O clube das ideas  


Blog do DEPARTAMENTO de FILOSOFÍA do IES Álvaro Cunqueiro de Vigo. Administrado por estudantes de 1º e 2º de Bacharelato.

O noso perfil
lladipa@gmail.com
  CATEGORÍAS
  SAÍDAS. ACONTECEMENTOS
 RECOMENDADOS
 ATOPAR
  ARQUIVO
 ANTERIORES

Cataluña independente ?
A independencia catalá levantase sobre o principio de que Cataluña é unha nación soberana, e non alcanzará o seu máximo esplendor cultural , social e económico mentres forme parte de España. O que lles leva a esa convición é o seu pasado histórico e cultural, a lingua e o dereito civil catalán. Segundo esta tese Cataluña foi unha nación oprimida por España dende a súa ocupación polas tropas Borbónicas en 1714, e a posterior supresión das institucións catalás e prohibición da súa lingua polos Decretos de Nueva Planta, promulgada polo rei Felipe V.

Se ben no pasado existiron grupos terroristas, como por exemplo o ?Exercit?, hoxe o independentismo catalá é un movemento pacífico que rexeita a violencia.

Que pensa o goberno español?. O goberno do Partido Popular defende unha España unida, que comprende 17 comunidades autónomas e dúas cidades autónomas. Segundo a Constitución se define como un Estado social e democrático de dereito, e cuxa forma de goberno é unha monarquía parlamentaria. Ante a consulta independentista que queren facer algúns, o goberno sempre repite o mesmo argumento: "é anticonstitucional e, polo tanto, non se pode facer".

Pero ... realmente preocupa ao goberno que a consulta sexa anticonstitucional?. Cales son as razóns polas que a poboación española rexeita estas reivindicacións?. Hai moitas cousas que me gustaría dicir sobre esta cuestión que causa preocupación : a independencia.
En primeiro lugar, a poboación tende a xeneralizar, e só polo simple feito de dicir "Eu son catalán", moitas persoas miran para ti con desprezo e rexeita. Non podo entender como a xente no século XXI, poder ter este tipo de prexuízos e menosprezar a seres humanos ata chegar a chamalos ``escoria de España? polo sinxelo feito de ter nacido nun lugar diferente do seu. Por riba dunha constitución, goberno ou ideoloxía, está a educación, que está moitas veces ausente na poboación actual.

Non entendo as queixas por mor da independencia, se noutras comunidades do Estado español, rexéitanos e fan boicot aos seus produtos!. Ademais, por que non poden ter os mesmos privilexios que o País Vasco e Navarra ? A constitución non di que todos somos iguais ante a lei?, despois RECLAMAN que o referendo é anticonstitucional, a caso non están sendo discriminados?.

Falantes de español, quéixanse de que, no seu territorio (Cataluña), impoñen a súa lingua, o catalán. Son realmente eles os impositores? A caso non son os falantes de castelán, os que forzan o español no seu territorio? ou é que o catalán ten forzado outras zonas do país para que falen a súa lingua? NON. Calquera defensa dun patriota español, dá a razón a un nacionalista catalán para aferrarse as súas ideas. Se collemos o argumento dos nacionalistas españois de que España é España porque se fala castelán, entón tamén podemos dicir que Cataluña é Cataluña porque se fala o catalán.

Xa non é un sentimento, unha ideoloxía, unha forma de vida .. é que, no século XXI, cunha suposta DEMOCRACIA, as persoas teñen o dereito a pedir a igualdade que merecen.



(Artigo de Alba Covelo Costa)





