lugar para a conectividade e o intercambio de memoria sobre o noso pasado personal e humano
THE BATTLE OF THE GOOD MEN

Selección oficial Cans 2018. sección vídeo clips.

Selección oficial Son Rías 2018. sección vídeo clips.

A VOLTA DOS NOVE

Nominación Mellor Documental
Premios Mestre Mateo, 2015

Premio do Público
Festival Primavera do Cine, 2015


DESDE DENTRO DO CORAZÓN

Nominada a Mellor Banda Sonora
Jerry Goldsmith Awards, 2013

Nominada a Mellor Longametraxe
Festival Primavera do Cine, 2014


O FAIADO DA MEMORIA

Arousán do Ano 2009
Apartado Cultura


A MEMORIA NOS TEMPOS DO VOLFRAM

1º Premio Certamen Etnográfico
Espiello, 2005


ARQUIVO DA MEMORIA SOCIAL
damemoria@gmail.com
 ESPACIOS
 GALERÍA DE FOTOS
 Ir a estas páxinas
 ARQUIVO

Reportaje | Emoción, memoria y morriña en honor del artista que creó el Obelisco

En un acto impregnado de memoria y de morriña la vinculación de Ramón Fontenla, el creador del Obelisco, a Vilagarcía se soldó ayer para siempre a las paredes de la memoria local.

FATIMA FRIEIRO-DIARIO DE AROUSA

Familiares del escultor y amigos invitados por el Faiado da Memoria tiñeron de recuerdo y de emoción el descubrimiento de una placa donada por la familia Fontenla a la sede del colectivo que lucha por la memoria en la ciudad. Una placa que no estará a los pies de la escultura (originalmente ubicada en lo que es hoy Praza de Galicia y hoy en la rotonda de O Cavadelo) sino en una pared del Faiado, justo al lado de una ilustración cuidada de la emblemática columna ornamental.
El acto de descubrimiento de la placa se realizó a pie de calle y con la música de Os Terribles de Arousa de fondo. Al filo de las doce del mediodía la actividad se trasladó a la sede del Faiado. Fue allí donde sonó “La Rianxeira” en boca de los presentes y donde Margarita Teijeiro hizo repaso histórico de cuando se encargó el Obelisco para Vilagarcía. Fue en el año 1931 siendo alcalde Elpidio Villaverde y varios artistas se mostraron interesados en realizar la obra. En agosto de 1932 Ramón Fontenla entregó la obra al Concello. “O Obelisco sempre foi unha referencia para xeracións de vilagarciáns. Antes non había móbiles e cando quedabamos cos amigos sempre o faciamos alí”, explica Teijeiro, que volvió a reclamar que la columna vuelva al sitio para el que fue concebido.
En el acto de ayer se evidenció que el arte de la familia Fontenla no solo se quedó en Ramón, exiliado a Argentina en el franquismo. Esa vena artística la heredaron sus hijas, Angélica y Esther, que ayer demostraron su pasión por la cultura gallega. Esther bordó con su voz (escuchada durante años en el Teatro Colón) el “Lonxe da terriña”. “Canción que me trajo mi papá”, recordaba emocionada y acompañada por Carlos Rey. Angélica, con sus 93 años de vida y de cultura, recitó el poema “A emigración”, de Curros Enríquez, como canto a la historia que vivieron miles de gallegos.
Cristina, nieta y ahijada de Ramón Fontenla, apuntó que “esta tierra huele a la niñez que me contaban, a la morriña tan relacionada con los refugiados y el exilio”. Pequeños retazos de historia local y de cultura que han cruzado el Atlántico.
El homenaje a Ramón Fontenla no termina aquí. El viernes a pie de Obelisco también habrá un pequeño acto en el que estarán presentes miembros del gobierno municipal. l
Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 22-10-2018 08:18
El cantero del Obelisco, Ramón Fontenla Búa, será homenajeado por partida doble

