Malmequer


Pandereiteir@s e festeir@s da beira atlántica da Galiza


Malmequer
malmequer.vigo@gmail.com
 GAVETAS
 OS SERÁNS (Sección de consulta)
 FOTOS PARA A HISTORIA
 LIGAZÓNS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

Festa presentación do Derrame Rock (Ourense)
Comentarios (0) - Categoría: Festivais - Publicado o 16-03-2012 16:56
# Ligazón permanente a este artigo
Ataque Escampe en Carballo
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 16-03-2012 16:54
# Ligazón permanente a este artigo
Mercedes Peón de xira por Bélxica
A artista galega continúa a súa xira internacional cunha proposta unipersonal e electroacústica

Tras os éxitos acados no panorama Internacional Europeo Mercedes Peón continúa a súa xira, esta vez por Bélxica, cunha xira de oito actuacións por oito cidades belgas: Dendermonde, Bierbeek, Leopoldsburg, Evergem, Lier, Beverem, Dilbeek e Bornem son as cidades polas que pasará a compositora galega entre os días 15 e 24 de marzo.

Con unha proposta artístico sonora de acción sociopolítica a artista amosa unha construcción electroacústica durante hora e cuarto percorrendo os seus mundos expresivos máis particulares.

Trátase dunha acción performativa dunha intensidade vocal e electrónica que non deixou indiferente á crítica máis selecta do Womex –o más importante certame internacional de World Music-

Acción feminista, amor polo singular, contradiccións sonoras e unha intensa creatividade van transcurrindo por esta performance e polo mundo creativo e sonoro tan peculiar da artista Mercedes Peón.

Forza vocal, manexo de samplers, electrónica, semi batería, percusións, clarinete, gaita e sobor de todo a súa forza escénica e desnudez son os elementos conformadores de esta experiencia musical e expresiva.


Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 15-03-2012 14:02
# Ligazón permanente a este artigo
Ugia Pedreira e Fred Martins en Compostela
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 15-03-2012 10:17
# Ligazón permanente a este artigo
As zarzuelas do galeguismo

Unha tese investiga por primeira vez o fértil xénero chico escrito en galego
As Irmandades da Fala encheron de galeguismo a zarzuela

Non máis emigración! estreouse o 29 de agosto de 1886 no Teatro Tacón da Habana. Conta a historia dun mozo namorado que decide marchar de Galicia para facer as américas. Pero ao arribar á outra beira do océano descobre a miseria e as penas, o lado escuro do gran soño latinoamericano no que se deixaron a vida centos de miles de galegos. Non era teatro, senón unha das súas variantes entón máis populares: a zarzuela. Con música de Felisindo Rego e libreto de Ramón Armada Teixeiro, Non máis emigración! é a primeira obra do xénero mozo redactada en galego. Polo menos, a primeira do medio cento documentadas polo cordobés Javier Xurado, que acaba de ler a única tese doutoral existente sobre o fenómeno.

A zarzuela galega xurdiu a finais do século XIX na emigración, en Buenos Aires e, sobre todo, na Habana, explica. Foi un xénero de ida e volta, pero ao seu regreso xa mutara de idioma. E acaparado a atención do incipiente nacionalismo, organizado nas Irmandades dá Fala e que a considerou un vehículo idóneo para o agit-prop. A reencarnación galega do denominado xénero mozo sumariamente, un xénero lírico con argumento e partes faladas asumiu as teses galeguistas, comentou a situación social do país nas súas tramas de enredo e conseguiu deixar atrás a popularísima, en toda España, zarzuela de tema galego. Aquí xa non había o tipismo en castelán de obras como Maruxa, afirma Xurado. Maruxa (1914), texto de Luís Pascual Froitos e música de Amadeo Vives, protagonízaa unha, en Galicia infrecuente, pastora de ovellas. Contra esas mistificaciones da realidade reaccionaron os galeguistas.

Porque a metamorfose da zarzuela de tema galego en zarzuela galega implicaba algo máis que a lingua. Foi unha transformación materialista. As escenas comezan a situarse en paisaxes galegas, di, e aparecen cruceiros, alpendres, pobos mariñeiros, as rúas de Compostela, diálogos que se valían do refraneiro e de xiros lingüísticos coloquiais, ou o baile galego, pero o auténtico. As agrupacións corais, que nacían nas primeiras décadas do pasado século, atopábanse detrás das montaxes. A Toxos e Flores, Coral dá Ruada ou Cantigas e Agarimos pertencían as voces, os instrumentistas de cuarteto tradicional, as pezas inscritas nas obras.

Javier Xurado rexistra polo menos medio cento de pezas
A evolución do xénero da zarzuela galega é paralela á do pensamento galeguista, expón o propio Javier Xurado nun amplo ensaio publicado no último número de revístaa Graal. Nin sequera a ditadura de Primo de Rivera (1923-1931) impediu o seu popularización. Aínda que aquel réxime, de inspiración fascista, prohibiu as manifestacións culturais non castelás, argumenta, a zarzuela sobreviviu e coaba, porque tiña moita aceptación e era moi solicitada en España. O goberno perseguía a anarquistas e comunistas, pero os nacionalistas movíanse nas marxes da permisividade. Coa táctica do cabalo de Troia trazaron unha estratexia para encher de galeguismo a zarzuela.

Na conspiración participaron nomes hoxe soados. Antón Villar Ponche, que foi deputado pola Orga e polo Partido Galeguista, presidía o coro Cantigas dá Terra e redactou, sobre textos de Cabanillas, o libreto da ópera Ou Mariscal. A pluma de Otero Pedrayo o mesmo traducía o Ulysses de Joyce ao galego que revisaba a zarzuela Miñatos de vran. E Galo Salinas fixo os seus primeiros pasos con Entre ou deber e ou querer. Colaboraron todos os grandes escritores da época, sentenza Xurado. E non só escritores: un dos escenógrafos máis prolíficos do xénero foi Camilo Díaz Baliño, pai de Díaz Pardo asasinado no 36.

Foi precisamente ese o ano que marcou o inicio do fin da zarzuela galega. A desactivación política daquela escena musical chegou non pola prohibición idiomática, senón pola vía da enxebrización. En 1942 estrearon Non chores Sabeliña!, pero a trama xa era de irrisión, burlesca, aclara Xurado, a pesar de que a música a compuxo un represaliado, Gustavo Freire. O elevado custo de produción do xénero, en plena e agónica posguerra, acabou por finiquitarlo. Ata que os netos de Bernardo do Río, autor da mítica A lenda de Montelongo, contactaron con Javier Xurado hai xa uns anos.

www.elpais.com
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 15-03-2012 10:16
# Ligazón permanente a este artigo
O focense que ensina canto tradicional en Oxford
Man Panforreteiro estrea un espectáculo que combina inglés, alemán e galego

O focense Mano Panforreteiro cambiou de residencia en xaneiro do 2010. Asentouse en Oxford, onde se adica a dar cursos de música, a actuar, a compoñer... En días pasados foi noticia por ser un dos creadores (xunto con Sabine Müller) dun espectáculo músico-teatral con poemas de Bertolt Brecht e música de Hanns Eisler, que se estreou o 1 deste mes. Leva por título I hear that in New York e combina a música con proxeccións, danza e tres idiomas: o alemán, o inglés e o galego.

O creador mariñano adica parte do seu tempo a impartir un curso de canto tradicional e pandeira, organizado por Queen´s College da University of Oxford, dentro da programación do Centre for Galician Studies, ademais de compoñer a música para o último espectáculo da compañía teatral Elefante Elegante; de desenrolar o seu proxecto artístico Miraquenvén e de aportar parte da súa enerxía ao dúo Manamaná (coa saxofonista belga Anne Gennen). Non se esquence de Kibitka «o meu proxecto máis grande e traballoso, con moitas gañas de ter concertos e moitas dificultades para conseguilos».

