documentales basados en la memoria oral, destacando Aillados (1988-2001), A memoria nos tempos do volfram (2003) o El ruido y el silencio (2010) entre otros varios.
Comentarios (9) - Categoría: Xeral - Publicado o 16-10-2013 08:34
Imos facendo paxina

Xa son moitos anos de blog a experiencia nos di que ten rachas de comentarios e outras que non o son tanto. Claro que nos gustaria que caesen comentarios como choiva nas ultimas horas, pero a verdade vendo outras paxinas do mismo estilo...¿Como nos imos queixar? Logo cando o Faiado convoca un acto publico nos sentimos moi queridos. Esto vai pola reprimenda de onte de Eduardo a chamada "maioria silenciosa" Eduardiño porfa, imos respetar aqueles que non queren facer comentarios. Mirade as afluencias de xente nas fotos da casa nova...eso o di todo, en cada foto esta o numero de visitas que tivo. Damos as gracias os do Faiado polo interes que demostrades, por suposto a Eduardo o noso agradecemento e cariño
Comentarios (5) - Categoría: Xeral - Publicado o 15-10-2013 08:22
[1] 2 [3] [4]
© by Abertal