BIBLIOTECA DO I.E.S. CASTRO ALOBRE


CONCURSO SEMANAL- II
A resposta á pregunta da semana pasada era Emilia Pardo Bazán. E o rotundo gañador Rubén Señorans Ferreiro de 1ºE.S.O. C.

A pregunta desta semana:
Cal era a profesión da nai da escritora romántica que creou un famoso monstro que protagoniza a que é considerada a primeira novela de ciencia fición da historia da literatura?

O premio é unha memoria USB de 8 GB, do Capitán América con cara de malote, para Rubén ou para calquera que se anime a participar.

Comentarios (3) - Categoría: ACTIVIDADES - Publicado o 18-03-2014 19:49
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MODERNIZÁNDONOS

Cuns cantos anos de retraso entra na biblioteca o primeiro lector de libros electrónico en sistema de préstamo.

Para conseguilo: traer asinado un compromiso de responsabilidade polas vosas nais/pais, titoras/titores legais, e xa está. Hai copias deste documento na biblioteca.

Quince días de préstamo por persoa para desfrutar e, confío, lista de espera para collelo.

Arriba tedes a lista dos títulos que hai neste momento e que iremos ampliando.



Comentarios (0) - Categoría: XERAL - Publicado o 17-03-2014 21:40
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Come, reza, ama
En 2010, Elizabeth Gilbert publicó Come, reza, ama, (Eat Pray Love)

Esta novela, autobiográfica, contiene el pulso y la vibración del que abre su corazón y cuenta abiertamente la historia de un trozo de su vida. Sin miedos, sin falsas ilusiones, asumiendo y explorando las propias debilidades, los errores, los vacíos y las búsquedas; y enseñando al mundo cómo abrazar lo nuevo, cómo CONFIAR en los caminos que el destino abre para nosotros, cómo lanzarse, cómo sumergirse en nuevos países, culturas, continentes, huyendo de un pasado gris y buscándose A UNO MISMO con intensidad y profunda honestidad.

Han hecho una película, pero os recomiendo que comencéis por el libro; os llevará hacia dentro, hacia la búsqueda ingenua y pura, como cuando éramos niños.

I hope you enjoy it.

Santiago. Dpto. Inglés.
Comentarios (0) - Categoría: LIBRO RECOMENDADO POR... - Publicado o 17-03-2014 12:56
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INTO THE WILD
Os recomiendo la película "Hacia rutas salvajes" (Into the Wild), (2007), dirigida por Sean Penn.
El protagonista se embarca en una aventura hacia el contacto más puro y virgen con la naturaleza. Sin dinero y renunciando a cualquier deseo de progreso social, Alexander Supertramp anhela descubrir y vivir en sus carnes el sentido último de la existencia.
Me recuerda al poema "Vida retirada", de Fray Luis de León:

¡Qué descansada vida
la del que huye del mundanal ruïdo,
y sigue la escondida
senda, por donde han ido
los pocos sabios que en el mundo han sido;

Que no le enturbia el pecho
de los soberbios grandes el estado,
ni del dorado techo
se admira, fabricado
del sabio Moro, en jaspe sustentado!

No cura si la fama
canta con voz su nombre pregonera,
ni cura si encarama
la lengua lisonjera
lo que condena la verdad sincera.

¿Qué presta a mi contento
si soy del vano dedo señalado;
si, en busca deste viento,
ando desalentado
con ansias vivas, con mortal cuidado?

¡Oh monte, oh fuente, oh río,!
¡Oh secreto seguro, deleitoso!
Roto casi el navío,
a vuestro almo reposo
huyo de aqueste mar tempestuoso.

Un no rompido sueño,
un día puro, alegre, libre quiero;
no quiero ver el ceño
vanamente severo
de a quien la sangre ensalza o el dinero.

Despiértenme las aves
con su cantar sabroso no aprendido;
no los cuidados graves
de que es siempre seguido
el que al ajeno arbitrio está atenido.

Santiago - Dpto. Inglés
Comentarios (1) - Categoría: PELÍCULA RECOMENDADA POR... - Publicado o 17-03-2014 12:40
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OPINIÓN: SÁBADO INDIGNADO
Abro unha nova seción neste blog: ?OPINIÓN?. Coa clara intención de incomodar, de que calquera que queira cuestionar, opinar e discutir, participe. Xa sabedes, se enviades os vosos artigos a pgcastroalobre@gmail.com, eu subirei todo (sempre que veña asinado, que sexa respectuoso e non medien insultos).

Por que hoxe? Porque pasaron o día contra a violencia machista e o día internacional da muller, volvemos á carga coas boas intencións, dous días ao ano non fan dano. Mentres, nada cambia, ou todo piora.