Ademais de participar como invitado hai uns días na School of Oriental and African Studies coa ponencia The Galician Bagpipes: a seductive nation, o focense Mano Panforreteiro deu o ano pasado un obradoiro sobre música na universidade de Birmingham; a segunda parte ten previsto impartila a partir de abril.

La Voz de Galicia
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 15-03-2012 09:02
# Ligazón permanente a este artigo
Terbutalina e Pito de Pikasso en Compostela
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 14-03-2012 11:00
# Ligazón permanente a este artigo
25º aniversario de A casa das Crechas (Compostela)
Hoxe celebramos o noso 25 aniversario con máis de 20 artistas convidados e 5 horas de espectáculo

Os artistas que participarán na Festa son: Banda das Crechas, Xosé Manuel Budiño, Carlos Blanco, Ugia Pedreira e Fred Martins, Uxía e Sérgio Tannus, Narf, Carlos Santiago, os magos Romarís e Cayetano Lledó, o Coro da Rá, Lilí dos Toxos, Acibreira, Davide Salvado, Alborada, Sara Vidal, Camilo Franco, Najla, Califa Swing Trio, Alejandro Vargas, o Coro da Rá, Xoán Curiel e Tony Lomba.

- Presentouse unha programación de aniversario que se estenderá ao longo de todo o ano
- A festa do 14 de marzo ten entrada libre e gratuíta e haberá de beber e de petiscar para os asistentes


Hoxe mércores día 14 a partir das 18.30 da tarde terá lugar na rúa Vía Sacra (exteriores da Casa das Crechas) a Festa do 25 Aniversario do pub máis emblemático da cidade, que contará coa presenza de 24 artistas convidados chegados de toda Galiza, Portugal (Sara Vidal) e Brasil (Fred Martins e Sérgio Tannus). A programación foi presentada por Vítor Belho, socio fundador, o artista Davide Salvado, a cantante Uxía e o gaiteiro Manuel Amigo.

A música galega estará amplamente representada polo gaiteiro Xosé Manuel Budiño, Leilía, Ugia Pedreira, os cantautores Narf (Fran Pérez) e Xoán Curiel, o Coro da Rá, os grupos de gaiteiros Alborada e Acibreira, Najla Shami, a Banda das Crechas, Uxía, Davide Salvado, Califa Swing Trio e Tony Lomba en plan ‘crooner’.

Tamén haberá humor e moito teatro, a cargo de Carlos Santiago, Carlos Blanco, Lilí dos Roxos; maxia (os magos Romarís e Cayetano), e un escritor coa súa mellor versión ‘stand-up comedy’: Camilo Franco.

A Festa estará conducida por Carlos Blanco e Xosé Barato e será retransmitida en directo a través da web da Casa das Crechas. Ademais, entrarán en directo desde outros países artistas como Aline Frazao (Lisboa), Déa Troncoso (Brasil), Marisol Palomo (Bruxelas, de Ialma) e Chick McAuley (Escocia).

A entrada é de balde e haberá bebidas e petiscos para os asistentes.

O 25º aniversario continuará a celebrarse ao longo de todo o ano, cunha programación especial para conmemorar os 25 anos e, á vez, comezar unha nova etapa na que desexamos continuar sendo un referente no país, actualizar a nosa oferta aos novos tempos e de seguir a ser a vangarda e tamén o niño dunha cultura sostible, aberta e universal.

Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 14-03-2012 10:05
# Ligazón permanente a este artigo
O último bar do Camiño


Artistas folk celebran hoxe o 25º aniversario do bar compostelán A Casa das Crechas

Os bares son habitualmente lugares en tránsito, onde pasan cousas. Pero o bar compostelán A Casa das Crechas é un bar onde pasaron demasiadas cousas. En 25 anos de vida, As Crechas converteuse nun dos emblemas tabernarios de Galicia, un lugar que case define un país. A escasos metros da catedral e antes de enfilar a Praza da Quintana, As Crechas é o último bar do Camiño de Santiago. E recibe aos seus clientes coa súa característica xanela aberta, pola que soan folk galego e músicas do mundo. Somos unha xanela aberta ao mundo, e por esa xanela tamén nos gusta expandir a nosa cultura, explica Aclamación Belho, socio fundador do bar, no medio do trafego de produción da festa aniversario desta noite,na que participarán unha vintena de artistas amigos, entre eles Carlos Branco, Budiño ou Narf.

A Casa das Crechas funciona como negocio de hostalaría desde o século XIX, e toma o seu nome de dúas irmás moi populares en Compostela, ?que eran algo crechas, retorcidas de carácter, e ese é o espírutu do bar, ser un pouco revirados culturalmente?, chancea Belho. Procedente do asociacionismo e a militancia política, Belho montou cos seus socios un bar con filosofía artística, buscando transformar as cousas, programando libremente e axitando a escena creativa. Desde o seu nacemento, foi orixe de moitas actividades: un dos primeiros lugares de Compostela que empezou a pór as agora típicas moedas nas paredes porque un cliente regalounos unha colección de moedas do mundo, programador de exposicións ou templo da música en directo. A historia do folk galego non se entendería sen As Crechas, local pioneiro en encontros de músicos ao estilo das tabernas irlandesas", afirma a cantante Uxía, que esta noite tamén participará na festa aniversario.

A historia do folk galego non se entendería sen este local, di Uxía
As foliadas dos mércores, das que naceu mesmo un grupo, A Banda das Crechas, convertéronse nunha gran festa semanal. É un referente único, onde se acolle aos músicos que chegan de fóra, afirma Quim Farinha, músico da banda e membro de Berrogüetto, outra formación moi ligada ao local. Non poderán estar esta noite porque andan de xira en Italia. A nosa achega foi incorporar a música en directo e promover unha escena propia que, a principios do noventa, emerxía. Entón non había nada en Galicia e todo se estaba inventando, rememora Aclamación Belho. Ao longo de 25 anos de vida, nas Crechas tocaron e cantaron desde os músicos máis relevantes de Galicia até grupos de talla internacional como Capercaille, Shooglenifty, A Boutine Sorriante ou Patrick Molard, que actuaban no desaparecido festival folk Cidade Vella e despois seguían no local.

Calquera músico que pase polas Crechas acaba integrándose na filosofía do bar. Hai uns meses, o cantautor Jorge Drexler visitou o local e rapidamente foise a buscar a súa guitarra para actuar nun escenario que xerou frutíferos encontros creativos. Aquí descubríronse e impulsaron músicas e grupos que agora funcionan como patrimonio popular, como cancións de Leilía que escoitei aquí por primeira vez, pero precisaban dun lugar para testarse, para polas fronte a ese público ávido de descubrir, di Uxía. Este é un local multicultural, que busca sempre unha transformación que parte da reivindicación do propio para conectalo con diversas realidades do mundo, especifica Belho, que achega datos sobre os seus clientes: O 40% da xente que nos visita procede doutros países, México, Xapón ou Estados Unidos, e cada noite é como unha viaxe. Respondendo o seu perfil inquieto, Belho prepara novos retos que partirán desde o edificio de tres plantas que alberga As Crechas. Prentendemos que no edificio váianse instalando diversas empresas e asociacións vinculadas a ámbitos creativos. Converter o espazo nunha área de expansión de cultura a través da colaboración compartida, avanza.

A soada xanela á rúa da casa das Crechas, o último bar do Camiño, espera seguir aberta para ser saída e entrada dos soños dos viaxeiros. Esta noite conectarán con clientes de todo o mundo, as visitas de 25 anos que quedaron como amigos. Non nos recrearemos no pasado, senón que nos proxectamos ao futuro, advirte Aclamación Belho. Fiel ao espírito das dúas crechas que deron nome ao local, Belho aspira a ser tamén un activista retorto. Coa xanela aberta durante moitos anos.

www.elpais.com
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 14-03-2012 10:03
# Ligazón permanente a este artigo
Presentación do novo disco de Loretta Martin na Casa das Crechas (Compostela)
A banda coruñesa Loretta Martin estrea disco en Compostela

Despois de cinco anos do seu primeiro disco, Paraíso distante, a banda coruñesa Loretta Martin regresa con Despois da Mandinga, un álbum gravado nos estudos Abrigueiro -e producido por Arturo Vaqueiro- que esta noite presentarán en Santiago de Compostela, cunha actuación na Casa das Crechas.

