O clube das ideas  


Blog do DEPARTAMENTO de FILOSOFÍA do IES Álvaro Cunqueiro de Vigo. Administrado por estudantes de 1º e 2º de Bacharelato.

O noso perfil
lladipa@gmail.com
  CATEGORÍAS
  SAÍDAS. ACONTECEMENTOS
 RECOMENDADOS
 ATOPAR
  ARQUIVO
 ANTERIORES

A SOCIEDADE



Moitos son os que afirman que os seres humanos somos seres sociais, que necesitamos vivir xuntos. Nacemos absolutamente indefensos e o periodo de crianza é moi longo, o que crea lazos familiares moi profundos e responsabilidades recíprocas.

O individuo non pode vivir só, e as familias tampouco. Por iso sempre se agruparon en tribus, construiron poboados e cidades cada vez máis grandes, formaron reinos, nacións e Estados. Pasamos das primeiras sociedades recolectoras ás agrarias, e de ahí ás artesanais e as sociedades modernas industriais.

Deste xeito surxíu a Política como a acción orientada á organización e o goberno da vida social. Primeiro foi unha arte (Aristóteles) e despois unha ciencia (Maquiavelo).


¿Serías capaz de comentar algún dos conceptos do esquema anterior?



Escribe o teu comentario (25) - Categoría: Socioloxía - Publicado o 01-11-2008 19:04
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
25 Comentario(s)
1 El DERECHO es el orden normativo e institucional de la conducta humana en sociedad inspirado en postulados de justicia, cuya base son las relaciones sociales existentes que determinan su contenido y carácter. En otras palabras, es el conjunto de normas que regulan la convivencia social y permiten resolver los conflictos interpersonales.

La anterior definición da cuenta del Derecho positivo o efectivo, pero no explica su fundamento; por ello juristas, filósofos y teóricos del Derecho han propuesto a lo largo de la historia diversas definiciones alte#blgtk08#rnativas, y distintas teorías jurídicas sin que exista, hasta la fecha, consenso sobre su validez. El estudio del concepto del Derecho lo realiza una de sus ramas, la Filosofía del Derecho. Con todo, la definición propuesta inicialmente resuelve airosamente el problema de "validez" del fundamento del Derecho, al integrar el valor Justicia en su concepto.

Desde el punto de vista objetivo, dícese del conjunto de leyes, reglamentos y demás resoluciones, de carácter permanente y obligatorio, creadas por el Estado para la conservación del orden social.
Comentario de Irene (06-11-2008 10:06)
2 Yo creo que el ser humano no es social por naturaleza, como afirma mucha gente.

Yo soy partidario de la teoría del famoso filósofo Hobbes, que muy sabiamente dijo: "La naturaleza humana es un instinto de conservación que cada uno tiene derecho a conservar; pero la c#blgtk08#onsecuencia de ese derecho es un enfrentamiento entre los hombres, es decir, la guerra."

Así pues, debe de haber un PODER que establezca unas normas de convivencia entre todos nosotros para evitar los conflictos y vivir en paz.

SaludoS

Comentario de Marcial 2ºA (06-11-2008 20:12)
3 A SOCIEDADE é o conxunto de individuos que comparten fins, conductas e cultura, e que relacionanse interactuando entre sí, cooperativamente, para formar un grupo ou unha comunidade.

Persoalmente, opino que a s#blgtk08#ociedade é algo necesario para a humanidade, dado que o noso comportamento tende cara a sociabilidade; sen embargo, penso que nos se debe seguir a cegas o "fluxo" que ésta nos marca, e intentar manter certa individualidade.
Comentario de Adri T. (07-11-2008 08:42)
4 O ESTADO é o organismo encargado de controlar a sociedade, é tamén o encargado de facer cumprir as leis e o único que pode exercer a violencia lexítima en unha unión en democracia.

Moitas han sido as clases de estado ó longo da historia. Primeiro foi una organización absolutista, onde o xefe ou Rey era rey pola graza de Deus oU pola tradición que fose, despois e tras varias revolucións conseguiron os nosos antepasados posuir un estado lexitimado polo pobo e como di o concepto de democracia, acorde co pensamento da maioría.
O estado e a forma de gobernalo pode ser lexítima ou ile#blgtk08#xítima. Un exemplo de estado lexítimo seria pois os gobernos democráticos europeos ou o goberno dos Estados Unidos, non serían sen embargo lexítimos os gobernos de países como Cuba ou Venezuela onde o poder concéntrase nunha soa persoa e non é a vontade da maioría.

