A. C. Irmáns Suárez Picallo - Sada


Este blogue nace co obxecto de difundir a actividade da A. C. Irmáns Suárez Picallo, así como de recuperar e por a disposición do público diversos materiais de interese sobre o noso pasado,ao tempo que damos a coñecer os artigos escritos por Ramón Suárez Picallo e outros autores sadenses.
Estruturamos o blogue en varias seccións, nas que terán cabida noticias de actualidade sobre as nosas actuacións, artigos, textos históricos, fotografías...


Visitas (desde o 05/08/2010)





Únete a nós!
comisionsuarezpicallo@gmail.com
 CATEGORÍAS
 GALERÍAS FOTOGRÁFICAS
 RECOMENDADOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGUES GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

ENTREGA DOS PREMIOS DE TEATRO

O vindeiro domingo 30 terá lugar na Casa da Cultura Pintor Lloréns o acto de clausura da X Mostra de Teatro de Sada. A compañía local Teatro Artesán representará a obra Los caciques, de Carlos Arniches, e a continuación entregaranse os premios que levan o nome do ilustre escritor sadense Manuel Lugrís Freire.
Comentarios (0) - Categoría: Actualidade - Publicado o 29-03-2014 09:45
# Ligazón permanente a este artigo
XANTAR CON NEIRA VILAS
Onte, 23 de marzo, unha nutrida representación da A. C. Irmáns Suárez Picallo desprazouse a Gres -Vila de Cruces- para facerlle entrega a Xosé Neira Vilas do diploma de Socio de Honra da entidade, compartindo logo un xantar con autor de Memorias dun neno labrego.


Comentarios (0) - Categoría: Actividades - Publicado o 24-03-2014 10:17
# Ligazón permanente a este artigo
A ASOCIACION SUAREZ PICALLO VISITA A NEIRA VILAS EN GRES
COMPARTINDO MESA E MANTEL, EN GRES, CON NEIRA VILAS


Membros e simpatizantes da Asociación Cultural "Irmáns Suárez Picallo" desplázanse hoxe a Gres (Vila de Cruces) para saludar a Xosé Neira Vilas, visitar a sua Fundación e compartir mesa mantel na localidade ao tempo que lle testimoniamos unha vez máís o agradecemento pola amizade, xentil colaboración e singular consideración que manifesta coa nosa Asociación.
Comentarios (0) - Categoría: Actividades - Publicado o 23-03-2014 00:20
# Ligazón permanente a este artigo
SADAUTOR 2014

Hoxe temos unha cita coa canción de autor en Sada. Na Terraza, as 22:00 h., terá lugar o Sadautor 2014, un festival que chega xa á súa VII edición, constituído xa como todo un referente en Galicia e no Estado. Parabéns a Paris Joel por esta iniciativa, organizada agora polo colectivo Viernes de Cantautar, que el preside.
Agardamos longos anos de vida para o Sadautor, un dos principais eventos culturais da nosa localidade.
Comentarios (0) - Categoría: Actualidade - Publicado o 21-03-2014 13:35
# Ligazón permanente a este artigo
EL ALMA Y SUS AFEITES
EL ALMA Y SUS AFEITES




ALMA (acepciones):
Parte inmaterial del ser humano que es capaz de sentir y pensar y que, con el cuerpo o parte material, constituye la esencia humana; según algunas religiones, también es inmortal;
Espíritu o alma de una persona muerta que está en el purgatorio sufriendo para purificarse e ir al cielo, o que anda errante por el mundo de los vivos sin poder ir al
cielo;
Persona que está siempre sola, triste y
melancólica.



La actriz tiene mi edad, acercándose a los setenta y cinco. Aparece sobre el escenario con un vestido largo y ceñido. La figura, esbelta y bien conservada, se desplaza con movimientos leves, aunque no gráciles, porque el tiempo mueve en ella con torpeza sus goznes herrumbrosos. Cuando la cámara, en un primer plano, muestra su rostro, se aprecia el forzado estiramiento facial, los ojos prisioneros en cápsulas que otrora fueron párpados graciosos, el cuello planchado como camisa vieja, la boca luce labios rojos que se adelantan, como el gesto de una flor plástica de utilería, abierta en patética rigidez… Esperamos la voz, tampoco es la misma, ha enronquecido y debe amoldarse, en cada inflexión, con los compases de la música. No está mal, cuando fue mejor; no desafina, cuando hace tres décadas cabalgó libre sobre el abanico de las notas juveniles. Suspiramos con disimulo.