Con este novo traballo, o grupo herculino formado por Brais Morán (voz e guitarra), Fran Sanz (baixo) e Miguel Cabana (batería) celebra unha década nos escenarios, dez anos nos que construíron un son propio e convertéronse nunha das bandas de funk máis recoñecidas de Galicia.

As cancións de Despois da Mandinga reflicten o estilo de Loretta Martin, fresco e espontáneo, con cancións moi enérxicas que beben do funk, a samba ou o pop. Recentemente, a banda acaba de lanzar o seu novo videoclip, Saio só, que xa pode visionarse en internet.

O concerto desta noite será na Casa das Crechas a partir das 22.30, e a semana que vén actuarán na Coruña. O próximo 23 de marzo, os integrantes de Loretta Martin xogarán en casa e mostrarán ao público da súa cidade os seus novos temas na Sala Garufa

Videoclip da canción "Saio só" extraída do álbum "Despois da Mandinga" de Loretta Martin

Dirixido por Omar Rabuñal; dirección de fotografía, Fátima Carmena.



Comentarios (0) - Categoría: Videos - Publicado o 13-03-2012 10:02
# Ligazón permanente a este artigo
A recuperación do canto de taberna
A RECUPERACIóN DO CANTO DE TABERNA CONTA CON CADA VEZ MáIS ADEPTOS NO PAíS

O canto agochado entre pipotes


¿Quen dixo que as tabernas de toda a vida están condenadas á desaparición? Nos últimos anos multiplícanse as iniciativas para lles dar nova a vida da man da música. Os cantos tabernarios resoan por todos os recantos do país cada vez con máis forza. Pontevedra é a última en se sumar á iniciativa, da man de Maravallada, cun ciclo dedicado a esta forma da nosa tradición. Os que se queiran iniciar, téñeno ven sinxelo, xa está dispoñible na rede un Repertorio Tabernario cos ghits que mais soan onda os pipotes.

No primeiro venres de marzo, a cidade de Pontevedra vía renacer unha actividade que, cando menos na súa vertente máis tradicional, levaba anos sen se practicar. O grupo Maravallada botaba a andar o ciclo Cantos de Taberna, unha iniciativa coa que o Concello quere traer de volta esta forma musical aos bares locais. A iniciativa enmárcase nun renacer xeral desta actividade, que da man de asociacións e concellos está a se recuperar, malia á mudanza de hábitos de ocio e á paulatina desaparición dos lugares onde se adoitaba practicar.

O canto
Definir o que se entende por canto da taberna é complicado. Para alén do lugar no que se interpretan os temas, a primeira vista semella que non hai moitas diferenzas con outras formas da nosa tradición, xa que os temas e a instrumentación coinciden a miúdo. “Poderíase dicir que é un canto furtivo, porque de entrada realízase a unhas horas, na noitiña, nas que moita xente tería que estar xa na casa”, explica Torres. Como principais diferenzas, os especialistas sinalan que se dá un predominio vocal sobre os instrumentos, e que é característico o cantar en grupo, e con voces masculinas. “Polo xeral era un canto de homes, xa que antes non había mulleres na taberna”, lembra. En canto á música “é un canto con pouca instrumentación, hai que pensar que polo xeral era improvisado, e entón podíase contar cunha guitarra que houbese na taberna, ou un acordeón, pero pouca cousa máis”, sinalan desde Maravallada.

A música
Dentro da recuperación destes cantos, hai tamén tendencias. Deste xeito, Torres apunta que “desde a nosa perspectiva, non se pode meter un grupo de música nun local e chamarlle a iso música de taberna. Nós levamos un acordeón, percusión e como oito algunha gaita para cancións moi específicas, e aos grupos que veñen ao ciclo pedímoslles o mesmo. Ademais, non se poden meter grupos moi numerosos nunha taberna, porque polo xeral son pequenas e entón non se cabe”. Suso Sánchez é un dos organizadores, desde a asociación O Castelo, do concurso de Cantos de Taberna desta localidade, que reúne desde hai catro anos 16 grupos de todo o país. Desde a súa experiencia sinala que “nós facemos o concurso aberto, a calquera que queira participar. Aínda que orixinalmente os cantos eran fundamentalmente vocais, nós temos no certame desde rondallas, a grupos de música tradicional, pandeireteiras ou mesmo xente con saxos ou guitarras, procuramos variedade”.

Tradición e innovación
A variedade e a improvisación son marca deste xénero musical. “Había sempre innovacións”, apunta Sánchez. Malia á importante pegada do repertorio tradicional, no era estraño a introdución de tangos, boleros ou todo tipo de temas coñecidos en festas, a radio ou a televisión. “Nós cinguímonos á tradición, pero isto non está acotado, pódese cantar o que se queira. De feito hai xente que se arrinca a cantar outro tipo de temas, e nós imos detrás, o que interesa é a participación”, sinala Torres desde Maravallada. Dun xeito ou doutro, os músicos que traballan este xénero recoñecen un predominio de temas galegos, e mesmo apuntan os éxitos que máis se corean nas sesións. Deste xeito, para Torres, “as cancións de toda a vida están sempre presentes. A Rianxeira ou Catro vellos mariñeiros son o equivalente aos temas enchepistas das discotecas, cando se tocan, todo o bar comeza a cantar”. Pola súa banda, Sánchez sinala que “Quen teña viño é das que sempre están”.

Os lugares e o ocio
Desde Maravallada recoñecen que en Pontevedra este costume estaba practicamente extinto aínda que non falta en calquera noite quen se arrinque a cantar nun bar ou na rúa con repertorios xa do máis variado. “Custounos atopar tabernas típicas, xa quedan poucas e tivemos que botar man de locais que xa non son tan específicas e que máis ben son cafés, pero con propietarios que queren colaborar”, lembran. Fronte a isto, destaca a vitalidade que lle apoñen a esta tradición en Melide. Segundo sinala Sánchez “alí sempre se cantou polas tabernas e é unha tradición viva”, explica. Malia a que, como, de xeito semellante, o costume mantense en boa parte do país, as mudanzas nos hábitos de ocio supoñen unha especial ameaza a este tipo de cantos. A substitución de tabernas por cafeterías, pubs ou discotecas son só unha parte do problema. “ao meu ver o canto de taberna perdeuse pola televisión. Cando apareceu, a xente que cantaba comezou a estorbar”, explica Torres.
Encol da recuperación desta forma de entretemento, este músico apunta que “semella chocante que agora volte o interese. O mesmo e porque estamos en crise que a xente quere cantar. Tamén pode ser unha moda. Pero resulta curioso, porque cando o facemos nas tabernas conseguimos un éxito aínda que poñan fútbol pola televisión, co tirón que ten iso”.

Os protagonistas do retorno
Sánchez apunta que “é un fenómeno bastante recente. Nós como grupo non somos os únicos, verificamos que toda a xente que participa son máis ou menos novos”. Foz, Pobra de Brollón, Mondoñedo, Moaña, Ferrol, co seu recoñecido Ciclo de Músicas Portuarias, Compostela, Lalín, A Coruña ou mesmo Barcelona (co grupo Os Recanteiros) son só algúns dos lugares onde, con maior ou menor frecuencia, resoan estes cantos nocturnos. En Melide, cada ano esgótanse as prazas para participar no certame, e desde a organización recoñecen que “xa contabamos con ter unha boa acollida. Pensamos que é algo que funciona por si só. A toda a xente que toca ou canta gústalle cantar polos bares, é algo que resulta divertido. É moi distinto que estar nun escenario, moito máis libre”.

Influencias
Dentro do proceso de recuperación desta tradición, Torres apunta a influencia decisiva dalgúns grupos musicais. “A Roda tivo unha grande importancia, sobre todo porque fixo arranxos para temas clásicos permitindo que se puidesen cantar por todo o mundo, con ritmos moi pegadizos. Eu penso que conseguiron popularizar isto, e que sen eles non existiría hoxe o canto tabernario. Tamén podemos falar de Fuxan os Ventos ou de A Quenlla”. Máis recentemente, o proxecto Nordestin@s de Guadi Galego, Ugia Pedreira e Aber Rábade reivindicaban unha aproximación ás cancións dos bares portuarios.

Repertorio
Para alén da súa actividade en Maravallada, Torres é tamén autor dun libro que lle vai facilitar en boa medida aos interesados achegarse a este mundo. Repertorio tabernario publicado pola Área de Normalización da Universidade de Vigo, achega as letras de máis dun cento de temas populares. “Constatei que a xente se lanzaba a cantar sen saber toda a letra, e desde hai anos estaba coa idea de facer un libriño que as trouxese e que se puidese levar facilmente no peto, para botar man del”. Logo dun amplo traballo de selección buscando os temas máis populares, a publicación está a ter un grande eco, e están para se esgotar os 700 exemplares da tiraxe, aínda que a obra está tamén dispoñible na rede.

Para alén da proposta pontevedresa, que se desenvolve o último venres de cada mes, a vindeira cita será en Melide o 28 de abril, entre as 12 da mañá e as tres da tarde, no casco vello da vila. Os interesados en se achegar, só precisan ter gana e perder un pouco a vergoña.

www.culturagalega.org
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 13-03-2012 09:42
# Ligazón permanente a este artigo
Adianto do novo traballo de Guadi, Guillerme, Xabier e Xose Lois Romero
Teu nome por mar e terra
Música: Guadi Galego, Xabier Díaz, Guillerme Fernández, Xosé Lois Romero.
Letra: Carlos Rivero Troncoso.

Vivimos nunha terra inzada de encrucilladas, cuadrivios ou "catrocamiños", eses puntos de incerteza e de casualidade (ás veces, as cancións tamén transitan esas dúbidas antes de mutar á forma na que as coñecemos), mais é tamén verdade que hai encontros inevitables, coma os das augas dos regatos que se confunden nos ríos ao chegar á baixa dos vales.

Somos urdime dun cesto que garda músicas compartidas dende hai tempo.

Guille e Guadi, Xabier e Xosé Lois; Guille e Xosé Lois, Guadi e Xabier.

Foron tantas as partillas que decidimos ordenar esta nosa multiplicidade e converter esas duplas e triplas encarnacións en cuarteto, á forma tradicional: Os Beatles, Os Gaiteiros de Soutelo...

Guillerme Fernández, Guadi Galego, Xabier Díaz e Xosé Lois Romero ou como os viaxeiros ás veces tropezan na encrucillada iso si, recoñecendo que saímos en tempo e velocidade axeitados para nos accidentar neste encontro.
Imos sentar e facer unhas cancións antes de continuar camiño!




Comentarios (0) - Categoría: Videos - Publicado o 13-03-2012 09:18
# Ligazón permanente a este artigo
Petiscos Musicais
Os Petiscos Musicais son concertos de bó dente organizados por aCentral Folque, Centro Galego de Música Popular. Accións musicais servidas quentes e ao punto, acordes ao concepto artístico. Para o ouvido e para o bandullo.

Petisco Musical #1: Fred Martins e Ugia Pedreira com feijoada de Marina Oural.
Casa das Crechas, Santiago D.C.


Comentarios (0) - Categoría: Videos - Publicado o 13-03-2012 09:15
# Ligazón permanente a este artigo
Comeza a semana
Segunda feira 12 (Luns)
• Roberto Sobrado Banda no Auriense (Ourense)

Terza feira 13 (Martes)
• Loretta Martin na Casa das Crechas (Compostela)

Corta feira 14 (Mércores)
• Grande Foliada de aniversario na Casa das Crechas (Compostela)

Quinta feira 15 (Xoves)

Sexta feira 16 (Venres)
• Pandereteiras de Toutón ás 19:00 na e-trad (Vigo)
• Carlos Blanco e Xose Manuel Budiño no Liceum (O Porriño)

Sábado 17
• Festa furancheira de primavera (Picoña-Salceda de Caselas)
• Dios Ke Te Crew no Aturuxo (Bueu)
• Sés na Artabria (Ferrol)
• Esquíos no Torreiro da festa (Vigo) ás 23:00
• Festa da gaita galega e cantos de Taberna (Arzúa)
• Clave de Fado no Liceum (O Porriño)
• Serán de Mouriscados (Mondariz) no torreiro de festa da parroquia.
• Serán do Freixo (Valadares-Vigo)
• Serán no bar do Sifón (Avión)

Domingo 18
• Festa furancheira de primavera (Picoña-Salceda de Caselas)
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 12-03-2012 13:22
# Ligazón permanente a este artigo
A festa do Ramo no Alalá


No ambiente das festas populares naceron, medraron e se expandiron unha parte importante das nosas tradicións; iso si, dependendo do lugar, do santo a quen está dedicada, ou do tipo de festa, esas tradicións poden variar, pois nalgunhas zonas como a de Ordes, entre Santiago e A Coruña, un dos símbolos das festas patronais era, e segue a ser, o ramo.

Unha estrutura en forma de ramo, adornado con cintas, flores e mesmo larpeiradas...que se leva ata a igrexa, desde a casa da familia que teña a función. Unha procesión en que acompañan os veciños e, por suposto, a música... de gaiteiros, dunha banda... que tiñan xa un repertorio para iso. Aí entramos os de Alalá, queremos ver como foi, e como é hoxe en día, o papel dos gaiteiros nas festas populares. Para iso seguiremos os Viqueira, e con eles descubriremos que é iso do Ramo e todo o ritual das funcións, das ofrendas, da festa que o acompaña.

Sábado ás 19:00
Comentarios (0) - Categoría: Alalá / No bico un cantar - Publicado o 10-03-2012 18:21
# Ligazón permanente a este artigo
Chega a fin de semana
Sexta feira 9 (Venres)
• Carlos Blanco e Xose Manuel Budiño no pub Puticlú (A Coruña)
• Tanto Nos Ten no C.S. Abrente (Arcade-Soutomaior) ás 23:30
• Gaita & Cia no furancho Malaherba (Matamá-Vigo) ás 23:00

Sábado 10
• Malvela no Teatro municipal de Tui ás 20:30
• Carapaus na Gentalha do Pichel (Compostela) ás 22:30
• Dios Ke Te Crew no C.S. Aturuxo (Boiro)
• Sés na sala Garufa (A Coruña)
• Carlos Blanco e Xose Manuel Budiño no Clavicémbalo (Lugo)
• Cé Orquestra Pantasma no furancho Malaherba (Matamá-Vigo) ás 23:00
• Xacarandaina no Auditorio Carmen Estévez de Vilalba ás 20:30
• Serán no torreiro de Pazos (Ponte Caldelas)

Domingo 11
• Banda Crebinsky na sala Regueifa (Ponteareas) ás 21:00
• Marta Quintana na Asoc. de Mulleres Rurais de Mos ás 18:00
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 09-03-2012 17:39
# Ligazón permanente a este artigo
Seguen os Seráns
10 marzo
- Serán no torreiro de Pazos (Ponte Caldelas)

17 marzo
- Serán de Mouriscados (Mondariz) no torreiro de festa da parroquia.
- Serán do Freixo (Valadares-Vigo)
- Serán no bar do Sifón (Avión)

24 marzo
- Serán da A. C. Froles Mareliñas no novo local na antiga nave de Renfe na estación de Chapela (Redondela)

31 marzo
- Serán no torreiro das Angustias (Nigrán)
- Serán da Peña de Francia en Santiago de Parada (A Cañiza)

5 abril (Xoves Santo)
- Serán do Sor no Porto do Barqueiro (Mañón)

7 abril
- Serán no Casino de Vilasobroso (Mondariz)

14 abril
- Serán de Fozara (Ponteareas)
- Serán urbano en Pontevedra

21 abril
- Serán en Laxoso (Pontecaldelas) no torreiro da festa
- Ruada en Cabaleiros (Tordoia)

28 abril
- Noite de Fiadeiro (Ramirás)
- Serán de Malveiras no Salón de actos da Sociedade Cultural Gato Negro de Carril (Vilagarcía de Arousa)
- Serán en Guillade(Ponteareas)

5 maio
- Serán na casa do pobo de San Adrián de Calvos (Fornelos de Montes)

12 maio
- Serán do coello en Lourido (Soutomaior)
- Serán do Coto (Carballal-Vigo)
- Serán en Borreiros (Gondomar) no centro cultural.