A pesar de que houbo moitas correntes filosóficas e políticas que pensaron nun modelo de organización social cun estado, como o Comunismo, o Liberalismo... Sen embargo tamén existieron outras correntes que pensaban que o estado é un organismo innecesario, istas correntes seguen existiendo, son as correntes como o Anarquismo
Comentario de Sito (07-11-2008 08:52)
5 O ESTADO DEMOCRATICO DE DEREITO provén do Estado liberal cando se advertiu que o sufraxio universal, a regla das maiorías e o sistema representativo eran os mecanismos máis convenientes para controlar ó poder público e alcanzar determinados fins. Para alcanzar estes obxectivos o Estado ha de ser constitucional, é dicir, cun sistema de leis e reglas, a CONSTITUCIÓN, que limitan o poder dos gobernantes. Un bo exemplo desto é a separación de poderes proposta no séc#blgtk08#ulo XVIII por Montesquieu.

Na miña opinión o Estado é unha forma de guiar ao pobo baixo as súas preferencias. Os políticos manipúlannos o seu antollo co único fin de chegar ao poder, que nesta sociedade parece que é o único importante. A Constitución moitas veces non serve para controlar aos gobernantes. A xustiza pode comprarse xa que as persoas con máis cartos poden acceder a avogados e medios que a meirande parte da poboación non pode acceder.
Comentario de Sandra (07-11-2008 09:09)
6 Vale Marche, se nota que eres un facha de la ...... Al úni#blgtk08#co filósofo que deberías hacer caso es a Marx y a Engels.
Comentario de adrián rodriguez (14-11-2008 08:38)
7 Marx y Engels solo eran unos vividores que intentaron llegar al poder pensando una utopía que se demostro que no era factible desde el primer momento en que se fundó la Uni#blgtk08#ón de Repúblicas Socialistas Soviéticas, no intentaron defender el mundo, solo ansiaban el poder por encima de todo y todos, el capitalismo es malo, pero no engaña a nadie
Comentario de Allfonso (14-11-2008 08:47)
8 Claro que no, cómo va a engañar el capitalismo a alguién, que va .EL crack del 29 se produjo solo no?. Los capitalistas son avariciosos de si. Yo no proclamo que el comunismo sea el mejor, pero antes qu#blgtk08#e el liberalismo...Locke era un pillao que se creía muy listo por sus ideales. El estado debería intervenir en casi todos los ámbitos sociales ya que sería una forma de que la economía no se desmadrase.
Comentario de Adrián R (14-11-2008 08:55)
9 Pero que dices el crack del 29, como el de ahora se agravó por la intervención del estado. Si tienes una idea tienes que ir hacia delante, y el estado no debe meter la nariz en asuntos de economía, son esas intromisiones las que lo convierten en injusto. Si tu trabajas tienes que tener algo tuyo, el comunismo no permite que tengas nada tuyo, y eso trae consecuencias malisimas, desde la desigualdad mas absoluta hasta el desmotivamiento del trabajador, y digo desigualdad porque la socidead comunista es igualitaria en todo#blgtk08# excepto en el ámbito del poder, que como todas las sociedades tiene una estructura piramidal y crea desigualdad. Si no me cres fíjate que en la URSS los jefes de partido tenían unas casas que nosotros en la vida, cuando decían que luchaban por la igualdad material mientras que la gente moría de hambre y de inanición.
No cometas el error de comparar la practica del capitalismo con la teoría del comunismo, compara teoría con teoría y practica con practica.
Aunque te duela Pinzas, el comunismo es una utopía.
Comentario de Sito (14-11-2008 09:01)
10 Yo estoy de acuerdo con Adrián porque se debe de luchar x establecer una igualdad ya que mientras todos no seamos iguales no tendremos los mismos derechos, y eso implica que muchos de nosotros nunca alcancemos sueños por estar limitados por aquellos que mas tienen y que sí que pueden. Pero que sucede? Alfonso tb tiene razón cuando habla de uto#blgtk08#pía siendo el comunismo un ideal que nunca ha existido y que nunca existirá xk no se puede hablar de igualdad cuando los que están en el poder se encuentran por encima de nosotros, NUNCA y cuando digo NUNCA estaré de acuerdo con las ideas de ALFONSO pero cierto es que él se basa en ideas realistas y son respetadas aunque no compartidas.
Comentario de Sandrita (14-11-2008 09:05)
11 Pero que mentira. Mentira la crisis de ahora no?. Mira, el comunismo no está bien pero el capitalismo tampoco. La verdadera igualdad existe con el socialismo, que lo que hace es recoger ideas comu#blgtk08#nistas y meterlas en la teoría capitalista. XQ haber quién soluciona esta crisis, como no sea Obama que tiene un pensamiento "parecido" al mío.Nada Alfonsito este va a ser el fin del capitalismo.
Comentario de Adrián R (14-11-2008 09:09)
12 La crisis de ahora? esa que tu perfecto partido tapó hasta mas no poder? esa que que incluso con tu glorioso partido socialista están pagando los desfavorecidos? Pues reza para que Zapatero entre en razón y empieze a subvencionar PYMES y recorte politica social o no salimos de aqui en siglos. Y dejar de engañaros con Obama porque Obama es norteamericano y como buen norteamericano y como deberían hacer todos los hombres ama a su pais y defenderá los intereses de su país, deja#blgtk08#r de ver en Obama al conejito de Pascua al salvador de la economía porque es una curiosa tendencia de la izquierda la de mirar a Obama y ver al anti-Bush. Está claro que no es Bush, pero es que ni siquiera llamó a Zapatero, dejar de pensar en Obama como un salvador porque no va a arreglar ninguna crisis mundial, va a velar por los intereses de su país, como deberíamos hacer todos, porque haber cuando os entra en la cabeza que el partido Demócrata no es el PSOE norteamericano
Comentario de Sito (14-11-2008 09:16)
13 Podemos definir "política" como la ciencia que tiene por objetivo mejorar el funcionamiento del Estado en todos sus ámbitos. También podríamos definir a los "políticos" como los encargados de este objetivo o como integrantes de esa sociedad que se preocupa por sus dere#blgtk08#chos.

