O clube das ideas  


Blog do DEPARTAMENTO de FILOSOFÍA do IES Álvaro Cunqueiro de Vigo. Administrado por estudantes de 1º e 2º de Bacharelato.

O noso perfil
lladipa@gmail.com
  CATEGORÍAS
  SAÍDAS. ACONTECEMENTOS
 RECOMENDADOS
 ATOPAR
  ARQUIVO
 ANTERIORES

O leite e os ovos tamén son asesinato
O consumo de lácteos esconde moitas inxustizas que non son tan coñecidas como no consumo de carne e peixe. Algunhas persoas cando se plantexan cambiar a súa dieta para non contribuir máis a esa masacre animal aínda seguen tomando lácteos e/ou ovos, pensando que non lles fan ningún dano así, pero a realidade supera á fición. Os animais coma as vacas e galiñas viven toda a súa vida confinados e explotados en granxas industriais sen apenas medio metro para moverse, e cando xa non son productivos (cuando deixan de ter leite e ovos) son enviados ao matadeiro, pois non lles sae rentable manter a animais dos que non van sacar ningún proveito.
Aparte disto, as crías das vacas son apartadas da súa nai para que non beban a súa leite, e tras pouco tempo recluídas son sacrificadas para o consumo humano. No caso dos ovos, os pitos machos son asesinados literalmente ó cabo de nacer, ou ben triturándoos vivos ou amontoándoos e morrendo esmagados ou asfixiados, porque non son produtivos nin engordan o suficiente e non son rentables para carne.

Ademáis, nas industrias cárnicas os animais viven de maneira deplorable e os homes trátanos a golpes con varas de metal. Moitos teñen unha morte moi lenta e dolorosa, mentres os homes lles seguen pegando, acoitelando…
Cabe destacar tamén o maltrato na industria peleteira (zorros, lobos, focas, chinchillas…), fan falla ata 300 chinchillas, 8 lobos, 20 focas ou 150 zorros para facer UN só abrigo de pel.
E, como non, mencionar a experimentación con animais por parte de industrias farmacéuticas e de cosmética, entre outras.
Se queredes máis información poderedes ver un documental chamado “Earthlings”, pero contén unhas imaxes moi explícitas e fortes non aptas para nenos ou xente moi sensible.

Que podes facer ti?.
A mellor solución cara este problema é recurrir ao vexetarianismo ou o veganismo.
Os vexetarianos poden seguir tomando leite e ovos, pero os veganos non comen nada procedente dun animal: nin leite, nin ovos, nin me. Ademáis non levan roupa de pel ou lá e non acoden aos espectáculos con animais: circos, zoolóxicos, ferias…
Hai moitas conxecturas acerca da alimentación vegana ou vexetariana, pero a maior parte son falsedades. Non hai ningún problema por non comer carne (nin peixe) sempre e cando saibas como alimentarte e coides a túa dieta.



Artigo de Lucía Cameselle

Escribe o teu comentario (18) - Categoría: Opinión - Publicado o 11-11-2011 12:35
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
18 Comentario(s)
1 A experimentación forma parte do método de investigación científica. Sen ela non houberamos chegado a conquerir os coñecemento que temos hoxe no ámbito da medicina, por exemplo. Gazas á experimentación podemos vencer moitas enfermedades e ser mais lonxevos.
#blgtk08#
A experimentación biolóxica con animais, dende o meu punto de vista, é moralmente permisible sempre que se pretenda con ela un ben proporcionado co mal que se lles causa. Experimentar con animais para a saude humana é éticamente correcto.