-Qué bien se mantiene- dice mi amigo… -Si está igualita.

Asiento con la cabeza, pero no digo nada. Mi vecino es un varón septuagenario que se tiñe el pelo… Ganas me dan de decirle que parece un payaso triste, provisto de peluca ennegrecida que pone en evidencia la triste orografía de sus arrugas, que le desaliña el espíritu y el alma, pero me callo para escuchar juntos a la vieja paloma que amenaza cantar.

El recuerdo y su amante, la nostalgia, no son suficientes para paliar la sensación de la decrepitud y, sobre todo, el patetismo grotesco de la inútil lucha contra el tiempo que expresan las cirugías y los afeites externos, para detener al implacable Chronos. Es uno de los signos de nuestra época, la negación de la muerte, su ocultamiento, su elusión constante. Cultura de lo efímero, de lo intrascendente y fútil, del parecer que olvida el ser. Junto a ello, el exitismo y la fanfarria permanente; el “estado de fiesta” como razón de vida, aunque ya solo bailen esqueletos y despojos lamentables.

La cáscara de esta fruta humana se lustra y recompone, dentro de lo posible. Pero, ¿y el interior? Allí el proceso sigue su ritmo y los órganos se desgastan y retraen; aún no se ha inventado cómo renovarlos o hacerles un “afinamiento”, aunque se reemplacen ciertas válvulas del corazón decrépito y se transplanten piezas de urgencia y con poco uso, aunque se recurra a las grageas azules para recuperar el pulso viril, o a la ingesta de hormonas para restablecer los jugos perdidos en la fuente de Venus.

-¿Y más adentro de los órganos?

-¿Hay algo más allá… ¿El alma, sugiere usted?

-Allí, precisamente, en el meollo, donde habita el hálito inmortal.

-Creí que usted era ateo, o agnóstico, como se autodenominan hoy los ateos “cobardes”…

-Ahórrese los calificativos torpes… Un amigo mejor que usted, cantor de lo humano y lo divino, me reveló la existencia del alma, nada más observando el vuelo de las mariposas.

-Curiosa reflexión, a partir de un insecto que vive cuarenta y ocho horas. ¿No pretenderá que ellas poseen alma?

-Todos los seres la tienen, pero el alma también envejece, aunque se renueva antes de morir con el soplo de la esperanza, si sabemos insuflárselo por sobre toda aniquilación… Hay seres humanos que dejan morir el alma; son los “desalmados”, y abundan en nuestro tiempo, al punto de hacer disminuir, con sus acciones venales, el número de almas.

-¿Y no surgen, acaso, almas nuevas con cada nacimiento?

-Así debiera ser, pero no lo sabemos a ciencia cierta. Es posible que el Hacedor se haya cansado de soplar sus figuritas de arcilla…

-No creo que exista el alma; eso es un invento de iluminados y frailes para explotar la credulidad en función de los poderes de este mundo.

-Es cosa de mirar con atención a nuestros semejantes; son “almitas” que deambulan por la existencia, persiguiendo no se sabe qué, quizá ese pájaro azul de la felicidad que nadie ha visto posarse en su jardín… Véalas cómo corren y se afanan por todos los vericuetos de la ciudad.

-Lo escucho hablar y pienso, vaya cómo nos cambia la vida… Yo que lo escuché hace treinta o cuarenta años, tan rotundo y materialista dialéctico, a ratos “progresista”.

-Míreme a los ojos… ¿No advierte en su fondo el brillo del alma?

-Sólo veo la contracción de la miopía y unas sombras que reptan en el cristalino.

-Hombre de poca fe. Le dejo aquí, mientras retomo mi andar.

-Veo que es usted caminante compulsivo. ¿Qué gana con tragarse tantos caminos?

-Respirar a pleno pulmón, mantener ágil el cuerpo, para que los anhelos aireen el espíritu, para no envejecer tan rápido…

-Bicho raro es usted. ¿Quiere que le acompañe?

-Gracias, no. A estas alturas prefiero andar a solas con mi alma.