Para mí el ideal platónico de la política podría valer actualmente ajustando unos cuantos conceptos.Estoy de acuerdo en que los que están realmente preparados para dirigir dirijan, pero deberían ser elegidos democráticamente por el pueblo.
Comentario de Adrián R (14-11-2008 09:19)
14 A DESOBEDIENCIA CIVIL.

Vivimos nunha sociedade que se rise por unhas leis marcadas polo estado por medio dun proceso de selección que se remonta ás leis naturales de Locke (unha das normas para aprobar unha lei é que respete os dereitos naturais). Esta sociedade pasou a denominarse ESTADO DE DEREITO, estas leis recollense nunha constitución e é deber do cidadán cumplilas en todo momento.

Desgraciadamente este estado de imperio da lei non se da en todas as épocas históricas e moito menos en todos os paises do mundo. Algúns paises diferéncianse pola opresión que o poder exerce sobre o pobo, cunhas leis que oprimen os dereitos naturais do ser humano. A pregunta é, ¿neste caso é lexítimo obedecer a lei imposta por estes gobernos, chamados na maioría dos casos, autoritarios?. Nestes casos a ética kantiana pon en xogo a DESOBEDIENCIA CIVIL que consiste na lexitimidade que presenta a loita ante estas leis ou gobernos opresivos. A desobediencia civil é ilexítima cando se desobedece as leis que respetan os dereitos naturais pero sempre que as leis establecidas invadan estes dereitos a súa desobediencia convértese en lexitima e incluso en obrigatoria moralmente.

Podemos realizar dous tipos de loita con#blgtk08#tra estes gobernos, por medio dunha loita coa palabra e a loita por medio da violencia. En primeiro lugar comezamos coa loita por medio da palabra pero se esta resulta inútil e o goberno autoritario fai uso constante da violencia (que se da na maioría dos casos para oprimir o pobo) a loita violenta convértese en lexítima o igual ca desobediencia civil.

