lugar para a conectividade e o intercambio de memoria sobre o noso pasado personal e humano
EU TAMÉN NECESITO AMAR

Premio Mellor documental galego CURTAS 2019.
Selección Oficial MICE 2020. Santiago (aplazado polo coronavirus)
Selección Oficial ESPIELLO 2020. Boltaña-Huesca (aplazado polo coronavirus)


THE BATTLE OF THE GOOD MEN

Selección oficial Cans 2018. sección vídeo clips.

Selección oficial Son Rías 2018. sección vídeo clips.

A VOLTA DOS NOVE

Nominación Mellor Documental
Premios Mestre Mateo, 2015

Premio do Público
Festival Primavera do Cine, 2015


DESDE DENTRO DO CORAZÓN

Nominada a Mellor Banda Sonora
Jerry Goldsmith Awards, 2013

Nominada a Mellor Longametraxe
Festival Primavera do Cine, 2014


O FAIADO DA MEMORIA

Arousán do Ano 2009
Apartado Cultura


A MEMORIA NOS TEMPOS DO VOLFRAM

1º Premio Certamen Etnográfico
Espiello, 2005


ARQUIVO DA MEMORIA SOCIAL
damemoria@gmail.com
 ESPACIOS
 GALERÍA DE FOTOS
 Ir a estas páxinas
 ARQUIVO

Carril, tierra de reputados abridores de ostras

REPORTAJE O, BOUZA en colaboracion co Faiado da Memoria.

Trescientas ostras a la hora. De existir youtube en el año 1956 la fama de Argibay sería de índole internacional. Más conocido como ?Caoba? compartía honor, junto a Ricardo Baltar, ?Panela? de apodo, de ser el más reputado abridor de ostras de la zona. Así se constata en la memoria popular de vilagarcianos y carrilexos, pero también en la prensa de la época .
Así, en el año 1956 Blanca Espinar relataba su viaje por la capital arousana para la revista ?El Español?, de Madrid. Y en su crónica no podíoa faltar la obligada visita al ?anejo Santiago de Carril, porque dicen que estando en Villagarcía hay que ir a Carril a ver a Argibay, que es el abridor oficial de ostras?, relata la periodista que señala que ?desde luego a mí no se me ocurrió preguntar quién le daba ese pomposo título de abridor oficial, pero el caso es que nadie más que él puede abrirlas?.
La cronista describe al protagonista del artículo como un fornido marinero. ?Es un tipo fuerte que aunque haga frío siemrpe va en mangas de camisa y se cubre con una boina diminuta?. El hombre, que hace gala de su apodo ?Caoba?, llega a asegurar que en los criaderos de Carril se producen ?doce millones de ostras? de las cuales él es capaz de abrir ?trescientas por minuto?. A la hora de vender, cobraba sesenta céntimos por cada molusco y en una ocasión encontró una perla en su interior. ?La regalé?, respondía a la periodista, a la que también le cuenta cómo los turistas que le piden que les abra ostras suelen tener temores de indigestión. ?En cuanto toman unas pocas les da miedo de que les haga daño. Los villagarcianos sí que somos buenos comedores de ostras?, asegura Argibay. Porque antes de los Guinnes ya se batían récords en Carril. ?Que el campeón se come mil y se queda tan tranquilo?, aseguraba ?Caoba?. ?Y el campeón quién es??, preguntaba la periodista. ?Pues Ramiro el herrero?, respondía sin dudar.
Pero ?Caoba? no fue el único experto en el arte de abrir ostras que pasó a la historia en Carril. Quizás más recordado todavía sea Ricardo Baltar, ?Panela?, en cuyo honor se le puso nombre a un local hostelero en plena Praza da Liberdade.
?Era un fenómeno?, asegura el usuario Xanote en el blog de O Faiado da Memoria. Sobre el origen de su apodo hay tantas versiones como su fama merece. ?Yo lo recuerdo siempre con una panela o un cesto de mimbre debajo del brazo. ¿Procederá de ahí el mote??, se pregunta Daniel Garrido. ?Tío Ricardo era muy castizo hablando y usaba mucho la expresión: ¡Tes unha panela!, cuyo sentido exacto captaba el interlocutor por el tono con el que la soltaba?, explica Ramón Baltar también en la web.
Sea como fuere, lo cierto es que ?Caoba? y ?Panela? formaron parte de aquel Carril que se alimentaba de un fértil mar que ya luchaba contra la industrialización. ?Sería la muerte del marisco?, advertía Argibay.
Comentarios (3) - Categoría: Os Artigos do Faiado - Publicado o 09-02-2014 07:21
Chuza! Meneame
3 Comentario(s)
1 Ollo a o parche, a nosa periodista do Diario de Arousa Olalla Bouza, tera a partir de hoxe as#blgtk08# suas vacacions, hasta primeiros de marzo, non habera mais artigos do Faiado. Boas vacacions
Comentario por Faiado (09-02-2014 07:25)
2 MIÑA GRATITUDE A FERNANDIÑO DIOS(+), veciño do Carril
-----------------------------------------------------------------
Xa hai bastantes anos que pasamos ó Libro dos vellos, a miña dona e máis un servidor. Daquéla, un irmán meu falecido no ano 1982, lle levaba os papeis do seu negocio e Bancos a un home con maiúsculas, chamado FERNANDO DIOS. Calculo que serían 10/15 días despóis da boda nosa, este exportador de mariscos, nos obsequióu cunha chea de ostras que non tiven ocasión de agradecerllo personalmente.

