Made in Galiza


Eu nunca serei yo
Um caderno de trabalho de Séchu Sende

A minha obra neste caderno está licenciada baixo creative commons, copiceibe.

O autor solicita comunicar-lhe qualquer uso ou modificaçom da sua obra no email de contacto aqui sinalado.

Contacto
madeingaliza
 CATEGORIAS
 FOTOBLOGOTECA
 OUTROS MUNDOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

Moa


Pedro e Pile vivem na aldeia de Horreos, na Volta Grande do Courel. Poderia dicer-se que em Horreos só vivem Pedro e Pile se nom fosse porque com eles estam Aira, umha cadela ovelheira, e Moa, a mastim, e Chewaka, Choko, Brinco, Barriga Negra, Xuguete, Cabrelha, Nutela, Copito, Nuve ou Media Asta e vinte e cinco cabras mais e mais quince ovelhas e sete galinhas e mais um gato, todos com o seu nome, ao que sabem responder.

Moa é umha cadela de veras única no mundo. De muitos caos di-se que entendem quase como persoas. Que atendem a umha dúcia ou mais de palavras com inteligéncia e reconhece-se pola sua forma de olhar que percebem ás vezes mais do que pensamos quando escoitam umha conversa.

Si, a gente sabe que o cao é um animal que lhe tem muito respeito ás palavras.

Moa conseguiu desenvolver umha habilidade fora do comum. Moa conhece os lugares polo nome. Hai caes que quando escoitam Vai á casa ou Entra no alpendre sabem de que sitios se está a falar. Pois por causa do seu trabalho de pastoreo na montanha, de sol a sol, de inverno a inverno, a cadela Moa aprendeu a conhecer os nomes dos lugares da Volta Grande do Courel. Moa conhece polo seu nome os prados, outeiros, revoltas e soutos polos que acompanha as cabras e as ovelhas a diário.

Se Pedro lhe di Moa, ao Prado dos Maragatos, Moa conduce o gado polo caminho que sobe e baixa e volta a subir e a baixar e logo vira e revira e chega e aló bota a pacer as cabras e as ovelhas, justo no Padro dos Maragatos.

E se Pile lhe di Moa, vai ao Souto do Lobo, ou ao Prado das Troitas ou á Pena de Tumbalacazám ou á Revolta dos Guerrilheiros, a Moa sabe onde ir.

Nom é só que Moa conheça os lugares, nom, o extraordinario é que Moa conhece as palavras que lhe dam nome á terra e conhece os caminhos que levam dum lugar a outro, no mapa da montanha dentro da sua cabeça, os sons que pronúncia a língua humana.

E Moa sabe onde começa a Horta das Abelhas e onde acaba o Souto dos Arandos, onde, a Campa de Arriba e onde, o Prado das Estrelas, e parece saber que cada pedaço de terra, como cada persoa, como cada ovelha, é único e se distingue do resto, entre outras cousas, porque tem um nome próprio e importante, como o seu, Moa.

Mas história nom acaba aqui, aínda temos noventa e tres palavras por diante até o ponto final. Porque Pile está de seis meses e de caminho vem umha nena que tem o nome de Tegra. E como Moa é umha cadela sensível seguro que se leva bem com a nena.

Imagino como vai ser. A Tegra com oito anos perguntando-lhe á cadela polos nomes dos lugares que lhes escoita a seus pais e aínda nom conhece. Moa, leva-me ao Prado das Estrelas, ao Prado das Estrelas. Venha, Moa...

E imagino-as polos caminhos da montanha adiante, abrindo o paso a cadela.

E Tegra será a única nena do mundo que aprenda geografia seguindo os pasos dum cao.

Comentários (8) - Categoria: Geral - Publicado o 26-02-2009 12:33
# Ligazóm permanente a este artigo
Chuza! Meneame
8 Comentário(s)
1 Que fermosa historia. Gustaríame que lle deses un bico grande a #blgtk08#Pedro e a Pile, de parte de Xabier, Rosa e todos os de Ouzande.
Comentário por casadarriba (26-02-2009 18:31)
2 Penso que hoje meia Estrada leu esta entrada... Tem gr#blgtk08#aça descobrir na internet que nome vai levar a nena...
Comentário por dedoscomovermes (26-02-2009 18:57)
3 manhá mesmo vou pola Volta Grande,
#blgtk08#/>
com saúdos da vossa parte
Comentário por madeingaliza (26-02-2009 20:47)
4 Fermoso :)#blgtk08# Boa Moa.
Comentário por Noe (26-02-2009 22:54)
5 Moitos bicos e moita sorte para #blgtk08#Pedro e Pili de parte de Camino!
Comentário por Camino (27-02-2009 12:51)
6 E a súa, ¿Xa naceu? Se é así, #blgtk08#parabéns pra voçé e a súa dona.
Comentário por meu (28-02-2009 02:06)
7 Que grande Sechu, que grande. O que non sei, e se#blgtk08# Moa dará levado a Tegra i Estrelinha a un tempo.
Comentário por diego (05-03-2009 11:15)
8 Con este planeta de ENDL pretendemos visibilizar o labor dos equipos a n#blgtk08#ivel social e apostar pola comunicación por medio da rede porque hai que
Comentário por http://www.clhbasket.fr (14-06-2016 03:11)
Deixa o teu comentário
Nome:
Mail: (Nom aparecerá publicado)
URL: (Debe começar por http://)
Comentário:
© by Abertal