A miña opinión é de carácter iuspositivista e se me plantexa un dilema ó separar moral é dereito pois partindo da afirmación de que non existen tales dereitos naturais que é o ser humano o que marca as suas propias leis non podo determinar cales son lexítimas ou cales non, polo tanto a obediencia ás leis é primordial e debese cumprir en tódolos casos.
Para saber diferenciar cales son lexítimas e cales non podemos facer a diferenciación do sistema político. Se nos encontramos nun sistema democrático é de cumprimento obrigatorio pois nos aseguramos de que esas leis respetan a dignidade das persoas, pero se nos encontramos nun sistema autoritario é lexítima a desobediencia civil porque estamos seguros de que a leis implantadas serven para a opresión do pobo. Con esto creo solucionar o dilema, pois por medio de esto podemos diferenciar entre leis lexítimas e non lexítimas.
Comentario de Manuel (14-11-2008 09:20)
15 O término GOBERNO fai referencia o exercicio do poder do Estado o á conducción política xeral. Se entende por goberno o órgano o que a Constitución lle atrivue sobre unha sociedade e que xeralmente está formado por un presidente e unha certa cantidade de Ministros, Secretarios e outros funcionarios.

É importante destacar que o Goberno non é o mesmo que o Estado: un Goberno accede o poder(no caso da democracia, a través de eleccións libres)ejerce a súa tarea e se retira, mentras que o Estado permanece inedito e inalter#blgtk08#able frente os sucesivos gobernos. En outras palabras, pode decirse que o goberno é o conxunto dos organos directores de un Estado, que exp'resa o poder estatal mediante o orden xurídico.

Na miña opinión é necesario unha forma de goberno que de orde e que asi un país poda estar ben regulado e non dunha forma descontrolada. Por outra parte, non sabemos se, sen goberno, o país estaría realmente descontrolado por que nunca se probou, pero sería demasiado arriesgado facelo agora por que temos demasiadas cousas que perder
Comentario de Carla (14-11-2008 09:20)
16 No es culpa de el partido que los desfavorecidos sean los que salen peor parados, fuera el partido que fuera mi querido amigo Alfonso, siempre los desfavorecidos (que para eso reciben tal nombre, personas como tú o como yo) serán las que salgan mal paradas, y no siendo por culpa completa del partido, si no de esos que viven dentro de la codicia a los cuales la crisis les afecta claro que sí, pero no como pueden afectar a una familia de clase media que puede quedarse sin t#blgtk08#rabajo y con esto no poder otorgar a su familia un mínimo de bienestar a esa gente lo único que le ocurre con la crisis es que no podrán comprarse otro BMW y eso no es crisis eso es avaricia, el mundo esta muy mal repartido, y tengo la idea de que ningún partido podrá hacer una repartición justa, asique no juzguemos al gobierno porque es cosa de la sociedad en conjunto manejarlo a nuestras anchas, solo que el rico siempre querrá ser rico, y no podrá serlo si no hay pobres
Comentario de Sandrita (14-11-2008 09:20)
17 O dereito é un sistema de regras públicas que rexe as relacións duns cos outros e que conta co apoio do poder coativo das institucións políticas.
Consider#blgtk08#ando que a libertade , a xustiza e a paz no mundo teñen como base o recoñecemento da desigualdade intrínseca das persoas, todos somos iguais ante a lei.
Comentario de David R. (14-11-2008 20:32)
18 SOCIEDADE

Entendemos a sociedade como sociedade civil porque abrangue a un conxunto de persoas,que son o fundamento da vida cultural, económica e social,en contraposición á sociedade política ou Estado.

Este conxunto de persoas convive nun mesmo territorio formando parte dos diversos grupos, comunidades e asociacións.

Na actualidade, a sociedade civil se compón dun conxunto de institucións soc#blgtk08#iais que abranguen familia, igrexas, grupos de amigos, asociacións culturais, asociacións de veciños, ONGs ,etc. Grupos que non están sometidos ó poder coercitivo do estado senón que son asociacións formadas por lazos de cariño, fe relixiosa...


Na nosa opinión a sociedade ten que estar formada por diferentes tipos de persoas para axudarnos a entender os diferentes caracteres que dánse o longo da nosa vida.
Comentario de Andrea y Gonzalo (14-11-2008 20:36)
19 Dios mio asi va el país!

Si todos pensais que es posible la utopía comunista de Marx la cosa se ve dificil para el futuro...

El comunismo nunca se podrá llevar a cabo en la p#blgtk08#ráctica, nunca se va a conseguir que todo el mundo sea feliz y viva sin miedo. Siempre hay alguien que rompe las normas y por eso hay que luchar por la ley, la patria y el honor.

