CAVE CANEM! CLASICANDO...


CLASICANDO
CAVE CANEM

O meu perfil
 CATEGORÍAS
 RECOMENDADOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

Preguntas teóricas. ABAU. A Ilíada.
1 A Ilíada.
Fonte: Cultura Clásica.com


A Ilíada é un poema épico en torno á lendaria guerra de Troia. O seu fondo histórico é innegable hoxe día, sobre todo tralo achado do estrato denominado TROYA VII polo arqueólogo Schliemann, que se identificou coa Troia Homérica.
Narra a conquista desta cidade por parte dos gregos tras ser raptada Helena, esposa de Menelao, polo príncipe troiano Paris.

O tema inmediato da obra é a Cólera de Aquiles, o enfrontamento entre Agamenón e Aquiles -dous heroes gregos- e as súas consecuencias, enmarcado dentro doutra acción máis xeral como é a guerra de Troia. Ambas están admirablemente mesturadas con todo o aparello divino.

No Canto I preséntase a cólera de Aquiles motivada pola perda da escrava Briseida, arrebatada por Agamenón, que correspondera no reparto dun botín e a petición de axuda á súa nai Tetis, unha semideusa, quen logra de Zeus a promesa de vingar a afronta que Agamenón infrinxiu ao seu fillo, facendo que os gregos sufran descalabros.

Este plan de Zeus non se cumprirá ata o Canto XI, mentres tanto teñen lugar diversas descricións, revistas de tropas, proezas de caudillos gregos e troianos, escenas no palacio de Troia ( por exemplo a despedida de Héctor e Andrómaca do Canto VI ) ou no campamento grego, disputas entre os deuses favorecendo a uns ou outros, etc.

A retirada de Aquiles da guerra non supón inmediatamente unha derrota dos gregos, senón que ata o Canto VI son máis ben os troianos os que pasan apuros. Trás unha serie de alternativas e véndose a situación insostenible para os gregos, no Canto XI deciden enviar unha embaixada a Aquiles para rogarlle que volva ao combate, prometéndolle á súa escrava e outros agasallos, pero este négase.

Nos Cantos seguintes alternan as vitorias gregas e troianas de acordo coas axudas dos diferentes deuses. Por fin ,no Canto XVI, Aquiles permite a Patroclo, o seu amigo e compañeiro, que interveña na batalla, e logra afastar aos troianos das naves gregas ocasionando unha gran matanza de inimigos, pero este cae a mans de Héctor, fillo de Príamo ( rei de Troia ) e irmán de Paris, axudado por Apolo. Cando Aquiles se decata da morte de Patroclo, no Canto XVIII, desesperado decide volver ao combate con afán de vinganza, e así se chega ao momento culminante da acción, que é a morte de Héctor, no Canto XXII. No Canto XXIII nárranse os funerales de Patroclo e os xogos fúnebres celebrados no seu honor.
A obra termina no Canto XXIV onde o rei Príamo humíllase ante Aquiles suplicándolle que lle devolva o cadáver do seu fillo Héctor. Non obstante a guerra continua, pero os datos que nos chegaron dela son fragmentarios.


Na Ilíada, a guerra de Troia , que transcorre no seu noveno ano, preséntallenos case coa novidade do primeiro día : así, a narración dos continxentes de ambos exércitos, no Canto II ( Catálogo das naves ); ou o duelo entre Paris, raptor de Helena, e Menelao, esposo namorado dela, no Canto III; ou ben as intervencións doutros caudillos como Diomedes, Aiax, Ulises, Idomeneo, etc, cuxas aparicións constitúen auténticas narracións por separado.

Na narración abundan, ademais, pasaxes descriptivas, por exemplo da “copa de Néstor” ou do”escudo de Aquiles”, que fan crecer o suspense, por unha banda, e introducen certo relax no clima tenso das loitas. Non obstante, o conxunto da obra reflicte certa unidade, por exemplo coa idea sempre presente de que Troia caerá e será arrasada, feito que coincide co desmoronamiento e morte de Héctor.

Comentarios (0) - Categoría: GREGO - Publicado o 15-11-2017 13:43
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal