GALEGOXXI



O meu perfil
 CATEGORÍAS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

2º Avance
Literatura:
- AS VANGARDAS EN GALICIA (TEMA 3 do libro)
- Manuel Antonio (páx. 66-67-68)
- Lorca en galego. Chove en Santiago

Nouturnio do adolescente morto

- O TEATRO do 1900-1936 (TEMA 4 do libro)
- Rafael Dieste (páx. 86-87-88).

Lingua e sociedade:
-Historia social do galego do 1916 a 1936 (páxinas 82-83)

Léxico:
- A composición(páx. 81 do libro)
Recursos literarios (páx. 294 e 295 do libro)


Gramática:
-Pronomes persoais (cadro de tónicos e átonos)
-Colocación de pronomes átonos.

Ortografía:
- Uso de b/v, n/ñ/-, l/ll, s/x, uso do "h"(páx. 92-93-94-95) (tamén nas páxinas 314-315)

Obradoiro de expresión:
- O texto propiedades textuais (páx. 84 do libro)

Plan lector e Comentario
- Textos de Cousas de Castelao
Comentarios (0) - Categoría: Xeral - Publicado o 22-01-2019 20:33
# Ligazón permanente a este artigo
RAFAEL DIESTE, ERA UN HOME DA VANGARDAS
Non podemos ignorar que a súa aportación á literatura galega non teña unha intención moi diferente á da Xeración Nós, no referente ao seu interese por modernizar e universalizar a prosa coa súa obra Dos arquivos do trasno, pero certos relatos se sitúan en terreos máis experimentais (xira ao redor das obsesións, intrigas psicolóxicas e as experiencias extraordinarias) que xa se insinuaban aínda que son ben diferentes das que lemos de Risco ou Otero, e por suposto, distintos aos de Castelao, aínda que haxa textos que nos lembran ás Cousas. Lembra un dos relatos máis coñecidos Sobre a morte de Bieito.

Por outra banda, Dieste na súa prosa e no seu teatro tamén, como fixeron as vangardas galegas, non perde nunca a conexión coa terra e co xeito de contar do pobo, cargado de ironía, esa forma de contar na taberna, un espazo habitual a taberna mariñeira.

precisamente un dos seus relatos acabará sendo unha dramática "O drama do cabalo de axedrez" aínda que a súa maior aportación ao teatro é
a súa comedia A fiestra baldeira. Nela tamén experimenta unha reformulación das fórmulas teatrais, digamos tradicionais, con elementos como a introdución dese cadro perturbador que adquire un gran valor simbólico e que é o que fai que se evidencie o conflito, o celme da acción dramática que xira ao redor da identidade individual e colectiva fornta a falsa apariencia. A estrutura é clásica en tres lances.

Lembremos que D. Miguel era un humilde mariñeiro emigrante ao que lle foi ben e quere, de volta en Galicia, colgar na súa casa un retrato que lle lembre o seu pasado...


Comentarios (0) - Categoría: AS VANGARDAS - Publicado o 09-01-2019 21:01
# Ligazón permanente a este artigo
© by Abertal