Joao da Nova


Todo o referente o Navegante João da Nova
O navegante João da Nova (orixinalmente Joan de Nóvoa) nacido en Maceda-Ourense mostrase como un galego universal, o máis relevante do seculo XVI.

O meu perfil
 CATEGORÍAS
 FOTOBLOGOTECA
 RECOMENDADOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

A JOAO DE NOVOA
Si, eu cantovol-a vida n-o pasado ;)
Curros Enriquez


Fadado herdo d´a céltica raza
c´as cámaras rexas de teu castelo,
por baixel trocache d´estrana traza
n-o mar ceibando xigante portelo...
¡Saúdot´eu!, herói d´os longos mares
c´as sombras antr´os ¡ayes! esparxias;
¡como Colón irmán en avatares!
¡descubridor com´él d´illas sombrías!
¿Quén si non-tí, n-as náuticas empresas
lus levou, Asunción e Sant-Elena
contr´as d´o Zambrín feras sorpresas?
Loitando en Galicut pol-a faena
D´espedición Oriente con promesas
conquista dech-o-luso non pequena.

LORP-DIC


Períodico La Región – 06 de agosto de 1967
Categoría: 06-Prensa - Publicado o 15-01-2008 15:49
# Ligazón permanente a este artigo
LOS NAVEGANTES GALLEGOS
Juan de Nova descubre la isla de Santa Elena.
Por Avelino Rodríguez Elias – (De la Academia Gallega)
Con una costa común, tan marineros eran los gallegos como los portugueses, y para aquéllos, el servir al rey de Portugal en empresas maritimas, era igual que ayudarle en la toma de Ceuta o en la conquista de Santarén.
Uno de los gallegos que de ese modo estuvieron al servicio del monarca lusitano, fue el célebre Juan de Nova, O Galego, como le apodaban los portugueses, afirmando así su legítima oriundez.

Bien sabido es que Juan de Nova o de Nóvoa, era de familia hidalga, y que en Portugal tuvo tan valimento que se le confió el cargo de alcalde de Lisboa.

Como entendido marino que era, tomó parte en la expedición de Vasco da Gama. Y después, en 1500, obtuvo el mando de una fuerza de cuatro buques. Con esta flota venció, en las costas de la India a una escuadra del Zamoría de Calient, y a su regreso, después de doblar el cabo de Buena Esperanza, se apartó de las costas de África y situada frente a Mosamedes. Como aquel día era la festividad de Santa Elena, emperatriz, Juan de Nova bautizó así aquel pedazo de tierra, que desde entonces ha llevado siempre el nombre de la madre de Constantino. (......)

(.....) Una señora inglesa estuvo a visitarlo en la casa donde él habitaba. Cuando terminó la visita, Bonaparte salió con la dama para acompañarla hasta el límite de su residencia. Iban por un estrecho sendero y al ver acercarse en sentido contrario a un negro que conducía un pesado bulto, Napoleón se apartó para dejarle paso. La señora no lo hizo y el emperador cogiéndola por un brazo, la hizo apartar también al mismo tiempo que decía:
Respetemos la carga señora.
La otra es ésta: al morir Bonaparte un sargento de la guarnición británica de la isla se hizo acompañar de un hijo suyo hasta Longwoodhouse, y mostrándole el cadáver, le dijo así:
- He aquí lo que resta de aquel gran Napoleón.
Para el sargento no quedaba más que un cadáver. Para la historia una figura gigantesca; para el mundo el nombre de la isla descubierta por Juan de Nova o Galego enlazado al de Napoleón Bonaparte.

Avelino Rodriguez Elias. Revista del Hospital Gallego- Paraguay 1955
Categoría: 05-Referencias - Publicado o 15-01-2008 15:48
# Ligazón permanente a este artigo
Xoan de Nóvoa foxe a Portugal
MACEDA. 1480. O nobre macedán Xoán de Nóvoa, colaborador e aliado de Pedro Álvarez de Sotomaior nas súas loitas contra os irmandiños e posteriormente membro do partido de Xoana a Beltranexa ocn el, acaba de fuxir a Portugal por segunda vez na súa vida e agora para sempre.

