lugar para a conectividade e o intercambio de memoria sobre o noso pasado personal e humano


THE BATTLE OF THE GOOD MEN

Selección oficial Cans 2018. sección vídeo clips.

Selección oficial Son Rías 2018. sección vídeo clips.

A VOLTA DOS NOVE

Nominación Mellor Documental
Premios Mestre Mateo, 2015

Premio do Público
Festival Primavera do Cine, 2015


DESDE DENTRO DO CORAZÓN

Nominada a Mellor Banda Sonora
Jerry Goldsmith Awards, 2013

Nominada a Mellor Longametraxe
Festival Primavera do Cine, 2014


O FAIADO DA MEMORIA

Arousán do Ano 2009
Apartado Cultura


A MEMORIA NOS TEMPOS DO VOLFRAM

1º Premio Certamen Etnográfico
Espiello, 2005


ARQUIVO DA MEMORIA SOCIAL
damemoria@gmail.com
 ESPACIOS
 GALERÍA DE FOTOS
 Ir a estas páxinas
 ARQUIVO

La pasión por el fútbol extiende como la pólvora la moda de los “paños menores”

DIARIO DE AROSA
reportaje de OLALLA BOUZA en colaboracion co Faiado da Memoria


Un equipo local en un partido en A Xunqueira contra una escuadra extranjera o faiado da memoria


La pasión por el fútbol se extendió como la pólvora desde Vilagarcía o Vigo, con una intensa relación histórica con la escuadra inglesa, a otros puntos de Galicia. De tal forma que pronto se convirtió en el deporte “rey” por excelencia imponiendo cambios en las costumbres y las modas del naciente siglo XX.
Una situación que se narra a la perfección en un artículo de Vida Gallega de principios del siglo pasado que ilustran con fotografías de varios equipos de Vigo y A Coruña.
“El football, que hace pocos años, cuando imperaba entre nosotros la bicicleta, era casi desconocido en Galicia, ha tomado ya carta de naturaleza. Antes lo practicaban en cualqueir parte nada más que los marinos d elas flotas inglesas, porque entonces no teníamos más que velódromos”, explican en el artículo en referencia a las pistas que se utilizaban para practicar ciclismo. Allí “lucían musculatura nuestros jóvenes” mientras “nuestras niñas, pudorosas, que no por eso dejaban de ir a presenciar las habilidades natatorias, solían volver la cara y cerrar los ojos avergonzadas”.
Sin embargo, continúan relatando en Vida Gallega, “los tiempos cambiaron las costumbres. primero se presentaron en paños menores terrestres los marinos ingleses. Después lo hicieron nuestros sportsman. Y la gente se convenció de que no había razón para rechazar en tierra lo que se admitía en las orillas del mar”. El problema que surgió entonces, aseguran en el diario de la época, fue el de encontrar jugadores. “Primero tuvimos que recurrir a los de importación. Eran nuestros jóvenes que venían de educarse en Suiza o en Inglaterra”. Pero “pronto apareció el sport epidémico que se propagó como el fuego” En la capital arousana, que pudo ser una de las cunas del balompié, ya en 1907 se tiene constancia de un equipo, el “Villagarcía Foot Ball”. Ligado al Casino, la directiva estaba presidida por Ronaldo Cameron Walker, Charles Lesner era el vicepresidente, Segundo Reigada el tesorero, Gustavo Padín el secretario y los vocales: Domingo Porto, Manuel Aragunde y Manuel Sánchez.
Comentarios (2) - Categoría: Os Artigos do Faiado - Publicado o 04-01-2015 09:19
Chuza! Meneame
2 Comentario(s)
1 Hola a todas-os.
Bonita reortaxe. Simpático grupo de guapos deportistas, que estilazo...seguro que marcaban moitos goles, claro que, con un cam#blgtk08#po así, tan ben coidado, ca herva perfecta, como diría Messi, ou Ronaldo, calquera xoga ben, seguro que eles, tamén meterian gol . Ou non ?. Un saudo.
Comentario por Mari Patiño (04-01-2015 10:24)
2 Esto que vemos na foto da idea do que para uns era un campo de fútbol. Pobre do que caera ó chán, que xa era motivo para levalo ó Hospital máis próximo...
Agora os rapaciños xa non queren xogar nin con herba artificial... É teñen razón, porque a verdadeira herba é a que comen as vacas e demáis animais do xeito.

Pero, seguro, que si hubera u#blgtk08#n campionato dónde tiveran que xogar os chavales de agora, non se apuntaría naide. Non vaia a ser que as rapaciñas os viran cheos de lama, ou fango... ¿Cánto costaría pagarlle a ésos fenómenos por xogar un partido nun campo así? Agora os futbolistas son coma os banqueiros, é por non mancharse, non aceptan estas cousas. Eu faría o mesmo. Saudiña.

Comentario por E. García - Santiago (05-03-2015 10:51)
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal