lugar para a conectividade e o intercambio de memoria sobre o noso pasado personal e humano


THE BATTLE OF THE GOOD MEN

Selección oficial Cans 2018. sección vídeo clips.

Selección oficial Son Rías 2018. sección vídeo clips.

A VOLTA DOS NOVE

Nominación Mellor Documental
Premios Mestre Mateo, 2015

Premio do Público
Festival Primavera do Cine, 2015


DESDE DENTRO DO CORAZÓN

Nominada a Mellor Banda Sonora
Jerry Goldsmith Awards, 2013

Nominada a Mellor Longametraxe
Festival Primavera do Cine, 2014


O FAIADO DA MEMORIA

Arousán do Ano 2009
Apartado Cultura


A MEMORIA NOS TEMPOS DO VOLFRAM

1º Premio Certamen Etnográfico
Espiello, 2005


ARQUIVO DA MEMORIA SOCIAL
damemoria@gmail.com
 ESPACIOS
 GALERÍA DE FOTOS
 Ir a estas páxinas
 ARQUIVO

O Faiado da Memoria acogió la presentación del libro “Misa de Náufragas”, de Romero P. Seguín

F.F. VILAGARCÍA20/09/19
La sede de O Faiado da Memoria acogió ayer la presentación del libro “Misa de Náufragas”, del escritor caldense José Alfonso Romero P. Seguín. El vilagarciano Germán Torres fue el encargado de presentar al autor caldense y a su poemario bilingüe.

La obra, como así explicó su propio autor, se trata de un diálogo poético entre Maruxa y Florentina, dos ficticias víctimas del accidente de autobús ocurrido realmente en 2001 en Portugal, en aguas del Duero, y a través del cual el autor del libro "La hija del txakurra" crea un relato surrealista cargado de reflexiones sobre la vida y la muerte, el cielo y la tierra y la permanencia en este mundo. La presentación del libro entra dentro del múltiple calendario de actividades que tiene la sede de este colectivo.
Fatima Frieiro DIARIO DE AROUSA
Fotografia de MONICA FERREIROS
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 20-09-2019 08:29
Veronika na sua Exposicion.

Os paisaxes de Veronika, a sua obra en xeral, nos descubre outros mundos, nos fan viaxar, fruto do inxenio da ARTISTA, as veces resultado da observacion directa, como na Illa de Cortegada fai uns meses, pensamos que Veronika e unha soñadora que vai moito mais alá na sua imaxinacion que nos seus dibuxos. Onte inaugurouse parte da sua obra, no Faiado da Memoria, sentimonos profundamente satisfeitos do que lucen os cuadros, pasade a velos, van estar un tempo, teñen un precio moi asequible, preguntade, animadevos, estara aberto todolos dias da seman e si non podedes nos chamades e a mostramos a calquer hora. Tamen Veronika estara na sede de vez en cando. Esperamosvos
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 19-09-2019 18:17
Comida na casa

El é JORGITO BARBITURICO , o seu nome artístico, chegou o ano pasado a nosa casa desde Valencia atraído polo Faiado, sua familia e do Carril e de Cortegada, non se pode ser mais completo, Jorgito e polifacético, as veces fai radio nunha emisora ácrata de Valencia, fai unhas publicacions maravillosas con uns dibuxos increíbles, todo creado por Jorgito, camisetas todas con mensaxe, feitas por el, nestes momentos dia sete de Septembro do 2019, esta exercendo de DJ no festival da AMEIXA ROCK no Carril, a su aterra. O de dillei casi e unha profesión, Jorgito moi coñecido nese mundo alá por Valencia. Ten unha filosofía de vida, amor polos animales, ese amor convirteuno en vegano, hoxe comeu con nos e fixo unha paella vexetal que debía estar moi boa…para o que lle guste. O mais importante, comemos xuntos e todo foi moi agradable e divertido a próxima vez que sexa pronto. Queremoste
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 07-09-2019 22:52
Seguimos con LOLA

A vida de Lola Rodal,e a que recolle o noso documental LOLA. A partires dos seus quince anos, unha vida traxica, inxusta, arrepiante, ela non poido esquencer e o revivia cada vez que se lle preguntaba, o revivia sin tapar nada, con aqueles ollos que reflexaban tantas emocions, falaba e contaba sin parar o seu drama, drama da sua familia a o completo.
Decimos esto para que non se vos esquenza que estades a colaborar con un proxeto real, histórico polo tanto. non e un teatro, unha novela…e o atropello infame que viviu a familia Rodal Blanco, sin ser xudios, nin vivir en Alemania.
Gracias a todos os que colaborades
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 04-09-2019 07:31
Boas festas Rubians

A nosa especial lembranza pra a xente que non esta, pero que no seu dia co seu traballo, ca sua forza axudou a que Rubians fose crecendo e convertindose nun lugar millor para vivir. Lembramos os dias de festa, nas casas sin auga, o campo da festa e os camiños sin asfaltar, si chovia era moi dificil disfrutar dos bailes das festas, aquela paixon polas festas de Santa Placida e San Ramon, aquelas comidas si o tempo era bo baixo a parra, ca familia e amigos, as cantarelas co cafe e os pasteles...Boas festas, moita saude
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 03-09-2019 08:02
Escomenza Septembro

Que como casi todos, coma sempre, imos ter actividades de presentacions de libros e actos culturais. Aparte o crowfunding que creamos pra poder levar adiante o documental LOLA, levanos un tempo sin dudalo. Ompagable o apoio que estamos a recibir, feliz Septembro, bos dias, saude









Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 01-09-2019 08:31
Remata Agosto

O mes no que tradicionalmente Vilagarcia celebra as suas festas.NO FAIADO DA MEMORIA, tamen puxemos o peche a exposicion, TEMPOS DE GRISES, fotografias historicas que reflexaban o que foi o tempo da Transicion en Galicia, con un fondo local amplio na que tivemos axuda da xente que viviu a epoca. Logo, tamen, acompañado das charlas dos motores da epoca, Paco Rodriguez, Xan Mari Castro, Sari Alabau, Xose Manuel Beiras, Rafael Pillado, Vazquez Fouz...unha mesa que lembrou a situacion en Vilagarcia, na mesa os oradores Andres Vilas, Xavier Rios, Juan Vazquez...a verdade do que pasou, do que vivimos.
En Septembro temos tres presentacions de libros que anunciaremos no seu dia.
Bos dias, moita saude
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 31-08-2019 08:21
Un documental para recordar la vida de Lola Rodal O Faiado lanza una campaña de mecenazgo para narrar la trágica represión franquista a través de los ojos de la vecina de Cangas

Faro de Vigo
artigo de A GAGO

La cruel represión franquista llevada a cabo en Galicia dejó historias de familias rotas y seriamente dañadas simplemente por ser fieles a su ideología. Ese fue el caso de la familia de Lola Rodal, una mujer de Cangas cuya tragedia ha sido documentada por O Faiado da memoria de Vilagarcía en una serie de conversaciones mantenidas en 2007, cuando la AMRH trataba de recuperar el cadáver de uno de sus hermanos. Ahora, el objetivo es realizar un documental que sirva de homenaje a ella y a todas las víctimas del franquismo, para lo que el colectivo vilagarciano ha lanzado una campaña de mecenazgo.

El colectivo O Faiado da Memoria de Vilagarcía ha puesto en marcha una campaña de mecenazgo para llevar a cabo un documental sobre la vida de Lola Rodal, una canguesa cuya familia fue duramente castigada por la represión franquista que siguió al golpe de Estado de julio de 1936. Rodal, fallecida hace dos años, era natural de Cangas y gran parte del documental se montará con las cinco horas de entrevista que Antonio Caeiro y Margarita Teijeiro grabaron sobre las conversaciones mantenidas con ella.

Las aportaciones para la grabación del documental podrán realizarse a través de la página web https://www.goteo.org/project/lola/updates, y para poder hacer realidad el proyecto que impulsa O Faiado da memoria, son necesarios entre 4.000 y 6.500 euros. Antonio Caeiro conoció a Lola Rodal en el año 2007, y parte de su relato se hizo visible ya en otro documental con el que colaboró el vilagarciano. El plazo para realizar aportaciones finalizará a principios del mes de octubre, momento en que se comenzará a trabajar en el documental. Caeiro reconoce que han sido muchas las personas que le animaron a convertir en documental toda la información que posee sobre Lola Rodal y su trágica historia, un paso que ha decidido dar como homenaje a la figura de esta canguesa y de todas las personas que sufrieron en sus carnes la dura represión franquista.