Un saludo
Comentario de Marcial F. Castro 2ºA (15-11-2008 21:20)
20 Bueno chicos, está claro que el debate entre estos dos modelos económicos y políticos:"#blgtk08#capitalismo" y comunismo", sigue despertando pasiones. Habrá que profundizar en ello.
Comentario de Carmen (16-11-2008 01:05)
21 Esta claro que siempre habrá desigualdad, pues en vez de dedicaros a comentarlo en el blog luchar por estar arriba en esa igualdad, porque si no eres tu será otro.
Luchar por lo que es vuestro y dejar de pensar en un comunismo que no llegará nunca porque cada vez que llega deja como mínimo 35 millones de muertos, un gulag, Siberia desierta de vida humana, U#blgtk08#crania; Polonia; las Repúblicas Bálticas y bastantes países más en el umbral de la pobreza, presos y crímenes políticos etc.

Teneís una facilidad enorme para insultar a Franco a Hitler y a Mussolini, que no digo que esté mal, pero dejar los mismos insultos para Vladimir Ilich Ulianov (Lennin) o para Iosif Vissariónovich (Stalin) porque son lo mismo.
Comentario de Sito (16-11-2008 10:38)
22 As LEIS son as distintas normas q rexen e controlan as nosas accións e comportamentos. Dende o punto de vista da ética e da moral#blgtk08# as leis poden ser xustas e inxustas. Considérase que unha lei é inxusta cando non respeta as liberdades e a igualdade dos homes.
Comentario de Olaia (20-11-2008 09:44)
23 O meu comentario vai ser sobre a SOLUCION VIOLENTA DOS CONFLICTOS na sociedade. Dende hai séculos o humano resolveu os seus conflitos mediante a violencia, o mais forte, habilidoso, intelixente do grupo asumía a xefatura e a mantiña usando a forza, a lei do mais forte, logo xerábanse
entre outros grupos humanos e así. As guerras foron unha constante nas sociedades, tanto a gran como a pequena escala, actualmente#blgtk08# seguen producíndose non só entre estados (que son os que teñen o monopolio da forza) senón tamén entre habitantes dunha mesma sociedade.

Quizais sexa un lastre para a organización social pero non somos máquinas, somos seres vivos, animais e non robots, está na nosa natureza a agresividade e non debería haber tantas leis intentando reprimirla senón regular e minimizar o seu impacto negativo na sociedade
Comentario de Juan Daniel Alonso (20-11-2008 09:47)
24 O tema que vou tratar é o das LEIS, se son ou non necesarias ou xustas para o bo funcionamento da nosa sociedade.

A sociedade necesita leis que regulen as relacións interpersoais, así como lexitimar os bos comportamentos sociais que esixe a sociedade ou o mandatario do momento. Ditas leis poden ser XUSTAS ou INXUSTAS dependendo das repercusións teñan para a sociedade. E#blgtk08#stas leis son propostas polo Goberno e expostas no Parlamento en espera dunha aprobación ou dun rexeitamento.

As leis xustas son aquelas que proporcionan á sociedade un ben que pode ser tanto material como de saúde...

As leis inxustas son aquelas que actúan de forma negativa na sociedade ou que provocan unha sensación de malestar.


Comentario de Zoraida (20-11-2008 10:06)
25 A definición de DESOBEDIENCIA CIVIL exixe unha serie de aclaracións.

En primeiro lugar, a desobediencia civil é un tipo especial de negación de certos contidos da legalidade por parte duns ou varios cidadáns. Todo acto de desobediencia civil é un acto de desobediencia á lei e non todo acto de desobediencia a lei é un acto de desobediencia civil.

#blgtk08# A desobediencia civil está exercida por persoas conscientes e comprometidas coa sociedade, o comportamente de éstes non está movido polo egoismo senón polo desexo de universalizar propostas que obxetivamente melloran a vida en sociedade. Para estes a desobediencia civil un deber cívico máis, por iso, é fácil adiviñar que o exercicio da desobediencia civil a de ser público.
Comentario de Alberto (21-11-2008 15:26)
Deixa o teu comentario
Nome:
E-mail: (Non aparecerá publicado)
URL:: Debe comezar por http://
Comentario:
© by Abertal
Licencia Creative Commons


Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0