Comentario de Sonia (15-11-2011 21:21)
2 Non estou dacordo con este anterior comentario, porque, se vichedes o enlace que puxen no artigo sobre cómo fan estes experimentos nos animais, veredes que non se trata por exemplo, no caso de probar una espuma de afeitar, en botárllela enriba a un animal y efeitalo, para probala, senón introducirlla no estómago ou nos ollos para ver qué provocaría isto no caso de que alguén, accidentalmente ou querendo, o faga. Ademáis, esta experimentación en produtos de limpeza, ou hixiene, non é éticamente correcto, xa que nin sequera se trata da nosa saúde. Hei dicir tamén que as empresas fa#blgtk08#rmacéuticas fan o que se chama a vivisección, que é, como di a palabra, diseccionar os animais estando vivos.
Se isto o fixesen con persoas humanas, todo o mundo escandalizaríase, e protestaría, polo que esa opinión de que a experimentación é éticamente correcta é unha opinión totalmente egoísta e especista.
O especismo é considerar inferior unha o varias especies distintas á nosa, e é igual de inxusto que o sexismo ou o racismo. A sociedade necesita unha educación de concienciación cara este especismo, ó igual que se fai coas outras duas maneiras de discriminación.
Comentario de Lucía (16-11-2011 12:44)
3 Hoxe en día a xente que se fai vexetariana aumenta , pero non é suficiente , os animais seguen sufrindo abusos por parte dos humanos , ven sexa tanto no ámbito alimenticio coma no doméstico. Cómpre mencionar os maltratos sufridos por moitos animais nas súas casas e que finalmente soen ser abandoados . Hai que mencionar que non fai moito apareceu nun xornal , dous rapaces que mataran aforcados a dous cans , estas persoas , as cales nin tan sequera s#blgtk08#e lles debe chamar así senón mellor dito MONSTRUOS , como se lle pode facer semellante cousa a dous cans inocentes que non teñen culpa de nada . Seguimos hoxe en día alimentándonos coa carne dos supermercados , nos inconscientes do acontecido seguimos consumindo eses produtos , por iso e para que a xente se conciencie ,EU recomendo que miredes ese vídeo que recomenda a miña compañeira , que probablemente vós abrirá os ollos , como mos abriu a min .
Comentario de Sara Da Silva 2ºBac B (16-11-2011 12:46)
4 Na miña opinión, o artigo plantexa un amplo debate posto que non está ben experimentar nada con ningún ser vivo xa sexan persoas ou animais; co que máis desacordo teño e con deixar de comer carne e que esta sexa sustituida polas verduras o correcto sería comer as dúas cousas pois comer carne non é nada indigno nin malo (moitas persoas e animais son carnívoros e onmívoros)e o único que está mal é a forma en que moitas empresas sacrifican#blgtk08# aos animais, engadindo, que en moitas ocasións é unha matanza excesiva de xeito que moita desa carne morta acabará nos vertedoiros.
Eu apoio o artigo aportando que os animais están moi maltratados polo ser humano e xa non falo soamente á hora de comelos senón de experimentar con eles como se non sentisen a dor. Repito que non é malo comer carne (ou ser vexetariano) o que é malo é a nosa crueldade cos que no son da "nosa especie"
Comentario de Yanira López Lorenzo (16-11-2011 12:55)
5 Eu estou de acordo con Lucía xa que non é normal moitas das cousas que fan para probar productos en animais. Non deberían facelos sufrir nin cousas polo estilo polo tanto para min este tipo de cousas está fora de calquera tipo de ética.
Referente o artigo ,que presenta hoxe en día unha grande debate, está claro que os métodos de producción deberían ser #blgtk08#moito menos dañinos para os animais e debería haber un maior interveción do goberno para controlar todo isto.
A medida proposta de facerse vexetariano é quizás un pouco forte e maioría da poboación non a asumiría. Así que para min as medidas deberían ser esixir un maior control ao goberno e unha maior implicación das empresas por respetar estas medidas
Comentario de Antón (16-11-2011 13:14)
6 Lo de la experimentación farmacéutica me hace risa de la buena. O sea, ¿mejor que la pa#blgtk08#lme tu madre de cáncer a que experimenten con 100 ratoncitos?. Pues lo siento pero no!
Comentario de Crocopérnico (16-11-2011 21:03)
7 Penso que é necesaria unha intervención animal previa á aplicación de químicos ós humanos, do contrario frenaría a evolución de moitos tratamentos nos cales terían que comprobar os seus efectos nos humanos doutra maneira máis laboriosa.
Respecto á e#blgtk08#xplotación animal estou totalmente dacordo con Lucía xa que é necesaria a consumición da carne pero sempre respectando os mínimos dereitos que teñen os animais, deberían controlar isto entidades gubernamentales debido a súa maior influencia neses ámbitos.
Comentario de Antón (17-11-2011 10:58)
8 A ciencia ten as súas cousas boas pero aveces os investigadores mentenos con que non se pode descubrir a cura de enfermidades , como por exemplo o SIDA ou intentar cambiar como pensar para comer máis san porque aínda que experimenten para axudar a xente a vivir san , son eles os que deciden sobre a súa vida e a súa saúde.

