A. C. Irmáns Suárez Picallo - Sada


Este blogue nace co obxecto de difundir a actividade da A. C. Irmáns Suárez Picallo, así como de recuperar e por a disposición do público diversos materiais de interese sobre o noso pasado,ao tempo que damos a coñecer os artigos escritos por Ramón Suárez Picallo e outros autores sadenses.
Estruturamos o blogue en varias seccións, nas que terán cabida noticias de actualidade sobre as nosas actuacións, artigos, textos históricos, fotografías...


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PRESENTACIÓN EN SADA DO LIBRO DE MANUEL MONGE A HISTORIA SECUESTRADA POLO FRANQUISMO

Hoxe 31 de marzo, xoves, ás 20:00 h. terá lugar na Casa Municipal da Xuventude de Sada a presentación do libro de Manuel Monge A historia secuestrada polo franquismo, publicado por Edicións Laiovento.

O acto organizado pola Asociación Cultural Irmáns Suárez Picallo, conta coa participación da Comisión pola Recuperación da Memoria Histórica e a colaboración do Concello de Sada.
Intervirán, ademais do propio Manuel Monge (presidente da CRMH), Manuel Pérez Lorenzo (A. C. Irmáns Suárez Picallo), Francisco Pillado (Edicións Laiovento) e Abel López Soto (alcalde de Sada).

O acto, como todos os da A. C. Irmáns Suárez Picallo, -é público e aberto a toda a cidadanía.
Comentarios (0) - Categoría: Actividades - Publicado o 31-03-2011 01:38
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SANTIAGO MONTERO DIAZ E ... A FALANXE
RSP,exiliado en Chile,ten novas que en Madrid tivo lugar unha festa en lembranza da fundación do fascismo italiano na que participa facendo os "honores de eloxio ao ex Duce"o profesor Montero Díaz, do que relata un detallado discurrir no abano da política que lle permite -pasando dun extremo a outro- aproveitarse duns e doutros e facer o que fixo.


30 de marzo de 1944

LA FALANGE ESPAÑOLA Y EL FASCISMO ITALIANO


Por Ramón Suárez Picallo


La Agencia Telegráfica Suiza, recogiendo noticias desde Roma, informa desde Chiasso, que el 23 de marzo, fecha de la fundación del fascismo italiano, se ha celebrado en Madrid, una gran fiesta, patrocinada por el representante político de Italia ante el Gobierno español, y a la cual asistieron los dirigentes de Falange Española y miembros de la cofradía romana. Falange Española es, como se sabe, el único partido político autorizado, que forma parte orgánicamente del actual Estado español.

Según la misma agencia, un representante de la República fascista del señor Mussolini, ha llegado a Madrid, sugiriendo su presencia, la posibilidad de que el gobierno de allí otorgara reconocimiento diplomático a la antedicha república, sin recurrir al régimen de Víctor Manuel y de Badoglio, en un “ten con ten” con las Naciones Unidas para “ir tirando una vela encendida a Dios y otra al Diablo”.

No se sabe aún qué opinan de la mentada exaltación totalitaria, patrocinada por la Falange –partido único del Gobierno– Sir Samuel Hoare, Embajador Su Majestad Británica en el Palacio de la Castellana, ni Mr. Carl Bainyes que desempeña igual función, representando al Gobierno de los Estados Unidos de Norteamérica, enzarzados, últimamente ambos a dos, en “apaciguadoras” gestiones con el General de Jordana, más democrático él, que el propio Presidente Roosevelt. Se sabe, en cambio, que hizo los honores en un discurso de elogio del ex Duce italiano, el profesor de la Universidad de Madrid, doctor Santiago Montero Díaz, para hacerlo sin duda alguna, por quienes en el día de hoy, ejercen el exclusivo derecho de autorizar cuanto se habla y se dice, por escrito y de viva voz.

Y, luego después, que el observador que ha seguido paso a paso los últimos acontecimientos de la política interna y externa de España, ate como pueda, “esa mosca diplomática”. Le encomendamos, especialmente, la tarea de la mosca a los que dirigen Downing Street y la Casa Blanca, convencidos de que son unos grandísimos atadores de moscas.

QUIEN ES SANTIAGO MONTERO DÍAZ

Santiago Montero Díaz, doctor en Derecho y en Filosofía de Letras de la Universidad de Compostela, a los 23 años, nació en Mugardos, provincia de A Coruña; con Angel Suevos, doctor en filosofía y ferrolano, y Eugenio Montes, escritor y profesor igualmente, formaron el Primer Triunfo Falangista de Galicia.

Antes, los tres habían actuado de “izquierdistas”, especialmente Santiago Montero, que fue socialista, comunista, expulsado más tarde, de los dos grupos, cuando dijo que él “estaba allí”, sirviendo a la Falange y a sus principios y fines totalitarios.

Santiago Montero Díaz fue premiado por la República –debido a su talento indiscutible– con una bolsa de viaje, para completar estudios en Europa. Estuvo en Alemania, en Austria, en Italia, y volvió a España como totalitario integral. Obtuvo oposiciones, una auxiliaría de la Cátedra de “Historia Universal Medioeval”, para la Universidad de Murcia. Estaba en Madrid cuando estalló la guerra civil. Quienes lo conocían como líder de Falange, lo buscaron con las intenciones que es de suponer, pero un grupo de republicanos gallegos que habían sido sus amigos, sus compañeros de estudio, y otros sus discípulos, le salvaron la vida, jugándose la propia. Se supo más tarde, que Montero Díaz había actuado con nombre cambiado en la huelga de la Construcción, azuzando las discrepancias entre la U. G. T. y la C.N.T. Y que tuvo también actuación destacada con otro nombre en el “pustch” de mayo de 1937, en Barcelona, propugnando “un gobierno revolucionario de obreros y campesinos”.

Cruzó después la frontera francesa, y volvió a Galicia, dio los nombres con pelos y señales de los rojos que actuaban en Madrid –muchos de los cuales le habían salvado a él la vida– y hubo escabechina a mansalva y prisión de sus familiares.

Montero Díaz es el precursor de la “Voluntad de Imperio” de Falange Española. En julio de 1931, en una fiesta celebrada en “La Bombilla” de Madrid, en honor de los diputados constituyentes de su Provincia, declaró: “Espero que la República –y por eso soy republicano- haga lo que supo hacer la Monarquía, degenerada y decrépita: reconquistar para España, todo el imperio de Carlos Quinto”.

Tales los antecedentes de Santiago Montero Díaz, que en su calidad de profesor de la Universidad de Madrid, hizo el elogio de Mussolini en una fiesta diplomática, a la cual no podría asistir, ni mucho menos hablar en ella, sin contar con las debidas “autorizaciones oficiales” para hacerlo.

Y después, lector, ante las declaraciones de ciertas Cancillerías democráticas, ata si puedes, “esa mosca por el rabo”, rómpete la crisma para entender las cosas que están sucediendo en este mundo pícaro, difícil y enrevesado.

(Artigo publicado no xornal La Hora, en Santiago de Chile o día 30 de marzo de... 1944)
Necrolóxica de Santiago Montero por A. Fontán no xornal EL PAIS
Sobre Santiago Montero Díaz
Artigo sobre o FASCISMO de Santiago Montero Díaz
Comentarios (1) - Categoría: RSP-Persoeiros (políticos) - Publicado o 30-03-2011 09:07
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DÉBORA CAMPOS NA RAG
O Plenario da Real Academia Galega, reunido en sesión ordinaria o 25 de marzo de 2011, acordou nomear académica correspondente a Débora Campos Vázquez, que en 2008 participou nos actos de traida dos restos de Ramón Suárez Picallo en Buenos Aires. Colaborou, dende os seus comezos, no Centro de Investigacións Ramón Suárez Picallo de Bos Aires e traballou na edición do video (poñendo ademais a sua voz) que o Concello de Sada financiou no seu día sobre Suárez Picallo e que se presentou en outubro de 2008 cando a traída das cinzas de Ramón ao Fiunchedo. Desde a nosa asociación enviámoslle os nosos parabéns.


Débora Campos Vázquez (Buenos Aires, 1973), filla de galegos, naceu no Centro Gallego de Buenos Aires. É xornalista e profesora na Universidade de Buenos Aires (UBA). Licenciouse en Ciencias da Comunicación na Facultade de Ciencias Sociais da Universidade de Buenos Aires (UBA). Tamén se formou na escola de xornalistas TEA, mentres traballaba en diarios como Clarín, El Día, Página/12, El Día e revistas como Noticias, Veintitrés, Mercado, entre outras.

Foi colaboradora do diario electrónico Vieiros de Galicia e membro do Foro de Periodismo Argentino (FOPEA). Traballa hai cinco anos no único diario gratuíto que chega ás principais universidades de Buenos Aires. É autora do blog Fíos Invisibles (http://fiosinvisibles.blogspot.com/) e columnista no Diario Cultural da Radio Galega. Coordina, xunto á licenciada en Letras Andrea Cobas Carral, o Ciclo de Literatura Galega (Lectores galegos en Bos Aires), que se desenvolve no mítico Café Tortoni, na Sala Alfonsina Storni.

Fonte: RAG.
Comentarios (0) - Categoría: Actualidade - Publicado o 29-03-2011 10:19
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ESTADIO DE MARACANÁ

En 1950 se celebraron en Río os Mundiais de Fútbol que gañou Brasil. Tres meses antes da sua inaguración, RSP escribe este artigo comentando as curiosidades ou novidades que aporta o estadio maís grande do mundo nese intre, e fala con ironía do posible uso das mangueiras para regar o céspede así como o foso con auga que separa o campo de xogo dos espectadores,(novidades xa utilizadas para a defensa das fortificacións medievais)e pensadas para defenderse das invasións do público asistente...


28 de marzo de 1950

¡CUIDADO CON EL PÚBLICO!


Por Ramón Suárez Picallo

En el diario Decano(1) de la prensa chilena contemplamos una buena fotografía del nuevo Estadio de Río de Janeiro, el más grande de todo el mundo, según afirman los brasileños deportistas, que heredaron del viejo y paterno Portugal la tendencia a agrandar hasta la hipérbole todas sus cosas.

El tal Estadio, o Campo de Deportes, es una verdadera maravilla, pues además de su belleza arquitectónica helénica, esta dotada de ciertos misteriosos mecanismos, desconocidos hasta ahora, en este género de construcciones públicas. Por ejemplo, una maquinaria especial de mangueras, destinadas a regar con chorro limpio de agua clara al público entusiasta y fanático, cuando se ensañe con el árbitro y quiera agredirlo de hecho, o entra a puñete limpio en pro o en contra de los equipos contendientes. En este caso, las mangueras de agua fresca se encargan de refrescar el cálido entusiasmo de los hinchas, convirtiéndolos en una pura sopa fría.

Pero aún hay más en esta encantadora y muy plausible provisión brasileña. El campo de juegos está rodeado totalmente por un foso de tres metros de ancho y otros tres de profundidad, a modo de cordón aislador entre los jugadores y el público. De modo que el que quiera salirse del sitio, se cae, sin remedio, en el foso, que también está lleno de agua.

Como podrá apreciar el culto lector, que haya leído historias y romances medioevales de fortalezas y castillos, no hay nada nuevo debajo del sol. Porque eso es de los fosos y del agua es un medio defensivo más viejo que el andar a pie.

Entonces eran defensas contra fieros invasores enemigos, y ahora son la misma cosa, sólo que frente a un enemigo nuevo: el público que asiste a los partidos de fútbol.

(1) Se trata do Diario "El Mercurio"


(Artigo publicado no xornal La Hora, en Santiago de Chile o día 28 de marzo de... 1950)
Comentarios (0) - Categoría: RSP-Deportes - Publicado o 28-03-2011 00:03
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INAUGURADA A SALA DE EXPOSICIÓNS E AUDITORIO DA CAPELA DE SAN ROQUE (3)

Sada conta cun novo espazo cultural para uso e disfrute de todos os veciños



Onte, 26 de marzo, foi un día feliz para Sada. Tras máis dunha década de abandono e desuso, a capela de San Roque -propiedade municipal por permuta realizada coa Igrexa cando se construíu o novo templo, nos anos 60- foi reaberta polo Concello de Sada coa mellor finalidade que se lle podía ter dado: a de sala de exposicións e auditorio. A cidadanía recupera así un espazo de marcado carácter simbólico e moi presente nos recordos dos veciños para o seu disfrute.

O novo inmoble supón unha aportación fundamental á infraestrutura cultural do municipio, minguada no pasado por anos de gobernos que non amosaron interese algún por promocionar a nosa cultura e dedicáronse a malvender o patrimonio inmobiliario do Concello.

