Malmequer


Pandereiteir@s e festeir@s da beira atlántica da Galiza


Malmequer
malmequer.vigo@gmail.com
 GAVETAS
 OS SERÁNS (Sección de consulta)
 FOTOS PARA A HISTORIA
 LIGAZÓNS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

Novo Disco de Luar na Lubre: Camiños da fin da Terra
No estudo de gravación. Séntome un privilexiado. Estou a piques de converterme na primeira persoa, á marxe dos compoñentes do grupo, que ten a oportunidade de escoitar algúns dos temas que Luar na Lubre incluirá no seu próximo disco, Camiños dá fin dá terra . «Levamos dende o mes de maio coa gravación e por fin rematamos.

O día 16 de outubro ou presentamos na Fnac e o 25 non Teatro Colón», apunta Bieito Romero , líder do grupo de música celta máis importante de Galicia e unha referencia a nivel mundial. Estamos nos estudos Bruar da praza do Mestre Mateo e o técnico de son e percusionista Javier Ferreiro acáballe de dar ao play ante a atenta mirada da cantante galegoportuguesa do grupo, Sara Vidal . Aguanto a respiración. é un momento máxico.

«Os animais de dous en dous uá, uá...», sae polos altofalantes, é a canción que Seat utilizou hai pouco no anuncio dun coche, pero en galego e con toques celtas. «É unha peza tradicional irlandesa que aparece en cantidade de películas e que quixemos adaptar», explica Romero . Deste tema tamén gravaron un orixinal vídeo en Catoira. Gústame. Desde que a escoitei non podo deixar de tararearla.

As sorpresas non acaban aquí. Agora soa Gerdundula , un tema dun grupo mítico, Status Quo, pero en versión de Luar na Lubre e con Sara cantando en inglés. «Neste disco apetecíanos facer algunhas versións e é a primeira vez que nos atrevémonos co rock», analiza o líder da formación.

Dános tempo a escoitar unha das cancións tradicionais de Galicia, María Soliña, que, por primeira vez, alguén interpreta con espírito e ritmo animado e na que contan coa colaboración de Wafir, un sudanés que toca un instrumento parecido ao laúde.

Falta un mes para que a Warner Music poña á venda o décimo cedé de Luar na Lubre e teño a sensación, tras a privilexiada audición, que vai dar moito, moitísimo, que falar.

http://www.lavozdegalicia.es
Comentarios (1) - Categoría: Discos - Publicado o 17-09-2007 09:03
# Ligazón permanente a este artigo
Festival Meigas Fora! en Ordes (A Coruña)
Comentarios (0) - Categoría: Festivais - Publicado o 17-09-2007 09:02
# Ligazón permanente a este artigo
Festa...a Nosa!. En Lalín
Comentarios (0) - Categoría: Festivais - Publicado o 17-09-2007 09:01
# Ligazón permanente a este artigo
Novo disco de Narf
A piques de sair...

Árabe, flamenco, brasileiro, galego, africano… as orixes da súa música non teñen fin.
Un dos músicos máis laureados do país, guitarrista único, posuidor dunha voz delicada e, por riba, cun talento quen de montar un espectáculo que deixa sen palabras.
Arestora, Narf (Fran Pérez) está a presentar o seu segundo traballo por diversas localidades do Reino Unido (Londres, Newcastle e Brighton).

Bumba, Fran Pérez e Timbila Muzimba no Festival As Nosas Músicas na Galiza o verán do 2006


Fran Pérez interpreta Compostela un dos temas do seu vindeiro disco
Comentarios (0) - Categoría: Discos - Publicado o 17-09-2007 08:59
# Ligazón permanente a este artigo
Os talleres de traxe tradicional galego piden unha etiqueta de autenticidade
Os talleres de fabricación de traxes tradicionais queren que o seu traballo se recoñeza cunha etiqueta distintiva de calidade. A deturpación dos elementos históricos do vestiario que se realiza seguindo os canons antigos debido á utilización de pezas doutras xeografías alleas a Galicia, e a substitución dos materiais de confección orixinais por outros como o plástico e o algodón en traxes que se venden baixo a etiqueta de «tradicional» son dúas dos problemas que denuncia o colectivo dos artesáns do sector.

Actualmente a Consellería de Industria elabora un rexistro público e voluntario que agrupa aos «produtores de traxes tradicionais populares». A lista engloba a dezaoito talleres, que posúen a carta de artesán que acredita que non utilizan procesos ou materiais industriais na fabricación das súas pezas. Con todo, esta cualificación non soluciona os problemas duns artesáns que non teñen ningunha posibilidade de impedir que tendas varias utilicen a etiqueta de «traxe tradicional» en pezas que non cumpren ese requisito, e tampouco impide o mercado negro de fabricantes de pezas que non están dados de alta fiscal e laboralmente.

Diferenza de prezos
As asociacións culturais que se dedican ao baile e a música tradicional son os principais clientes duns artesáns que teñen que competir con prezos que chegan a ser a metade do que eles piden. «Un traxe que acabo de facer para muller a prezo de fábrica pode custar sobre 3.500 euros. Outro de muller fabricado por xente que podemos dicir que fai falsificacións andaría polos 1.500», explica Álex Regueiro, un dos xastres que Industria recoñece como artesáns do traxe tradicional.

Ademais do xastre ou a modista, a elaboración do vestiario antigo necesita de polo menos outros sete artesáns para que a roupa realícese baixo as condicións adecuadas para que unha peza leve os adxectivos tradicional e artesanal. Nesa lista estarían os que se ocupan de que ao taller cheguen os tecidos, os fíos, as xoias, o calzado, as medias ou as puntillas que finalmente o xastre encaixará para conseguir unha peza tradicional completa.

Os artesáns do sector tamén recordan que non existe un museo dedicado ao traxe galego, xa que as vestimentas antigas que se conservan están repartidas entre diferentes institucións como o Museo do Pobo Galego ou o de Pontevedra. Os empresarios do sector recordan que a investigación histórica é básica á hora de fabricar traxes tradicionais.

