de Guizán


Caderno Dixital de Antón Tenreiro
Caderno digital de Antón de Guizán .

O meu perfil
antontenreiro@gmail.com
 CATEGORÍAS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGS GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

UM BETANÇOS DE CINEMA

Do Alfonseti ao Lar de Unta.
Nace o Cine Clube de Betanços.

Betanços tem a honra de contar coa sala de cine em funcionamento máis antiga do estado, o cine Alfonseti, um fermoso templo cargado de história para aqueles que gostamos das artes audiovisuais, coa sorte, ademáis de ter recuperado melhoras das versões técnicas para as projeções coa ajuda da Deputação Provincial da Corunha. O concelho tem retomado a programação de filmes no velho cine com um programa de cintas premiadas com os Oscar de Hollywood e algumas películas infantís. O Alfonseti é também a sede da mostra anual que se fai adicada a algúns/as famos@s realizadores/as ou actores/as e também algúm que outro acto institucional. Os meus parabéns pola recuperação da actividade para a que foi concebido o Alfonseti independentemente da análise concreta da programação ( por algo se começa). É sempre saudável que un concelho conte com um cinema público si éste tem a possibilidade de fazer alguma programação alternativa ao cinema comercial (fundamentalmente norteamericano) que inunda os cines privados dos centros comerciais e de ocio das grandes cidades, aínda que esse papel não o enche aínda Betanços. O cinema está na prática circunscrito a centros de ocio e comércio sendo cada día máis dificil a supervivencia em vilas e barrios das salas de cinema. Pero em numerosas cidades e vilas galegas está a reviver um fenómeno alternativo: os clubes de cinema ou cine clubes, que projetam ciclos de filmes de países europeios, africanos ou de Sudamérica, cinema de autor e novos projectos de cinema galego, coloquios, jornadas e mesmo mostras que dam a conhecer outro mundo audiovisual fóra da grande industria de consumo de massas. Na rede galega de cine clubes, muitos deles asociados a FECIGA (Federação de Cine Clubes de Galiza), coexistem propostas de éxito como o Cine Clube Padre Feijoo de Ourense com propostas máis humildes pero de grande originalidade como o Cinema Palleiriso numa aldeia de Chantada ou com outras em vilas como Bueu, Sarria, Vilagarcía ou os moi activos de Compostela entre uma numerosa listagem ao longo do país.
E Betanços não vai ser menos. A Associação Gastronômica, Cultural, Desportiva e Juvenil LAR DE UNTA vem de anunciar a constituição no seu fermoso local do Cine Clube Lar de Unta, que inaugurará as projeções o día 28 de setembro ás 21:00 coa estrea do filme ESTRUCTURAS, PEL CONTRA PEL de Xosé Antón Bocixa e Paco Gallego dentro do ciclo "CINEMA DAQUÍ" que traerá polo Lar filmes de realizadores galegos como o polifacético Xurxo Souto, Marcos Nine, Eduardo Maragoto, Cibrán Tenreiro ou também dos premiados internacionalmente Lois Patiño ou Eloi Enciso entre outros, como o produtor Felipe Laxe ademáis de contar nas projeções cos próprios diretores, actores ou produtores para colóquios co público. Em resume, un cine clube ao máis puro estilo clássico que é moito de agradecer nestes tempos nos que semelha que também no cinema tudo está globalizado, e nos que os cine clubes suponhem uma alternativa cultural e artística revolucionária. Tra-lo ciclo de novos criadores galegos viriam outros por temáticas ou países, versões originais, passes infantís ou ocasionais coincidentes com celebrações e temáticas tradicionáis.
Uma sorte de ideia que ao contrário de competir coa programação municipal, complementaa e reforça a oferta cultural em Betanços e mesmo pontualmente poderán (para bem da vecinhança) colaborar nalgumas propostas. As actividades do cine clube Lar de Unta serán gratuítas, aspecto este que não é fundamental pero que ajuda a animar-se a desfrutar dum cinema que não será possivel ou dificilmente visionar noutro lugar máis cercano. Aproveito para saudar esta fermosa iniciativa e parabenizar ao Lar de Unta que tem colhido folgos para trasladar-nos sugerentes propostas culturais desta associação que forma parte da história recente da cidade de Betanços. Vémonos o día 28 no Lar de Unta, no coração do casco histórico dum Betanços de cinema!!!
Categoría: Xeral - Publicado o 12-09-2019 16:09
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
© by Abertal

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively in Unknown on line 0