Situada no enclave máis céntrico da vila, a capela edificada no 1885 sobre unha ermida anterior, foi rehabilitada con gran sensibilidade, respectando e restaurando coidadosamente os elementos conservables e aportando un mobiliario práctico, versátil e moderno que, en todo caso, está perfectamente integrado no edificio. Ademais, a capela foi dotada das tecnoloxías máis punteiras, o que posibilitará un mellor desenvolvemento de diferentes actividades e un importante aforro enerxético, como apuntou o alcalde Abel López Soto no acto de inauguración, no que tamén invertiu a concelleira de Cultura Gabriela Castro e estivo presente o deputado do BNG Francisco Jorquera, a quen se lle debe a inclusión do proxecto nos presupostos xerais do Estado.

A partires de onte pódese contemplar -como xa anunciamos neste blogue- a exposición "Trazos de luz na colección Novacaixagalicia", que agrupa obras de importantes autores galegos contemporáneos e é cedida temporalmente pola entidade posuidora da mellor pinacoteca de Galicia. Nas próximas semanas terán lugar diversas actuacións musicais.

Desde a Asociación Cultural Irmáns Suárez Picallo felicitamos ao goberno municipal por esta reapertura tan significativa, que redunda en beneficio dos cidadáns e da difusión cultural. Ademais, queremos realizar a nosa propia aportación editando un número dos Cadernos de Estudos Locais destinado a recoller a historia do edificio, algo no que xa estamos a traballar recollendo informacións. Neste sentido, agradeceríamos a calquera veciño que teña material gráfico ou documental sobre a capela que nolo fixera chegar.


M. Pérez Lorenzo
Comentarios (0) - Categoría: Actualidade - Publicado o 26-03-2011 18:30
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INAUGURACIÓN DA CAPELA DE SAN ROQUE (2)
O Concello de Sada ven de concluir as obras de rehabilitación da capela de San Roque, un inmoble propiedade municipal que deixara de ter usos relixiosos hai máis dunha década e se atopaba nun estado de conservación lamentable. Agora poderemos disfrutala todos os cidadáns como unha sala de exposicións e concertos privilexiada pola súa situación -no mesmo centro de Sada- e por ocupar un inmoble de valor arquitectónico e de gran valor simbólico para todos os sadenses.

Onte ás 22:30 tivo lugar un acto no exterior da capela, coa proxección de luces e imaxes de Sada. Hoxe, ás 12:00 inaugurarase sala de exposicións e concertos cunha exposición da colección Novacaixagalicia, da que o Concello publica a seguinte reseña:


INAUGURACIÓN DA EXPOSICIÓN DE PINTURA CEDIDA POR NOVACAIXAGALICIA que estará un mes en Sada

NOVACAIXAGALICIA aporta unha selección de obras nas que a luz non é soamente un concepto abstracto, senón que convertese nos trazos que constrúen a composición, unha selección de pinturas escollidas de entre os fondos da colección de arte que posúe a entidade financieira. A mostra que reúne estas obras preséntase baixo o titulo de “Trazos de Luz na Colección Novacaixagalicia”.
Esta exposición colectiva presenta unha selección de obras nas que a luz é o fío condutor e dentro dela atopamos bodegóns como o de Segura Torrella, paisaxes de artistas tan dispares como Corral González, Fernando Quesada, Rafael Úbeda, Antón Sobral, Villafinez e Lodeiro, entre outros, onde a pesar dos seus diferentes estilos apreciamos un sentimento común á hora de mostrarnos a luz, resultado dun longo proceso de reflexión a partir do cal emerxen as máis diversas inquietudes persoais dos artistas.
A figura humana, representada por Xavier Pousa e Xaime Quessada, móstrase con ritmo e harmonía; figuras que conseguen atrapar a luz e que se converten en punto central da obra, transmitindo unha calidez e sensibilidade que resalta, en contraposición con fondos de luces máis atenuadas. En definitiva, unha exposición que resulta dun extraordinario abano de luces e sombras, texturas, cores, testemuños plásticos e miradas persoais onde la luz lle gaña o pulso á escuridade.


Ademais hai fixado un programa de actuacións musicais para as próximas semanas, que terán lugar en todos os casos ás 19:00 h.:


1 de abril: Coro "Canta Compaña"
3 de abril: Coro "Agra das Arcas"
10 de abril: música de cámara (Banda de Música Municipal de Sada)
17 de abril: Coro Sociedade de Sada
24 de abril: Coral de Meirás
1 de maio: Coral da Lembranza
9 de maio: Coro Galego de Veigue


Ilustramos esta información cun debuxo orixinal de Manuel Suárez de Concha, co que o debuxante agasallou a esta Asociación.
Comentarios (0) - Categoría: Actualidade - Publicado o 26-03-2011 10:20
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INAUGURACIÓN DA CAPELA DE SAN ROQUE (1)
O CONCELLO DE SADA ORGANIZA ACTIVIDADES CON MOTIVO DA INAUGURACIÓN DA SALA DE EXPOSICIÓNS CAPELA DE SAN ROQUE.

O Venres, 25 ás 22:30 h :PROXECCIÓN ARQUITECTONICA NA FACHADA DA CAPELA DE SAN ROQUE. ESPECTÁCULO DE LUZ E SON: Iuminación artística da fachada organizada pola empresa Dalleqlibras SL e patrocinada polo Concello de Sada. Iluminarase a fachada e laterais da capela con cambios de cores e proxección de imaxes de Sada na porta do edificio acompañadas de fondo musical.

Sábado 25 ás 12:00 h: INAUGURACIÓN DA EXPOSICIÓN DE PINTURA CEDIDA POR NOVACAIXAGALICIA que estará un mes en Sada.

CONCERTOS CORAIS os días 1, 3, 10, 17, 24 de abril e 1 e 8 de maio.- Terán lugar concertos das diferentes corais de Sada, todos ás 19:00 h. co que se poñerá fin a esta serie de actos organizados desde a Concellalía de Cultura.


Fonte: www.concellodesada.com


Mañán ampliamos detalles.
Comentarios (0) - Categoría: Actualidade - Publicado o 25-03-2011 18:16
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UNHA VISITA AO PAZO DE MEIRÁS

Manuel Pérez Lorenzo



Hai escasas horas deixabamos atrás o portón de pedra e ferro que franquea o acceso ao Pazo de Meirás. Días atrás solicitaramos -vía correo electrónico e habendo cedido os nosos datos persoais a unha empresa privada- o acceso ao inmoble que tantas e tantas páxinas ocupou na prensa de España desde que foi construído, a finais do XIX, ata hoxe mesmo, en que, por vez primeira se permite o acceso á cidadanía, en condicións tan restritivas e desagradables -obra e graza da Xunta de Galicia, en total conivencia coa familia Franco- que semellan ter espantado a un público que, noutras circunstancias, sen dúbida tería querido coñecer o interior, aínda que só fose por curiosidade.

O Pazo de Meirás -que nunca antes da Guerra Civil foi coñecido así, senón como Torres de Meirás- ten, ademais do seu valor artístico, un interese histórico evidente. En primeiro lugar porque foi edificado por Amalia de la Rúa e a súa filla, a escritora Emilia Pardo Bazán, unha das figuras máis relevantes da literatura europea na súa época. O edificio mesmo foi en parte deseñado por dona Emilia, reflectindo a súa forte personalidade en todos os detalles, como ben apunta Melchor Almagro San Martín, que o visitaba no 1917:

Cada piedra, cada símbolo, cada detalle es una proyección espiritual de la gran escritora. […] La Condesa de Pardo Bazán, que supo pintar en los Pazos de Ulloa y en la Quimera los paisajes circundantes de la aldea, quiso enriquecerlos con una creación muy suya y construyó las Torres de Meirás. Son una obra más de Doña Emilia […] (La Esfera, 21/04/1917).

Non obstante, nada máis pisar o interior do inmoble, o que máis chama a atención do visitante que escrebe estas liñas é a ausencia de dona Emilia. A condesa marchou das Torres. O seu espírito, a súa finísima sensibilidade, fuxiu das estancias. Foi substituída por un ambiente que produce calafríos. Meirás hoxe é un museo dos horrores, un templo do culto á morte. Das paredes xa non colgan os cadros elegantes que pintara Joaquín Vaamonde, nin os tapices e abanicos que coleccionara a condesa. Ata o último recuncho está repleto de cabezas de corzos, cabras ou mesmo touros disecados, macabro reflexo da personalidade daqueles que habitaron o enorme edificio desde o ano 1938 ata a actualidade.