Álex Regueiro leva máis dunha década facendo traxes tradicionais en Santiago. é un dos artesáns máis belixerantes coa situación actual, na que, segundo el, está a se xeneralizar a falsificación de traxes que se venden coma se fosen tradicionais sen selo. «Venden, por exemplo, chales valencianos ou zapatos casteláns coma se foran galegos», explica.

O enfado de Regueiro chegou o extremo de pór unha denuncia contra unha tenda que vendía traxes tradicionais en Santiago sen que o fosen. «Ou que pasa é que non temos protección de ningunha Administración, fundamentalmente porque non hai agarimo, e sen agarimo non pódese chegar a coñecer algo do que non sábense moitas cousas», afirma.

Regueiro sinala como fundamental a investigación para desenvolver de forma adecuada o oficio dentro dun taller dedicado á fabricación de roupa tradicional. «Á parte de estudar disciplinas como xastrería ou patronaxe, hai que investigar a través de libros, cadros ou museos. Tamén sería bo que a Administración fixese exposicións que servisen para difundir ou traxe tradicional e que vos produtores tivesen máis contacto entre se e co público interesado», argumenta.

Traballos «en negro»
Regueiro tamén sinala que o mercado negro da «modista que cobra unha paga e que logo dedícase na casa a facer e vender roupa sen pagar impostos fainos tamén moito dano, porque se poden dar diferenzas de que ela venda unha camisa de liño por 15 euros e nós teñamos que poñerlle un prezo de 60, posto que cumprimos coas nosas obrigacións fiscais».

José Antero Rodríguez é outro dos artesáns que figura na listaxe que a Consellería de Industria manexa dentro da lista de talleres que se dedican á confección de traxes tradicionais. As novidades que se utilizan sen razón e que deturpan os elementos históricos da roupa constitúen o principal problema que, segundo Antero, afecta ao sector. «Cada vez imos a peor porque todo son innovacións que se introducen en favor do espectáculo», explica en referencia aos traxes deturpados que utilizan algúns grupos musicais e de baile nas súas actuacións.
Rodríguez explica tamén que moitas das tendas que en Ourense non cultivan a precisión que busca a vestimenta tradicional adoitan anunciar nos seus rótulos que teñen á venda «traxes rexionais», que segundo Antero diferéncianse principalmente no acortamiento de todas as pezas da vestimenta, xa sexa a saia, o mandil ou o pano.

Pouco diñeiro no mercado

Rodríguez explica que o mercado en Galicia do traxe tradicional ten como un dos seus problemas os intentos constantes de aforrar nos materiais, o que contribúe a rebaixar a calidade do produto final. «Se, por exemplo, unha peza leva liño, pois o substitúen por outro material e así se acaba degenerando a vestimenta. Se non se quere gastar tanto diñeiro, é mellor ir comprando o traxe aos poucos, e non todas as pezas dunha soa vez. Así se conseguirá un traxe en condicións», sinala. Os compradores deste tipo de vestimenta adoitan adquirila como unha especie de patrimonio téxtil, debido ao seu gran valor.

«Como artesáns, morremos de fame». Así de categórica exprésase Celia Blanco para simbolizar as dificultades ás que se enfrontan a maioría dos talleres de traxe tradicional. Celia é unha das produtoras que están na listaxe de Industria, e explica que «as imitacións» son o principal problema da súa clase artesanal. «Non valórase ou noso traballo, e como as cousas sigan así penso que moitos talleres de artesáns tradicionais van acabar desaparecendo», anuncia esta artesá de Ourense.
Celia Blanco está conforme con todas as medidas que axuden a clarificar a actividade dun sector que se ve ameazado pola ausencia dunha regulación clara sobre a súa actividade.

http://www.lavozdegalicia.es
Categoría: Novas - Publicado o 17-09-2007 08:58
# Ligazón permanente a este artigo
Komunikando Troupe no Reperkusión 2007
Este venres 14 de setembro e dentro do Festival ReperKusión de Allariz, ás 22:30 haberá un concerto dos mellores novos grupos galegos:

Komunikando Troupe:
- Banda Potemkin,
- Festicultores Troupe,
- Sonoro Maxin,
- Os 3 Trebóns,
- Pulpiño Vascón
...e maís sorpresas...

Por fin poderemos disfrutar en directo do novo grupo "Sonoro Maxín", creado por antigos compoñentes de Lamatumba.

Agardamos que poidan dar tanta festa ou máis que cando tocaban en Lamatumbá.

Para ver a programación completa do Reperkusión 2007, 3 noites e 3 días de balde:
Programación

Sonoro Maxín


Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 14-09-2007 10:46
# Ligazón permanente a este artigo
Homenaxe ao Gaiteiro 2007

Dende a Buxaina damosvos a coñecer o programa da Homenaxe ao Gaiteiro deste ano:

Como artistas invitados teremos a:

-Anacos de buxo
-Agrupación Folclórica Trompos os Pés
-Quempallou

A presentación correrá a cargo de Pepo Suevos.
O acto celebrase no Teatro Sala de Concertos Caixanova o sabado 13 de outubro as 19:30h.

Lembrarvos que a entrada é totalmente de balde, o único que tendes que facer é recollelas no Centro Cultural de Coruxo, ou poñedevos en contacto con nós a_buxaina@yahoo.es
Comentarios (2) - Categoría: Novas - Publicado o 14-09-2007 00:37
# Ligazón permanente a este artigo
Número 8 de ETNO-FOLK xa á venda
Xa está na rúa o número 8 de ETNO-FOLK, Revista Galega de Etnomusicoloxía

Esta publicación ten o pracer de vos achegar nesta ocasión unha nova colaboración do
Conservatorio de Musica Tradicional e Folque de Lalín, un monográfico sobre a pandeireta, co seguinte sumario:

ARTIGOS:

- Tambores de mão na Galiza: pandeiros, adufes e pandeiretas galegas, por Ramom Pinheiro Almuinha
- La pandereta en Cantabria, por Soledad Rodríguez Aguirresarobe
- Patrões rítmicos, por V.V. A.A.
- ACTAS DAS V XORNADAS DE MÚSICA POPULAR (HERRI MUSIKA JARDUNALDIAK) EN OIARZUN:
- Herri Musika Jardunaldiak, las Jornadas de Música Popular por Juan Mari Beltrán Argiñena
- Algumas representações de adufes na iconografía medieval galega, por José Luís do Pico Orjais
- La pandereta, una figura en el olvido, por Gabriel González Villalba
- La pandereta en Euskadi, por Imanol Urkizu Lertxundi

Atención ao número 9, ESPECIAL CORAL DE RUADA, que sairá a venda en Outubro!

