acuática



Xanela de Marta Dacosta
acuatica07@gmail.com
 CONTIDOS
 OBRA
 ANTERIORES
 Arquivo
 BUSCADOR
 outras xanelas

7 de novembro
"Quarta-feira, dia 7 de Novembro, levantei-me muito tarde. Soava meio-dia no cahão da fortaleza de Pedro-e-Paulo ...Defronte do Banco de Estado alguns soldados de baioneta calada estavam parados junto das portas fechadas.
De que lado estais?, perguntei. Sois pelo Governo?
Já não há Governo, respondeu un deles sorrindo. Slava Bogu! Louvado seja Deus! Foi tudo o que pude arrancar-lhe...

O jormal bolchevique.. tinha enormes títulos TODO O PODER AOS SOVIETES DOS OPERÁRIOS, SOLDADOS E CAMPONESE! PãO! TERRA!"

Inicio do capítulo IV do libro Dez dias que abalaram o mundo, do John Reed, en que se narran os acontecemento de tal día coma hoxe, hai 91 anos. Só uns meses antes foran as mulleres as que tomaran as rúas, como un anuncio do que logo ía vir, pedindo tamén pan para os seus fillos. Elas saíron á rúa nos primeiros días de marzo, a data que logo Clara Zetkin propuxo na Internacional Socialista como conmemoración do día da muller:
"É só a partir de 1917 que se estabelece a data de 8 de Março para as comemorações do Dia Internacional da Mulher. No dia 23 de Fevereiro do calendário gregoriano (8 de Março no calendário juliano), as mulheres russas manifestam-se em S. Petersburgo, exigindo pão, o regresso dos maridos enviados para a frente da guerra, a Paz e a República. A greve estende-se rapidamente a todo o proletariado. Em poucos dias a greve de massas transforma-se numa insurreição e ao fim de cinco dias cai o império russo." (Isabel Cruz, Clara Zetkin e o 8 de Março)

(a foro está escaneada do libro de Reed, recolle os funerais polos mortos na revolución de Moscova o 10 de novembro de 1917)
Comentarios (2) - Categoría: Xeral - Publicado o 07-11-2008 14:15
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
2 Comentario(s)
1 TODO O PODER AS MULLERES DOS SOVIETES DOS OPER#blgtk08#ÁRIOS, SOLDADOS E CAMPONESE!

Comentario por Hermaco (08-11-2008 10:07)
2 Co que está chovendo é un bo l#blgtk08#ema para saír á rúa cada mañá.
Comentario por Acuática (08-11-2008 11:30)
Deixa o teu comentario
Nome:
Mail: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal
Acuática