Escribe o teu comentario (25) - Categoría: Actualidade - Publicado o 03-11-2014 22:03
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
25 Comentario(s)
1 Baixo o meu punto de vista con respeto o artigo que trata dun tema moi actual, a Independencia Catalá, estou de acordo pois todos teñen dereito a loitar polos seus dereitos e pola súa lingua, non deixa de ser un pobo que foi oprimido e agora mesmo encóntrase en rebelión co Goberno Español, para cons#blgtk08#eguir a súa igualdade, aínda que tamén penso que poden loitar por uns dereitos, unha lingua sen necesidade de independencia. Pódese ver dendo moitos puntos de vista.
Por iso, penso que se hai unha maioría absoluta da poboación que quere a súa independencia que o faga, que loite ata o final.
Comentario de Uxía Soliño (05-11-2014 10:40)
2 #blgtk08#
Comentario de J (05-11-2014 10:47)
3 Me ha gustado mucho este artículo,ya que es un tema actual yde gran interés, y en estos momentos está constantemente en debate. Personalmente, yo estoy de acuerdo totalmente en la igualdad de las naciones, pero creo que ninguna nación debería independizarse del país.
Si Cataluña lograse independizarse también querrían hacerlo el País Vasco, Galicia.. y eso sólo conllevaría sumirse aún más en la crisis económica actual.
Si es verdad que no debería haber protestas por#blgtk08# parte del resto de España sobre el uso del idioma catalán, pues cada uno es libre de hablar la lengua que quiera, pero no estoy de acuerdo en absoluto en que se menosprecie a una persona por el simple hecho de ser catalana.
Por esta regla de tres, los gallegos también podríamos decir que somos burlados, pues sufrimos constantes ataques y bromas por parte de Castilla y el resto de España sobre nuestras costumbres y nuestro acento, y no por ello reclamamos la independencia.
Comentario de Xeila Iglesias (05-11-2014 10:53)
4 Sendo un motivo de actualidade e que escoitamos falar sobre el a diario , hay que reflexionar e pensar sobre a cuestión.
Nun país teóricamente democrático cada rexión ten dereito a manifestar os seus ideais e pretender os seus obxetivos como nación , se o goberno se basa en que o referendum e anticonstitucional , dito goberno tampouco poderia apli#blgtk08#car moitas medidas e reformas xa que son totalmente anticonstitucionais. Os Catalán teñen dereita de falar e votar , decidir eles mesmos que facer co seu territorio e o seu goberno , paréceme totalmento lóxico , que un pobo anteriormente oprimido queira recuperar parte da sua soberania . ao igual que entendo ao Pais Vasco e a Galicia nun hipotético caso.
Comentario de Joaquin Pires (05-11-2014 10:54)
5 O independentismo catalán é un tema importante na actualidade de España nestos momentos.
A miña opinión é que se un estado ten a súa propia lingua e propias costumes, tradicións historica#blgtk08#s etc, no haberá problema na sua independización, eso si, o que non me convence é que o independentismo de Catalunya sea un nacionalismo burgués e de dereitas, con como o de Galicia e País Vasco.
Comentario de Rodrigo Ferraz (05-11-2014 10:56)
6 Na miña opinión este texto trata un debate moi presente hoxe en día, pero eu non sei decatarme por ninguna das opcións, par#blgtk08#eceme ben que reclamen a súa independencia e que defenzan a sua lingua, pero sempre que non perxudiquen os demáis.
Comentario de Águeda (05-11-2014 10:57)
7 Dende o meu punto de vista,e quero deixar claro que non teño moita idea de política, que a Independencia Catalá merece ter o dereito de rebelarse e esixir os seus dereitos,xa que posúe a súa lingua e a súa #blgtk08#cultura propia.O que non me parece ben e coincido con este artigo, que polo simple feito de dicir "son catalán" un fágase boicot comercial, non están facendo mal a ninguén simplemente queren ser recoñecidos.
Comentario de Laura Barreiro (05-11-2014 11:03)
8 Na miña opinión, este é un traballo moi acertado xa que o tema exposto é un tema moi actual e que se está a vivir agora mesmo no noso país. Eu estou a favor de que Cataluña reclame o seu dereito a ser un país totalmente independente a España xa que no pasado o foron e agora queren volver a ser o que eran no seu pasado. Hai que pensar no futuro do estado Español a hora de falar da independencia, de como afectaría a súa economía e aos diferentes aspectos culturais. Pódese pensar que este #blgtk08#acto de independencia é anticonstitucional pero a constitución non se respeta na maioría dos casos e débese cambiar. Eu opino que o pobo catalán debe loitar pola súa independencia a pesar de todas as represalias que lles impoñan. no aspecto lingüístico opino que si eres catalán non estás obrigado a falar a lingua catalán pero xa que a teñen e é un valioso recurso que poucos teñen que menos que usala.
Para concluír engado que eu os apoio na súa loita pola súa liberdade de cultura.
Comentario de Jorge Castiñeiras Martínez (05-11-2014 11:09)
9 Este tema é moi debatible, xa que, é un tema que está na actualidade.Eu estou a favor da independencia,porque paréceme que están loitando polos seus dereitos e só buscan igualdad#blgtk08#e co resto de España.Ademais eles teñen unha lengua propia e se a maioría de persoas de Catalunya quere votar pola súa independencia, pois teñen dereito a non pertencer a España.
Comentario de Juan Pampillón (05-11-2014 11:13)
10 Deste tema non podería dar miña opinión con total seguridade do que pasaría, se favorecería ou perxudicaría, económicamente a ambas partes.
En outro ámbito, pareceme moi ben a consulta feita os cataláns xa que e unha forma directa de que decida o pobo. #blgtk08#Persoalmente supoño que se os cidadáns de ese territorio síntense cómodos e felices coa sua independencia ninguén debería ser quen para impedilo, e él, o individuo terá que ser consciente e responsable de todo o que desencadene unha independencia hoxe en día.