Información e pedidos:

http://www.dosacordes.com

BOLETÍN DE SUBSCRICIÓN A ETNO-FOLK, REVISTA GALEGA DE ETNOMUSICOLOXÍA



Desexo subscribirme á Etno-Folk a partires do número ........, do mes de ..................... de 200....

Subscrición anual (3 números, febreiro / xuño /outubro), 30 euros

Nome: ....................................................................................................................................

Enderezo: ...............................................................................................................................

CP: ..................................... Poboación: .........................................................

Provincia: ........................................ País: ....................................................................

Teléfono: ..................................................... / ........................................................................

C.I.F. (só Institucións, Centros, Asociacións...): ........................................................................

Enderezo de correo electrónico: ............................................................................................

Domiciliación Bancaria. Banco ou Caixa: (Vinte díxitos, por favor)

Entidade........................... Oficina........................... DC.................. Conta.........................................................................
Comentarios (0) - Categoría: Publicacións - Publicado o 14-09-2007 00:36
# Ligazón permanente a este artigo
Novo Roteiro por Vigo
Comentarios (0) - Categoría: Roteiros - Publicado o 14-09-2007 00:35
# Ligazón permanente a este artigo
Reeditado o Cancioneiro galego de Bal y Gay
A reedición do facsímil do Cancionero Gallego -publicado polo compositor lugués Jesús Bal y Gay por primeira vez en 1973- sairá do prelo a vindeira semana en Vigo.

O autor do prólogo desta obra, Carlos Villanueva, ofreceu onte unha conferencia sobre o rexeneracionismo deste musicólogo, crítico e mestre galego, durante a sesión inaugural do curso que dirixe, que leva por título Visións de Galiza no centenario de Pascual Veiga (1842-1906).

Alí, Villanueva destacou que, durante a I República, o compositor Bal y Gay "predicou o achegamento á música de vangarda e a ruptura co folclorismo" aínda que as súas palabras caeron en saco roto co estalido da Guerra Civil en 1936.

Porén, antes da contenda, o musicólogo lugués comezara, xunto co asturiano Eduardo Martínez Torner, a elaborar "o primeiro cancioneiro galego recollido no rural", que finalmente non viu a luz até 1973. Grazas a unha bolsa concedida pola Comisión de Estudos de Galicia en 1928, Martínez Torner e Bal y Gay dedicáronse durante cinco anos ós traballos de recompilación de pezas da tradición que transcribían coa súa música correspondente. O proxecto comezou a desdebuxarse ao "xurdir diferenzas" entre ambos, segundo Villanueva. Cando en 1932 remataron o traballo e se reuniron no Centro de Estudos Históricos, dirixido por Ramón Menéndez Pidal, este encargoulle definitivamente o Cancionero Gallego a Torner, mentres que Bal y Gay se orientou a estudos históricos.

No 36, Torner marchou a Valencia con case 2.000 pezas do Cancionero, fuxindo da Guerra Civil, e logo foi de Barcelona a Francia e de alí a Londres, onde se perdeu o rastro dese material.

www.elcorreogallego.es
Comentarios (0) - Categoría: Publicacións - Publicado o 13-09-2007 10:48
# Ligazón permanente a este artigo
X Festa Galega en Badalona
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 13-09-2007 09:56
# Ligazón permanente a este artigo
I Reconquista da Illa de Toralla

Comentarios (1) - Categoría: Novas - Publicado o 13-09-2007 09:56
# Ligazón permanente a este artigo
XXV Aniversario de Xiradela
Dende a Asociación Xuvenil Xiradela queremos informarvos do seguinte:

Dende hoxe e ata o vindeiro día 29 de setembro, permanecerá aberta, na Sala de Exposicións do Centro Cívico e Cultural de Arteixo, a exposición "Xiradela 25 anos".

Este acto, que forma parte das celebracións do noso 25º Aniversario, pretende ser un percorrido pola historia deX iradela dende a súa fundación até hoxe, a través de fotografías, vestiario, recortes de prensa, trofeos, recordos,etc.

Os horarios nos que se poderá visitar a exposición serán os seguintes:

* De luns a sábados:
o Mañá: 10:00 a 13:30
o Tarde: 16:30 a 20:00

Non perdades a oportunidade de coñecer un pouquiño máis da nosa historia!!

Para máis información, consultade o noso blog:
http://xiradela.spaces.live.com


Comentarios (1) - Categoría: Novas - Publicado o 12-09-2007 01:04
# Ligazón permanente a este artigo
Pontefluvial 2007 e a Danza dos Celtas na Festa dos Dolores en Anceu

Aproveitando a fin de semana en Ponte Caldelas

Este Domingo 16 de setembro ás 12:30 horas, misa solemne e de seguido, procesión e Danza dos Celtas na Festa dos Dolores en Anceu (Ponte Caldelas)

Un grupo de danzantes ataviados con sinxelos vestidos brancos executan unha danza tradicional de suposto orixe celta.
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 12-09-2007 01:03
# Ligazón permanente a este artigo
Fin de semana Campaneiro

Os Chichisos organizamos “DIAS DE CAMPÁS E CAMPANEIROS”, con elo queremos dar a coñecer tanto a arte de fabricación das campás como o sistema de comunicación que se produciu e que aínda se produce polo toque das mesmas (avisos de mortes, chamadas a misa, avisos de incendios, etc.).

Tendo en conta que en todo o país só queda un obradoiro de fabricación de campás, totalmente artesán, con orixe en 1630, transmitíndose dende entón este oficio de xeración en xeración nunha mesma familia; e por outra banda cada vez quedan menos campaneiros que sexan coñecedores dos diferentes toques ou sinais para comunicar os distintos acontecementos sociais, sendo sustituídos por aparellos electrónicos que desenrolan a labor de tanxer as campás, ao mesmo tempo que os cidadáns tamén estamos a perder a costume de, ao escoitar, identificar o que se pretende transmitir.

