MISCELÁNEA MINDONIENSE


Andrés García Doural
Micronarrativa
ARTE
HISTORIA
DEPORTE
ETNOGRAFÍA

blogoteca.com/doural
 CATEGORÍAS
 Fotoblog
 ENLACES WEB
 BUSCADOR
 Buscar Blogs Gallegos
 ARCHIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

EL PUENTE DEL BARRIO DE TRONCEDA
PUENTE DE TRONCEDA-MONDOÑEDO
Las aguas del río que descienden precipitadamente por los barrios de Estelo y Tronceda, pertenecientes a la parroquia mindoniense de Nuestra Señora de Los Remedios, nada más rebasar las viviendas de este último transitan por debajo de un puente conocido como “Ponte de Tronceda”. Este puente se encontraba construido con dos fuertes vigas y piso de madera, apoyados sobre dos grandes pilares, construidos con gruesas y bien labradas piedras de cantería, el cual prestó numerosos e importantes servicios a los habitantes del barrio de Tronceda durante muchos años.
Por este medio de comunicación transitaban los carros cargados de leña, esquilmo, abonos para las fincas o con el producto de las cosechas, el numeroso ganado de la zona y las personas. También era utilizado por los sufridos “levadores” que trasladaban sobre sus hombros los cadáveres de los vecinos del barrio de Tronceda hasta la iglesia parroquial de Santiago, que se encontraba situada en el interior de nuestra catedral y desde el año 1.895 en que realizó el arreglo parroquial el obispo Fernández de Castro, a la recién creada parroquia de Nuestra Señora de Los Remedios, a la cual pertenecen en la actualidad.
Al construirse la carretera local y el cementerio de Estelo se fue abandonando paulatinamente su uso y las inclemencias meteorológicas comenzaron a hacer mella en la parte construida de madera. La última vez que estuvimos junto a ella, había desaparecido casi por completo la parte de madera; solamente permanecía atravesado sobre las aguas el trozo de una viga.
Como nos recuerda nuestro amigo Marcos Candia, vecino y defensor a ultranza de su barrio de Tronceda: “Este puente fue la vía de comunicación más importante del barrio de Tronceda”.
Siguiendo el curso de las aguas, un poco más abajo de esta construcción, existieron hasta hace unos años unas grandes piedras de cantería alineadas en el cauce del río llamadas “pasos”, para poder vadearlo, pero la violencia de las grandes crecidas del río durante la estación invernal y el abandono de su uso al construirse la actual carretera local, hicieron que desaparecieran para siempre.

Toxiza

Comentarios (3) - Categoría: Cronicón - Publicado o 09-08-2009 22:59
Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
3 Comentario(s)
1 Grazas por nombrarme en tal espazo Andrés. É toda unha honra para min estar presente deste importante traballo que fas día a día, desinteresadamente.
Como non, referindome xa o artigo, darche as grazas por incluio dentro do teu "cronicón" e dar a coñecer ese espazo, que a natureza e o#blgtk08# abandono foron case destruíndo, pero que segue ahí, resistindo a duras penas, e deixandonos entrever o dura que foi a vida tempos atrás, tempos non tan lonxanos, e de gran recordo para todos. Moitas grazas Andrés, por incluír este artigo, e por descubrir sempre cousas novas.
Un amigo
Comentario por Marcos Candia Cuba (10-08-2009 11:30)
2 Formosísimo agradecemento dun amigo ao amigo. Dura foi a vida tempos atrás, tempos non tan lonxano#blgtk08#s...!. E diso non hai douscentos anos!, ...verdade Marcos?.

Viva xente coma vos!!!
Comentario por O Noriega (10-08-2009 16:18)
3 Amigo Noriega grazas de novo por adicarme unhas verbas. Ainda lembro como un grandísimo recordo, quizais o mellor da rede no meu tempo por ela, aquel comentario que me deixara vostede no meu blogue. Ben certo é o que dí, non fai falla irse 200 anos atrás para saber que a vida foi moi moi dura, moito máis do que o é hoxe, eu con 23 anos, lembro a ponte da que nos fala Andrés, con máis dunha viga, e tamén lembro ter que cruzala, así como os pasos que nos comenta case o final. Desde logo os tempos cambiaron é moito, de pasar por aquela ponte, a ter a estrada do canal coas curvas como unha autovía, todo polos xigantes do vento... Pero o que non cambia nunca e os VERDADEIROS AMIGOS, a xente coma vos. Sodes dese tipo de persoas das que nunca se cansa un, das que non poden faltar nun pobo, e as que nunca deben quedar no esquecemento. Con Nori#blgtk08#ega xa o fixeron unha vez, alí quedou nun busto, esquecido, namentras outros contemplan a Praza da Catedral, non é xusto, pero dígoche amigo, que os máis esquecidos serán os máis recordados por aqueles que realmente queren coñecer a historia. Vos sodes os que achegades o saber ao pobo, sodes o lazo de unión do pasado co presente, e marcades paso ao futuro; dende logo pezas moi importantes na sociedade que nos arrodea hoxe por hoxe. Sempre, E DIGOI SEN MEDO A ENGANARME, defenderei o voso traballo, SEMPRE PORQUE O MERECEDES. Ogalla algún día recoñezan a vosa valia, e teñades tamén un oco para ollar a Catedral, e non quededes esquecidos. Lembro as túas verbas amigo Noriega, nas que expresabas o teu sentimento polo esquecemento dos teus antepasados, unha inxustiza que perdura por anos e anos... Grazas aos dous, por existir. Un saúdo amigos
Comentario por Marcos Candia Cuba (11-08-2009 11:34)
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal
© 2009-2016 Andrés García Doural (Mondoñedo). Este blog personal es un sitio de literatura mínima con el exclusivo fin de difundir información cultural, gráfica y fotográfica de Mondoñedo y sus alrededores. Todos los artículos que integran este espacio son creados y editados de forma gratuita lo mismo que la inclusión de los iconos en la parte superior de la portada. Parte de las imágenes incluidas proceden de diversas fuentes y responden a la única finalidad de acompañar el contenido cultural de éste sitio. Los comentarios, logos y marcas son propiedad de sus respectivos autores, así como los textos y fotos del autor de Miscelánea Mindoniense.
Gracias por su visita que deseo haya sido de su agrado
www.blogoteca.com/doural