Comentario de Roberto Alonso (05-11-2014 11:13)
11 Desde o meu punto de vista paréceme ben que esta comunidade autónoma teña o seu propio idioma e que a xente sexa educada nesa lingua e ideas. Tamén veo correcto que manifesten os seus pensamentos e pareceres, per#blgtk08#o hai moitas maneiras de actuar e algunhas veces non son totalmente axeitadas. Ademais non estou de acordo coa sua independencia, xa que España sempre acolleu a Cataluña nos seus problemas e contou coa sua axuda.
Comentario de Saleta Vidal (05-11-2014 11:15)
12 Este artigo realizado pola nosa compañeira sobre a independencia catalana fai un pequeno repaso sobre un dos temas que está a orde do día en España.
Pero na miña opinión este artigo é un pouco narcisista porque non é só Cataluña a única nación dentro da Península que reclama a independencia,é máis, historicamente País Vasco é a nación que realmente merece a independencia, aínda que actualmente sexa a nación que máis está facendo para lograr dicha independencia grazas a unión do pobo catalán, é unha independencia burguesa a que lle importa máis o enriquecemento de seu que#blgtk08# outros valores como son o cultural e o social.
Outro punto no cal quero facer hincapié é no da consulta, no cal apoio os cataláns e o seu dereito a realizala, pois como menciona ela no artigo suponse que este é un Estado democrático(defínese así na Constitución) no cal os cidadáns "teñen" o dereito ó voto e a decidir mediante o sufraxio(neste caso) se queren ser españois ou cataláns.
Isto fai que reflexionemos se o que lle convén a España é o federalismo, no cal cada comunidade podería disfrutar dunha maior independencia a hora de rexirse polas súas propias leis.
Comentario de Agustín (05-11-2014 11:16)
13 Eu non estou ni en contra ni a favor pero teño puntos positivos en ambos lados. Entendo o sentimento e do resentimento dos catalán pola súa opresión auqneu tamén económicamente España ax#blgtk08#udou a Catalunya e tamén co seu turismo. Me parece mal que descriminen aos catalanes por isto porque teñen dereito a manifestarse sen violencia e son libres de facelo e en iso os apoio.
Comentario de Goran Alonso (05-11-2014 11:17)
14 Eu non estou de acordo coa maneira da que se está a tratarse o independentismo catalán. Paréceme que os polícos que están a plantexar a plataforma a favor do referendo de independencia están máis que ex#blgtk08#ercendo como bos políticos fan abuso excesivo do populismo, alexando a mentalidade das persoas de temas máis importantes hoxe en día como poden ser o paero ou a pobreza infantil que existe neste país.
Comentario de Francisco J. Suárez Avión (06-11-2014 12:45)
15 En relación con el comentario de Agustín , opino que la calificación como ``narcisista´´ a mi comentario ,no es adecuada , ya que el comentario no trata de los Nacionalismos en España , si no que es una trabajo específico del independetismo catalán .
Se podría calificar de narcisista un comen#blgtk08#tario en el que generalizara los nacionalismos españoles, y solo expresara mi aprobación y derecho hacia el catalán .
En ningún momento he mencionado que ninguna otra comunidad no pueda tener los mismos derechos que Cataluña, es más , en todo momento hago referencia a la igualdad y el respeto .
Comentario de Alba Covelo Costa (06-11-2014 12:57)
16 Puta Ca#blgtk08#talunya
Comentario de Benito Camelas (06-11-2014 13:40)
17 Eu penso respecto ao artigo que toda persoa ten dereito a ter as súas opinións e crenzas referentes a independencia de Cataluña. E non creo que debamos menospreciar a unha persoa por nacer nun lugar onde teñen unhas crenzas diferentes e tampoco podemos dicir qur todos os cataláns q#blgtk08#ueren a independencia xa que como en todalas partes hai diversidade de opinións. O único que reclama Cataluña é o dereito de nación xa que unha nación é un conxunto de persoas que teñen en común o idioma,as crenzas, a cultura e en realidade Cataluña ten eso e común uns con outros.
Comentario de Nicolás Gambino Pérez 1ºB bach (06-11-2014 13:45)
18 Na miña opinión,eu penso que Cataluña ten dereito a pedir a súa independencia,porque ao igual que España,conta con unha serie de tradicións e cunha cultura propias e incluso un idioma,polo tanto teñen todo o dereito a convertirse nun país independente ao igual q#blgtk08#ue España,aínda que economicamente sería algo malo para España,este é un dos motivo polo cal o actual goberno non permite a votacion para a independencia.
Ademais España perdería unha gran fonte de comercio cara os paises delimitantes co Mar Mediterráneo.
Comentario de Andrés Álvarez (06-11-2014 13:49)
19 Na nosa opinión, Catalunha ten todo o dereito en defender as súas ideoloxías xa que, en teoría, estamos nunha democracia. Os cataláns non queren vivir nun
Estado Fe#blgtk08#deral Español que só cre nun estado unido, cunha capital e un goberno centralista. Por iso estamos totalmente de acordo de que Catalunha non quera formar parte de Espanha.
Comentario de Anonimos (06-11-2014 13:51)
20 En mi opinión, todo el mundo tiene derecho a ser fiel a la historia, a la#blgtk08#s tradiciones, al idioma... de su tierra pero sin llevarlo a extremos.
Comentario de Iria Lores Enríquez (06-11-2014 13:51)
21 Este proceso de nacionalización ten aspectos moi complicados, xa que non fai moito, España deu unha boa cantidade de diñeiro para rescatar a autonomía catalá. Paréceme ben que se independicen#blgtk08# pero non se poden ir así, sen máis xa que o rescate provocou unha deuda a todos os "españois".