Nº DE PRAZAS: 25
PREZO: 10 €
TELÉFONO DE RESERVAS: 676.842.942
LUGAR DAS ACTIVIDADES: IGREXA PARROQUIAL DE TOMEZA - PONTEVEDRA


Non se que ten n-o badal
a campá d`a miña aldea;
si a sinto âs doce, relouco;
si ô anoitecer, dame pena.
LEIRAS PULPEIRO

ORGANIZAN
OS CHICHISOS
Comentarios (0) - Categoría: Cursos - Publicado o 12-09-2007 01:03
# Ligazón permanente a este artigo
Novo Disco de Cantadeiras do Berbés
Novo traballo discográfico de Cantadeiras do Berbés, chamado "Todos a Bordo" e editado pola Asociación Veciñal e Cultural casco vello de Vigo.

Nun momento no que a venda de discos está no seu punto máis baixo é un orgullo para esta Asociación que o seu grupo máis emblemático esgotara xa a primeira tirada deste novo traballo en menos dun mes, 2.000 unidades sen apenas publicidade, e esteamos xa a preparar unha segunda edición.

Cantadeiras do Berbés e a Asociación Veciñal e Cultural Casco Vello, cos seus limitados medios, tentamos recuperar eses temas que están na memoria colectiva de todos nós, e que índa é posible escoitar en calquera festa, foliada ou furancho onde a alegría da xente demostrase cantando e disfrutando da compaña dos amigos.

Algúns dos temas deste novo traballo son históricos desta cidade, pezas que foros creadas polo propio pobo vigués onde cantaban situacións que aconteceron na historia de Vigo, como no caso de "O Incendio" (o famoso incendio na Porta do sol) ou o "Pasodoble de Peinador" (a construcción do aeroporto con traballadores obrigados).

Neste terceiro traballo seguen a rescatar vellos temas mariñeiros, cantos de taberna e outras pezas da música popular que acompañan con acordeón, percusións e gaita. O disco profundiza nos temas populares recuperando o sabor das cancións compostas nunha época na que o tradicional era disfrutar do canto en calquera situación: no traballo, na taberna, nas romarías, nos camiños...
Así Cantadeiras recuperan temas que aínda quedaban na memoria colectiva popular, que lembran sonados sucesos da historia viguesa e móstranos como os temas tradicionais aínda están vivos na memoria.

Este disco está a ser distribuido por Lonxa Cultural, estando xa localizable nos establecementos habituais de venda de discos e na propia sede da Asociación Veciñal e Cultural Casco Vello da rúa Oliva 12 de Vigo.

Temas do disco:

1 PAPAGALO
2 O INCENDIO
3 DESFEITA GALEGA
4 POPURRÍ
5 PASODOBLE DE PEINADOR
6 LA BELLA LOLA
7 O MUÍÑO
8 POPURRÍ
9 AGUANTA CORAZÓN
10 A RIANXEIRA
11 CATRO VELLOS MARIÑEIROS
Comentarios (2) - Categoría: Discos - Publicado o 11-09-2007 10:22
# Ligazón permanente a este artigo
Disco homenaxe a Diplomáticos de Montealto

Estase a traballar na elaboración dun disco recopilatorio homenaxe a Os diplomáticos de Montealto.

Entre os grupos participantes polo momento son coñecidos, Zenzar con "Non Chas Quero", Ruxe-Ruxe con “Tropa da tralla”, Lamatumbá con "Están aí!!" e a reunión de Rastreros para a gravación dun tema dos Diplomáticos de Montealto.

Agardamos este disco-homenaxe a un dos grupos que máis ten feito pola música galega, e en estilos tan diversos como folc, punk, rock, ska,...


P.D. Para cando outro a Os Resentidos?

Comentarios (2) - Categoría: Discos - Publicado o 11-09-2007 10:21
# Ligazón permanente a este artigo
Novo disco de The Homens
O trío compostelán de power pop The Homens marchou no mes de xullo aos estudos ‘Ultramarinos Costa Brava’ de Santi García (guitarra e voz de No More Lies), un lugar por onde pasaron os Tokio Sex Destruction, Charades ou Nueva Vulcano, entre outros grupos da escena alternativa catalá...

O resultado é TRES, un álbum que Falcatruada editará nun formato especial: vinilo, CD e os temas en mp3, aínda que tamén estará á venda o tradicional formato CD. A data de saída para este proxecto é o vindeiro 15 de outubro.

Escoitar novo tema:
The_Homens-Calamar.mp3

http://www.falcatruada.com

http://www.thehomens.com/

Comentarios (1) - Categoría: Discos - Publicado o 11-09-2007 10:21
# Ligazón permanente a este artigo
Roubo de gaitas
De Xulio Coira, un dos gaiteiros de Quempallou...

O Domingo pola tarde roubaronme do maleteiro do coche, na rúa Juan Canalejo da Coruña, a maleta coas gaitas.

A maleta é unha destas rectangulares semiríxidas, negra por fora e granate por dentro, co logo dos Seivane.

Dentro da maleta tiña:

-Unha gaita Seivane de granadillo en DO con ronqueta anelada en nacar, fol negro con brocado.
-Unha gaita Seivane de granadillo en Sib con ronqueta anelada en prata, fol negro de veludo.
-Un punteiro en Sol de buxo, anelado en metacrilato negro, de Seivane.
-Un punteiro en Re de buxo, anelado en latón, de Seivane.
-Un punteiro en Si de granadillo, pechado, anelado en latón, de Seivane.
-Un punteiro en Do de buxo de Antón Corral, anelado en metacrilato negro.
-Palletas, afinador, etc.

Supoño que o amigo ladrón non terá pensado adicarse á música e intentará desfacerse delas, xa que colleu o primeiro que atopou, deixando un clarinete e outras cousas de valor.

