GALEGOXXI



O meu perfil
 CATEGORÍAS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES

Características da prosa de Castelao:
No conxunto dos seus textos narrativos podemos atopar os seguintes trazos de estilo:
A) Humanismo: os seus personaxes son tratados con emotividade e sentimentos amables, especialmente os das clases populares. Indulxencia polos defectos humanos.
B) Humorismo: tendencia á caricatura, ao uso da ironía.Non cae no sarcástico.
C) Crítica das inxustizas e preocupación polos problemas sociais, denuncia a miseria dos labregos e mariñeiros.
D) Galeguismo, sempre en Galiza e coa preocupación por deixar ás claras a nosa identidade e carácter.
E) Visión popularista da literatura. Distancia do culturalismo e aristocratismo da arte fronte a Risco ou Otero Pedrayo, procurando usar recursos propios da arte popular e entendibles polas xentes humildes.
F) Lirismo: sentimento persoal, prosa rítmica cando o contido é emotivo. Subliña o clímax da emoción.

En COUSAS temos unha das obras máis orixinais da literatura galega, un xénero específico onde a síntese, frases breves, claridade conceptual e riqueza léxica en harmonía coa lingua popular son claves do estilo do autor.
Os temas fundamentais e recorrentes:
- Os problemas do mundo mariñeiro (ruína e alcoholismo) afectado polas novas artes de pesca da burguesía catalá.
- A emigración: os fracasados traen consigo a enfermidade; os triunfantes desvincúlanse do mundo do que partiron, mais fica a morriña, a saudade.
- A problemática da muller: a fidalga só ten como función a maternidade ( para reproducir a súa clase); a popular loita por conseguir a felicidade partindo de condicións precarias.
- A crítica dun progreso que vén pola acumulación de capital e que pode provocar a inxustiza e a infelicidade.

Ademais debemos ter en conta a presenza directa ou indirecta da morte en moitas das “cousas” . Os desenlaces están coidados con esmero e a miúdo rematan nun clímax con epifonema ( figura de pensamento que conclúe un relato cunha exclamación ou meditación profundas). Deste xeito, o narrador expresa nunha atinada síntese a esencia do relato. Noutras ocasións, despois do clímax narrativo, o conto prolóngase unhas liñas máis, que serven para lograr unha distensión.

Comparar as versións dos relatos de Castelao na voz de tres actores:

Sobre os vellos non deben namorarse
Comentarios (1) - Categoría: CASTELAO - Publicado o 19-01-2011 07:03
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
1 Comentario(s)
1 Te agradezco que nos hayas puesto por aqui estas caracteristicas porq#blgtk08#ue ahora si que lo tengo bastante claro, asi que muchisimas gracias!
Comentario por Cursos en el extranjero (15-09-2011 15:26)
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal