O clube das ideas  


Blog do DEPARTAMENTO de FILOSOFÍA do IES Álvaro Cunqueiro de Vigo. Administrado por estudantes de 1º e 2º de Bacharelato.

O noso perfil
lladipa@gmail.com
  CATEGORÍAS
  SAÍDAS. ACONTECEMENTOS
 RECOMENDADOS
 ATOPAR
  ARQUIVO
 ANTERIORES

¿Que é a Filosofía?
Eu son un bosque de tenebrosas árbores e unha noite escura, pero quen non se asusta da miña soedade, baixo meus cipreses atopará fermosas rosas trepadoras



A Filosofía apareceu alomenos en tres lugares diferentes: Grecia, China e India. En todos ten como fundamento a búsqueda da verdade e da felicidade. Para conseguir iso é preciso eliminar creencias absurdas e medos irracionais mediante o exercicio da razón.

O uso do termo filósofo atribúese por primeira vez a Pitágoras, significaba "amante da sabedoría", en oposición a sofos , que se refería a aquela persoa que poseía xa a sabedoría.

Nos seus comenzos estibo misturada ca mitoloxía e a cosmogonía. Según Platón e Aristóteles a filosofía nace da admiración e o asombro ante un mundo enigmático que formula toda sorte de interrogantes.

¿Para que filosofar?.
¿É a filosofía un saber útil?
¿Que valor pode ter hoxe?
¿É ciencia a filosofía?



Escribe o teu comentario (11) - Categoría: Filosofía - Publicado o 15-11-2007 11:37
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
11 Comentario(s)
1 hasta qué punto garantiza una carrera como filosofía el surgir de auténticos buscadores de sabiduría? es el métod#blgtk08#o educativo de nuestras universidades adecuado para todas las carreras, o está más orientado a carreras técnicas?
Comentario de Koldo (16-11-2007 22:43)
2 ¿É útil a filosofía?, pois depende do que entendamos por "utilidade". Na miña opinión sí. É útil para a vida porque obríganos a reflexionar sobre cuestións que#blgtk08# sempre interesaron e inquietaron o xénero humano: o sentido da existencia, a liberdade, a relación entre corpo e mente, a felicidade, a xustiza, etc.
Comentario de Xavier (20-11-2007 17:12)
3 En certa maneira a filosofía non me parece un saber útil pois non é necesario para a nosa vida. Soamente serve para satisfacernos e res#blgtk08#ponder as nosas dúbidas, pero antes de que se descubrira esta disciplina, xa existía todo a que precisábamos para a nosa supervivencia.
Comentario de Alba 1º bach (23-11-2007 11:42)
4 Eu creo que a filosofía é un saber útil, pero non porque sirva para algunha utilidade, senón que grazas a ela podemos saber sobre a natureza e o que ocurre o noso redor. Ta#blgtk08#mén penso que a filosofía era unha ciencia que servía para aumentar o noso coñecemento e iso era o que apoiaba a filosofar, sen ningunha finalidade útil máis ca de saber.
Comentario de MaRcHe 1ºA (23-11-2007 12:08)
5 eu creo que filosofia é a vida
par#blgtk08#a saber vivir deberiamos saber filosofar
Comentario de hadrian (24-11-2007 23:40)
6 Estou dacordo contigo Adrián.

Eu engadiría algo mais: a filosofía axúdanos a liberarmos dos prexuizos que temos sobr#blgtk08#e certas teorías, permítenos desenvolver o sentido crítico e proporcionanos ferramentas para argumentar os nosos puntos de vista.
Comentario de Carmen (25-11-2007 00:10)
7 EN LA ANTIGUA GRECIA, LOS FILOSOFOS ERAN AQUELLAS PERSONAS PARA LAS QUE EL SABER ERA LO MAS IMPORTANTE ,PERO NO SOLO SABER MUCHO SOBRE UNA SOLA MATERIA SINO SOBRE MUCHAS. ESO EN AQUELLA EPOCA ESTABA MUY BIEN DEBIDO A QUE ASI #blgtk08#PODIAN EXPLICAR CIERTOS SUCESOS NATURALES QUE ANTES EXPLICABAN A TRAVES DE LOS MITOS. PERO HOY EN DIA ¿COMO DEFINIRIAMOS A UN FILOSOFO DEL SIGLO XIX SI YA TENEMOS A CIENTIFICOS QUE NOS EXPLICAN LO QUE NO ENTEDEMOS MUY BIEN ?
Comentario de EDGAR 1ºBach. A (15-12-2007 18:05)
8 ¿Para que filosofar?