Estivera exiliado nas terras do sur entanto non se organizaba a recuperación señorial de Galicia nos tempos das Irmandades, pero a súa volta, o panorama non foi o que esperaba. As novas institucións que se forman este ano de 1480 como parte do plano real para efectivizar o seu dominio sobre Galicia (A Santa Irmandade, organismo popular de control social directamente ó servicio da Coroa, e a todopoderosa Real Audiencia de Galicia) serán definitivas á hora de que decida pór o seu carácter inquedo e aventureiro ó servicio da coroa portuguesa.

Crónica de 2000 años. – La Voz de Galicia
Categoría: 05-Referencias - Publicado o 15-01-2008 15:47
# Ligazón permanente a este artigo
Xoán de Nóvoa parte cara á India
COCHIN (INDIA). Xullo de 1509. Acaba de morrer nesta cidade do sur da India o que fora nobre galego exiliado na corte portuguesa, e activo participante da ampliación do marco xeográfico coñecido, Xoán de Nóvoa. Logo dun primeiro exilio en Portugal na época da revolta Irmandiña, e dun definitivo desde 1480, foi nomeado alcaide menor de Lisboa pola súa axuda á causa portuguesa no norte de África. Partira en marzo de 1501 ó fronte dunha escuadra de cinco carableas fretadas con apoio de comerciantes florentinos buscando unha ruta á India, Florencia –ó mesmo que Xénova- buscan na súa alianza con Portugal, encontrar un novo camiño en contra do monopolio que a alianza turco-veneciana exercía no mediterraneo oriental.

Xoán de Nóvoa, ó mando do seu barco Flor de la Mar, descubrirá nas viaxes de ida e volta, as illas de Asunción, Santa Elena, as Sheychelles –alí bautizará unha illa como A galega en lembranza da sua terra de orixen- e chegará exitosamente á India.

Logo de numerosos incidentes armados cos musulmáns que tratan de que non se estableza esa liña directa India Portugal, e de entrar en contacto cos portugueses que uns anos antes chegán, volverá cargado de riquezas. Ós tres anos da súa volta, en 1505 volverá camiño da India integrado na escuadra de Afonso de Albuquerque. Aguerrido combatente por todo o leste de África e sur da asia occidental, verase involucrado nos problemas civís entre o vicerrei Fernando de Almeida e o pretendente Afonso de Alburquerque, apoiando ó primeiro. Sen embargo, será só o segundo o que, cando lle chega a morte, arruinado e esquecido no sur da India, asista ó seu enterro, perdoando tódalas afrentas e problemas que tiveron entre eles.

Crónica de 2000 años. – La Voz de Galicia
Categoría: 05-Referencias - Publicado o 15-01-2008 15:47
# Ligazón permanente a este artigo
Maceda se hermanará con Lisboa a través de la figura del ilustre almirante Xoán de Nóvoa.
Fue uno de los administradores de la fortaleza y también alcalde de la capital lusa.
La figura del almirante Xoán de Nóvoa, descubridor de las islas de Asunción y Santa Elena y alcalde de Lisboa, servirá de nexo de unión en el hermanamiento que van a llevar a cabo las villas de Maceda y la capital de Portugal. La dinastía de los Nóvoa administró durante más de siete siglos las propiedades de la antigua Casa de Manzaneda da Limia. Uno de sus vástagos, Pedro Yáñez, fue obispo de Ourense.

Maceda – Alberto Canal
La figura del insigne navegante “”Joao de Nóvoa”, almirante descubridor de la isla de Asunción y alcalde de Lisboa, representará el nexo de unión en el hermanamiento que los mandatarios municipales de Maceda van a realizar entre la villa y la capital de Portugal. Según indicó el teniente alcalde del municipio, Gregorio Rodríguez, ya han establecido contactos con el presidente de la Cámara municipal, Xoao Suárez, hijo del presidente de la república Mario Soares, para comenzar a realizar los trámites durante la próxima semana. Para celebrar este acontecimiento histórico, los mandatarios de Maceda tienen en mente organizar una fiesta medieval semejante a la que se desarrollará el día 3 de agosto en la fortaleza: exhibiciones de tiro con arco, muestra de cetrería, conciertos de música tradicional y actividades culturales relacionadas con la historia común.