La vida trágica que llevó la canguesa arranca en julio de 1936, cuando, con el alzamiento militar, son detenidos sus padres y uno de sus hermanos que, posteriormente, acabaría siendo asesinado en Ponteareas; otro de ellos lucharía en el bando republicano y estaría exiliado durante años. Con tan solo 15 años, Rodal se quedó solo con una hermana, afrontando una situación en la que eran permanentemente señaladas por "rojas". Pese a ello, todavía tenía fuerzas para viajar a Pontevedra y Vigo para ver a su madre y hermano (antes de que fuese fusilado), a llevarles de comer a la prisión. Más tarde su padre sería encerrado en el fuerte de San Cristóbal de Navarra, mientras que su madre era trasladada a Mutriku.

Pero el golpe más duro fue el "paseo" de su hermano, al que sacaron de la cárcel de Vigo y mataron en la parroquia ponteareana de Xinzo, en cuyo atrio de la iglesia permaneció enterrado hasta que la Asociación para la Recuperación de la Memoria Histórica (AMRH), a instancia de la gente de O Faiado, decidió excavar para recuperar sus restos y los de otros siete compañeros allí enterrados. Esos trabajos se desarrollaron en 2007, junto a la excavación de otra fosa común con cinco cadáveres situados en un punto cercano. En esta segunda se consiguió recuperar los restos completos, pero no así en la de Xinzo, la de su hermano, donde no se encontraron los restos, en un primer momento, para aparecer después en una zona donde se había construido una fosa séptica que dañó los huesos y resultó imposible sacar ADN de ellos. Durante los trabajos de excavación, Rodal permaneció al lado de la fosa aguardando por los resultados y contando los años de sufrimiento padecidos por ella y por su familia.

Rodal también era familiar de varios de los 11 hombres que fueron asesinados en Angueiro, una zona del monte cangués de A Magdalena, donde hoy existe un monolito en su recuerdo. Todos ellos fueron metidos en una furgoneta por falangistas en la madrugada del 27 al 28 de agosto, jornada en la que se les tributa un homenaje como mártires de la libertad y al que nunca faltaba la canguesa.

El objetivo del documental es recorrer la tragedia de la familia de Lola, desde el encierro de su padre y su madre en San Cristóbal y Mutriku, hasta el camino que tuvo que hacer su hermano antes de acabar siendo fusilado y enterrado en Ponteareas. Se trataría de recorrer los aquellos espacios que tuvieron un vínculo vital con la vecina de Cangas y con la trágica historia que la rodea.

Aquellos que deseen colaborar tendrán una contraprestación por parte de los autores del documental. Cuatro son los tramos marcados en la página de crowdfounding, desde colaborador aportando 10 euros, lo que permitirá que su nombre aparezca en los créditos, hasta el más importante, una aportación de 100 euros, que además de aparecer en los créditos, tendrá acceso al mismo a través de un link en internet para visualizarlo, recibirá un paquete sorpresa de materiales de O Faiado da memoria y un DVD con el documental. Caeiro espera que el documental pueda comenzar a grabarse lo antes posible y pueda estar listo en el próximo año.

Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 28-08-2019 08:59
Data emocionante, chega LOLA



Hoxe comenza un tempo en que os do FAIADO DA MEMORIA temos marcado como o de arranque para o documental que imos facer. O seu nome é LOLA, como a da súa protagonista.

O malo é que o proxeto lévanos a unha serie de gastos que non podemos afrontar en soidade, e entón é que vos pedimos que todos colaboredes con nos na medida das posibilidades de cada un ou unha, as cantidades non teñen que arruinar a ninguén, preferimos que as familias o fagan a título individual cada un de eles, que conxuntamente.

Os nomes dos amigos mecenas sairan nos titulos de crédito entre outros detalles que teremos con eles e elas.

A páxina donde podedes aportar e, ao mesmo tempo de informaros sobre este novo documental que queremos levar a cabo, é:

https://www.goteo.org/project/lola.

Os que teñades problemas, pra chegar, tendes que avisar, o telefono de Antonio, 638 260 808 e o aclara dudas do proxeto, pero é moi sinxelo.

GRACIAS
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 26-08-2019 08:07
Remataron as festas

Tradicionalmente as nosas festas sempre se utilizaron pra abrir unha porta a diversion como cada quen a entenda, nos, lembramos a infancia e adolescencia que servia tamen pra que nestas datas se reunise a familia, nun xantar divertido arredor da xente querida. As festas sirven pra que os nosos que emigraron en busca de traballo ou por outro tipo de cuestions regresen a Vilagarcia a pasar as festas. Como remataron, despedimonos hasta o ano que ben, bos dias.
Comentarios (0) - Categoría: AS NOSAS E AS VOSAS COUSAS - Publicado o 26-08-2019 07:54
© by Abertal