Hai xente que se converte en vexetariano pa#blgtk08#ra non maltratar animais, dicen que é malo eliminar a carne e o peixe da túa dieta pero se sabes cómo comer podese eliminar facilmente.
Algunhas persoas recomendan converterse en vexetarianos para non maltratar mais animais , aunque sexamos vexetarianos, miles de animais sofren por e para beneficio da xente , e neste momento non se merecen sufrir nin persoas nin animais.
Comentario de Yomara (22-11-2011 11:48)
9 Podemos empezar definiendo lo que es la investigación científica; es un proceso mediante el cual obtenemos información aplicando el método científico, que nos permite conocer y dar respuesta a un problema.

El método científico sigue unos pasos:
1. Primero tiene que haber un problema científico.
2. Después del problema, tiene que haber una hipótesis.
3. Para comprobar una hipótesis, necesitamos la experimentación.
4. Y por último tiene que haber unas leyes, unas teorías y unos paradigmas.
Después de hacer una pequeña introdución sobre el método y la experimentación, me referiré al artículo:
Lo que pretende decirnos es que el hombre abusa de los animales simplemente para satisfa#blgtk08#cer sus necesidades.
Sin embargo, la ciencia utiliza a los animales con el fin de hacer unas experimentaciones para comprobar una nueva medicina sobre algún tipo de enfermedad.
Pero aún así, tanto el artículo como la ciencia, los animales siguen siendo sacrificados por el ser humano. Y cada vez lo seguiremos haciendo más porque la ciencia y la tecnología siguen avanzando, por lo tanto, los animales siempre seran maltratados por el humano.
Un ejemplo que puede seguir a este artículo es la caza del zorro o de cualquier otro animal que su piel sirva para hacer algún tipo de prenda. La gente no sabe lo que sufre ese animal cada vez que le arrancan la piel, simplemente para satisfacer el bienestar de algunas personas.
Comentario de Vanesa (22-11-2011 12:01)
10 No estoy de acuerdo con el texto, porque soy un enamorado de los productos cárnicos pero también hay que decir que el fin no justifica los medios por#blgtk08# ello debemos seguir investigando para cambiar el modus operandi.

un saludo para todos los blogeros

atentamente Pedro
Comentario de Pedro 1º Bach C (22-11-2011 13:40)
11 A investigación científica é unha cousa moi importante a ter en conta antes de facer calqueira tipo de afirmación acerca dun tema, como por exemplo o que trata este texto.

Está moi ben defender os dereitos dos animais dende a posición na que nos atopamos, porque non creo que se lle preguntas a un africano famento comparta a túa opinión.
Por outra banda, a pesar de que coa alimentación adecuada un vegano pode tomar as súas doses necesarias de proteínas e vitaminas, está demostrado científicamente que se un adolescente opta por seguir unha dieta vexetariana sofre ata seis veces máis risco de padecer trastornos hormonais debido á falta de certos NUTRINTES ESENCIAIS.
É por isto que opino que é sumamente importante facer unha demostración de tódalas cousas que cremos, en especial das que poden afectar á nosa saúde. Un claro exemplo é a filosofía do veganismo, que como o seu propio nome indica, non é máis que unha filosofía, e todos sabemos que a principal diferencia entre a Ciencia e a Filosofía é que ésta non necesita contrastación empírica. Así pois, usar algo non demostrado científicamente para xogar coa nosa saúde é bastante arriscado.

Agora, como reflexión sobre o texto, gustaríame dicir que, de igual xeito que os animais, as plantas tamén sofren, polo tanto, sería mellor que os ve#blgtk08#ganos, en lugar de queixarse pola infelicidade das vacas e das galiñas, fixeran algo polos seus conxéneres do Terceiro Mundo.
A miña humilde opinión é que antes de crer algo e loitar por esa cousa, é mellor asegurarse de que o que defendemos ten un fundamento e unha razón de ser, a pesar de que crer é gratis, o cal queda perfectamente exemplficado coas relixións, xa que durante as cruzadas, os membros dunha relixión atentaban contra os de outra sen pararse a pensar que o Deus de ambas a s dúas era un ser divino e misericordioso que amaba a todas as criaturas sen distincións. Se se pararan a pensar no que facían, aínda que fose sen aplicar o coñecemento científico, teríanse dado conta de que non tiña sentido o que facían.
E finalmente, xa que tanto criticamos os erros do pasado, que mellor forma de retractarse que contrastando a información e pensando antes de actuar?