La historia de los Nóvoa
La presencia de la dinastía de los Nóvoa en la fortaleza de Maceda, en el medievo conocida como Casa de Manzaneda da Limia, se remonta al siglo XIII. Entonces vivían en las cámaras del Castillo Xoán de Nóvoa, hijo de Elvira de Nóvoa y Alfonso López, enterrado este último en el convento de San Francisco de Orense. A lo largo de la baja Edad Media, las distintas generaciones de los Nóvoa, administraron las posesiones de la fortaleza y uno de sus miembros, Pedro Yáñez de Nóvoa, fue elegido obispo de la diócesis de Ourense en el año 1249.

Pero uno de los hijos más ilustres de la Casa de Manzaneda fue Xoán de Nóvoa, que prestó servicios como marino para los reyes lusitanos Don Xoán II y Don Manuel, haciéndose cargo en 1501 de la tercera expedición a las Indias, donde descubrió el almirante la isla de Santa Elena donde estuvo confinado Napoleón, muriendo en 1540 tras ser alcalde de Lisboa. Casi un siglo más tarde Felipe IV les concedía el título de condes a los señores de la Casa de Manzaneda.

Exposición de trajes en el Castillo.
La Comisión de Cultura del Ayuntamiento de Maceda ha inaugurado una exposición de trajes tradicionales que pertenecieron a miembros de la dinastía de los Novóa en el salón de exposiciones de la fortaleza, que pretende simbolizar el trabajo de recuperación del pasado histórico que van a llevar a cabo a través del hermanamiento con Lisboa. En la muestra se pueden encontrar vestidos de Xoán Yáñez de Novoa, miembro de la dinastía enterrado en la iglesia de San Pedro, del almirante Xoan de Nóvoa, alcalde de Lisboa, y del obispo Pedro Yáñez de Nóvoa.

Períodico La Región – Domingo, 27 de julio de 1997
Categoría: 06-Prensa - Publicado o 15-01-2008 15:46
# Ligazón permanente a este artigo
NOVA, JUAN DE
Nova, Juan de (m. 1509). Navegante español. Se puso al servicio de Portugal y, tras ser nombrado alcaide de Lisboa, aceptó el mando de la tercera armada de la India que zarpó de Lisboa en 1501. Descubrió las islas de la Ascensión y Santa Elena. En 1505 volvió a la India con la armada del virrey Almeida; pero durante el viaje de regreso desertó, al indisponerse con el capitán general Albuquerque.

Diccionario Enciclopédico Salvat Universal.
Categoría: 05-Referencias - Publicado o 15-01-2008 15:45
# Ligazón permanente a este artigo
SANTA ELENA (Saint Helena).
SANTA ELENA (Saint Helena). Ilsa y colonia británica en el Atlántico Sur, a 1.800 km de la costa africana; 122 km2 y 5.000 hab. en 1970, negros y mulatos. De origen volcánico, tiene un relieve abrupto, alternando en el N. Con pequeñas llanuras. Culmina en el monte Actaeon a 818 m. Clima tropical, suavizado por los alisios del SE. Cámaño, lino, patatas. Ganadería. Artesanía. Cap. Y puerto, Jamestown (1.470 hab. en 1966). Dependencias: islas de Ascensión y Tristán da Cunha.

Hist. Fue descubierta en 1502 por el navegante João da Nova, y los portugueses fundaron en ella un establecimiento, ocupado sucesivamente por los holandeses (1633) y una guarnición de la Compañía Británica de las Indias Orientales (1651).
Se hizo célebre por ser el lugar de confinamiento de Napoleón I, el cual llegó en 1815 y permaneció en ella hasta que falleció (1821) en Longwood, cerca de Jamestown.
En 1834 se convirtió en colonia de la corona británica y en 1900-02 sirvió como prisión para los bóers.

Diccionario Enciclopédico Salvat Universal.
Categoría: 03-Illas - Publicado o 15-01-2008 15:45
# Ligazón permanente a este artigo
AVENTURA DE JOÃO DA NOVA
Un mariño galego ao servicio da coroa portuguesa
Santiago Prol vén de tirar do esquecemento institucional e social galego a un dos seus mariños máis ilustres. Ao servicio da Coroa de Portugal, João da Nova cubríu unha importante páxina do capítulo dos decubrimentos, dirixindo no 1501 a III Expedición Descubridora. Asimesmo, pasaba por ser un hábil diplomático- foi alcalde de Lisboa- e un persoaxe moi alonxado dos métodos coactivos e de dominación que outros conquistadores aplicaron no seu trato cos nativos.

