O clube das ideas  


Blog do DEPARTAMENTO de FILOSOFÍA do IES Álvaro Cunqueiro de Vigo. Administrado por estudantes de 1º e 2º de Bacharelato.

O noso perfil
lladipa@gmail.com
  CATEGORÍAS
  SAÍDAS. ACONTECEMENTOS
 RECOMENDADOS
 ATOPAR
  ARQUIVO
 ANTERIORES

"Todo individuo tiene derecho a la vida,
a la libertad y a la seguridad de su persona".

(Declaración universal de los derechos humanos. Art.3)



Los términos eutanasia, muerte digna y suicidio asistido suelen confundirse, no están claros para la mayoría de nosotros. En este artículo intentaremos aclarar su significado.

La eutanasia se refiere al acto de provocar intencionadamente la muerte de una persona que padece una enfermedad terminal. Es legal en Holanda, Bélgica, Vermont, Washington y parte de Australia.

La Muerte digna es el derecho que tiene todo paciente que muestra una enfermedad irreversible de definir y manifestar su deseo de rechazar procedimientos de cualquier tipo, es decir el derecho de cualquier paciente de morir dignamente sin necesidad de ser sometido a tratamientos que invadan su cuerpo. Se diferencia de la eutanasia en que la muerte digna no es una muerte demandada.

Finalmente, el suicidio asistido es la práctica menos común. Consiste en el acto por el que un doctor capacita a su paciente para que acabe con su vida. Esta práctica en España es considerada ilegal, en cambio es legal en Suiza y se ha legalizado hace unos meses en California.

En España actualmente son legales las prácticas de:
-La cesación del esfuerzo terapéutico, es decir, en poner fin al encarnizamiento terapéutico, empeñarse en dar tratamientos a personas sin posibilidad de recuperación.
-La sedación terminal o sedación paliativa, que consiste en proporcionarle fármacos al paciente para reducir el tiempo de su agonía.

Actualmente el caso de Andrea, una niña de doce años con una enfermedad degenerativa irreversible y que estaba siendo alimentada a través de una sonda, ha planteado en nuestro país una controversia. Los padres habían solicitado que desconectaran a su hija para acabar con su agonía.
El trámite para que se pudiese llevar a cabo el proceso de desconexión de Andrea ha requerido la presencia de jueces, leyes y médicos.

Finalmente se le ha desconectado de la sonda y se le practicó la sedación, permitiéndosele así una una muerte digna.
Sin embargo hay gente que ve esto como algo intolerable. Los que están con contra apelan a que la vida es un derecho inviolable, también argumentan que estos métodos no son solicitados por personas libres sino por personas desestabilizadas y deprimidas.

Desde mi punto de vista no es justo que una persona que sufre una enfermedad que la está consumiendo, debilitando, haciéndola sufrir día a día, que ya ha perdido lo más importante de su vida que son las ganas de vivir no tenga derecho a acabar con el sufrimiento que las mina tanto física como psíquicamente. Puede que este tema genere un polémico debate entre el derecho a la vida y el derecho a una muerte digna, pero estas personas también tienen derecho a decidir qué es lo quieren hacer con su vida, si acabar con ella o prolongar su sufrimiento. En el caso de que quieran acabar con ella deben de estar asistidas en su derecho a hacerlo, siguen siendo personas racionales que toman decisiones y si ellos consideran que para terminar con su agonía han de terminar con su vida deberían poder hacerlo.

(Artículo de Irene Barreiro)



