A. C. Irmáns Suárez Picallo - Sada


Este blogue nace co obxecto de difundir a actividade da A. C. Irmáns Suárez Picallo, así como de recuperar e por a disposición do público diversos materiais de interese sobre o noso pasado,ao tempo que damos a coñecer os artigos escritos por Ramón Suárez Picallo e outros autores sadenses.
Estruturamos o blogue en varias seccións, nas que terán cabida noticias de actualidade sobre as nosas actuacións, artigos, textos históricos, fotografías...


Visitas (desde o 05/08/2010)





Únete a nós!
comisionsuarezpicallo@gmail.com
 CATEGORÍAS
 GALERÍAS FOTOGRÁFICAS
 RECOMENDADOS
 BUSCADOR
 BUSCAR BLOGUES GALEGOS
 ARQUIVO
 ANTERIORES
 DESTACADOS

A PESETA ...DEVALUADA
Coa guerra civil, e co fin de establecer un control exhaustivo sobre o cambio de moeda, promulgouse a Lei de Delitos Monetarios e o mantemento posterior dun modelo económico autárquico e intervido, provocou no país a existencia dunha peseta inconvertible ata o Plan de Estabilización de 1959, o que supoñía autorización previa para a compra e venda de moeda extranxeira. Para elo creouse o 25 de agosto de 1939 o Instituto Español de Moeda Extranxeira (I.E.M.E.)desaparecendo o Comité de Moeda Extranxdeira (C.M.E.) creado anteriormente cunha finalidade similar.
Durante o período autárquico mantivose de xeito artificial en España un tipo de cambio oficial excesivamente apreciado, o que dificultaba as exportacións ata facelas case imposibles. Por elo, e para incentivar as vendas ao exterior, ao tempo que para non perder demasiadas reservas de divisas, púsoxe en marcha un sistema de contas especiais, polo que os axentes económicos que operaban no comercio exterior debían utilizar para importar una parte das divisas que obtivesen das exportacións previas. A este sistema engadiuselle un entramado de tipos de cambio múltiples, instaurado polo Decreto do 3 de decembro de 1948, que asignaba valores distintos da peseta frente as outras divisas, en función do tipo de operación comercial co exterior que se fixera.
RSP comenta o feito desta devaluación e critica a desvalorización que coa dictadura están a ter as artes, as letras, o dereito, a ciencia...


27 de diciembre de 1948

LA PESETA Y SUS DESVENTURAS


Por Ramón Suárez Picallo

El Ministro español de Industria y Comercio, ingeniero naval don José María Suances, gallego de Ferrol y buena persona a pesar de su cargo, acaba de anunciar la desvalorizar de la peseta, dividiéndola en varios tipos, según las cosas que con ella hayan de comprarse.

Lo sentimos por la peseta, la más pequeña y hermosa moneda de pista de toda Europa, cuando valía cuatro reales de vellón, 20 perras chicas, diez perros grandes y con cinco se hacía un duro, que valía tanto como un dólar de oro.

Últimamente, de doce años a esta parte, fueron desvalorizadas muchas cosas españolas; las Artes, las Ciencia, las Letras, el Derecho, los principios y las ideas, cayeron verticalmente desde una gran altura; sólo se mantenía en alto la peseta, como signo monetario de un pueblo trabajador, sufrido y patriota, habituado a cumplir con sus deberes. Pero todo llega; y ahora cae también la vieja y gloriosa monedita: la “Leandra”, la “blanca”, la que sonaba a gloria de plata bien ganada, en las manos duras de esfuerzo, de Julián el cajista, de Juan José el albañil y de Antón, el campesino, los domingos y fiestas de guardar, en la verbena y en el café.

Por eso, mucho españoles de los que se deban gusto haciendo sonar en el bolsillo el tintineo argentado de dos pesetas juntas, habrán de sentirse hoy desconsolados al saber que una peseta, ya no vale una peseta.


(Artigo publicado no xornal La Hora, en Santiago de Chile, o 27 de decembro de... 1948)
Sobre la peseta
Historia de la peseta
Comentarios (0) - Categoría: RSP-Tal día como hoxe... - Publicado o 27-12-2009 00:46
# Ligazón permanente a este artigo
Chuza! Meneame
Deixa o teu comentario
Nome:
Correo electrónico: (Non aparecerá publicado)
URL: (Debe comezar por http://)
Comentario:
© by Abertal