Edmundo Moure
Marzo 2014
Comentarios (0) - Categoría: Colaboración de Edmundo Moure Rojas - Publicado o 20-03-2014 01:32
# Ligazón permanente a este artigo
Elecciones en Colombia en 1947
RSP comenta a situación política en Colombia no ano 1947 tras as eleccións nas que o Partido Conservador con Ospiña Pérez ao frente, se encontra que os Deputados e Senadores que saíron elexidos son maioría do Partido Liberal de esquerdas de Elicer Gaitán polo que o o Poder Executivo Conservador terá que consensuar co Poder Lexislativo Liberal, maís eso según RSP non é problema para os colombianos que se autodenominan "os atenienses de América"...


18 de marzo de 1947

ELECCIONES EN COLOMBIA


Por Ramón Suárez Picallo

Colombia, la tierra de Francisco de Paula Santander, donde Bolívar intentó el logro de su ensueño panamericano, es una Democracia casi perfecta, en la órbita política de la América española, o como se dice ahora, del Hemisferio Occidental.

El cuartelazo, el golpe de Estado, la usurpación con el uso y abuso del Poder, son allí cosas extrañas, desconocidas desde hace muchos años, sustituidas por el respeto a la ley y el acatamiento a la voluntad popular, libremente expresada en los comicios electorales.

Es así como, dos grandes partidos políticos –uno de derecha y el otro de izquierda– denominados conservador y liberal respectivamente, alternan el Gobierno de la República, desempeñando cada uno a conciencia su papel, según esté en el Gobierno o en la oposición.

En los últimos veinte años gobernó a Colombia el Partido Liberal, desde que asumiera la presidencia de la Nación uno de sus personeros más ilustres: el doctor Olaya Herrera, hombre de nuestros tiempos y demócrata vertical. Le siguieron otros entre los cuales cabe destacar la figura del doctor Eduardo Santos, de primerísimo plano, no sólo en su país, sino que en todo el Continente Americano, insigne periodista, gran escritor y jurista notable.

El Partido Conservador, situado en la oposición hasta hace poco, lo encabezaba otra gran figura colombiana; el doctor Laureano Gómez, también periodista, orador y sociólogo de altos relieves. El Partido Liberal se desgastó en el Poder. Muchos problemas sociales de nuestros días superaron su órbita, individualista y burguesa. Y, últimamente, el gran partido que prestará a la Democracia Colombiana inmensos servicios, se ha divido en dos sectores: uno que se aproxima, cada día más a las doctrinas socialistas y otro que se inclina a la derecha conservadora moderada.

La división facilitó a las últimas elecciones presidenciales, el triunfo del candidato conservador, doctor Ospiña Pérez, pese a que los votos liberales de los dos bandos sumados, le doblaban en número. En tales condiciones se celebraron las elecciones del domingo para elegir los diputados y senadores nacionales, y los representantes a las Asambleas estaduales, que forman e integran el Estado Federal colombiano.

Los primeros cómputos conocidos, dan un considerable triunfo a los liberales de izquierda, encabezados por Jorge Elicer Gaitán, candidato presidencial derrotado últimamente. Si el resto de los escrutinios prosigue en igual tono, habrá en Colombia un Poder Legislativo Liberal frente a un Ejecutivo Conservador.

Ello, aunque parezca extraño, no creará allí ningún conflicto grave. Antes, por el contrario, creará un equilibrio de poderes cooperadores, dentro de las leyes y de las instituciones democráticas y republicanas. El pueblo colombiano sabe mucho de eso. Por algo, en orden a cultura política, los bogotanos se llaman a sí mismos “los atenienses de América”.
Ver información sobre as eleccions en 1947
Comentarios (0) - Categoría: RSP-Persoeiros (políticos) - Publicado o 18-03-2014 17:06
# Ligazón permanente a este artigo
O TESTAMENTO DE ISAAC DÍAZ PARDO
Felipe Senén, museólogo e Técnico De Xestión Cultural publica na sua sección O labirinto do alquimista do diario La Opinión este artigo no que cuestiona e se pregunta sobre o inxente legado de Isaac...


A historia de Sargadelos segue a ser noticia dende ben andado o século XVIII, cando o ilustrado Raimundo Ibañez se lanzaba dende Galiza ó reto de competir co mundo e buscaba saídas na industria do ferro e da porcelana. - sempre no camiño a tropezar cos pecados capitais. Á ilusión seguiulle a destrución e novas esperanzas no século XX. - volta á condena de ter que repetir unha historia por non tela aprendida. Sargadelos foi noticia agora polo desterro e morte do seu máis representante creador, seguida da desfeita, a cadea de ERE, concurso de acredores e todas as pragas da crise a cubrir unha empresa nacida para resistir embates de peores crises. Iso si entre o labiríntico "aparato cultural" entre o que nos movemos, de mesas, despachos e burocracias, ministerios, consellarías, concellerías, consellos, academias, museos e outras confrarías, cos seus directores e subdirectores, secretarios xerais e asesores que haber hainos para "facer cultura" de "actos" e "exposicións" que a iso queren reducila. Para entender a "cultura" como algo práctico compre volver ós panfletos, ós escritos, mesmo ós debuxos e pinturas de Isaac, cos ollos, ás orellas, ás engurras da faciana tensionadas, a enxergar o acontecer, atentos ás encrucilladas da vida, entre as que se circunscribe o imprevisible ser humano.

A arte nunca morre, morren os artistas e a súa ética e estética pervive, retómase e recréase, namentres os historiadores dedícanse a contar pasados que deberan servir para iluminar presentes e futuros. Así as ideas de Risco, Bóveda, Castelao, Otero Pedrayo, Cuevillas? da sementeira do Seminario de Estudos Galegos, dos tempos do Nós, as que prenderon en rapaces agudos e en mozos, como Seoane e Díaz Pardo, coa ansia de dignificar entre tanto esperpento canto significaba Galiza e a desenvolver una teoría e sobre todo unha praxe de rexeneración sobre o terreo. Eran tempos máis difíciles, os da ditadura, de exilio, de censuras e medos, de nacentes industrias contaminantes, de deshumanización e emigración, pero con sólidos redutos de resistencia creadora. Así é que o que ten razón de ser, resucita alí onde hai primaveras. Coa morte de Castelao, Maside, Seoane ou Isaac Díaz Pardo non morreron as súas ideas de humanismo e rexeneración, volverán se poñemos a mirada atrás, nas causas e efectos, nas pedras do camiño, nos tropezos dos que aprender e corrixir? Cousas así estaban na teimosía pedagóxica de Isaac, en toda a documentación publicada, nos seus carteis de cego, nos seminarios, mesmo en panfletos, nos escritos de puño e letra con xis sobre os taboleiros espallados por aquelas "industrias da memoria". Algún día a alguén ocorreráselle montar una exposición práctica sobre este testamento "político cultural", como el mesmo dicía. Novamente a remoer nos seus derradeiros escritos, lonxe daquelas liturxias de botafumeiro que abafaban as ideas, estampándolle premios e medallas, que sempre refugou e ás que arrastraron ó máis que derradeiro bo e xeneroso, namentres se desbarataba unha obra necesaria e de varias xeracións sensibles. Isaac deuno todo, a súa é una vide de teoría e praxe ao servizo da dignidade do ser humano, sen vacacións, máis que de traballo, cos sentidos aberto a todo, confiado. Cría saber onde e con quen se metía e non faltou quen se atreveu a advertilo, como Seoane até o seu derradeiro e fatal intre e a súa mesma familia e amigos? pero a teimosía e a esperanza persistiu ate o final, pese ao que acontece e conta: "A primeira foi a de interromper as Edicións do Castro, que non lograron porque a maioría tena Moret? Segueron a destruír o que representa o Laboratorio de Formas de Galicia, como recuperador da memoria histórica e a desprazar a imaxe cara á gastronomía e o folclorismo. Atacan o problema polo Instituto Galego da Información (IGI) onde se artellan as publicación, se montan as exposicións da Galerías das tendas de Sargadelos con temas reivindicativos, relativos a tantas cousas perdidas, fusilados, exiliados, o paso de Atila por Galiza. Privando ao grupo do aporte cultural, desiñístico? e gastando máis dun millón de euros no desmantelamento e outro tanto en salarios? cerrando galerías e eliminando o compromiso cultural". A orixe, a orixinalidade, o espírito que diferenciaba ás producións do Castro e de Sargadelos, o que atraía fronte á despersonalización das baratixas. A proba e que todos regalamos, recibimos Galiza e temos en lugar preferente para ese anaquiño de caolín traballado, policromado con saberes de Terra, memoria, tradición e creación, e debémolo seguir a facer, pese ó actual e persistente "esquecemento da inxuria o rudo encono. "Hai un intento de destruír estes compromisos, a min e aos meus fillos, para que que non quede semente e privarme da máis mínima retribución , a min e á miña muller (que creou a sección de xoiería). - dicir establecer un verdadeiro couto para nos render, a min representante da ideoloxía da recuperación da memoria histórica?".