Armada de valor leo La Voz de Galicia de hoxe, sábado 1 de marzo. Seguimos coa muller asasinada no Pino. O tema dá para moito, o morbo retroaliméntase, ciganos e ciganas, gravideces, fuxidas en masa. Cruz de navallas. España cañí. Todo vale para vender xornais.

Como non vai ser todo malo e é sábado, regalan a fantástica revista YaEsSábado. Mira ti, que orixinal, e logo eu penso que son mediocre (que tamén) e non dou inventado nada novo.

Portada e cinco páxinas ?La revolución de las malenis?. Con todo o meu respecto e agarimo para aquelas persoas que fan madalenas, punto, cosen, etc. ISTO É UNHA REVOLUCIÓN? Non hai moito vin un obradoiro en Vigo, tipo O club da calceta de María Reimóndez. Alí había dous rapaces. Xenial. Na extensa reportaxe que aparece en La Voz, non se ve a ningún home adicado a tan femeninas actividades.

Páxina 8: David Trueba, home, director de cine, un triunfador gozando do seu merecido momento de gloria. Páxina 30: Juan J. Nieto Roig, home, segundo matemático do mundo. Páxina 16: muller, diseñadora de moda (moi ben). Páxinas da 22 á 25, outras dúas excéntricas mulleres que traballan Belén Rueda (actriz) e Elena Ferro (diseñadora de zocos).

Páxina 15: unha actriz e os seus complementos. Páxinas 18 á 21, volve ?La Nancy?, e non sei que pasa cunhas princesiñas holandesas. Oito páxinas máis nas que nos explican a nós, mulleres, o bo dos zumos, o fitness e a macrobiótica, e que temos que vestirnos así ou asá.

Mentres, os homes pensan en deixarse barba ou non para parecer máis homes, flipo. Ou beben cervexa no chollo, flipo máis. Creo que na foto que ilustra este último artigo aparece unha muller, pero como é a única que non bebe, debe de ser a que serviu aos traballadores estes, tan guais.

Que é o malo de todo isto? Que seguimos repetindo ata o vómito o modelo patriarcal. Que nada cambia, que esta involución en actitudes, referentes e dereitos, non é casual. Que nós como educadoras e educadores debemos loitar para que a sociedade mellore e non sei se o facemos. Que a perpetuidade destes modelos empobrécennos a homes e mulleres. Que van seguir matándonos e a solución non é facer pasteliños.

E remato coa revista. Non me atrevo nin a ler a contraportada, a señora Echevarria é ?de las chicas que no se conforman?. Que medo! Outra revolucionaria.


Paloma García



Comentarios (0) - Categoría: OPINIÓN - Publicado o 16-03-2014 15:31
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LIBRO RECOMENDADO POR CARLOS GUERREIRA
El extranjero de Albert Camus no es una novela de la que nos llevemos una sonrisa. Ni una hermosa historia de héroe cuyo destino haga admirable su tragedia. Su estilo es frío, construido con frases tensas, cortantes, como hachazos; y los personajes, en su mayoría, carecen de atractivo humano?; en resumen, y trastocando el verso, francamente ?no es una ducha en el infierno?. ¿Por qué, entonces, leer El extranjero y más en estos tristes tiempos tan necesitados de oxígeno? Pues al menos por un par de razones. Una, porque aunque siempre hay que conducir mirando hacia delante, conviene no quitar un ojo del retrovisor, y preocupa que vayamos olvidando o arrinconando o permitiendo que se extingan ciertas obras literarias por el simple hecho de que se escribieron hace ya demasiado tiempo, 1942, por ejemplo. En las aulas pasa con frecuencia:?viejo, igual a: ¡qué horror!? Y sí, el tiempo es un gran crítico, pero muchas veces es la excusa para el éxito de la banalización. Otra razón menos ?conservacionista?, es que la novela en cuestión no tiene desperdicio, ni en el fondo, ni en la forma y justamente la sintonía entre estos dos aspectos hace de ella una auténtica lección de arte literario. Tal vez sea la aspereza de su tono lo que la convierta en una novela hipnótica, porque sin darnos cuenta el autor nos va envolviendo en imágenes subyugantes que recreamos sin esfuerzo en nuestra imaginación. Si leer es convertir en imágenes las palabras, las de El extranjero están llenas de lirismo visual: un camino, un anciano, unos cipreses?o una playa, las rocas, las calles de Argel iluminadas por la noche?, y sobre todo el sol, causa de tantas desgracias ?paradójicamente el sol irradia vida y provoca muerte, esparce la luz, pero unta la sombra?. Y si el estilo, la forma, es de una gran plasticidad en su desnudez, los aspectos ligados al contenido son contundentes: es una novela de unas ciento cincuenta páginas, por lo tanto breve, cuyo argumento se podría sintetizar en dos líneas, y sin embargo las reflexiones que contiene darían para horas y horas de interpretación y debate, como la vida misma. Es además, una ?novela de personaje?, en la que el lector se va a encontrar con Meursault, un tipo extraño, de ahí el título. La historia nos la cuenta él mismo, en primera persona, lo que da a la obra su verdadera magnitud, porque en otras novelas el hecho de que estén narradas en primera o en tercera persona, con ser importante, puede que responda a una decisión técnica, pero en El extranjero es donde reside el sentido y el alma del relato. Meursault es un hombre consciente de que está en el mundo por puro azar y de que las cosas suceden por causas muy simples, a pesar de que la avidez humana rebusque explicaciones donde no las hay. Se podrían añadir otros muchos adjetivos para calificar a Meursault, pero a mi modo de ver es, ante todo, un personaje sincero; creo que uno de los personajes más sinceros que puedan encontrarse en la Historia de la Literatura, por eso precisamente es tan? extranjero?, tan diferente de la cara visible de la mayoría de las personas.