A familia do ditador Francisco Franco -cabeza dun réxime criminal, en palabras da ONU-, é propietaria das Torres de Meirás en base a un truculento proceso de adquisición das mesmas e das parcelas colindantes por unha Junta pro-Pazo del Caudillo que se dedicou a extorsionar a cidadáns mediante subscricións populares que nada tiñan de voluntarias -nun contexto represivo e coercitivo como o de 1937-, apropiacións de salarios de traballadores públicos e expropiacións forzosas. A mesma familia Franco, que segue a veranear todos os anos en Meirás, asinou un convenio coa Xunta de Galicia, gobernada polo Partido Popular, para establecer as condicións das visitas ás que obriga o feito de ter sido declarado o inmoble Ben de Interese Cultura, mercé ás xestións do goberno municipal de Sada, do anterior goberno da Xunta de Galicia e á presión cidadá encabezada pola Comisión pola Recuperación da Memoria Histórica. Este convenio, e non se pode deducir outra conclusión da visita que realizamos esta mañá, supón unha claudicación absoluta ante a vontade da familia do ditador. En apenas 20 minutos, o guía dirixiunos a través da capela, a biblioteca e o despacho de Franco e dúas salas de estar reformadas con pésimo gusto polo ditador, e nas que non se permitiu realizar fotografías. Evidentemente, non puidemos acceder ás estancias superiores da Torre de Levante ou da Quimera, onde dona Emilia tiña os seus libros e onde escribiu moitas das súas obras. Ademais, no discurso do guía -e por circunstancias supoñemos que alleas á súa vontade- non se realizou nin unha soa alusión ao xeito en que o inmoble foi apropiado, nin ao feito de que o seu famoso inquilino exercera o cargo de Xefe do Estado de forma ditatorial durante catro décadas, datos biográficos de primeira magnitude que sería de recibo explicar en calquera visita guiada para que esta tivera algún compoñente instrutivo.

En todo caso, o noso paso polas Torres de Meirás serviunos para ratificarnos na idea de que, canto antes, teñen que ser, dunha ou doutra forma, transferidas ao patrimonio público. Por xustiza para cos que foron perxudicados pola forma en que foron adquiridas; por avanzar na construción da nosa cultura democrática -incompatible con esta sorte de privilexios e pervivencias do pasado-; porque suporía un factor de progreso económico para o concello de Sada e a comarca -impedido neste caso na forma en que a Xunta de Galicia organizou o acceso-; porque podería ter un uso público que repercutise en beneficios para toda a comunidade, e tamén, como non, por retornar a presenza de dona Emilia -e por ende, dun capítulo da literatura universal- ás estancias que habitou, nas que pasou os seus momentos máis felices e nas que xestou as súas creacións. Para que, en definitiva, Meirás volva a semellarse a aquel universo que, alá polo 1910, describía na prensa outro visitante, Luis Antón del Olmet, cando afirmaba que o conxunto arquitectónico era «para los peregrinos de Arte venero de sensaciones refinadas, santuario de belleza, refugio de la esplendidez y de la poesía» (Por esos mundos, 01/11/1910), e non, como hoxe, un museo da barbarie en mans de xente que segue a venerar a xenocidas e a terroristas de estado.


Sada
25 de marzo de 2011
Comentarios (1) - Categoría: Actualidade - Publicado o 25-03-2011 17:42
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OUTRA VEZ PAU CASALS
Novo artigo de RSP sobre P.Casals (o anterior publicouno en 1947 e aparece reseñado a pé de páxina)no que comenta que por mor do segundo centenario da morte de Bach, a Sinfónica de Filadelfia invitao a participar e o ilustre músico rexeitou a invitación con estas palabras :“No iré a Norteamérica, por las mismas razones que me negué a ir a Londres, al Cairo y todos los otros países que tienen establecidas relaciones con el régimen político imperante en mi país”.
A Orquesta de Filadelfia non querendo prescindir do gran intérprete organizou os concertos adicados a Bach na localidade francesa de Prades onde rexidia exiliado o xenial "cellista"...


24 de marzo de 1950

PABLO CASALS, EL HOMBRE, EL GESTO Y EL ARTISTA


Por Ramón Suárez Picallo

Los más altos círculos musicales del mundo están preparando en estos días grandes homenajes a Juan Sebastián Bach, el insigne autor de las “fugas” y de los “Evangelios”, con motivo de celebrarse en el presente año en segundo Centenario de su muerte.

Y entre los grandes actos proyectados figura un programa completo de sus obras a cargo de la famosa Orquesta Sinfónica de Filadelfia. Pero el mentado programa estaría, ilustrado con la presencia de Pablo Casals, el más insigne intérprete y divulgador mundial de la música de Bach, y además el más grande “cellista” del mundo.