REFLEXIÓNS SOBRE O ARTIGO:
1.Se un vegano se pon enfermo, digamos ao bordo da morte, renuncia a tomar calquera tipo de medicamento por medo a que puidera ser testado en animais?
2.Se non podemos probar os medicamentos cos animais, ofrécense os veganos para que os probemos con eles?

Ante todo que quede claro que non estou de acordo co maltrato animal.

Un saúdo.
Comentario de Carla 1ºB (22-11-2011 14:42)
12 Todo tipo de materiales y/o animales expuestos al consumo deben estar previamente sometidos a experimentación, y como exige la ciencia, pasar por cada uno de las fases del método científico de investigación: una observación del problema adecuada, varias hipótesis y experimentos, siempre y cuando haya una verificación.

Se han visto muchas ventajas con la investigación científica, como puede ser en las enfermedades, o en la alimentación. Teniendo en cuenta que la filosofía no es, ni ciencia, ni literatura ni religión, no debería de verse afectado por una acumulación del saber, ni p#blgtk08#or preferencias tradicionales ni credenciales. El modelo de vida que sugiere el texto no ha sido sometido a una investigación científica, porque posteriormente fue demostrado que el veganismo no es del todo saludable. A nivel personal y como conclusión final, opino que cualquier modo de vida alternativo debería ser "aprobado" en cierto modo por el método de experimentación. Sí es cierto que se pueden cometer injusticias con los animales, mismo actualmente hay leyes en contra del maltrato animal, pero también es cierto que la filosofía de los veganos, no ha tenido ninguna contrastación empírica.
Comentario de Jesica 1ºB (22-11-2011 21:36)
13 Este texto ponse moito á defensa dos animais, ainda que non lle falta razón ningunha ao texto e se deberian de suprimir algunhas cousas como a confección de abrigos de peles, eu non estou de acordo co texto.

Os animais ainda que sexan seres vivos, tamen danos parte da enerxia que necesita o noso organismo, e ao final facendolle caso a este texto, o unico que nos queda por comer son vexetais ou froitas, estes tamén son seres vivos, e ao final acabaría sendo a mesma historia da troita que se morde a cola. Neste mundo esta ben defender aos animais porque en realidade nos estamos aproveitando mais da conta. Sendo sinceiros, alguen neste mu#blgtk08#ndo ten que estar por encima de alguen, por que neste mundo tan poboado, para que non haxa mais fame da que hay, hay que abusar dalguns animais. Un punto que me gustaria que reflexionedes e do que non aparece neste texto por que non ten nada que ver con él: é a sobrepesca, hoxe en dia abusase tanto da sobrepesca, que se seguimos asi, acabaran por extinguirse algunha especie do mar, iso e moi dificil, xa que no mar ainda non esta todo descuberto, e hay moitas especies que ainda non coñecemos e que estan no mar por algun lugar, pero a sobrepesca deberia de estar mais controlada do que está.

E velaqui deixando a miña opinion eu despidome.
Comentario de Enrique 1º Bach B. (24-11-2011 17:27)
14 Una investigación es un proceso sistemático y organizado que responde preguntas o hipótesis pudiendo aumentar el conocimiento sobre algo desconocido.
El método científico juega aquí un papel muy importante y este sigue unos pasos:
1. Establecimiento del problema.
2. formulación de la hipótesis.
3. observación e experimentación.
4. lei, teoría, paradigma.
La conclusión es que nos ayuda a ampliar nuestros conocimientos sobre la realidad para conocerla mejor.