Se alguén tivera información de calquera tipo sobre este tema, quedaríalle eternamente agradecido, como imaxinaredes.

xulioc@gmail.com

Moitas gracias e un saúdo.
Comentarios (2) - Categoría: Novas - Publicado o 10-09-2007 10:11
# Ligazón permanente a este artigo
Serán das Tarambainas
Comentarios (1) - Categoría: Seráns e Foliadas - Publicado o 10-09-2007 10:03
# Ligazón permanente a este artigo
Reperkusión 2007 en Allariz ... e de balde!

Comentarios (0) - Categoría: Festivais - Publicado o 10-09-2007 10:02
# Ligazón permanente a este artigo
Malmequer de festa

Os de Malmequer botamos de menos a foliada así que agora que comeza a época festeira de outono-inverno, aínda que polo tempo non o pareza, este domingo pola tarde na casa de Beni (Bembrive) xuntaremonos para tocar, cantar, bailar e o que preste.



Avisad@s quedades

P.D.: De paso celebraremos un aniversario que hai por aí...

Comentarios (1) - Categoría: Resacosix - Publicado o 07-09-2007 14:30
# Ligazón permanente a este artigo
Festas da rúa de baixo en Compostela
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 07-09-2007 10:57
# Ligazón permanente a este artigo
Festival A Gresca en Cerceda

Comentarios (0) - Categoría: Festivais - Publicado o 07-09-2007 00:29
# Ligazón permanente a este artigo
Concurso Festival Folk Cancioneiros
Festival Folk Cancioneiros

A Fundación Pedro Barrié da Maza, con obxecto de potenciar e fomentar entre os grupos folc afeccionados o interese polo repertorio do Cancionero galego, de Torner e Bal y Gay, e do Cancioneiro Musical de Galicia, de Casto Sampedro e Folgar, cuxas reedicións críticas preparou con motivo do seu 40º aniversario, convoca o concurso Festival Folk Cancioneiros.

O intérprete ou grupo máis destacado será premiado con 6.011 euros, a gravación dun disco editado pola Fundación e a participación nun concerto compartindo escenario cunha consagrada formación de folk galega.

A documentación deberá enviarse antes do 16 de decembro de 2007 ao enderezo da Fundación Pedro Barrié de la Maza, Cantón Grande nº 9, 15003 - A Coruña, nun sobre rotulado “Festival Folk Cancioneiros”.

Bases convocatoria

Impreso de solicitude

Cancioneiro Galego

Cancioneiro Musical de Galicia


Comentarios (0) - Categoría: Concursos e Xornadas - Publicado o 07-09-2007 00:29
# Ligazón permanente a este artigo
Disco de Juanjo Fernández

As fontes musicais

Acaba de saír á venda un novo disco gravado nos estudos Savik Sound en Caritel, Pontecaldelas (Pontevedra) o pasado mes de marzo. Supón o primeiro disco en solitario de Juanjo Fernández, acompañado á percusión por Manuel Alonso.

Neste traballo faise un repaso por diversas formas e formacións musicais extraídas da tradición galega con algún pequeno detalle innovador. Cuarteto de gaita, gaita solista, canto con pandeireta, con pandeiro, con pandeira.

Temas

1- Alborada de Rosalía de Castro (Santos Rodríguez Gómez)
2- Jota de Sandra (Juanjo Fernández)
3- Cileiro de Castonsa (Juanjo Fernández)
4- Jota de Seaia (tradicional galega)
5- Muiñeira de Biouteiro (Juanjo Fernández)
6- Jota de García (tradicional galega)
7- Muiñeira de Pontesampaio (anónimo/Juanjo Fernández)
8- Jota de San Miguel (tradicional galega)
9- Muiñeira da Fontesanta (Emilio Fernández)
10- Jota de Soutelo (tradicional galega)
11- Moliñeira de Vilar de Mouros (tradicional galega)
12- Jota lucense (Emilio Fernández)
13- Muiñeira do Festival (Juanjo Fernández)
14- Os olliños da miña nena (tradicional galega)
15- Muiñeira de García (tradicional galega)
16- Jota do Vilarón (Emilio Fernández)
17- Ai, Maruxiña, non bebas viño (tradicional galega)
18- Curru-cu-cu-cú (tradicional asturiana)

O disco pódese pedir por correo electrónico ó precio de 13,90 € (+ envío).

http://www.agaitadofol.com
Comentarios (0) - Categoría: Discos - Publicado o 07-09-2007 00:29
# Ligazón permanente a este artigo
Concerto de Gaideón
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 07-09-2007 00:28
# Ligazón permanente a este artigo
Novo Blog de Asubío

Dende Malmequer damos a benvida a un novo blog relacionado co mundo do baile tradicional, é o blog do grupo Asubío de Val do Fragoso (Vigo).

Estamos convencidos que estando Nando detrás deste blog teremos moitas posibilidades de acabar coincidindo en moitas das festas e seráns desta beira sur da Galiza e que teremos moitas fotos comúns.

http://www.blogoteca.com/asubio

Un saudos pra todos @s amig@s de Asubío.


Recomendo a toda a xentiña de Malmequer a súa sección de fotos onde xa atopamos facianas coñecidas, así como tamén o blog de Iria onde ten subido tamén as fotos da Danza de San Roque de Vigo deste ano, onde atoparemos tamén a bastantes coñecidos.

http://www.blogoteca.com/entorno/

A tod@s, vémonos de Foliada
Comentarios (1) - Categoría: Novas - Publicado o 06-09-2007 08:42
# Ligazón permanente a este artigo
Danza de Darbo (Cangas)

Danza de Darbo (Cangas)

Declarada Festa de Interese Turístico Galego.

O día 8 de Setembro, a continuación da celebración dos oficios relixiosos das 12:00 da mañá chega a procesión ó redor do templo da patroa de Darbo, Santa María, ó longo dun percorrido que se achega ó medio quilómetro.

O seu remate bailase a tradicional Danza e Contradanza diante da imaxe da Virxe.

No Adro da Igrexa Parroquial de Santa María de Darbo, un dos mellores exemplos de barroco rural dos que se poidan contemplar en Galicia. Esta igrexa está adornada na súa parte posterior cunha preciosa fonte barroca e todo o conxunto está situado nun lugar rodeado de natureza.