19 maio
- Serán en Nespereira (Pazos de Borbén)

26 maio
- VII Serán Mar de Rianxo
- Serán en Arcade (Soutomaior) a carón da estación de tren

2 xuño
- Serán do Remuiño (Paraños)
- Serán de Traspés na Alameda de Sárdoma (Vigo)
- V Serán á Beira do Mar de Baiona

9 xuño
- III Serán da Insua (Pontecaldelas), no torreiro da festa, a carón da igrexa

Comentarios (0) - Categoría: Seráns e Foliadas - Publicado o 09-03-2012 17:38
# Ligazón permanente a este artigo
Tanto Nos Ten en Arcade (Soutomaior)
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 09-03-2012 17:33
# Ligazón permanente a este artigo
IV aniversario do C.S. Aturuxo (Boiro)
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 09-03-2012 17:32
# Ligazón permanente a este artigo
Novo espectáculo de Xacarandaina

‘Galicien Amerika linie’ é o nome do novo espectáculo de Xacarandaina que se estreará en Vilalba este sábado 10 de marzo. Corenta artistas poñerán música e baile sobre o escenario do auditorio Carmen Estévez despois das oito e media do serán. A entrada é de balde.

O sábado 10 de marzo o Grupo de Música e Baile Tradicional Xacarandaina presenta en Vilalba o seu novo espectáculo «Galicien Amerika linie», que estrea dentro do programa “Danza 3” en convenio ca Agadic. Este novo espectáculo que conta con corenta artistas en escena pretende achegar ao público un dos fenómenos máis importantes da historia contemporánea de Galicia, a emigración.

A actuación mesturará os bailes, danzas, músicas e vestiarios do grupo cunha posta en escena na que haberá lugar tamén para un espectáculo audiovisual ofrecido polas posibilidades das novas tecnoloxías. Deste xeito, ‘Galicien Amerika linie’ convértese en algo novidoso e único dentro do abano dos espectáculos feitos Galicia.

A actuación terá lugar o sábado 10 de marzo, ás oito e media do serán no Auditorio Carmen Estévez e a entrada é gratuíta
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 09-03-2012 16:58
# Ligazón permanente a este artigo
Carapaus na Gentalha do Pichel (Compostela)
Este sábado 10 de março às 22h30 o Grupo de música tradicional CARAPAUS tocará no Pichel.

Carapaus está composto por gaita, vozes, flauta, acordeom e percussom de Emilio Lois, Raquel Iglesias, Oli Xiraldez, Gustavo Couto
Comentarios (1) - Categoría: Novas - Publicado o 09-03-2012 16:55
# Ligazón permanente a este artigo
Abre o furancho Malaherba (Matamá-Vigo)
Este fin de semana, voltamos abrir o Furancho Malaherba, a unha beira da praza de San Mauro(Matamá-Vigo).

Este venres 9 de Marzo contaremos coa actuación de Gaita & Cia; e o sábado 10, con Cé Orquestra Pantasma.
Ás actuacións serán a partir das 11 da noite.

Xa sabedes........volta a festa furancheira, papatoria,viño do pais,likococafé e festa..................... moita festa.......................
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 09-03-2012 16:53
# Ligazón permanente a este artigo
Xornada de Palletas e Pallóns na Tradescola (Lugo)
O vindeiro día 10 de marzo terá lugar na Tradescola un curso de confección de palletas e pallóns a cargo do artesán Jaime Pena.

Este curso é imprescindible para todas aquelas persoas amantes da música tradicional e particularmente para os alumnos que se están formando na aprendizaxe da gaita, xa que nesta xornada, os alumnos poderán adquirir unhas nocións básicas sobre a construcción e a manipulación de palletas e pallóns, as peculiaridades dos materiais cos que se realizan, como colocalos nun punteiro, o trato que se lles debe dar, a importancia das condicións atmosféricas no comportamento destes elementos, etc.

O horario do curso será de 10.00 a 14.00 horas e de 16.00 a 19.00 horas. O custo será de 20€ para socios da AGG ou alumnos da Tradescola, e de 25€ para o público en xeral. As prazas son limitadas (15 persoas) e cubriranse por orde de inscrición e pago.

Para asistir, chamade ó tlf. 982229966 ou pasade pola Tradescola en horario de 9.00 a 14.00 horas e de 16.00 a 19.00 horas.

Para o curso precisarase que o alumno traia un pequeno alicate e unha navalla.

www.gaiteirosgalegos.com
Comentarios (0) - Categoría: Cursos - Publicado o 09-03-2012 16:52
# Ligazón permanente a este artigo
Vaamonde, Lamas e Romero presentan en Lugo "O tambor de prata
O concerto será este xoves ás 20.30 no auditorio municipal Gustavo Freire

O trío composto por Suso Vaamonde (gaita, pandeireta, triángulo e voz), Pedro Lamas (saxo e voz) e Xosé Lois Romero (acordeón e voz) ofrece este xoves un concerto en Lugo, en cuxo repertorio incluirán as cancións do seu último traballo, Ou tambor de prata, no que renden homenaxe ao cuarteto Os Trintas de Trives, histórica formación ourensá de principios do século XX. Como é habitual neles, Vaamonde, Lamas e Romero ofrecerán un espectáculo que vai máis aló do puramente musical, xa que a súa posta en escena combina música, teatro e humor.

O concerto, que forma parte do ciclo Lubicán, organizado pola USC en colaboración co Concello e a Deputación de Lugo, será ás 20.30 horas no auditorio Gustavo Freire. A entrada é gratuíta.


VAAMONDE, LAMAS & ROMERO - O Tambor de Prata from merlo branco producións on Vimeo.

Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 08-03-2012 10:12
# Ligazón permanente a este artigo
Entrevista a Ruxe-Ruxe
Comentarios (0) - Categoría: Videos - Publicado o 08-03-2012 10:01
# Ligazón permanente a este artigo
Os Cempés ... xa queda menos
Comentarios (0) - Categoría: Videos - Publicado o 08-03-2012 09:40
# Ligazón permanente a este artigo
Entrevista a Ruxe-Ruxe


Son Alex Sevilla, Xaco Barona, Antón 'Torroncho', Vituco Neira, Miguel Duarte e Xan Pericán ou o que é o mesmo, batería, gaita, baixo, voz, guitarra e saxofón de Ruxe Ruxe. A mítica banda galega -xestada na parroquia compostelana de Aríns- está de noraboa xa que tras máis de 15 anos sobre os escenarios presentan agora o seu novo disco Máis cancións sobre toxos, cardos e silveiras. E farano en Santiago o vindeiro 31 de marzo na Sala Capitol. Para celebralo, en Santiagosiete sorteamos cinco entradas dobres e 3 discos asinados por todos os compoñentes do grupo.