-Comenzó el hombre a filosofar por admiración.

En un inicio se empezó a filosofar por admiración, ya que la gente se para a pensar sobre lo que les rodea, lo que desconoce, y más en aquella época, ya que se desconocía los ciclos lunares, ciclos solares, no se conocía nada sobre los astros? se formulaban preguntas. ¿Para qué sirve? ¿Qué hace? ¿Por qué lo hace?...

-Filosofar para huir de la ignorancia, como búsqueda del saber para aumentar el conocimiento, no por ninguna utilidad.

En un principio se busca filosofar para aumentar el conocimiento, es decir huir de la ignorancia en el sentido de saber el porqué de un hecho. Pero también es cierto que si encuentras unos motivos o una forma de actuar de los hechos luego puedes aplicarlos a la vida cotidiana, un claro ejemplo son los ciclos lunares que después de saber como influían los agricultores tomaban decisiones que los favorecieran en la búsqueda de sus objetivos, en este caso que aumentaran la producción


¿Es la filosofía un saber útil?

La filosofía como tal no me parece útil, pero también creo que los saberes filosóficos se pueden aplicar a la vida cotidiana de las personas, por lo que adquiriría un cierto grado de utilidad.#blgtk08# />
En la época actual no parece tener tanta importancia como en épocas anteriores, Hoy se busca la utilidad en todo, y lo que no es útil casi lo desechamos.
Pero aun así su importancia reside en la formación que le da a las personas sobre el razonamiento.

¿Que valor puede tener en la actualidad?

En la actualidad, como ya comenté anteriormente, el interés social es hacia lo útil, desvalorando lo teórico, ya que lo verdaderamente ?interesante? es lo que se puede utilizar, lo práctico.

El saber por saber en esta época no crea gran interés. ¿Para qué estudiar lo que no se utiliza?
Pero es verdad que para llegar a los descubrimientos científicos actuales antes hubo gente que tenía algún afán de saber, gente que mostraba curiosidad hacia lo desconocido, sin buscar lo práctico

En actualidad está en entredicho la importancia de la filosofía.

¿Es ciencia la filosofía?

A mí parecer creo que tal como ciencia no, ya que la ciencia es una serie de conocimientos obtenidos mediante la observación, razonamiento y experimentación, mientras que la filosofía busca establecer de manera general los principios que organizan y orientan el conocimiento de la realidad y la forma de actuar humana.

Comentario de Andrés Cameselle 1º Bach A (17-12-2007 20:27)
9 Para as nosas vidas cotias a filosofía non ten ningun valor...xa que podemos desemvolvernos perfectamente sen saber filosofar, pero nunca está de mais coñecer o principio de todas as cousas que nos rodean...xa q#blgtk08#ue se non fora polos filósofos...non poderíamos ter a nocions basicas para poder desenvolver todas as ciencias de hoxe en dia.
En definitiva a filosofia non é unha ferramenta indispensable...pero sí útil.
Comentario de Francisco J. Alvarez 1º Bach A (17-12-2007 23:50)
10 A filosofía non só é útil, é necesaria. Trátase de utilizar o que distingue o ser humano do resto dos animais: a razón.
Se non a utilizas convérteste nunha marioneta influenciable e manexable, sen voz nin voto, conducida com#blgtk08#o un borrego durante toda a vida, ignorando o que pasa ao teu redor.
A moitos lles parece absurdo, cren que a súa mente non está manipulada nin influenciada por nada, e ese é o peor erro que pode cometer unha persoa.
Comentario de Cintia V. 1º Bach B (29-04-2010 10:56)
11 #blgtk08#
Comentario de (31-10-2011 12:29)
Deixa o teu comentario
Nome:
E-mail: (Non aparecerá publicado)
URL:: Debe comezar por http://
Comentario:
© by Abertal
Licencia Creative Commons


Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0