Xa pola tarde, terá lugar unha segunda misa, ó redor das sete, á cal lle segue, de novo, a Danza e Contradanza, que ten unha duración aproximada de tres cuartos de hora.

Este baile está considerado como unha das pezas máis antigas de Galicia, herdada e transmitida durante séculos polos antepasados. A danza data do século XVI e bailábase para dar gracias á Virxe por favores recibidos durante o ano. Participan dez galáns, cinco damas, un gaiteiro e un percusionista, todos eles dirixidos por un guía que marca o tempo da Danza e da Contradanza. Os danzantes distribúense en tres filas, seguindo ó guía principal, que leva as damas e as coloca formando arco en fronte da fila da esquerda; esta sae e marcha por fóra da outra formando outra parte do arco que se une ó primeiro; e, por último, a outra fila de galáns cerra a circunferencia.

Para a Contradanza utilízase a mesma colocación, fórmase un círculo xeral levando o guía ás damas e despois ós contraguías coas súas filas. Desfacendo o círculo formando as tres filas, e cunha volta sobre si mesmo de cada individuo, remata a Contradanza e a Danza.

Trátase dun baile moi vistoso, no que os homes tocan as castañolas. Un grupo de bailaríns baila ante a figura da Virxe, seguindo unha coreografía transmitida de pais a fillos procedente do seo dos gremios e confrarías que querían honrar á súa patroa.

VESTIMENTA DA DANZA E CONTRADANZA DE DARBO

A vestimenta dos Galáns da Danza de Darbo sufriu variacións ó longo da súa historia. Así pois, antano os galáns vestían un traxe calquera intentando os compoñentes do baile ir coas mellores prendas que cada un posuía.

Ata hai poucos anos e coa finalidade de conseguir que todos fosen vestidos do mesmo xeito lucían a vestimenta usada nos bailes típicos galegos.

Na actualidade e gracias o esforzo por recuperar a indumentaria orixinal da Danza, bailase cun traxe escuro e camisa branca como se pode comprobar no dossier fotográfico. Dita recuperación fíxose realidade gracias ás contribucións realizadas polos fregueses a través da Asociación Cultural Danza de Darbo.

Os homes que bailan na Danza desta parroquia tamén levan sombreiro, de feltro, que no caso do guía e para diferencialo é adornado cunha gran pluma.

Outro complemento que atopamos na vestimenta dos homes son os pendentes. Sobre o porqué deste tipo de xoias na súa vestimenta existen varias teorías, unha delas afirma que é un complemento levado dende antano para simbolizar riqueza, así pois, estas xoias imitan ó ouro como reminiscencia de tempos pasados.

A outra teoría sobre a orixe dos pendentes basease en que os homes tiveron que substituír ás damas para cumprir cun dos vetos impostos pola igrexa que prohibía a participación das mulleres nestes bailes.

As Damas visten enaguas e saias de cor branca con puntillas de ata dez centímetros de anchura tapadas ambas prendas cun mandil negro bordado. A camisa tamén é de cor branca de mangas anchas e con moita engurra. Cubrindo a camisa levan un pano de cachimir cruzado e atado atrás.

Os sombreiros son de palla e seméllanse moito ós da Danza de Aldán aínda que neste caso as flores son naturais e a composición floral é cada ano diferente, pois son as propias Damas as que os confeccionan horas antes de que teña lugar a Danza para que as flores teñan o mellor aspecto posible.

Estes sombreiros son elaborados a partir dunha base de espuma onde se insiren os talos dos ramalletes ata alcanzar os trinta centímetros de altura, sen dúbida dunha vistosidade que ben merece ser contemplada.

Comentarios (5) - Categoría: Novas - Publicado o 06-09-2007 08:42
# Ligazón permanente a este artigo
Danzas da Romaría da Virxe da Franqueira
Romaría da Virxe da Franqueira - A Cañiza (Pontevedra )

O día 8 de setembro a procesión comeza coa saída da imaxe da Virxe nun carro de labranza tirado por unha parella de bois desde o atrio da igrexa. Diante da Virxe vai o pendón, o estandarte, a cruz parroquial e catro parellas de danzantes que entrechocan as súas palitos ao son dos gaiteiros. A procesión párase diante do palco da igrexa para contemplar as danzas e o drama da loita do mouro e o cristián.

As danzas, de orixe medieval, son de gran dificultade interpretando catro pezas distintas un grupo de 8 danzantes (4 homes e 4 mulleres) que realizan as catro danzas (a dos paos, a dos arcos, a das cintas).

Terminados os bailes, comeza o drama do mouro e o cristián. Conta a lenda que o mouro é Birnarem. O pergamiño galaico-portugués achado en 1605 no castelo de Gutierre de Altamira, fala deste encontro. O cristián representa a un militar veciño da Franqueira que na loita contra a invasión musulmá foi feito prisioneiro. Na prisión, o príncipe mouro ofrécelle toda clase de riquezas se deixa de invocar á Virxe da Franqueira como protectora dos crisitianos na Reconquista. Pero o crisitiano non só non acepta senón que se enoja e contesta que o importante é a Fe. Ante a falta de entendemento, loitan, o mouro cae vencido e arrepíntese dos seus pecados abrazando a fe cristiá.

Tras o drama, a procesión continúa rodeando a igrexa e unha vez terminada, os fieis dispérsanse entre os numerosos postos de polbo, rosquillas, tabernas etc.
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 06-09-2007 08:41
# Ligazón permanente a este artigo
Documental Fronteiras
"FRONTEIRAS"

O DOCUMENTAL FRONTEIRAS, DIRIXIDO POR RUBÉN PARDIÑAS. TRÁTASE DUN PERCORRIDO POLOS LÍMITES XEOGRÁFICOS E CULTURAIS DE GALICIA, E NEL INTERVEÑEN POLÍTICOS COMO XOSÉ MANUEL BEIRAS, MANUEL FRAGA, ESCRITORES COMO XOSÉ LUÍS MÉNDEZ FERRÍN E ANXO ANGUEIRA, ASÍ COMO OS VECIÑOS DAS TERRAS ESTREMEIRAS DO EO-NAVIA (ASTURIAS), BIERZO (LEÓN), AS PORTELAS (ZAMORA) E PORTUGAL.