Un pódese nacionalizarse perfectamente pero o que non se pode ir de "caradura".
Comentario de Diego Rodríguez (06-11-2014 13:55)
22 Na miña opinión, os catalanes teñen dereito a independizarse e volver a ser un país independete, moita xente quéixase dos catalanes e a súa independencia, pero se Galicia ou o País Vasco tivese os recursos suficientes, reivindicaría#blgtk08#mos a nosa independencia, sinceramente coa situación crítica que estamos a vivir neste país, é lóxico que a maioría dos cataláns queran independizarse, sinceramente, se eles queren loitar polos seus dereitos, deixémolos ser.
Comentario de Sara Muñiz Noya (06-11-2014 13:55)
23 Creo que este comentario está bien, ya que habla sobre la situación de Cataluña, y desde una perspectiva externa.
Pienso que la solu#blgtk08#ción a Cataluña no sería la de independizarse, ya que si se independizan se irían fuera de la c.e.europea y no sería muy bueno para ellos.
Comentario de Ángela Bóveda Comesaña (06-11-2014 13:55)
24 Gústame o tema desde isa perspectiva, e polo curro que supón recopilar toda a#blgtk08# información. Sobre o tema non estou moi enterado entón tampouco podo opinar.
Comentario de Mario Rodríguez (06-11-2014 13:59)
25 Este é un bo artigo para comentar, xa que eu, na miña opinión, considero que Cataluña, como comunidade ten que pertencer a unha nación, como é España, en non solo Cataluña como comunidade que quere independizarse, se non tamén Galiza ou País Vasco, por moi ben economizado que teña a súa comunidade, ao ser a cap#blgtk08#ital case europea en turistas con case 8 millóns de turistas ao ano, e mais motivos, a constitución está, por agora, por encima das suas crenzas, e hai que cumplilas. Isto non quere dicir que haxa unha constitución mal feita, que tamén, se non que o que piden é anticonstitucional e por elo non se podería facer.
Comentario de Sebastian Reyes (20-11-2014 13:13)
Deixa o teu comentario
Nome:
E-mail: (Non aparecerá publicado)
URL:: Debe comezar por http://
Comentario:
© by Abertal
Licencia Creative Commons


Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0