Isaac pregúntase que ideas poden mover a estas manobras. "Como a perda de control, cando entraron na editorial ao saber que se estaba imprentado un facsimilar sobre Ruedo Ibérico, feito hai case 50 anos polos galegos antifranquistas exiliados? fíxose un asalto a algo que non é deles, meteron os libros en caixas, precintáronos e prohibiron a súa distribución?". Segue a preguntarse como non actuou a autoridade de oficio a quen fixo isto en plena democracia, e teme que calquera día entran no Museo Carlos Maside e leven algunha obra "alegando ámbito mercantil".

"Logo de trinta e moitos anos de democracia fican aínda nostálxicos do franquismo, uns a cara descuberta, outros disfrazados. Nestes anos ningún goberno galego conseguiu recuperar o Seminario de Estudos Galegos, a pesares do exemplo que nos daba Cataluña co seu Institut d ´Estudis Cataláns? O Laboratorio de Formas de Galicia foi o único que creou un novo Seminario, axudado polos sobrevivintes que preferiron sacrificar as súas vidas antes que vivir baixo o franquismo e por máis novos investigadores".

"Non ben se fixeron coas administración das fábricas por medios dolosos polo que están querelados, non perderon tempo en atacar ao Seminario de Sargadelos, ao IGI, ás Edicións, a todo canto significaba compromiso? até o tema das imaxes foron substituídas por cousas intranscendentes do peor cosmopolitismo". - con ese humor retranqueiro e duro sobre o acontecer, segue a dicir sobre a nova orientación, "máis asequible a calquera ganancia facilitada por xentes que os axudan dende a sombra? e cando os fan dar a cara e mandan a Cuba a vender caixas de porcelana para puros habanos, con semellante disparate, non os mandan a apoiar a revolución cubana, nin a interesarse polo que fixeron os galegos dende aquel país na reivindicación dos dereitos históricos da nosa Terra. Non, mándanos a despistar e para quen non se note a destrución que ían facer acabando co que fixo o Laboratorio de Formas durante máis de trinta anos. Obra destrutora con antecedentes deses nostálxicos do franquismo, e non digo nin culpo aos conservadores que colaboraron de boa fe coa democracia, cos que nalgún punto eu podo identificarme?" e unha posdata "amáis van facer negocio vendendo o que queda". Velaí a derradeira lección do mestre, dun mago que morre no día de magos do 2012, a pesares de todo coa confianza no ser humano, que fai e desfai xustiza, crea e tamén espolia. Testamento, testemuño, testemuña de ética e estética ó servizo da dignidade de Galiza, enredado nun affaire económico e con transcendencia cultural e por riba de todo política.
ler o artigo no xornal La Opinión
Comentarios (0) - Categoría: ISAAC DÍAZ PARDO - Publicado o 17-03-2014 01:23
# Ligazón permanente a este artigo
CONCENTRACIÓN DE APOIO AO CERCO EN SADA

Comentarios (0) - Categoría: Actualidade - Publicado o 14-03-2014 09:05
# Ligazón permanente a este artigo
Sobre o dictador Higinio Moriñigo do Paraguai
11 de marzo de 1947


“LLORA, LLORA, URUTAÚ”

Por Ramón Suárez Picallo

El Presidente del Paraguay, General Higinio Moriñigo, so pretexto de estar perturbado el orden público en el país, a causa de algunas manifestaciones populares, contrarias a su régimen, ha puesto fuera del Ley a todos sus adversarios políticos y a los partidos e instituciones que los agrupan. La medida, seguida de la virtual implantación de la Ley Marcial, afecta al Partido Liberal, al partido Febrerista, al Partido Comunista y al Consejo Obrero Paraguayo, que agrupa en su seno a más de cien sindicatos, obreros, cuyos dirigentes han sido encarcelados en sucesivas “razzias”. El castigo se hizo extensivo a varios diarios de Asunción, algunos con larga y gloriosa vida en la difusión del pensamiento y de la cultura paraguaya.

