Malmequer


Pandereiteir@s e festeir@s da beira atlántica da Galiza


Malmequer
malmequer.vigo@gmail.com
 GAVETAS
 OS SERÁNS (Sección de consulta)
 FOTOS PARA A HISTORIA
 LIGAZÓNS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

Pai da Cana reivindica a charanga no seu último disco
O grupo de Poio recolle en «Paidacana12» os doce anos de traxectoria do conxunto

Paidacana12 é o título do último traballo do Grupo de Música Tradicional Pai da Cana que se presentou onte en Poio. Un disco cun dobre obxectivo: reivindicar a charanga e percorrer os doce anos de traxectoria musical -de aí o título da obra- do conxunto.

Lola Dopico, concelleira de Cultura de Pontevedra, concello que do mesmo xeito que o de Poio colaborou para que o compacto vise a luz, resaltou que se trata dun traballo «que vai sorprender» por «o seu carácter lúdico e festivo» e que «recolle ese sabor tradicional pero moi específico das charangas».

Pola súa banda, a delegada provincial de Cultura, María Xesús López Escudeiro, precisou que Pai dá Cana recupera «unha música que se pode perder e impedir que a xuventude, a xente nova, a poda coñecer», ademais de destacar o labor formativo que realiza Pai da Cana para que os sons tradicionais non queden en meras gravacións e que, pola contra, os mozos póidanos interpretar e reproducir: «Necesitamos esa ponte de contato co que é a xuventude porque senon todo isto quedaría só na edición dun disco».

Luciano Sobral, pola súa banda, rememorou a música que se interpretaba antes nas festas do rural e nas verbenas, que «agora xa non son igual. Agora todas son grandes escenarios, grandes pantallas e moita tralla. E, en ocasións, pouca música en directo», reflexionou o alcalde de Poio.

Neste sentido, o gaiteiro Óscar Ibáñez, alma mater de Pai dá Cana, aludiu a que nos doce anos de existencia do conxunto de Poio pozaron de distintas formacións e etapas. Con todo, case desde un principio, comprenderon que debían ter un selo propio, «apostar en ser un grupo diferente», algo que se nota en todos os temas que compoñen paidacana12.

Ibáñez recoñeceu que, desde o 2003, a súa aposta é a reivindicación «dun conxunto tradicional, absolutamente esquecido, que é a charanga». E a implicación da agrupación musical vai máis aló da recuperación de temas, ou a formación de futuros intérpretes, xa que coidan con todo detalle a súa posta estética en escena para que, deste xeito, non sexa un anacronismo cos temas que tocan.

Na presentación do novo disco, Óscar Ibáñez precisou que a charanga «tivo unha importancia moi forte no que é a relación dá música co progreso e a modernidade. É a época dos inventos, a época da polka, do vals, da mazurca, das rumbas que viñan dá emigración, dos pasodobres... Pasouse do baile solto, da muiñeira, ao baile agarrado».

Ao mesmo tempo que se reivindica, recupérase e actualízase a charanga «de entre séculos, XIX e XX», paidacana12 significa a presentación dunha nova formación e «recollense grabacións que estaban espalladas noutros discos ou ailladamente», así como temas inéditos que ata agora só se interpretáron en ocasións en directo.

www.lavozdegalicia.es

Comentarios (0) - Categoría: Novas - Publicado o 20-12-2007 02:31
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal
free web counter

contador de malmequeriáns dende o 1 de marzo 2007








Galiza

Malmequer