Camus estructura la historia en dos partes de extensión similar, consiguiendo el mismo equilibrio que se percibe en cada frase: la primera parte desarrolla la causa; la segunda el efecto. En la primera, suceden las acciones; en la otra, las reflexiones. Es esta clara separación la que invita a proponer la manera de leer la novela de dos golpes, de dos ?sentadas?, si es posible; sin más paréntesis que el que presenta su propia división interna y que aprovechamos para aflojarnos las prendas que nos presionen, porque ya hasta el final no podremos tomar aliento y comenzar a pensar en las páginas que hemos ido dejando atrás? y en las que están por escribirse, aunque ya no contemos con Meursault.


I

Hoy ha muerto mamá. O quizá ayer. No lo sé. Recibí un telegrama del asilo: "Falleció su madre. Entierro mañana. Sentidas condolencias." Pero no quiere decir nada. Quizá haya sido ayer.

El asilo de ancianos está en Marengo, a ochenta kilómetros de Argel. Tomaré el autobús a las dos y llegaré por la tarde. De esa manera podré velarla, y regresaré mañana por la noche. Pedí dos días de licencia a mi patrón y no pudo negármelos ante una excusa semejante. Pero no parecía satisfecho. Llegué a decirle: "No es culpa mía."



Luchino Visconti, dirigió El extranjero en 1967, el protagonista lo interpretó Marcello Mastroianni. Siete años años antes había fallecido Albert Camus, en accidente aéreo.


Comentarios (0) - Categoría: LIBRO RECOMENDADO POR... - Publicado o 12-03-2014 18:11
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CONCURSO SEMANAL-I
Esta é a pregunta:

Que autora galega, contemporánea de Rosalía, e que destacou en prosa, tivo unha relación afectiva co autor dos "Episodios Nacionales"?

O premio desta semana, a sortear entre as e os acertantes: o CD de Sés, Admirando a condición.

Contestade, engadindo o voso nome, apelidos e curso, a través dos comentarios deste artigo.

Luns 17, na biblioteca no primeiro recreo, daremos a resposta e faremos o sorteo!

Animádevos!
Comentarios (2) - Categoría: ACTIVIDADES - Publicado o 11-03-2014 13:44
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HER
Está en cartelera HER, reciente ganadora de un Óscar al mejor guión original y apoyada por cinco nominaciones.

En la página web filmaffinity, nos indican por dónde va a ir la trama: "En un futuro cercano, Theodore, un hombre solitario a punto de divorciarse que trabaja en una empresa como escritor de cartas para terceras personas, compra un día un nuevo sistema operativo basado en el modelo de Inteligencia Artificial, diseñado para satisfacer todas las necesidades del usuario. Para su sorpresa, se crea una relación romántica entre él y Samantha, la voz femenina de ese sistema operativo."


Podría parecer un argumento extraño, no demasiado atrayente, pero la historia, sólidamente construida, enseguida crece en intensidad psicológica y comenzamos a sentir verdadera empatía por el protagonista. Su dilema, la soledad, o la soledad compartida, puede ser el de todos; así como su desasosegada búsqueda de equilibrio entre su vida individual y social.

¿Hasta qué punto nos comprometemos en el amor? ¿Exige el amor perder espacio personal o es una responsabilidad que compensa por el inmenso enriquecimiento que trae a nuestras vidas? ¿Por qué amamos? ¿Qué significa abrirse, darse?

El guión es un tanto hipnótico, circular, obsesivo, los primeros planos del rostro de Theodore, el protagonista, se retroalimentan con los intensos diálogos. La historia crece hasta un magnífico final.

I strongly recommend that you watch it.