Para participar tan só será preciso respostar a unha sinxela pregunta: Co novo disco, cantos ten Ruxe Ruxe no mercado? Dous, oito ou quince?. Deberás darnos a resposta correcta nalgún dos nosos perfís das redes sociais (en Facebook ou en Twitter), sendo o único requisito ser seguidor noso na rede social na que nos deas a resposta correcta. Pecharemos o prazo de participación o día 13 de marzo e o día 14 diremos o nome dos gañadores.

Agora, e con motivo da presentación en Santiago do seu último disco, Vituco, Antón, Miguel e Xan repasan con nós os seus anos de carreira e as perspectivas de futuro. Din deles que fan un dos mellores directo do rock galego mesturando instrumentos eléctricos e elementos rockeiros, xunto a outros máis tradicionais, como a gaita. Teñen compartido escenario con músicos como Wolfstone, Siniestro Total, Berrogüetto ou Kepa Junkera, entre outros. No que din que é un dos seus mellores momentos como grupo, prometen agora moitas sorpresas para a cita na Capitol o vindeiro 31 a partir das 20:30 horas.

Tras quince anos na música e con sete discos ás vosas costas polo momento, que traedes de novo co oitavo?
Xan: Creo que todos os discos do Ruxe sempre teñen algo de novo porque nós sentimos que o grupo vai evolucionando á vez que nós evolucionamos como persoas. É complicado que nos estanquemos e fagamos sempre a mesma cousa e sempre estamos abertos a cousas novas que medren no grupo. A xente vaise encontrar un oitavo disco cun grupo con cambios.
Antón: Si, porque é o primeiro disco da actual formación, xa que agora temos a incorporación de Miguel, e iso tamén cambia un pouco con respecto a outros. O que quixemos facer é experimentar e probar cousas que non fixéramos noutros discos. O anterior disco era máis orientado a un estilo e este é moito más ecléptico. Probamos a facer cousas que nos prestaran, cousas que escoitamos, pero sempre mantendo a esencia do grupo.

E mudan as letras?
Vituco: Neste caso, como sempre, falamos do que aconteceu nos últimos dous anos. Non inventamos nada nas letras. Son bastante pouco 'curradas' (sorrí), pero saen do que é o día a día, das cousas que vemos.

Facendo memoria, tedes moito traballo feito no mundo da música en Galicia, pero a formación mudou moito de integrantes...
Vituco: Si, son 16 anos e neste tempo á xente cámbialle moito a vida. Desde baixas no grupo porque tiveron que ir a outros sitios a vivir ata xente que tivo nenos e lle era incompatible ou xente que se foi do grupo porque simplemente non estaba a gusto. Sempre houbo novas incorporacións que nos funcionaron moi ben. Ter alguén novo sempre foi in impulso, contáxianos a súa ilusión e iso se nota na música que facemos. A verdade é que pasou moita xente polo grupo, pero quizais nunca estivemos tan ben como agora. Estamos como os recén namorados (sorrí) e disfrutamos moito desta nova etapa.

A finais da década dos 90, cando nacéchedes como grupo, era mellor momento para a música galega que agora?
Vituco: Creo que agora é mellor sobre todo polas ferramentas para facer música e poder compartila cos demáis, dende as redes sociais e Internet. Cando empezamos non habían nin teléfonos móviles (sorrí) e niso si que se avanzou moito para a promoción.

E había máis posibilidades de tocar en directo en Santiago que a día de hoxe?
VItuco: Sí. Cando empezabamos tocabamos todas as semanas pola zona vella de Santiago. En bares, cafeterías, pubs... Agora é moito máis difícil, pero penso que se podería facer, poñendo a música a horas decentes. Pódese facer perfectamente de nove a once e non molestarías a ninguén. Creo que sería moi bó para a cidade que se recuperase iso. Os grupos novos xa non teñen tanto esa posibilidade. Creo que hai fórmulas, pero tamén ten que haber vontade.

Como grupo compostelán, sempre reivindicastes o voso oco en Santiago. Nunca vos vimos nin na Ascensión, nin no Apóstolo. Estaredes este ano?
Vituco: (sorrí). A nós chámannos a tocar nas festas de fóra, nas Illas Azores, en Italia, Zaragoza, Barcelona... pero en Compostela non nos chamaron nunca. Pero nin os de antes nin os de agora. Non somos un caso especial, simplemente que parece que os políticos de Compostela non teñen o máis mínimo respeto pola música. Éncheselles a boca dicindo que é unha cidade cultural de primeira, pero a cultura da propia cidade non a coidan. É o pailanismo político de primeiro nivel. Temos contado en Compostela pero sempre partindo de iniciativa privada e é certo que nunca estivemos nas festas. Este ano imaxino que tampouco.

Como vos levades con Internet?
Miguel: Hoxe en día é moi boa ferramenta de promoción. Estamos en facebook e Twitter para intentar chegar a onde está a xente. É moito máis rápido e estamos vendo que moi efectivo. Colgas un video e nun mes tes máis de 1.000 visitas. É un puntazo (sorrí).

Que nos espera na sala Capitol no concerto do 31 de marzo?
Xan: Esperamos que sexa unha festa, como sempre. Imos tocar con Medomedá e esperamos que a xente estea como sempre. Sempre tivemos un apoio moi importante na Capitol e esperamos non defraudalos e seguir este camiño de que cada dous anos, máis ou menos, facemos novos concertos.

Como é o público de Santiago?
Vituco: O de Santiago como a xente que ven de fóra que son amigos, directamente. Cada dous anos xuntámolos nunha sala, sacamos disco novo e disfrutamos. A verdade é que preparamos unha cousa bonita para todos. Incluiremos os temas do disco novo que estamos presentando.

Haberá algunha sorpresa?
Vituco: Si, algunha sorpresiña haberá. Con colaboracións moi chulas.

Que será o próximo despois do directo na sala Capitol?
Vituco: Faremos unha pequena xira de presentación que se está pechando. Ata despois da Capitol non sacaremos nada. Tamén estamos mirando xa os concertos de verán e alí tamén empezaremos a facer cancións novas. Dentro dun ano e medio estaremos aquí contigo de novo facendo unha entrevista (sorrí) porque sempre estamos traballando. Incluso nos poñemos freno (sorrí), proque se por nós fora estaríamos sacando disco cada seis meses porque si que é certo que funcionamos moi ben.

www.santiagosiete.es
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 06-03-2012 13:15
# Ligazón permanente a este artigo
Novo episodio de Non saimos do lixo: A crise

NON SAÍMOS DO LIXO/2.0 cap.10 "A crise" from komunikando tv on Vimeo.

Comentarios (0) - Categoría: Videos - Publicado o 06-03-2012 13:11
# Ligazón permanente a este artigo
Comeza a semana
Segunda feira 5 (Luns)

Terza feira 6 (Martes)

Corta feira 7 (Mércores)
• Foliada na Casa das Crechas (Compostela)

Quinta feira 8 (Xoves)
• Loaira na sala Contrabajo (Vigo) ás 22:00

Sexta feira 9 (Venres)
• Carlos Blanco e Xose Manuel Budiño no pub Puticlú (A Coruña)

Sábado 10
• Xornada de Palletas e Pallóns na Tradescola (Lugo)
• Malvela no Teatro municipal de Tui ás 20:30
• Dios Ke Te Crew no C.S. Aturuxo (Boiro)
• Sés na sala Garufa (A Coruña)
• Carlos Blanco e Xose Manuel Budiño no Clavicémbalo (Lugo)
• Xacarandaina no Auditorio Carmen Estévez de Vilalba ás 20:30
• Serán no torreiro de Pazos (Ponte Caldelas)

Domingo 11
• Banda Crebinsky na sala Regueifa (Ponteareas) ás 21:00
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 05-03-2012 15:36
# Ligazón permanente a este artigo
A volta de Heredeiros da Crus con entradas xa esgotadas
Heredeiros da Crus regresa coincidindo co vixésimo aniversario do seu primeiro concerto en Ribeira

Poder saborear o éxtase da música, esa sensación tan parecida a un frechazo, é o que espera Tonhito de Poi do concerto que os Heredeiros da Crus darán mañá en Ordes, despois de oito anos que pareceron séculos para os fans. Tamén facer tolear como antes, cando eran moitos os que pelexaban por trepar ao escenario.