El General Moriñigo los acusa a todos, en forma genérica, de comunistas, de comunizantes o amigos del comunismo, pese a que, entre los castigados y perseguidos hay un ex Presidente de la República y varios ex Ministros de su propio Gobierno, que no tuvieron antes y no tiene ahora, nada que ver con el comunismo. Es esto, como en otras muchas cosas, el Mandamás de Asunción dista mucho de ser original; sigue el camino trillado de todas las dictaduras filofascistas y de sus amigos, habidos y por haber, en eso de calificar de comunistas a todos cuantos no aceptan sus regímenes de fuerza.

En efecto, la discrepancia principal entre el Presidente y los grupos políticos que hasta hace poco colaboraron en su gobierno –y que él acusa ahora de comunistas- estriba principalmente en la convocatoria a elecciones libres para elegir una Asamblea Nacional Constituyente, que debería abrirse en el próximo mes de agosto, o sea seis meses antes del plazo que había fijado el mismo Presidente. Ante una intensa presión popular –en los pocos días de libertad de que puedo disfrutar el pueblo– el General Moriñigo se avino a acortar el plazo; pero después se alzó contra su propio acuerdo, reunió en su rededor un grupo de adictos reaccionarios, y arremetió contra cuantos hablaban de elecciones a corto plazo, para restablecer el orden constitucional y jurídico de la Nación. Mientras tanto el Paraguay, bello país llamado “de la eterna primavera” sigue tejiendo y destejiendo sobre un cañamazo de “ñanduty”, capítulos de su triste historia semisierva y semicolonial; la historia del estremecido “dolor paraguayo”, del que hablara Rafael Barret en páginas inmortales. Su pueblo, sufrido, hospitalario, heroico y cordial, sigue viviendo una vida mísera, sin parangón con la de ningún otro del continente, arrullado por los ecos musicales de sus viejas y tristes canciones guaraníes, con sabor y mezcla de un español de encomenderos:


“Llora, llora, urutaú,
en la rama del yatay;
ya no existe el Paraguay,
donde nací como tú.
“Llora, llora, urutaú...”

(Artigo publicado no xornal La Hora en Santiafgo de Cile tal dia como hoxe pero de... 1947)
Sobre Higinio Moriñigo
Comentarios (0) - Categoría: RSP-Persoeiros (políticos) - Publicado o 11-03-2014 10:14
# Ligazón permanente a este artigo
A IMPORTANCIA DO GUION
No medio do desacougo que nos está a producir a continua choiva de casos de corrupción, case que tan continua e persistente como a choiva coma fenómeno meteorolóxico que estanos a asolagar, reparei nun aspecto desta corrupción en sesión continua que alguén pode considerar frivolidade, poren que na miña opinión ten o seu aquel.

Trátase das moitas rexencias e aínda paralelismos que atopamos nos casos de corrupción con algunhas das manifestacións da chamada cultura popular, unha vez que semella superada a vella disputa sobre esta cuestión entre apocalípticos e integrados, coma a banda deseñada, a literatura e o cine negro ou as series de televisión de calidade, nomeadamente as de a HBO.

Se non principio foi o verbo, fixémonos nos nomes dalgúns dos casos, curiosamente dos que máis relación teñen ca nosa terra. Chamarlle Pokemon non pode ser senón unha especie de homenaxe o manga esa variante nipona da banda deseñada.

Poren denominar Pikachu, a unha peza separada do anterior caso só pode significar que quen llo puxo, xuíz ou policía, é un auténtico devoto da banda deseñada, sensación que aínda se incrementa cando un decatase de que ámbolos dous casos derivan do Carioca, que pode ser unha homenaxe a un personaxe dos debuxos de Walt Disney.

Tamén semella existir paralelismos entre as chamadas pezas separadas de casos principais e o que en inglés chamase “spin off”, que no caso das series televisivas fai referencia a aquelas que xurden doutras anteriores, ben porque determinados personaxes adquiren identidade, ben porque determinadas situacións permiten un desenvolvemento separado. No noso país, sen ir máis lonxe, temos o caso de Aída que ven a ser o “spin off” dunha serie anterior que se chamaba Siete Vidas, na que entre outras cosas demostrábase que Toni Canto tamén era mal actor.