Santiago - Dpto. Inglés.
Comentarios (0) - Categoría: PELÍCULAS - Publicado o 10-03-2014 12:40
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8 DE MARZO: FESTA DA PALABRA SILENCIADA POR SIRA VIDAL
Festa da palabra silenciada nº 29

Este sábado, 8 de marzo, conmemórase o Día Internacional da Muller. Con tal motivo paréceme axeitado recomendar unha revista galega feminista: Festa da palabra silenciada, que no seu último número celebra o seu 30 aniversario.

Saíra o primeiro número en maio de 1983, con ocasión do Día das Letras Galegas, coordinado por Sabela Mouriz e María Xosé Queizán e sufragado por esta última, quen, na introdución, facía a seguinte declaración de obxectivos:

A palabra e a escrita foron sempre elementos de poder... O don da palabra foi utilizado como arma diferencial e a voz das mulleres foi negada e silenciada ao longo dunha historia masculina [...] Desexamos unha cultura que nos permita desenvolver a propia creatividade, que nos axude a saír da alienación secular, que recompoña o noso pasado omitido e afogado. Para abrirnos ao futuro...

Trátase dunha publicación que afondou na obra de autoras galegas moi coñecidas e recoñecidas, como Rosalía de Castro, a quen se lle adicou o segundo número, no centenario do seu nacemento, e quen vinte e cinco anos despois , protagonizaría unha nova entrega da revista ?a número 26?, titulada Actualizar a Rosalía. Do mesmo xeito, serviu para espallar a produción doutras escritoras de menor sona, como Francisca Herrera, a primeira muller que escribe unha novela en galego, Néveda. A relación de nomes sobre os que se escribiu ou que escribiron na revista é inmensa. Así, adicáronselles monográficos a Pura e Dora Vázquez, María Mariño, Xohana Torres, Emilia Pardo Bazán... mais tamén a pensadoras e escritoras non galegas , entre outras, Simone de Beauvoir ou Clara Zelkin. Como indica a propia María Xosé Queizán no editorial deste número 29, a revista tentou ser un proxecto aberto e plural: ?Se de algo me gabo no meu labor de trinta anos, ademais do tesón, é de poñer a revista a disposición das pensadoras e escritoras do país, facer dela un lugar de encontro do que tirar todas proveito, de abrila a diferentes criterios, de non facer censura?.

Ao longo destes trinta anos, non só foron as escritoras as que se estudaron e as que escribiron na revista, senón que, como indica Carlos L. Bernárdez, no artigo ?30 anos de creación plástica na Festa?, apareceron tamén os nomes de artistas, pintoras, escultoras para darse a coñecer, entendendo a creación nun sentido amplo, que non só atinxe á escrita literaria. Nomes do panorama da arte galega e internacional como María Ruído, Menchu Lamas, Berta Cáccamo, Angiola Bananni, Ana Pillado, Maribel Longueira, etc.

A revista pretende, desde os seus inicios, darlle voz á creación feminina, tantas veces ignorada. É neste sentido unha publicación reivindicativa e, como tal, necesaria. Nestes tempos tan incertos e cheos de dificultades, celebrar trinta anos dunha publicación galega, en galego e adicada (aínda que non só) ao labor creativo das mulleres é todo un éxito e un motivo de alegría. Porque aínda hoxe son moitos os eidos nos que a loita pola igualdade, a non discriminación por cuestión de xénero, faise absolutamente imprescindible.

Non quero rematar sen lembrar que foi precisamente na Festa da Palabra Silenciada (concretamente no nº 4) onde viu por primeira vez a luz o poema ?Penélope?, de Xoana Torres (despois aparecería incluído no poemario Tempo de ría). Nel preséntasenos unha Penélope que se rebela contra a resignación e a espera submisa, e reclama o seu dereito a navegar:

Declara o Oráculo:

"Que a banda do solpor é mar de mortos,
incerta, última luz, non terás medo.

Que ramas de loureiro erguen rapazas.
Que cor malva se decide o acio.

Que acades disas Patrias a vendima.
Que amaine o vento, beberás o viño.

Que sereas sen voz a vela embaten.
Que un sumario de xerfa polos cons?.

Así falou Penélope:

?Existe a maxia e pode ser de todos.
¿A que tanto novelo e tanta historia?

EU TAMEN NAVEGAR."



Foi moito o labor feito ata agora nos trinta anos desta publicación, pero aínda que só fose por dar a coñecer este poema, a viaxe tería merecido a pena.



Comentarios (2) - Categoría: XERAL - Publicado o 08-03-2014 10:44
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RECOMENDACIÓNS DE DANIEL MEJUTO

Aquí temos a Dani! Lembrándose de nós e compartindo a súa paixón polos libros.

Moitísmas grazas e non te canses de enviarnos cousas tan fantásticas como esta.




Comentarios (0) - Categoría: LIBRO RECOMENDADO POR... - Publicado o 05-03-2014 19:43
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