No debate sobre a que comunidade político-cultural deben pertencer as rexións fronteirizas, todo o mundo ten unha opinión: desde as polémicas rifas entre historiadores, filólogos e políticos, ata as posturas máis desdramatizadoras dos propios habitantes destas zonas. Todos eles falan en Fronteiras de como perciben o feito de que as divisións administrativas non coincidan moitas veces coas lindes culturais. O documental é un achegamento á construcción das identidades colectivas a través das comarcas estremeiras de Galicia en Asturias, León, Zamora e Portugal.

O documental, producido por Pasacana Films, patrocinado por AVID Technology e dirixido por Rubén Pardiñas, é un percorrido polas fronteiras socioculturais de Galicia no Eo-Navia (Asturias), O Bierzo (León), As Portelas (Zamora) e Portugal. O proxecto recibiu en 2006 o Premio Xpréssate en Tui´06 ao mellor proxecto de documental no Festival Internacional de Documentais de Tui Play-Doc e estreouse en 2007 no mesmo festival.
O filme inclúe entrevistas aos habitantes de vilas e aldeas como Vilafranca do Bierzo e Ponferrada (León), Ibias e El Franco (Asturias), Hermisende e Lubián (Zamora) ou Castro Laboreiro (Portugal). As opinións sobre a propia identidade resultan do máis variadas en todos estes lugares; hai dende quen explica nun galego impecable que el non ten nada que ver coa cultura galega, ata quen reclama a anexión a Galicia.

Recóllense tamén declaracións de políticos como Xosé Manuel Beiras, Manuel Fraga ou Maurício Castro, e de escritores como Xosé Luís Méndez Ferrín, Anxo Angueira, Lluís Álvarez ou Xavier Frías Conde. Destacados filólogos, como Francisco Fernández Rei, Xosé Lluís García Arias ou Ramón d´Andrés tamén aportan o seu punto de vista, ademais dos presidentes da Real Academia Galega e da Academia de la Llingua Asturiana, Xosé Ramón Barreiro Fernández e Ana Cano. O historiador Justo Beramendi, o politólogo Álvaro Xosé López Mira e o gaiteiro Bieito Romero son algúns outros dos persoeiros que falan en Fronteiras.

O documental reflicte tanto a convivencia cultural como as polémicas que xurden desta situación de “transición”. Así como no Bierzo e nas Portelas o feito cultural galego está máis ou menos asumido, o verdadeiro conflicto se produce en Asturias, onde a Academia de la Llingua Asturiana nega que o que se fala no Eo-Navia sexa galego (nunha rifa que se reproduce no eido da música co conflicto entre gaita galega e asturiana). O documental explica, por exemplo, o cambio de opinión que unha parte importante da filoloxía feita en Asturias experimentou desde os anos 80 con respecto á galeguidade da fala do Eo-Navia.

Fronteiras fai tamén un repaso polo proceso de creación da Comunidade Autónoma de Galicia, e como os seus actuais límites administrativos quedaron fixados polas mesmas fronteiras que no século XIX deixaran fóra territorios como o Bierzo.

Outro asunto espiñento é a especial relación, tanto idiomática como cultural, de Galicia con Portugal. O documental plantexa (de novo a través do testemuño dos habitantes da zona e de especialistas) ata que punto a fronteira do Miño e a raia seca ourensá separan realmente dous países e dous idiomas diferentes.
Fronteiras inclúe temas de grupos como Siniestro Total, Os Resentidos e A Banda de Poi.

Rubén Pardiñas (Vigo, 1976) é Licenciado en Historia da Arte pola Universidade de Santiago de Compostela, e comezou a súa andaina no audiovisual como director artístico. Paralelamente foi desenvolvendo unha sólida traxectoria adicada á crítica de arte contemporánea, eido no que gañou o XII Premi Espais a la Crítica d´Art e o II Premio CajaMadrid de Ensayo.


FICHA TÉCNICA
Guión e dirección Rubén Pardiñas
Produtores Miguel Gavito e Carlos Aguilera
Cámara e montaxe Carlos Aguilera
Son Daviz López
Duración 58´


Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 06-09-2007 08:41
# Ligazón permanente a este artigo
Cruzada contra o eucalipto
Un grupo de comuneiros arrinca brótelos de eucalipto para protexer as árbores autóctonas, en Amoedo.

Os graves incendios do pasado ano na comarca serviron de lección para os Comuneiros de Amoedo, en Pazos de Borbén. Despois de que o lume calcinase completamente os seus 454 hectáreas de monte, a xunta reitora púxose a traballar para reforestar de xeito ordenado todo o seu territorio, evitando caer nos erros do pasado.

Para iso, durante os últimos meses reprantaron unhas 130 hectáreas con especies autóctonas como o piñeiro, castiñeiro e carballo, evitando o eucalipto, moito máis rendible economicamente polo seu rápido crecemento, pero moi agresivo ecoloxicamente ao diminuír a biodiversidade da flora e ao facilitar a propagación de incendios pola altura que alcanzan e a fácil combustión da súa madeira.

Con todo, os comuneiros estanse atopando co problema que supón a rápida recuperación desta especie foránea, que rebrota das árbores queimadas e multiplícase de forma sorprendente, invadindo as zonas reforestadas con frondosas. "En pouco tempo brótelos cubriron todas as zonas nas que prantamos especies autóctonas, polo que non nos queda máis remedio que saír ao monte a arrincar un a un cada eucalipto", explica o presidente dos comuneiros de Amoedo, Manuel Fernández, que aclara que están en contra do uso de pesticidas e produtos químicos para evitar prexuízos á fauna.
Uns 40 comuneiros saen todos os venres pola tarde e sábados pola mañá para realizar esta tarefa.

En seis xornadas conseguiron limpar unhas 25 hectáreas de monte, aínda que solicitan unha maior colaboración veciñal para concluír canto antes os traballos. "É importante concienciar á xente da necesidade manter o monte en boas condicións, porque é un patrimonio que deixaremos a futuras xeracións", apunta.