El anciano maestro catalán recibió de la ilustre entidad musical norteamericana la correspondiente y formal invitación, a la cual él contesto: “No iré a Norteamérica, por las mismas razones que me negué a ir a Londres, al Cairo y todos los otros países que tienen establecidas relaciones con el régimen político imperante en mi país”.

Pero la sinfónica de Filadelfia, fiel a su tradición cualquiera, no quiso prescindir de Pablo Casals para su homenaje a Juan Sebastián Bach, y se lo dijo así, proponiéndole que él decidiese el modo de participar en sus conciertos y se llegó al siguiente acuerdo: la Orquesta Sinfónica de Filadelfia se trasladará con todos sus elementos, al pueblo francés de Prades, donde ofrecerá once conciertos de música de Bach, dirigidos por su gran discípulo Pablo Casals, residente allí como exiliado político.

En el programa anunciado, que se desarrollara el próximo mes de junio, figuran seis conciertos a toda orquesta y cinco para solistas, conteniendo las obras completas de Bach. Casalls tiene a su cargo la interpretación de las “fugas”, que él divulgo en el mundo entero a través de su maravillosos violoncelo, y será acompañado en su versión por toda la Sinfónica de Filadelfia.

Escritores, músicos y críticos de arte de todos los países de Europa, han anunciado ya su viaje a Prades, para participar en el gran homenaje a Juan Sebastián Bach, dirigido por su mejor discípulo, Pablo Casals, catalán y español de pies a cabeza y de cabeza a pies.

El hombre, el artista, su actitud y su gesto resumen maravillosamente aquel dicho del poeta:

“España y yo somos así señora...”.
Outro artigo sobre Pau Casals
Comentarios (0) - Categoría: RSP-Persoeiros (artistas) - Publicado o 24-03-2011 00:44
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HUMORISTAS ESPAÑOIS EN 1950
Ao coñecer que en Madrid, dentro do 33 Salón de Humoristas,ten lugar unha homenaxe a Fernando del Fresno no cabodano da sua morte,RSP manifesta a súa disconformidade xa que o citado autor foi un renombrado debuxante e caricaturista pero non un humorista,e que -según a súa opinión- son moi escasos e cita como exemplos a Bagaría, Castelao, Xaudaró, Camba, Pío Baroja e Fernández Flórez...


23 de marzo de 1950

EL HUMOR Y LOS HUMORISTAS ESPAÑOLES


Por Ramón Suárez Picallo

El día 24 del mes en curso se abrirá en el Palacio de Bellas Artes de Madrid el 33 Salón anual de Humoristas. Y, según la noticia respectiva que tenemos a la vista, publicada en “La Hora”, el certamen será presidido por el recuerdo del caricaturista Fernando del Fresno, con motivo de cumplirse, próximamente, ahora el primer aniversario de su muerte.

Sentimos mucho que las autoridades, dirigentes de la ilustre Institución de la calle de Alcalá, de la villa del oso y del madroño, no tengan una idea ni siquiera aproximada del humor ni del humorismo. Porque Fernando del Fresno fue un buen dibujante, un gracioso y alegre caricaturistas, un crítico injusto; pero humorista no lo fue jamás.

España es país pobre en humoristas, aun que es muy rico en chistosos y en graciosos. Y los humoristas españoles propiamente tales de todo él ultimo siglo pueden contarse con los dedos de una mano y aún sobran dedos: En el dibujo, Bagaría y Castelao, con Xaudaró y su perro; Y en la literatura, Julio Camba, Wenceslao Fernández Flores y Pío Baroja, y después pare usted de contar.

Todos los demás, incluyendo a Ramón Gómez de la Serna y a Jardiel Poncela, no son humoristas. Son los aledaños frívolos y chistosos del humorismo. Mark Twain y Bernard Shaw si que son humoristas, hijos de las brumas atlánticas, británicas y bretonas, trascendido sólo al Norte y al Noroeste Peninsular Ibérico, animados con el glorioso portugués Eça de Queirós.

Castelao, el genial dibujante y caricaturista, fallecido en Buenos Aires hace pocos días, definían el humorismo con estas palabras: “Detrás de cada humorista y de su obra hay siempre un gran dolor. Por eso, en el cielo no hay humoristas”.


(Artigo publicado no xornal La Hora, en Santiago de Chile o día 23 de marzo de... 1950)
Sobre Fernando del Fresno
Comentarios (0) - Categoría: RSP-Persoeiros (intelectuais) - Publicado o 23-03-2011 00:22
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