O lugar do agasallo foi no "Grand Sol", ahí no Carril. Me gustóu o detalle moito e por unha razón ou outra, nunca tiven a ocasión de decirlle ¡"gracias, Fernando"!. Hoxe creo que non está entre nós, pero para deixar as cousas no seu sitio, vaia o meu agradecemento por aquél regalo de boda que me fixo un home que eu non coñecín. ¡UNHA PANELA DE OSTRAS!

Esto foi no mes de xullo de 1958, pero eu sigo pensando que estóu en deuda con este home-exportador. E cando algunha vez puden preguntar por él, non o fixen; foi para que non vira en esto unha #blgtk08#segunda parte das ostras que nos regalóu. Desde o lugar dónde esté este home, que sepa que eu sempre o agradecín porque aquélo sólo se fai a un amigo da súa casa... E xa en aquél tempo me dín conta que había moi bós especialistas en abrir as ostras da veira de Cortegada. Moitas gracias amigo Fernando, (q.e.p.d.). Dios (ó de arriba, dea moita xente coma ti e que todos, si, todos o vexamos. Para terminar bou dicir que meu irmán se chamaba en vida Manolo García González, que despóis se marchóu para o BB de Ourense.
-----------------------------------------------------------------
"¡Adiós groria! ¡Adiós contento!
¡Deixo a casa onde nacín;
deixo á aldea que conoço,
por un mundo que non vin!
...........
Deixo amigos por extraños,
deixo á veiga polo mar,
deixo, en fin, canto ben quero,
¡quén pudera non deixar!
...........
Rosalía de Castro

Dedico texto e verso a un home que me sorprendéu
moito, alá polo ano 1958. Alá dónde se encontre
noso amigo van estas letrase a miña gratitude.
Comentario por E. García - Santiago (09-02-2014 13:00)
3 Muchísimas gracias por este comentario acerca de mi padre.Con los defectos que los seres humanos tenemos por naturaleza, mi padre fué muy buena gente, y hay un dicho que en este caso encaja a la perfección, que es: Que detrás de un buen hombre, siempre hay una gran mujer.
Quiero pensar, que a #blgtk08#ese hermano tuyo, le llamabais familiarmente Pololo, y que yo vagamente recuerdo cuando venía a casa al despacho de mi padre.





















Comentario por Sofia Dios (17-02-2014 12:48)
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0