Para rematar, Manuel Fernández anuncia que, a partir de agora, o 75% do beneficio da explotación forestal reinvestirase no mantemento do monte, en lugar de só o 25%. "O monte deunos moito aos comuneiros e hai que coidalo", conclúe.

www.farodevigo.es
Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 06-09-2007 08:41
# Ligazón permanente a este artigo
Cursos de Pandeireta e Baile tradicional en Marín

Cursos de Pandeireta e Baile tradicional en Marín

Na Asociación Cultural Loaira de Marin.

As clases e o grupo ensaia na Casa de Cultura de Sta. Maria do Campo.

Contacto:
649 422 846/ 652 945 215
acloaira@gmail.com

www.acloaira.blogspot.com

Comentarios (0) - Categoría: Cursos - Publicado o 06-09-2007 08:41
# Ligazón permanente a este artigo
Na flor dos meus anos
Video promocional do disco da Sra. Carmen (Malvela)

Axiña á venda.

Comentarios (1) - Categoría: Videos - Publicado o 05-09-2007 01:43
# Ligazón permanente a este artigo
Sobre o Traxe Tradicional Galego
Os problemas de vestir a tradición:

A coincidir co calor e coa multiplicación de romarías e de festas de todo tipo no noso país, é nos meses estivais onde é máis común ver nas nosas rúas, adros e prazas xente ataviada cos nosos traxes tradicionais. No entanto, non todo o mundo está de acordo en que o que ollamos sexa realmente parte da nosa tradición. As polémicas sobre a nosa moda popular mantéñense desde hai anos.

En xeral, no momento en que a cultura popular pasa a ser recuperada por elites urbanas, prodúcese unha alteración daqueles costumes ou elementos que se queren recuperar. Sexa por diferentes valores estéticos, por cuestións ideolóxicas e de moralidade, ou mesmo por falta de práctica e sen que cumpra mala intención, este proceso dáse en todo o mundo desde que, nos séculos XVIII e XIX comezou a recuperación dos elementos folk. A nosa vestimenta tradicional, como non, sufriu tamén procesos deste tipo. Segundo explica Álex Regueiro, un dos sete artesáns que Industria recoñece como especializados na confección da nosa vestimenta, “Lendo Pardo Bazán, Curros Enríquez, Rosalía ou outra xente de espírito rexionalista vese que representan unha variedade e traxes inmensa”. De calquera xeito, e malia a que é posiblemente un dos elementos máis traballados, difundidos e recuperados desde hai case 200 anos, a investigación desta parte da nosa cultura popular dista de estar completa.

Historia de cambios
Xa a comezos do século XX existen denuncias sobre deturpacións encol do noso traxe tradicional. “Pefecto Feijoo denunciou no seu momento que se estaba a producir unha alteración do traxe porque se tendía a uniformar as corais”, explica Álex Regueiro. “Xa hai unha constancia destes problema que vén desde comezos do século”. Máis adiante, o traballo da Sección Feminina da Falanxe e das súas agrupacións de coros e danzas provocaron aínda unha maior confusión encol das características do traxe popular. “O franquismo non é que producise algunha alteración, realmente cortou de raíz calquera expresión artística galega”. A estandarización que produciu este movemento “foi despois recollida por nenos e nenos e nenas que ensaiaban con eles e que interpretaron que aquel era o traxe tradicional. Non foi ata os oitenta que se iniciaron traballos de campo serios”, asegura.

Problemas de recuperación
Malia a estes traballos, nos últimos vinte anos mantéñense aínda mitos e erros na reconstrucción do noso traxe tradicional. “Somos vaidosos e andamos á competencia de ver quen se viste máis espectacular. E entón inventamos”, explica este investigador.As deturpacións do noso traxe, para alén da vaidade, poden vir por diferentes bandas. “Moita xente recupera modelos a partir de fotografías que están en branco e negro. Un ten que formarse para recoñecer as diferentes tonalidades dunha fotografía e interpretar se unha cor era vermella ou negra”, explica Regueiro. “Ademais, hai que recorrer aos pintores e máis á tradición escrita, e moita xente é preguiceira para se meter nas bibliotecas”.

Mudanzas do espectáculo
Canda a isto, este artesán denuncia que a maior parte dos traxes que existen están elaborados por persoas que carecen de correspondente cualificación de industria, e que isto provoca a miúdo desviacións nos modelos que se amosan. “En case ningún dos grupos de baile van as mulleres ben vestidas. Por exemplo as saias era moi raro que pasasen dos catro metros de voo, e agora todas teñen máis porque loce para a interpretación”, explica. Ao tempo, denuncia modificacións nos materiais, en moitos casos artificiais, ou un exceso de colares e adornos. A outro nivel, un dos problemas máis comúns dos traxes actuais é a mestura de elementos de diferentes comarcas. “Iso non lle fai mal á xente que olla un espectáculo, pero se non se recoñece de onde é unha prenda tíraslle o mérito a unha artesanía local e faslle mal á cultura” explica Regueiro, “detrás dunha prenda hai unha manufactura que daquela podía ser toda a vida dunha aldea”.

Reivindicacións
En xeral, este investigador denuncia unha falta de rigor nas reconstruccións dos traxes que se poden ver no noso país e mais un xeral desinterese da administración para recuperar os modelos orixinais. “Que a conselleira de Cultura se vista co traxe tradicional e que todos os que participan no día de enxalzamento do traxe, representantes de institucións ou universidades que todos, se aparezan con el”, reclama. Canda a isto, para Regueiro é fundamental tamén a creación dun museo do traxe no que se poidan ver pezas orixinais “para que non queda dúbida sobre como eran os elementos reais” e que conte cun departamento de conservación que permita a supervivencia de prendas delicadas.

www.culturagalega.org
Comentarios (6) - Categoría: Novas - Publicado o 05-09-2007 01:43
# Ligazón permanente a este artigo
© by Abertal
free web counter

contador de malmequeriáns dende o 1 de marzo 2007








Galiza

Malmequer