Fue el creador de una de las obras más conocidas de Vilagarcía, pero su nombre continúa siendo uno de los más olvidados de la historia local. José Fontenla Búa se exilió a Argentina en cuanto los franquistas plantaron sus armas contra el dictado de las urnas. Allí estableció un hogar donde la patria estuvo siempre presente..
Así lo demuestra su hija, Angélica Fontenla, experta en la cultura gallega que, desde el otro lado del Atlántico, se empapó de la obra de autores como el vilagarciano Fermín Bouza Brey.
Memoria viva de la Vilagarcía republicana, todavía recuerda con gran cariño al médico Moreira Casal, al que en su casa llamaban “tío José”. La familia Fontenla se vengó del fascismo desarrollando en Argentina todo el arte repatriado. Ester Fontenla, hija del cantero, cuenta con una prestigiosa voz. El talento del baile le correspondió a Norma Fontenla, primaballerina de ballet, muy conocida, que falleció de forma temprana en un accidente de tráfico en 1971. Era sobrina de Ramón Fontenla Búa.
Toda una saga sobre la que quedan muchas páginas que escribir y que ha desembarcado en Vilagarcía con el objetivo de rendir homenaje a sus orígenes. A Galicia volaron Angélica y Ester Fontenla, a sus 93 y 87 años de edad, su sobrino Raúl y varios familiares más. Mañana estarán en el acto que se organizará en la sede de O Faiado da Memoria, situada en Ravella, para colocar una placa en recuerdo de Ramón Fontenla. Será a las doce del mediodía. Además, el viernes 26 se desplazarán al Cavadelo, en un acto en el que estará presente el gobierno local.

Artigo de OLALLA BOUZA en DIARIO DE AROUSA
Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 20-10-2018 08:17
Declaracion de intencions

Dias pasados publicamos unha fotografia de un avo cos seus netos, fotografia que tivo unha chea de visitas e de esclamacios de alegria, hoxe recibimos a peticion de que fose retirada, a peticion a facia outro neto, que estaba na foto por certo. Esto, nos sobran os dedos de unha man para decir que no Faiado somentes recibimos felicitacios polo noso traballo, a xente vese encantada, e a nosa declaracion e a seguinte, si hay un grupo e un non esta de acordo vaiselle tapar a cara e non se nomeara pero a fotografia seguira na nosa paxina. E punto
Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 18-10-2018 13:16
PRESENTACIÓN LIBRO "MIREQUELLEDIGO"
Na vindeira semana, o día 5 de outubro, venres, ás 20:00 Horas, no local de O Faiado da Memoria en Ravella 27, teremos a presentación dso libro de Manuel Da Costa, "MIREQUELLEDIGO, cronicas dun filósofo tabernario".

A presentación, aparte do autor, estará acompañado por Olalla Bouza-Brey, Jesús Villaverde e Edu Campos.

Esperámosvos no Faiado.

Para que disfrutedes.

E permanecede atentos a este canal posto que a semana posterio haberá mais cousas no local.


Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 29-09-2018 00:03
Las cantareiras de Fontecarmoa festejan cinco años de la mejor música tradicional


Las Cantareiras Bulideiras de Fontecarmoa celebraron ayer en el Auditorio municipal de Vilagarcía su quinto aniversario, y lo hicieron acompañadas de otras agrupaciones folclóricas, que también se subieron al escenario para mostrar al público su mejor repertorio. Fueron el Grupo de Gaitas O Souto de Rubiáns, Amor Ruibal de Barro, A Nosa Terra de Pereiras (Mos) y Fanfarria Furruxa (Caldas de Reis).

El festival, bajo el nombre "A muller do mar", se celebró a las seis y media de la tarde. El calor que hizo ayer, ya impropio de estas fechas (estamos en otoño), no ayudó a que la convocatoria fuese un éxito. No obstante, el público asistente se lo pasó en grande escuchando la mejor música tradicional. La entrada al evento fue gratuita.

Artigo en Faro de Vigo Arousa
Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 23-09-2018 07:51
AS FOTOS SERAN GRATIS

Estimadas Amigas e Amigos:

O xoves, 30, (mañán) a partires das 09:30 da mañán, dúas das mariscadoras mais coñecidas de Vilagarcía, Flora e Herminda, van a baixar do seu balcón de Ravella27, desde onde ven pasala vida do pobo dunha forma tranquila, a Praza de Ravella co fin de estar mais cerca da xente e poder despedir con eles o mes vilagarciano por excelencia: agosto.