Os nervios levan días no estómago do líder da banda, que di que o público «marchará cheo». Onde non haberá sitio para un alfinete será na sala LP45, despois de que as entradas se esgotaran aos poucos minutos de saír á venta. Isto non deixa de sorprender a Tonhito de Poi: «Pareceume tremendo que se acabaran tan rápido, nos primeiros vinte minutos, gañamos incluso a Bruce Springsteen», asegura.

Ten mérito que o éxito non se lles subira á testa. O líder anuncia que a actuación será coma unha viaxe ao pasado: «Soamos mellor que nunca. O tempo pasou para ben, porque como eu sempre digo, un ano de vida dun roqueiro vale por catro, coma pasa cos cans. Seremos Os Heredeiros da Crus na súa esencia, e haberá tamén sorpresas. Os que nunca nos viron entenderán por qué houbo xente que se tatuou o nome da banda. Sempre tocamos coma se foramos a morrer mañá, por iso tamén regresamos no 2012, volvemos porque seica vai acabar o mundo».

Remate ou non, parece que queda Heredeiros para rato, xa que a ilusión de Tonhito de Poi contaxiouse aos outros membros do grupo, un dos máis emblemáticos do rock galego. O de sacar disco vai ser outro cantar: «Antes non tiñamos que demostrar nada, agora temos que demostrar que seguimos arriba, aínda que pasaran os anos». A súa actuación será o momento musical para os que nunca perderon a esperanza de que volvesen.

ORDES | Discoteca LP45 | Sábado | 22.00 horas | Entradas agotadas

La Voz de Galicia
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 02-03-2012 18:41
# Ligazón permanente a este artigo
Leilía en Ourense

Data: Domingo, 4 de marzo de 2012.
Hora: 19.00 horas
Lugar: Auditorio Municipal (Ourense)(rúa da Canle, 2)

Entrada: 10€.
Venda: Xa á venda en www.servinova.com e na taquilla do Auditorio dende dúas horas antes do concerto.

O grupo de pandereteiras Leilía presenta este domingo no Auditorio Municipal de Ourense o seu último disco, un traballo titulado Consentimento co que renden homenaxe “a todas as mulleres que souberon crear, manter e trasmitir o legado que forma parte da nosa tradición oral”, segundo explican, personificando este recoñecemento na figura de Eva Castiñeiras, a primeira muller que participou nunha gravación dun disco de vinilo a principios da década dos 70.


Montserrat Rivera, Ana Rodríguez, Rosario Rodríguez, Mercedes Rodríguez, Felisa Segade e Patricia Segade contan na entrevista como foron os inicios e a evolución do grupo ao tempo que subliñan a gran riqueza, a variedade e a gran capacidade creativa da música tradicional galega.

- O grupo de pandereteiras Leilía nace no ano 1989 da man de seis mulleres. Cal era entón o obxectivo do grupo?
- O obxectivo do grupo foi desde un principio dar a coñecer e compartir as melodías e toda a riqueza que atopabamos nas recollidas que viñamos facendo por Galicia desde principios dos anos 80.

- Editaron o seu primeiro traballo discográfico, Leilía, no ano 1994. Como era este disco?
- Con este primeiro traballo quixemos dar a coñecer a música que alegraba o día a día das aldeas, dos seráns, a música que interpretaban os mozos e mozas ao son de voces, pandeiretas ou calquera outro “instrumento” do que botaban man para facer percusións, de aí que fixeramos un traballo etnográfico de recuperación da tradición, sen adubios nin artificios, un traballo purista que amosara o xeito de cantar e tocar dos nosos avós sen licenzas nin concesións á “creatividade”; o que tiñamos que amosar era o suficientemente rico, variado e descoñecido como para intentar “disfrazalo”.

- A aquel traballo seguíronlle outros: I é verdade, i é mentira, no ano 1998; Madama, no ano 2003 e Son de Leilía, no ano 2005. Como evolucionou a súa música neste tempo?
- Creada xa a base coa gravación de Leilía, amosada a raíz, pensamos que era tempo de intentar traer a música do pasado ao presente e, como facelo? Pois incorporando polifonías, novos instrumentos que non pertencen á nosa tradición como guitarras, baixos, frautas…, creando letras para esas melodías. Deste xeito fixemos que a música tradicional, recollida nas aldeas de Galicia, chegase a un público máis amplio que descoñecía a riqueza da nosa tradición oral, e foi así como moitos deles chegaron a coñecer e amar a música que crearon, transmitiron e conservaron os nosos antepasados.

.- O día 4 de marzo presentarán en Ourense o seu último traballo discográfico, titulado Consentimento e publicado no ano 2011. Fálenos deste disco.
- Consentimento supón un paso máis na evolución da nosa traxectoria. Con este disco quixemos render homenaxe a todas as mulleres que souberon crear, manter e trasmitir o legado que forma parte da nosa tradición oral, a elas debémoslle o que hoxe recoñecemos como parte da nosa identidade, e quixemos personificar este recoñecemento, a reivindicación do seu papel, na figura da primeira muller que participou nunha gravación dun disco de vinilo, Eva Castiñeira, que prestou a súa voz e o seu xeito de tocar para o disco Recolleita, editado a principios da década dos setenta. Pero por outra parte, tamén quixemos que a muller de hoxe en día estivese representada neste disco e así foi como tivemos a inmensa sorte de contar con sete escritoras que xenerosas se prestaron a colaborar en Consentimento poñendo as letras a sete dos temas, elas son Ana Romaní, Ana Amado, Eva Veiga, Eva Moreda, Iolanda Castaño, Mariña Pérez Rei e Marilar Aleixandre, e logo, dúas de nós tamén nos atrevemos a facer a letra doutros dous temas. Ademais, musicalmente seguimos da man de Xoán Porto que fixo os arranxos dos temas, con apenas tres instrumentos: contrabaixo, guitarra, acordeón e gaita. Cada un deles aporta a musicalidade e a maxia a través das notas e a interpretación dos tres grandes músicos que nos acompañan nos directos: o propio Xoán Porto á guitarra e gaita, Xacobe Martínez ao contrabaixo e Xosé Lois Romero ao acordeón.

- Como vai ser o concerto que van ofrecer en Ourense?
- Ahh, iso é unha sorpresa…! O concerto convértese nun espectáculo acústico e visual. Tivemos a sorte de contar con Quico Cadaval para o deseño da escenografía e luces, temos novo vestiario, novo repertorio, por suposto, en fin todo é novo, distinto e vén con aire moi, moi fresco!

- Na actualidade, o grupo segue a manter os mesmos obxectivos que impusaron o seu nacemento a finais dos anos 80?
- Si, seguimos divertíndonos tocando e cantando, subindo aos escenarios, compartindo o entusiasmo do público e conscientes e sabedoras de que hai algo moi importante detrás de todo isto: a conservación e a trasmisión da nosa cultura, o respeto polo que nos identifica e o orgullo de ter participado na súa conservación e difusión . Despois de 22 anos pódese dicir que Leilía tivo un papel decisivo na recuperación e trasmisión da música de raíz e da música que se está a facer hoxe en Galicia, que mira cara dentro, que bebe do manantial que non é outro que as vellas melodías que formaron e forman parte da vida cotiá deste pobo.