Escribe o teu comentario (18) - Categoría: Actualidade - Publicado o 30-10-2015 22:48
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
18 Comentario(s)
1 Na miña opinión comparto o punto de vista da autora ,xa que cada persoa ten dereito de non querer seguir vivindo tendo en conta que realmente #blgtk08#a vida xa non lle pertence ,xa que viven en miseras cirscustáncias en moitos casos engachados a unha máquina que os manten vivos e sufrindo.
Comentario de Aida Couso (24-11-2015 09:55)
2 En mi opinión,estoy a favor del suicidio asistido,siempre y cuando el paciente no tenga ninguna posibilidad de recuperarse,y este sufriendo,si no es el caso,no debería permitirse,#blgtk08#ya que se está acabando con una vida humana,y nadie tiene derecho a decidir sobre ello,por lo que debería prohibirse menos en casos donde no se pueda salvar la vida del paciente.
Comentario de Andrés Álvarez Terán (24-11-2015 10:03)
3 Cando nos atopamos ante unha situación como a que atopamos aquí, deberíamos plantexarnos o nivel de empatización ao que a nosa sociedade é capaz de chegar. Se fose algún dos nosos seres queridos os que estiveran sufrindo ata o punto de suplicar a morte, ou incluso se viran incapacitados de pedila debido á extrema situació#blgtk08#n na que se atoparan, gustaríanos deixalos nese malestar continuo que tan só os consome lentamente? Realmente cando é irrevocable e nada vai poder facilitar ou mellorar a vida do enfermo, tendo en conta como se sente, debería poder terse un pouco mais de consideración e, se el ou a súa familia o desexa, poder porlle fin.
Comentario de Yasmina Mª López 2º BACH C. (24-11-2015 10:04)
4 Na miña opinión, a morte é un tema moi polémico, como expresa a autora. Unha persoa debería ter o dereito a decidir se desexa deixar de vivir se se encontra nunha situación na que padece unha enfermidade dexenerativa irreversible e debería ser legal en países como o noso este tipo de dereito.
Despois está a eutanasia, que non sei o que pensar, e como deberiamos de reaccionar. Obviamente depend#blgtk08#e do caso, e se unha persoa está sufrindo deberiamos rematar ca súa dor. Pero se por exemplo é unha persoa que atópase en coma, non sei como deberiamos reaccionar, pois a culpa que debe sentir unha persoa que, por así dicilo, "asasina" a alguén que podería despertar nun curto período de tempo é moi grande. En conclusión, sempre depende do caso e da persoa, non podemos xeneralizar neste tipo de temas.
Comentario de Manuel Estévez 2ºBACH C (24-11-2015 10:08)
5 En mi opinión, estas prácticas deberían obtener una mayor aceptación ya que realmente cuando alguien está sufriendo y vive sabiendo que no se va a recuperar de ninguna forma debería poder elegir sobre el destino de su vida y si creen que es mejor morir a seguir viviendo de esa forma, deber#blgtk08#ían tener el derecho a poder poner fin a su vida. En el caso de personas que no pueden decidirlo por sí mismas por los motivos que sean es más dificil, pero habría que dejar de lado el egoismo de los familiares y los prejuicios religiosos para llegar a la mejor resolución para el paciente.
Comentario de Luna Vicente Warren (24-11-2015 10:09)
6 En mi opinión esta tendria qu ser una practica legal debido a que es lo que quiere el paciente y hay#blgtk08# que respetar sus decisiones y es un forma de acabar con el dolor del paciente de una manera raápida
Comentario de manuel cid (25-11-2015 10:35)
7 Estou de acordo con punto de vista da redactora deste artículo xa que toda persoa teñe dereito de facer coa súa vida o que queira xa que non pertence a ninguén máis.#blgtk08# Sabendo que a persoa cunha enfermidade terminal ou otra parecida, sufrindo cada día pois ten a necesidade de utilizar un dos tres termos utilizados neste artículo.
Comentario de Santiago Dios López (25-11-2015 10:37)
8 Que el suicidio asistido esté considerado como ilegal en España es comprensible ya que mucha gente enferma gravemente acudiría a esta opción, pero realmente cada uno puede decidir si quiere morir en vez de sopo#blgtk08#rtar el sufrimiento que su enfermedad conlleva. Creo que los tres términos deberían ser legales ya que una persona conectada a maquinas y que sobrevive de forma artificial, realmente no está viviendo una vida.
Comentario de Sheila Sánchez 2º Bach B (25-11-2015 10:40)
9 Este tema é moi delicado. Cando unha persoa leva moito tempo conectada a una máquina, iso xa non pode chamarse vida. Moita xente está en contra destas medidas, de desconectar a máquina porque todas as vidas son importantes, pero como podes pensar que esa persona quere seguir vivindo cando leva moito tempo sufrindo? Isto represéntase no cas#blgtk08#o da nena que nos explica a autora,unha nena que xa non tiña posibilidades de recuperar a súa vida normal, polo que os pais só querían que deixara de sufrir, e ao final, a rapaza foi desconectada da máquina para que deixara de pasalo mal. Non importa os teus ideais o os teus pensamentos cando trátase dunha situación tan delicada como esta.
Comentario de Sara Muñiz (25-11-2015 10:41)
10 Creo que el derecho a la vida, el derecho a la muerte digna, la eutanasia y el suicidio asistido es algo relativo que depende de cada persona. Lo que cada uno quiera hacer con su vida, es decisión s#blgtk08#uya y nadie debería juzgarlo o prohibirlo. Es un tema basado en la moralidad y, por lo tanto, carece de objetividad. Por lo tanto, respeto tanto las decisiones a favor como las que están en contra.
Comentario de Uxía Blanco 2º Bach B (25-11-2015 10:43)
11 En mi opinión la eutanasia, el suicidio asistido y la muerte digna deberían ser legales puesto que cada persona tiene derecho a elegir si quiere seguir viviendo o por lo contrario quiere morir.#blgtk08# Esta decisión debería ser analizada en cada caso puesto que las situaciones pueden ser múltiples como aquellas personas que toman la decisión por el paciente que está incapacitado para ello.
Comentario de Raquel Amoedo (25-11-2015 10:44)
12 Comparto o punto de vista da autora con respecto a este tema. É evidente que todo o mundo ten dereito a vivir, pero tamén debemos ter o dereito a morir se non hai ningunha solución para a nosa vida. Se se sofre unha enfermidade terminal, opino que o xusto e lóxico é rematar coa agonía do enfermo, tanto se este está consciente e pode decidilo como se non o es#blgtk08#tá (e non hai posibilidade de recuperar a consciencia) por parte da familia. Obviamente, cada caso é diferente e este é un tema que xera unha gran controversia ao intervir neste debate distintos valores e distintas crenzas relixiosas. Aínda así, opino que estas prácticas deberían legalizarse xa que todo o mundo ten dereito a decidir sobre a súa propia vida.
Comentario de Ainoa (25-11-2015 10:45)
13 A eutanasia e un tema moi polémico. Na nosa opinión, creemos que a eutanasia deberia estar permitida mundialmente,xa que cada persoa ten o #blgtk08#dereito de decidir se non quere vivir mais con un dolencia que non lle permite ter un vida decente.