Ademais dos xa citados Pokemon e Pikachu, temos un “spin off” de moita altura, cal é o caso Noos, peza separada do caso Palma Arena no que estaba involucrado o presidente Jaume Matas, aquel presidente de Baleares tan louvado polo infalible Rajoy, neste caso pódese falar dun “spin off” motivado pola identidade dos personaxes. Aí é nada ter coma protagonistas a infanta e o duque (empalmado ou non).

Outro paralelismo é o das historias, das tramas ou argumentos, tras os casos de corrupción, semellantes as historias que nos narran as obras da chamada serie negra, sexa esta literaria, cinematográfica ou televisiva. Medramos baixo o influxo dos personaxes creados por Mario Puzo, e levados a pantalla por Francis Ford Coppola nas tres partes do Padriño, Veu despois a grande serie Los Sopranos, unha fita na historia das series televisivas pero tamén do tratamento dos personaxes relacionados co crime. Máis tarde The Wire e aínda máis, na actualidade, House of Cards, viñeron a facernos coñecer a faciana da corrupción, e o tempo a obrigarnos a facela pregunta que xa se facía Bertold Bretch na súa obra A boa persoa de She-Zuan: e posible a bondade no capitalismo?

A diferenza entre as historias de corrupción real e as de ficción radica en que os personaxes de ficción teñen máis identidade, semellan máis humanos que os da realidade. É coma si os guionistas esforzaranse en cumprir o que Harold Bloom destacaba respecto a Shakespeare no seu libro A invención do humano, a procura da humanidade canta máis mellor para as súas personaxes.

Polo contrario, os “guionistas” na vida real coma que deshumanizan os protagonistas. Ningún deles semella ter conflitos internos derivados da culpabilidade. Tony Soprano, o protagonista dos Soprano, (cuxos “negocios” teñen que ver cas contratas do lixo, que por outra parte é un dos máis recorrentes nos casos de corrupción real) ten que visitar a psiquiatra pola ansiedade que producíalle o seu “estilo” de vida.

Iso non pasa cos personaxes reais. Ningún deles semella ser vítima das angustias vitais, aínda máis algún chega a xustificar a súas accións, que teñen tódolos visos da prevaricación, co argumento de “razóns humanitarias”.

Houbo un momento que pensei que deramos con un imputado que estaba a ter unha reacción humana, quizais influído pola súa corpulencia moi semellante a de o recentemente falecido James Gandolfini, protagonista dos Soprano, por enriba de todo cando declarou que “non se recoñecía” cando lle presentaban probas da súa implicación, no intre pensei que estaba a dicir que non se recoñecía na súa faciana delicuencial, do mesmo xeito que o DR. Jekill non se recoñece en Mr Hyde.

Meu gozo nun pozo, estábase a referir que non recoñecía a súa voz na gravación. Unha dubida que os técnicos policiais e xudiciais aclararanlle máis cedo que tarde, pero en todo caso moi afastada da metafísica que por un intre eu lle atribuín.

Tampouco parece moito mellor a cuestións das ameazas. Cando Barcenas ameaza con “tirar da manta” (deixando de banda a súas implicacións antisemitas, pois a manta en cuestión ten o seu orixe nos lenzos que había nalgunhas igrexas de Navarra, que contiñan ocultos os nomes das familias de xudeus conversos das contornas) ou cando Granados di “si me buscan me encuentran” semellan ameazas de nenos en comparanza do que pasa no Padriño cando di “ fareille unha oferta que non será quen de rexeitar” que conten sutileza xunta con afouteza porque mentres o di Luca Brazzi o seu sicario apúntalle o ameazado cunha pistola na cabeza, mentres se engade “deixara neste documento os seus sesos ou a súa sinatura”. Un bo guión, unha boa liña de dialogo.

Xusto o que falla na realidade.


Xaime Rodríguez Rodríguez
Comentarios (0) - Categoría: Notas desde o meu Smartphone, de Xaime Rodríguez - Publicado o 07-03-2014 10:13
# Ligazón permanente a este artigo
1 [2]
© by Abertal