- Que subliñaría da música tradicional galega e por que é necesaria a súa recuperación?
- Cabe destacar o rica e variada que é, e tamén a capacidade creativa que se amosa nas melodías, nos toques, nas coplas..., pero o que máis chama a atención é a imaxinación empregada para facer de case calquera elemento un “instrumento”… De aí o emprego de culleres, cunchas, sachos, latas… elementos da vida cotiá do que se botaba man, para percutir e facer festa! O caso era pasalo ben! A música tradicional é parte da nosa cultura, danos identidade como pobo, fala de nós, e iso xa de por si é moi importante, como para deixalo esvaecerse e que se perda co paso do tempo. Con cada recollida que se fai, con cada copla que se rescata, con cada toque que se aprende estase contribíndo a dar proxección de futuro e continuidade a un xeito de expresarse que, aínda que está esmorecendo, recobra vida a través das persoas máis novas que se interesan e se esforzan por facelo seu. Daí a importancia de que se coñeza esta fonte de riqueza que aínda habita nas nosas aldeas.

- De toda a súa discografía, cal é o tema ou a composición favorita de Leilía que tocan en todos os seus concertos?
- …, cal escoller! Depende do escenario, da situación..., pero ben é certo que hai un tema que case sempre forma parte do noso repertorio: o Chorei, chorei, que é o exemplo máis claro de que a música que saíu das aldeas, creada por persoas anónimas, volve á rúa, ás festas, ós pubs..., para ser cantada por persoas de hoxe en día, e mira que non se fixeron versións! A música do pobo volve a ser do pobo. Péchase o círculo, e iso é un moi bo pago para as persoas e grupos, que coma Leilía buscan rescatar do esquecemento parte da nosa identidade cultural.

- Son os concertos en directo a mellor maneira de achegarse ao público? Gaña Leilía nos directos?
- Os espectáculos en directo son a mellor vía para empaparse da esencia dun traballo, para transmitir e compartir co público os matices que lle dan singularidade a cada tema! Nos escenarios flúe a enerxía. Nós trasmitímola cantando e tocando e o público devólvenola por medio dos aplausos, dos sorrisos, das miradas…, que nos dan ás para seguir adiante! Da man de Quico Cadaval, Leilía sube ó escenario para interpretar os temas de Consentimento, e por medio da escenografía creada para a ocasión os instrumentos, as voces... gañan presencia, o que axuda a fixar a atención do espectador... Pero o mellor e velo por un mesmo, así que vos convidamos a vir e compartir este espectáculo conosco o vindeiro domingo! Alí nos vemos!

www.tempodelecerourense.com
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 02-03-2012 18:36
# Ligazón permanente a este artigo
Trío Vaamonde, Lamas & Romero no Alalá

Sábado 3 de marzo ás 19:00 na TVG

Os protagonistas de hoxe, o trío formado por Suso Vaamonde, Xosé Lois Romero e Pedro Lamas, son tres músicos, tres almas predestinadas a facer da música un xeito de vivir e, sobre todo, de gozar.


Cada un por separado, en parella ou co trío, teñen unha traxectoria musical que impresiona, formando parte de distintos grupos, publican obras, dirixen espectáculos, compoñen, dedícanse ao ensino e os tres basean o seu traballo na formación, no talento e na espontaneidade.

A música é para eles unha terapia de liberación, acompañada de creatividade, disciplina e calidade. Sen embargo, a historia deste trío xurdiu coma un divertimento a partir dun traballo sobre Os Trintas de Trives produto dunha investigación exhaustiva e fascinante pola historia duns músicos que, a comezos do século XX, foron quen de triunfar nun Trives encantador e boiante. Hoxe, Vaamonde, Lamas & Romero comparten as aventuras e desventuras do mítico grupo no seu recente disco "O Tambor de prata", un tesouro para os sentidos que converte cada concerto nun espectáculo, en que a música se mestura coa retranca, co humor e co enxeño destes tres homazos.

"Alalá" prepárase para case calquera cousa: desde unha merenda con mesa e mantel no curuto dun faro; actuacións con rebarbadora incluída ou, de súpeto, non querer falar. De todos os xeitos, unha advertencia: non hai que tomar en serio todo o que din... porque son tremendos!

Comentarios (0) - Categoría: Alalá / No bico un cantar - Publicado o 02-03-2012 18:31
# Ligazón permanente a este artigo
Quempallou en Soutomaior
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 02-03-2012 18:30
# Ligazón permanente a este artigo
Chega a fin de semana
Sexta feira 2 (Venres)
• Quique Peón Cia no Auditorio Municipal de Ourense ás 20:30
• Ses no pub d´antón (A Laracha)
• Sobre Rodas no C. S. Abrente (Arcade-Soutomaior) ás 23:00
• Repichoca no local social A Rebusca (Manzaneda)
• Noite de Tasca en Viaño Pequeno (Trazo)
• Foliadas Cantos de taberna en Pontevedra ás 21:00
• Foliada no Salason (Cangas do Morrazo)

Sábado 3
• IV Festival Val da Maía ás 20:00 na casa da cultura de Bertamiráns (Ames)
• Heredeiros da Crus na sala LP-45 (Ordes)
• Carlos Blanco e Xose manuel Budiño no Aturuxo (Bueu)
• Skarnio no Revolta (Vigo) ás 22:00
• Lobalú no Liceum (O Porriño)
• Ses nos actos pola igualdade do Concello de Teo
• Quodlibet no auditorio municipalde Caldas de Reis ás 21:30
• Noitarega no Auditorio Reveriano Soutullo de Ponteareas ás 20:30
• Zurrumalla no local social A Rebusca (Manzaneda) ás 23:30
• Quempallou na baiuca O Turco (Lourido-Soutomaior) ás 23:00
• Foliada no pub Avante (Compostela) ás 22:00
• Serán de Santiago de Oliveira (Ponteareas)

Domingo 4
• O Fiadeiro na Praza de Galiza de Arzúa ás 18:00
• Treixadura na Praza de Galiza de Arzúa ás 19:30
• Leilía no Auditorio Municipal de Ourense ás 19:00
• Banda Baile Asalto no Aturuxo (Bueu) ás 21:00
Comentarios (1) - Categoría: Novas - Publicado o 02-03-2012 10:21
# Ligazón permanente a este artigo
Seguen os Seráns
3 marzo
- Serán de Santiago de Oliveira (Ponteareas)

10 marzo
- Serán no torreiro de Pazos (Ponte Caldelas)

17 marzo
- Serán de Mouriscados (Mondariz) no torreiro de festa da parroquia.
- Serán do Freixo (Valadares-Vigo)

24 marzo
- Serán da A. C. Froles Mareliñas no novo local na antiga nave de Renfe na estación de Chapela (Redondela)

31 marzo
- Serán no torreiro das Angustias (Nigrán)

5 abril (Xoves Santo)
- Serán do Sor no Porto do Barqueiro (Mañón)

7 abril
- Serán no Casino de Vilasobroso (Mondariz)

14 abril
- Serán de Fozara (Ponteareas)

21 abril
- Serán en Laxoso (Pontecaldelas) no torreiro da festa.

28 abril
- Noite de Fiadeiro (Ramirás)
- Serán de Malveiras no Salón de actos da Sociedade Cultural Gato Negro de Carril (Vilagarcía de Arousa)

5 maio
- Serán na casa do pobo de San Adrián de Calvos (Fornelos de Montes)

12 maio
- Serán do coello en Lourido (Soutomaior)
- Serán do Coto (Carballal-Vigo)

19 maio
- Serán en Nespereira (Pazos de Borbén)

26 maio
- VII Serán Mar de Rianxo

2 xuño
- Serán do Remuiño (Paraños)
- Serán de Traspés na Alameda de Sárdoma (Vigo)
- V Serán á Beira do Mar de Baiona

9 xuño
- III Serán da Insua (Pontecaldelas), no torreiro da festa, a carón da igrexa
Comentarios (1) - Categoría: Seráns e Foliadas - Publicado o 02-03-2012 09:59
# Ligazón permanente a este artigo
[1] [2] 3 [4]
© by Abertal
free web counter

contador de malmequeriáns dende o 1 de marzo 2007








Galiza

Malmequer