Comentario de Gianfranco y Marcos gonzalez (25-11-2015 10:45)
14 En mi opinión creo que debería provocarse el acto intencionado de la muerte de un paciente si este por ejemplo esta en coma y no puede recuperarse , pero siempre c#blgtk08#on la decisión de la familia y si el paciente es consciente elegir si quiere seguir luchando con dicha enfermedad o rechazar los procedimientos de cualquier tipo.
Comentario de Lara 2º Bach B (25-11-2015 10:47)
15 La eutanasia puede tener diferentes concepciones sobre las diferentes personas, pienso que cada persona debería tener el derecho de decidir si quiere seguir o no viviendo, pero a veces el egoísmo de las personas que nos rodean ac#blgtk08#aban con nuestra vida aunque nuestra decisión sea opuesta. Por otra parte, la decisión también tendría que ser tomada por parte del cuerpo médico quien dictará las posibilidades que tienen las personas para seguir viviendo o no.
Comentario de Lucía Camisón 2ºBach B (25-11-2015 10:49)
16 Moitas persoas non son realmente conscientes do sufrimiento ao que sométense milleiros de personas tanto por causas psicolóxicas como físicas. É moi polémico o debate dereito á vida-morte digna. Realmente, que nos leva a continuar a agonía de alguén que non quere vivir máis por motivos de peso? Baixo o meu punto de vista é un asunto de egoísmo e por outro lado de falta de poñerse na pel dos demáis. No primeiro caso é entendible que os familiares e amigos dunha persoa#blgtk08# queiran tela preto pero cando non se pode, non se pode. En tales situacións hai que ser comprensibles e non antepor os nosos desexos as necesidades primordiais das persoas que están sufrindo. No segundo caso hai moitas cuestións que levan á sociedade a establecer ideas que non levan a facilitar a rematar cunha vida non digna. Debemos avanzar neste asunto e tomar como referencia aqueles lugares onde estas prácticas non son consideradas como algo intolerable e ilegal.
Comentario de Iria Lores 2º Bach C (25-11-2015 10:52)
17 Cada persoa é libre de facer coa súa vida o que lle de a gana e se tomaron a decisión de#blgtk08# acabar con ela por algo será, porque unha vida na que sufres tódolos días non é vida.
Comentario de lucía estévez 2º bach B (25-11-2015 10:53)
18 Totalmente de acordo coa autora do artigo, cada persoa ten o dereito de facer o que queira coa súa vida. Ademais parécenos que a xente que por exemplo teña un cancro terminal ou unha enfermid#blgtk08#ade coa que acabará morrendo ao pouco tempo sufrindo grandes dores, pode elixir non sufrir tal agonía e utilizar algunha das maneiras que se mencionan no artigo para non ter este sufrimento.
Comentario de Mario Rodríguez e Diego Rodríguez (25-11-2015 10:55)
Deixa o teu comentario
Nome:
E-mail: (Non aparecerá publicado)
URL:: Debe comezar por http://
Comentario:
© by Abertal
Licencia Creative Commons


Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0