Ás dúas esculturas creadas polo artista vilaxoanés Platis, estarán colocadas a ras de terra para que toda aquela persona, adulta ou menuda, que o desexe, se poida fotografiar con elas e, se son residentes fora de Vilagarcía e de vacacións na vila, poder levarse unha lembranza distinta, pero simpática.


Colocaranse ao final do paseo central da praza, pouco antes do paso de peatóns que une a praza co edificio do Concello.


A súa estancia na praza será solo pola mañán para volver, sobre ás dúas da tarde, ao seu emprazamento habitual no balcón do local de O Faiado da Memoria, onde seguirán contemplando, relaxadamente, o vivir do día a día do pobo.

Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 29-08-2018 21:41
Fin de Festa

Estamos a falar das festas patronais de Vilagarcia, por certo hoxe siguen as revenidas en Vilaxoan e a ameixa no Carril, e antes de que chegue o longo inverno ainda queda moito que rachar, en poucas datas Rubians, Guillan, A Torre e Trabanca Badiña...e as que quedaran atras. A seguir disfrutando, con saude e alegria.
Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 19-08-2018 09:29
VIDEO PROMOCIONAL DO CONCELLO DE GONDOMAR


O Faiado da Memoria leva, desde a súa creación, fai dez anos, colaborando con outras personas, asociacións, medios de comunicación e concellos para desenvolver traballos sobre a memoria, cesión dos seus arquivos para os traballos de outros ou, como neste caso, botar unha man no desenvolvemento dun traballo audiovisual.

Chamados por Pablo Banga, de Ollomol audiovisual de Gondomar, co que tamén estamos colaborando para outros traballos audiovisuais, co fin de realizar un clip de promoción turística do pobo non nos quedou outra que aceptar, especialmente por que é o teu pobo e iso tira moito.

Esta semana sae a luz ese traballo que levamos un tempo elaborando e aquí podedes velo... por si vos gusta:



Comentarios (1) - Categoría: Xeral - Publicado o 02-08-2018 09:21
COMENZAMOS AGOSTO

Comenzamos agosto con actividades importantes, a primeira, o domingo día 5, colaborando con VOLTA MONTANA, realizaremos unha visita guiada a illa.

O día 7, martes, farémola presentación dun traballo importante para nós, explicarémolo ese día, ainda que xa as emocións están a flor de pel. Será ás 12:30 da mañán. Ainda que é un acto informativo de cara a prensa, estades invitados/as a asistir.

O día 9, xoves, tamén a emoción de sentirnos preto de aquela xente, dos colonos de Cortegada aos que despoxaron da Illa para agasallar a un Rei, Alfonso XIII, que nunca fixo caso dela, e logo os seus parientes a venderon ao millor postor.

Sobre todo esto nos falará Agustín Insua, neto dunha das propietarias de casa e terras e coa que Agustín conviviu hasta os vinteún anos. Quedades todos invitados a charla que será ás 20:30 cun pase previo dunha pequena curtametraxe para meternos no contexto. Merece a pena.

Todos estes actos serán no local de Ravella27.
Comentarios (1) - Categoría: Xeral - Publicado o 31-07-2018 21:04
SON DA MEMORIA
Que non sexamos sempre os mesmos, que os que chegen o fagan para servir, non para ser servidos, da gusto ver xente que quere lembrar, facer memoria, sentir o que pasou, romper co esquecemento sin duda provocado por unha dictadura que afianzou no tempo unha forma de pensar iñorante que intenta esquencer unha parte do que pasou.

Pequena peza audiovisual da experiencia vivida o día 26 de xullo na Illa de San Simón, coas gravacións en discos de cera dos textos de presos políticos e familiares, encerrados nese espazo a partires do 15 de outubro de 1936.






Comentarios (1) - Categoría: Xeral - Publicado o 30-07-2018 07:43
© by Abertal