lugar para a conectividade e o intercambio de memoria sobre o noso pasado personal e humano
EU TAMÉN NECESITO AMAR

Premio Mellor documental galego CURTAS 2019.
Selección Oficial MICE 2020. Santiago (aplazado polo coronavirus)
Selección Oficial ESPIELLO 2020. Boltaña-Huesca (aplazado polo coronavirus)


THE BATTLE OF THE GOOD MEN

Selección oficial Cans 2018. sección vídeo clips.

Selección oficial Son Rías 2018. sección vídeo clips.

A VOLTA DOS NOVE

Nominación Mellor Documental
Premios Mestre Mateo, 2015

Premio do Público
Festival Primavera do Cine, 2015


DESDE DENTRO DO CORAZÓN

Nominada a Mellor Banda Sonora
Jerry Goldsmith Awards, 2013

Nominada a Mellor Longametraxe
Festival Primavera do Cine, 2014


O FAIADO DA MEMORIA

Arousán do Ano 2009
Apartado Cultura


A MEMORIA NOS TEMPOS DO VOLFRAM

1º Premio Certamen Etnográfico
Espiello, 2005


ARQUIVO DA MEMORIA SOCIAL
damemoria@gmail.com
 ESPACIOS
 GALERÍA DE FOTOS
 Ir a estas páxinas
 ARQUIVO

Paco Diz o la ?aventura? de un vilaxoanés que se marchó a descubrir mundo sin contrato

Artigo de Olalla Bouza no Diario de Arousa
Colabora O Faiado da Memoria

Varias décadas antes de que una mujer llamada Marina del Corral definiese como ?aventureros? a los jóvenes españoles que se ven obligados a buscarse las habichuelas en otro país, un veinteañero vilaxoanés, Paco Diz, partía rumbo al París del amor en busca no de romance, sino de algo que le llenase un estómago harto de pasar hambre a base de pescado y tortilla de patatas.
Aunque Diz llevaba desde niño buscándose la vida, primero en el mar, luego entre ruedas. Salió a pescar con su padre por primera vez a los doce años. A veces tenían que levantarse a las dos de la mañana.
Después comenzó a trabajar en Vilagarcía y conoció el castellano. ?En Vilaxoán solo falaba galego?. Fue su primera ?emigración? aunque nada comparable con lo que le esperaba al bajar de aquel tren en París.
?Aquelo era outro mundo?, relata todavía con los ojos de un joven que ni siquiera había visto en la gran pantalla la Francia de Godard o De Sica. Fue su antiguo jefe, Ramón Moral Riestra, el que le sugirió el viaje y le ofreció quedarse durante un tiempo en casa de su cuñado. Luego se mudaría a una pensión con otros amigos de Vilaxoán, como Felix, que se casó allí, o Moncho.
Pronto se acostumbró a las buenas costumbres francesas. Sació el apetito (?cos tickets da empresa dábanme un polo enteiro para min?) pero también otras cosas. ?Aquí botabas nove meses para ir a un reservado e alí nun baile na primeira noite xa estaba feito?, señala. Pero nunca se olvidó de Vilaxoán. Ayudaba a los suyos. ?A miña nai mercou unha casa con horta por 150.000 pesetas?. Y regresaba todos los agostos para las fiestas.
Comentarios (4) - Categoría: Os Artigos do Faiado - Publicado o 19-01-2014 08:25
Chuza! Meneame
4 Comentario(s)
1 Creo que esta foto está feita en Paris, según datos que aporta a nosa Olalla no comentario primeiro. Hasta ahí, non teño nada que objetar, pero... con ése muchacho aparece un home que hay moitos anos que o conozco. Foi meu veciño, da mesma parroquia de San Pedro Apóstol, aquí en Santiago e traballóu na Imprenta do Seminario na Sección de Papelería e Librería, cargo que tuvo desde 50 anos aproximadamente...

Agora vou expoñer o meu punto de vista, que para éso estóu: non creo que este señor que se chama José Aldrey, fóra a París a nada, a non ser de que se trate de cando foi encargar os seus fillos alá a Paris de la France. ¡Non o entendo! Ou este home non é quén eu penso, ou a foto non é de Paris; pero xuraría que meu amigo Pepe está#blgtk08# nesa foto. Eu rogaría a quén corresponda, que aclare as miñas dúbidas. E moi importante para mín que alguén, nos aclare este asunto.
Este home que está á dereita, pode ter hoxe 87 anos(?).
A foto ¿pode ter 40 anos? Mira que si este home estivo en Paris, nos escaralla todo canto veño dicindo. Pero me da a impresión que o caldiño de aquél tempo tamén "tira" moito.
.............................................................
"¡Qué triste hóra te vexo...!
¡Qué triste, nena estás...!
Os teus frescos colores,
¿Dónde, meniña, van?
O teu mirar sereno,
O teu doce cantar,
¿Dónde, meniña, dónde,
coitada toparás?".
..............
Rosalía de Castro

Comentario por E. García - Santiago (20-01-2014 18:19)
2 Eduardo esta foto e en Paris en Mormantre que xa sabes que e o barrio dos bohemios, dos pintores etc, non teñas du#blgtk08#das, non sei si Paco Diz iba acompañado polo home que vemos na foto, non dixo nada, eso e todo o que podemos decir
Comentario por Faiado (20-01-2014 20:07)
3 Puedo asegurar que es la zona de Montmartre, que quiere decir el Monte de Martirios, la Plazoleta donde estan los pintores, que es la foto se llama La Plaza du Tertre que esta a pocos metros de la Basilic#blgtk08#a del Sagrado Corazon, al principio del siglo XX se instalaron los pintores Picaso y Utrillo, es un barrio que me gusta mucho, tengo ido muchas veces , pero ya no hay el ambiente que habia en los anos 70
Comentario por Margarita Mosquera Porto (21-01-2014 10:41)
4 Primero, dar las gracias a estas dos personas que se dignaron a poner las cosas en su sitio. No me gusta ser terco con mis afirmaciones, pero me hubiera jugado la vida a que este hombre es mi amigo José Aldrey. Pero, por lo que se ve, NO LO ES y ante éso hay que reconocer que hay personas, que podrían pasar por otras, por lo menos en la foto. Después, la palabra, gestos, etc. es ya otra cosa. Meu amigo Pepe, en París... Dios nos libre, si a foto chega ás súas mans, o que hubera pr#blgtk08#esumido... ¡Pepe Aldrey en Paris! Co grande que é ésa cidade.

Repito as miñas gracias á xentiña do FAIADO e tamén a ésa galega Embaixadora de Galicia en terras francesas, que se chama Margarita Mosquera Porto. Sempre digo aquélo... "Dios nos dea xente da boa", porque a outra.... ¿Pa'onde vai?
...............................................................
"Tocaban as gaitas,
ó son das pandeiras;
bailaban os mozos,


Comentario por E. García - Santiago (21-01-2014 22:20)
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0