Respeto al texto, en mi humilde opinión, pienso que el maltrato animal esta mal en todos los sentidos, pero también es necesario para cosas importantes: necesi#blgtk08#tamos experimentar con animales para curar enfermedades como el cáncer. No estoy de acuerdo con las industrias peleteras dado que solo se basan en crear caprichos humanos maltratando así animales.
Tampoco estoy de acuerdo con el vegetarianismo y el veganismo, con esto no quiero decir que me parezca mal, cada uno es libre de alimentarse y tener sus ideas al respecto, pero son necesarias vitaminas y proteínas esenciales para no tener enfermedades obvias que tendrá la gente vegana y vegetariana a la larga. Estas enfermedades van a ser curadas a través de experimentaciones animales. Los seres humanos necesitamos a los animales queramos o no, es el ciclo de la vida.
Comentario de Tania (24-11-2011 18:03)
15 Eu penso que é fundamental comer carne, coñezo xente que é vegana e que ao principio pasouno bastante mal porque atopábanse moi cansos e sen forzas. Non creo que os nutricionistas digan que é bo comer carne simplemente porque lles apetece.
Que quede claro que eu estou en contra do maltrato animal, pero esto é necesario para a nosa vida, porque se nos poñemos a pensar en que ninguén maltrate a ninguén entón non lles deixes cazar aos depredadores outros animáis, porque están facendo sufrir ao animal que queren comer; tampouco poderías comer froitas, verduras e hortalizas, porque tamén son seres vivos. Se te guías por non matar a ningún ser vivo para a túa subsistencia, terías que vivir do aire, e eso, claramen#blgtk08#te, é algo imposible.
Recordo que lin unha vez que tamén se experimentaba con xente nalgúns casos, e as veces sen consentimento da mesma persoa, creo que isto vai primeiro que os animais, al menos para a miña opinión. Por outra parte, se non se experimentara para observar as efectos que producen algúns medicamentos, a maior parte da población que padeceu de cancros ou de outras enfermidades e que hoxe seguen con nós, estarían noutra vida.
Podo estar dacordo con que non está ben matar grandes cantidades de animais para fabricar os abrigos de pel, porque un abrigo sintético abriga o mesmo e non fai dano a ninguén pero o que se refire á comida e a nutrición, sintoo moito pero non comparto a túa opinión.
Comentario de Ana 1ºB (27-11-2011 21:27)
16 La experimentación nos ha proporcionado a lo largo de la historia grandes avances científicos que nos han permitido llegar hasta donde estamos hoy en día. Gracias a la experimentación se ha logrado la fabricación de nuevos fármacos y así poder conseguir el tratamiento a diversas enfermedades#blgtk08# hasta llegar al punto de poder erradicarlas. Es cierto que muchos de esos avances se han logrado a través de la experimentación con animales algo con lo cual no estoy de acuerdo, pero si dejamos de experimentar los fármacos por ejemplo dejaran de fabricarse y las enfermedades seguirán ahí.
Comentario de Ronny 1º Bac B (27-11-2011 22:03)
17 El modo en que tratan a los animales la verdad es que es una verguenza. A mi me encantan los animales y estoy en contra de la manera en que los tratan las industrias que se dedican a esto; pero, tambien he de admitir que estoy en contra de suprimir los lacteos y la carne, ya que si no#blgtk08# nuestra dieta no seria equilibrada y estariamos defendiendo a los animales perjudicando nuestra salud. Todos debemos concienciarnos sobre los abusos que sufren los animales y fomentar una mejora en sus condiciones de vida; pero sin que por ello nuestra alimentación se vea perjudicada.
Comentario de Sara C 1bach c (29-11-2011 20:04)
18 Esta muy bien defender los derechos que tiene un animal y evitaer el maltrat, pero de ahí a no consumirlos hay un mund. Nuestra alimentacion debe ser equilibrada, los animales nos proporcionan nutrientes necesarios para subsistir. No estoy de acuerdo con el texto porque estamos obligados a consumir los alimentos que nos proporcionan los animales, a la vez que lo hac#blgtk08#emos con otros alimentos que no provienen de ellos. Este texto es muy extremista debemos tener una dieta equilibrada en la que esten presentes los animales, no olvidemos que su destino en una granja es ser sacrificados en algún momento de su vida para su distribucion recalco: NO DEBEMOS ATENTAR CONTRA SU INTEGRIDAD FISICA ( maltrato)
Un saludo Diego 1º bach C
Comentario de Diego 1º bach C (29-11-2011 22:56)
Deixa o teu comentario
Nome:
E-mail: (Non aparecerá publicado)
URL:: Debe comezar por http://
Comentario:
© by Abertal
Licencia Creative Commons