Cunha escrita áxil e un gran dominio dunha extensísima documentación, o autor vai desenvolvendo o pérfil vital deste mariño ourensán. A obra tamén incide na información das condicións da vida nas carabelas da época, o armamento que levaban, a forma de organizar a vida a bordo etc, faceta no que o historiador Santiago Prol, pon de manifiesto a súa fonda investigación no eido da historia social e dos usos e costumes dunha época e dunha sociedade, marcada pola búsqueda do ouro e as rotas cara a Oriente, os descubrementos e a chegada masiva de escravos á economía portuguesa.

O autor pretende demostrar a vinculación de João da Nova con Maceda (Ourense), do ilustre mariño coa familia dos Condes de Maceda, e para elo amósanos unha ampla xenealoxía dos mesmos, onde as confluencias son claras e evidentes. Non deixa de sorprender o feito da condena ó ostracismo por parte do país ó que serviu,, por ser considerado estranxeiro, e o esquecementos total na súa Galicia de orixen e formación, a este Xoán de Nóvoa, de que conta De la Gándara (1665) que pertencía á familia dos Condes de Maceda. Máis tarde, Fernández Alonso e Risco utilizaron estas referencias.

Biografía, investigación histórica e dominio do mundo da navegación nunha época fascinante, como a dos séculos XV e XVI, constitúen os entramados básicos que dirixen a narración ó longo dos océanos Atlántico e Índico, pro África e a India, cunha coidada ambientación que informa de cada aspecto das conquistas, da desconfianza mútua entre España e Portugal, dos enfrontamentos da nobreza lusa, da loita polo control das rotas comerciais ou das guerras irmandiñas, que tanto tiveron que ver coa fuxida a Portugal dun importante número de nobres galegos.

Santiago Prol consegue levar a bo porto unha ampla investigación histórica, ben documentada e rica en información, rigurosa e amena, ben debuxada e ambientada cos aromas picantes das especias e a dozura da baunilla e a canela.

Domingo Tabuyo. Libros – Faro de Vigo xoves, 7 de novembro de 2002.
Categoría: 11-Libros - Publicado o 14-01-2008 15:46
# Ligazón permanente a este artigo
UN GRAN MARINO DEL XVI
C.Fernández. Sarmiento de Gamboa se llevó la fama como el gran navegantes español del siglo XVI, pero hay otro que le igualó, cuano no le superó. Fue el gallego, de Maceda (Ourense) João da Nova (Juan de Nóvoa), del que ahora se acaba de publicar una interesante biografía, escrita por el profesor Santiago Prol.

La parte principal del libro está dedicada a sus expediciones, comprendidas entre 1501 y 1508 (falleció en Cochim en 1509), donde, entre otros lugares, recorrió la costa oriental de Africa, Ceilán y la India, las Maldivas y las Lacadivas, además de descubri islas atlánticas al margen de las rutas de navegación de la época, como la de Ascensión.

El autor, además, imprime agilidad a la narración, manteniendo siempre el interés por la aventura transcendente que vie el personaje, utilizando, asimismo, una documentación que le da rigor a lo escrito.

“João da Nova” Santiago Prol, Ed. Diputación Provincial de Ourense, 338 páginas, 9 euros, Calificación ** (Bueno)

D Libros – Fugas – La Voz de Galicia, sábado 14 de septiembre de 2002.
Categoría: 11-Libros - Publicado o 14-01-2008 15:45
# Ligazón permanente a este artigo
JOÃO DA NOVA, HISTORIA DUN NAVEGANTE GALEGO
O investigador Santiago Prol reconstrúe nunha pormenorizada biografía a historia dun fillo ilustre de Maceda, o navegante João da Nova quen, ao servicio da coroa portuguesa, fai algunha das máis importantes navegacións dos descubrimentos. A el se deben os primeiros fitos europeus en Santa Helena e Ascensión, e a chegada da monarquía lusa á actual illa de Sri Lanka. A investigación de Prol esgota todas as fontes coñecidas e a narración é un relato que nos leva ao século XVI, época de consolidación dos grandes imperios ibéticos ultramarinos.

A Nosa Terra – nº 1.050 Do 3 ao 9 de outubro de 2002 Ano XXV.
Categoría: 11-Libros - Publicado o 14-01-2008 15:45
# Ligazón permanente a este artigo
© by Abertal
contador web
contador web